با چند کار کم هزینه، آشپزخانه خود را زیباتر کنید

0 799

آشپزخانه یکی از مکان های مهم در خانه است، همه ما بیشتر زمان خود را در این مکان می گذرانیم و در حال پخت و پز و یا خوردن غذا هستیم، فضای اشپزخانه تاثیر بسیار زیادی بر احساسات ما دارد، در صورتی که دکوراسیون آن زیبا و آرامش بخش نباشد، خستگی ما را چند برابر می کند.

شما می‌توانید با چند تغییر کوچک در آشپزخانه محل زندگیتان، این مکان را زیبا و دل نشین تر کنید و از بودن در آن لذت ببرید. در واقع شما با استفاده از این راهنما و با هزینه بسیار کم می توانید اشپزخانه تان را شیک تر کنید، نیازی نیست که کل دکوراسیون و وسایل را تغییر دهید، این کار هزینه بسیار زیادی به وجود می آورد و ممکن است شما توانایی انجام آن را نداشته باشید. از همسرتان بخواهید که در پایان هفته به شما ملحق شود و با انجام این نکات کم هزینه، آشپزخانه زیبایی را خلق کنید:

• کابینت‌ها را رنگ کنید

کابینت ها بخش عظیمی از فضای آشپزخانه شما را اشغال کرده اند، ممکن است رنگ آن ها کدر شده و یا بر روی آن خط و خش ایجاد شده باشد. شما می توانید با هزینه ای اندک آن را مطابق با سلیقه خود رنگ کنید و محیط شادتر و جدیدتری برای خود بسازید. برای شروع کار درب های کابینت را جدا کرده و بر روی هرکدام شماره ای بنویسد تا در هنگام نصب مجدد آن دچار مشکل نشوید، سپس سطوح آنها را کاملا تمیز کنید و بعد از سمباده کشیدن با رنگ دلخواهتان، رنگ امیزی کنید. از رنگ های شاد و ترکیبی استفاده کنید اسکله آن را به یک رنگ و درب ها را با یک رنگ هماهنگ دیگر، رنگ آمیزی کنید. البته این کار کاملا سلیقه ای است.

• از پارچه‌ها و پرده‌های جدید استفاده کنید

اگر در آشپزخانه تان پنجره دارید می توانید با عوض کردن پرده ها، دکور اشپزخانه تان را تغییر دهید. همچنین اگر از صندلی های قدیمی خود خسته شده اید، می توانید به آسانی روکش های آن را جدا کرده و با پارچه مورد علاقه تان تعویض کنید.

• جای وسایل الکتریکی را تغییر دهید و در صورت امکان وسایل جدید را جایگزین کنید

شما می توانید با یک تغییر جزئی در محل قرار گیری وسایلتان، محیط آشپزخانه را جدیدتر و زیباتر کنید. قبل از جابه جایی با یکدیگر مشورت کنید. در این میان اگر با وسایل خراب و بدون استفاده بر خورد کردید، انها را دور بیاندازید و یا به سمساری بدهید و در صورت توان از وسایل مدرن، مانند سینک های جدید و یا گازهای رومیزی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر رنگ وسایل در دکوراسیون آشپزخانه

 

• لوسترهای زیبا آویزان کنید

یکی از روش های زیباتر کردن دکوراسیون استفاده از نور است، همچنین نور کافی باعث می شود با دقت بیشتری به کارهای خود بپردازید. شما می توانید با اضافه کردن چند لوستر، زیبایی اشپزخانه تان را بیشتر کنید. مثلا اگر اشپزخانه اپن دارید، در امتداد آن از لوستر های سه شاخه آویزان استفاده کنید؛ در این حالت هم آشپزخانه مدرنی دارید و هم نور بیشتری در اپن به وجود می آید.

• backsplash جدید به کار ببرید

منظور از “backsplash” در واقع کاشی ها و طرح های پشت کابینت اشپزخانه است. این قسمت از آشپزخانه، بخشی وسیعی از آن را در بر می گیرد و هنگامی که وارد آشپزخانه مانند نقطه کانونی توجه را به خود جلب می کند و زیبایی آن بسیار مورد تعریف و تمجید اطرافیان و مهمانان شما قرار خواهد گرفت. بنابرای این قسمت می تواند به صورت خلاقانه ای طراحی شود، شما برای انجام این کار می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید و از طرح های چوبی، آینه ای، نوری و … استفاده کنید. یا خودتان از برچسب های زیبایی که وارد بازار شده است و در طرح ها زیبا و سنتی و مدرن تولید می شوند، استفاده کنید و از این طریق طراحی دلخواه خود را اعمال کنید. قبل از اینکه به خرید بروید، محدوده مورد نظر را اندازه گیری کنید تا مصالح را به اندازه تهیه کنید.

• دکوری و شلف‌ها

شما می توانید این شلف ها را به اسانی از بازار تهیه کنید، و آن را در محل های خاصی از اشپزخانه تان نصب کنید و بر روی آنها از انواع وسایل دکوری و یا گل و گیاهان طبیعی استفاده کنید و با این کار محیط آشپزخانه خود را زیباتر و چشم نواز تر کنید.
در دکوراسیون خانه، نوآوری حرف اول را می زند، در واقع شما، بیشتر از هر کس دیگر از فضاهای خانه، مصالح و مواد در دسترس، بودجه و سلیقه اعضای خانه آگاهی دارید و به آسانی و با اجرای چند ایده کوچک می توانید دکور خانه را تغییر داده و فضای زیباتری ایجاد کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد