چه گیاهانی ما را از اشعه‌های کامپیوتر نجات می‌دهند؟

0 1,088

اشعه های زیان آور از کامپیوتر، بیش از هر دستگاه الکتریکی ساطع می شوند که دارای تاثیرات بدی روی سلامتی اشخاص هستند. برخی کارشناسان بر این باورند که آسیب های حضور در اطراف اشعه های رایانه، همچون حضور در معرض دود سیگار است اما برخی دیگر می گویند این مطلب نادرست است و اساس علمی ندارد و به گفته ی آن ها امواج دستگاه های برقی آسیب رسان نیست. از آنجایی که امواج در دو دسته می باشند، مردم قادر به تشخیص نوع این تشعشات نیستند، به عبارتی یک سری امواج یونیزه و خطرناک هستند اما اشعه های کامپیوتر از نوع غیریونیزه (اشعه فروسرخ) هستند یا مقدار ناچیزی اشعه یونیزه زیان آور (پرتو ایکس) ساطع می کنند که تا زمانی که ۱۰ ساعت مداوم پای کامپیوتر با مانیتور های قدیمی نباشید هیچ مشکلی برای سلامت شما پیش نخواهد آمد.

این روز ها اکثر مردم در کل دنیا برای گذارندن زندگی و کار خود به یک کامپیوتر نیاز دارند و روزانه ساعت ها با آن سروکار دارند. بچه ها نیز از کامپیوتر به منظور بازی و گذراندن اوقات فراغت استفاده می کنند. منتها همه در جریان ضرر های استفاده زیاد از این دستگاه مدرن و اشعه های مضر ساطع شده از آن نیستند.

آیا شما نیز از مجموعه کاربرانی هستید که دائما پشت کامپیوتر نشسته اید؟

امواج در جهت های گوناگون پخش می شوند تا اینکه یا جذب شوند یا به واسطه جسمی منعکس شوند. موقع کار با کامپیوتر دقت کنید که وسیله فلزی اطراف شما قرار گرفته نباشد چرا که اجسام فلزی می توانند اشعه های الکترومغناطیسی منتشر شده از رایانه را بازتاب کنند و به سلامتی شما آسیب جدی برسانند. قرار گرفتن در معرض دمای بالا و اشعه های سیستم برای مدت طولانی در آقایان موجب بروز نازایی می شود.

کار با کامپیوتر برای مدت طولانی، هم روی سلامت جسمی اثر می گذارد و هم روح و روان کاربران را دچار مشکل می کند به گونه ای که رفته رفته به برقراری ارتباط اجتماعی با اشخاص دیگر تمایلی نخواهند داشت و زندگی فردی را ترجیح داده و گوشه گیر می شوند.

اما راه چاره چیست؟ آیا در عصر ارتباطات امروز می توانیم کامپیوتر ها را از زندگی خودمان حذف کنیم؟ قطعا خیر. پس باید شیوه های جلوگیری و کاهش تاثیرات زیان آور اشعه های کامپیوتر را به کار ببریم.

یک راه کمک رسان که جلوی خطرات اشعه کامپیوتر ایستادگی کنید، قرار دادن بعضی از گل و گیاهان کنار کامپیوتر است که قادرند اشعه های زیان آور پخش شده از کامپیوتر را جذب کنند، مانند گل کاکتوس.

تحقیقات برخی دانشمندان بیانگر این است که گذاشتن کاکتوس در کنار کامپیوتر امواج زیان آوری که از آن پخش می ‌شود را جذب می‌ کند و شما را در مقابل آن‌ ها ایمن نگه می دارد اما بازهم می گوییم از لحاظ علمی ثابت نشده است، اما قرار دادن آن عقلانی و مفید به نظر می رسد.

کاکتوس و نیروی جاذبه ی اشعه های زیان آور کامپیوتر و وسایل الکترونیکی

اشعه های الکترومغناطیسی تاثیرات بد و غیرقابل جبرانی برای انسان دارد. رایج ترین پیامد های این امواج بیماری های خونی و سردرد های غیرمعمول هستند. یکی از دلایل  افزایش تعداد بیماران مبتلا به سرطان و ناراحتی هایی از این قبیل در دنیا، رشد و توسعه کاربرد امواج الکترومغناطیسی مضر در دنیا است. به ویژه اسمارت فون ها که این روز ها هر شخص یکی از آن ها را به طور مداوم همراه خود دارد و همواره در معرض اشعه ی آن است. وقتی ما موبایل را کنار گوشمان می گذاریم. مانند این است که یک لامپ روشن را کنار صورتمان قرار داده ایم که بسیار خطرناک است و باعث سوختگی پوست می شود.
طبق تحقیقاتی مشخص شده است که کاکتوس دارای ویژگی خاصی در جذب امواج زیان آور به ویژه اشعه های الکترومغناطیسی می باشد اما آیا واقعیت دارد؟ به منظور جواب درست این پرسش با ما همراه باشید.

طی انجام آزمایشاتی، پرسنلی که بسیار دچار سردرد می شدند و اغلب اوقات احساس خستگی داشتند، بعد از اینگه دوسال گلدان کاکتوس کنار صفحه نمایش سیستم خود گذاشتند، بهبود پیدا کردند.

شاید شنیده باشید گیاه کاکتوس یا درخت گردو قادر هستند اشعه های مضر WiFi را به خود جذب کنند اما این موضوع صحت ندارد.

وای فای توان کمی دارد و مثل وسایلی است که عملکرد آن ها در سطح باتری ساعت و دارای سیگنال کمی هستند بنابراین قابل مقایسه با تلفن همراه و ایستگاه های رادیویی نیستند. همچنین بلوتوث و لپ تاپ به این صورت هستند و قدرت زیادی ندارند. سقف برد WiFi  برای سیگنال قوی ۴۰۰ متر می باشد که بیشتر از آن امکان پذیر نیست اگرچه به این منظور نیست که به راحتی همیشه کنار وای فای و لپ تاپ باشیم، بلکه لازم است در حد نیاز آن ها را مورد استفاده قرار دهیم.

تنها گیاهی که اشعه ها و سیگنال های مزاحم تلفن های همراه و نویز های ماهواره را به خود جذب می کند کاکتوس است، به ویژه نوع برگ پهن و تیغ دارش. این نمونه کاکتوس از مبتلا شدن به بیماری هایی مثل سرطان پیش گیری میکند! پس در حد ممکن در خانه گلدان های کاکتوس قرار دهید.

کاکتوس که یادآور کویر و بیابان است با شرایط و دمای خانه به خوبی سازگار است، از طرفی مصارف خوراکی نیز دارد.
کاکتوس در فصل های سرد سال، باید جای گرم باشد. بهترین مکان جهت نگهداری کاکتوس در منزل، نزدیک پنجره ‌ای است که به طور غیر مستقیم آفتاب و نور به آن بتابد.

طبق نظریه ‎ای، کاکتوس ‎ها می توانند در مقابل اثرات امواج ناسازگار خورشید ایستادگی کنند. این موضوع از لحاظ علمی به ثبت نرسیده است اما با قرار دادن کاکتوس در محیط اطرافمان قطعا ضرر نخواهیم کرد و کمترین لطفش این است که ما را از یک فضای سبز کوچک بهرمند می کند.

تیغ هایی که روی کاکتوس وجود دارد حکم آنتن های دریافت کننده ی قدرتمند اشعه های مضر و جبران ناپذیر محیط را دارند. حجم جذب این نوع تشعشات توسط کاکتوس بسیار بالاست. امروزه تشکیل مزرعه های کاکتوس مثل مزرعه های گندم به منظور جذب امواج اتمی در کنار مناطقی که میزان تشعشات الکترومغناطیسی بسیار زیاد است در لیست برنامه هاست که البته در حاجی آباد بندرعباس و بوشهر در حال حاضر احداث شده است.

کاکتوس ها توانایی جذب اشعه های مضر کامپیوتر را دارند
کاکتوس ها علاوه بر خاصیت جذب اشعه های مضر، زیبا کننده محیط کار و خانه نیز می باشند

کاکتوس اوپنتیا با گل های زرد بزرگ شامل فلاوانوئیدز می باشد که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. آنتی اکسیدان باعث خنثی شدن اثر سموم در بدن می شود در نتیجه سلول های بدن آسیب نمی بینند و از بروز سرطان جلوگیری می کند و همچنین مانع پیری زودرس می شود. میوه های بنفش این کاکتوس در درمان دیابت نوع دوم، چربی زیاد و اضافه وزن تاثیر دارد.
شیره کاکتوس سرشار از فیتوکمیکال می باشد که باعث تقویت سیستم دفاعی شده و درنتیجه بدن را در مقابل میکروب ها سرسخت می کند.
عصاره کاکتوس مانع چرک کردن زخم می شود ، از طرفی باعث می شود گردش خون به درستی انجام شود و زخم سریعا بهبود پیدا کند.

نگهداری کاکتوس کار سختی نیست فقط نباید بیش از اندازه به آن آب دهید چراکه ریشه آن پوسیده می شود، اگر اثرات پوسیدگی را مشاهده کردید می توانید تا حدودی آن ها را هرس کنید تا جایی که ریشه سالم بماند سپس به مدت ۱۰ روز آن را آبیاری نکنید تا ترمیم شود. کاکتوس ها می توانند تا سقف ۱۰ سال در یک گلدان بمانند و احتیاجی به تعوض آن نداشته باشند. هرچه گلدان بزرگ ‌تر باشد آبیاری بیشتری انجام می شود، چیزی که برای کاکتوس خوشایند نیست.

زمان خوب برای تعویض خاک گلدان کاکتوس‌ ها اوایل بهار می باشد، وقتی که کاکتوس ها از خواب زمستانی بیدار می شوند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد