چگونه اتومبیل خود را هوشمند کنیم؟

0 935

ابزارها و وسایل هوشمند، مانند گوشی ها، خانه ها و ماشین های هوشمند اطراف ما را فرا گرفته است. جهان در حال تحول بوده و این ابزار های نوآورانه و تکنولوژی های مدرن تمام ابعاد زندگی ما را در بر گرفته اند.

با گذشت زمان اتومیبل ها هوشمند تر می شوند اما همه اتومبیل ها این تغییرات تکنولوژی را در خود ندارند و یا در آن ها به میزان کمتری استفاده شده است. همانطور که ما می توانید با تجهیز کردن خانه خود به وسیله لامپ های هوشمند، ترموستات و قفل های هوشمند، آن را ارتقا دهیم، همین عملیات را می توانیم برای ماشین شخصی خود انجام داده و آن را هوشمند تر از قبل کنیم.

این تجهیزات هوشمند نه تنها جنبه سرگرمی دارند بلکه فواید بسیار زیادی را به ماشین شما اضافه می کنند و شما می توانید از خودرو خود با پیشرفته ترین فن آوری ها مراقبت کنید.

این تجهیزات هوشمند را به راحتی می توانید در ماشین قرار دهید. نصب و استفاده از این تکنولوژی ها بسیار آسان است و بر طبق دفترچه خود انجام می شود. بنابراین اگر می خواهید کیفیت رانندگی خود را ارتقا دهید و با راحتی بیشتری رانندگی کنید بهتر است این گجت ها را به اتومبیل خود اضافه کنید. در این مطلب سعی کردیم تعدادی از بهترین تکنولوژی های هوشمند اتومبیل را به شما معرفی نماییم.

Dash
دش یک آداپتور مخصوص ماشین است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی اطلاعات مربوط به سلامت وسیله نقلیه و سوابق آن را بررسی نمایید. این وسیله به همراه یک برنامه هوشمند ارائه می شود که بر روی گوشی شما نصب می شود و از این طریق اطلاعات از قبیل سوخت، سلامت موتور و … را در خصوص عملکرد ماشین تان در اختیارتان می گذارد. برای استفاده از آن باید OBD-II Scan Tool را خریداری کنید. در واقع گوشی تان را بر روی یک پایه نگهدارنده در قسمت داشبورد قرار داده و از این طریق به تمامی اطلاعات دسترسی پیدا کنید.

Pyle Car Backup Camera
مهم نیست که چقدر در رانندگی مهارت دارید، اما هنگامی که می خواهید با دنده عقب وارد پارکینگ شوید ممکن است برخی از ابعاد پشت سرتان را نبینید و به موانع پشت ماشین برخورد کنید. یک دوربین عقب می توانند شما را در این فرایند یاری دهد. البته پیش از این، در بلاگ بورسیکا، با انواع این دوربین های کنترلی ماشین آشنا شدیم و بهترین های آن را به شما معرفی کردیم. برخی از ماشین‌ها ، دوربین های کنترلی را به‌صورت فابریک در خود جای داده‌اند، اما اگر از کیفیت دوربین تان رضایت ندارید بهتر است یک مدل مناسب‌تر انتخاب کنید. دوربین Pyle نمونه‌ای مناسب از این دوربین‌ها است که برای ارتقای ماشین و ایمنی و سهولت بسیارضروری می باشد.

TaoTronics Bluetooth Reciever
برخی از اتومبیل ها از فناوری بلوتوث پشتیبانی نمی کنند بنابراین ما مجبور می شویم از کابل Aux یا پورت USB برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنیم. که این کار اندکی سخت است. شما به راحتی می توانید از طریق این فرستنده بلوتوثی ماشین خود را به تکنولوژی بلوتوث مجهز کنید. TaoTronics یک نمونه خوب از این دستگاه است که در اندازه کوچک این قابلیت کاربردی را در اختیار شما قرار می دهد و از طریق آن می توانید موسیقی مورد علاقه تان را از طریق گوشی هوشمند به ماشین متصل کرده، و به وسیله اسپیکر های ماشین به آن گوش دهید و یا بدون دخالت دست به تماس های تلفنی خود پاسخ دهید.

Garmin DriveLuxe 51
این برنامه به شما کمک می کند تا به صورت ماهواره ای به تمامی مسیر ها و ترافیک ها دسترسی داشته باشید. Garmin DriveLuxe 51 یکی از بهترین ابزار ها در این زمینه است موقعیت های مکانی را با استفاده از تصاویر ماهواره ای در اختیار شما قرار می دهد که شامل اطلاعاتی مانند نقشه های به روز شده، گزارش های ترافیکی، اطلاعات به روز در مورد پارکینگ ها و ظرفیت آنها، می باشد. بنابراین با استفاده از آن به راحتی می توانید به پارکینگ های خالی و نزدیک به خودتان دسترسی داشته باشید.

Sony Media Receiver
زمان آن رسیده است که دستگاه صوتی کسل کننده اتومبیل خود را تعویض کنید. با استفاده از این دستگاه می توانید به صورت لمسی و یا صوتی سیستم پخش موزیک خود را تحت کنترل بگیرید در صورتی که می خواهید با دنده عقب حرکت کنید صفحه این پخش کننده صوتی به یک مانیتور کنترلی تبدیل شده و فضای پشت ماشین تان را به نمایش می گذارد تا مانع از برخوردتان با موانع خارج از دید شود.

Hudway Glass
این وسیله ی شیشه ای در قسمت جلویی و بر روی داشبورد نصب می شود و مانند یک وسیله فوق العاده و فضایی عمل می کند. با استفاده از این وسیله می توانید مسیر جاده را تشخیص داده از موانع بر سر راه مطلع شوید، در صورتی که هوا مه گرفته است و دید کافی ندارید این وسیله به شما کمک می کند تا مسیر اصلی جاده را تشخیص دهید و در مواقع ضروری به چپ و یا راست بپیچید.
نحوه کار این دستگاه به این گونه است که ابتدا گوشی خود را بر روی پایه قرار داده و به دستگاه متصل می کنید. سپس برنامه مذکور را بر روی آن نصب و اجرا می کنید. در این شرایط تمام تصاویر و مسیر جاده ای که بر روی صفحه گوشی به نمایش گذاشته می شود به این سطح شیشه ای منتقل شده و شما نتایج کار را بر روی شیشه مشاهده می کنید.
این وسیله قابلیت آن را دارد که علاوه بر مسیر جاده، میزان سرعت و کیلومتر و دیگر ویژگی ها را بر روی سطح شیشه ای خود به نمایش بگذارد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد