چگونه از یوتیوب ویدئو دانلود کنیم؟

0 937

با دانلود کردن ویدئو از یوتیوب می‌توانید آن را بدون اتصال به اینترنت تماشا کرده و یا در آرشیو خود نگه‌دارید، بنابراین در زمان‌هایی که در هواپیما هستید و یا به مسافرت رفته و به اینترنت دسترسی ندارید این ویدئوها به‌راحتی در اختیار شما هستند.

برای دانلود این ویدئوهای یوتیوب، راه‌های رایگان بسیار زیادی وجود دارد. برخی از این روش‌ها توسط خود سایت یوتیوب ارائه شده و برخی از طریق برنامه‌های شخص ثالث انجام می‌شود. بنابراین با ما همراه باشید تا با روش‌های دانلود ویدئو از یوتیوب آشنا شوید.

البته دانلود ویدئوهای یوتیوب با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث خارج از قوانین یوتیوب می‌باشد و شما باید تنها از طریق سیستم داخلی آن، ویدئوها را دانلود کنید؛ زیرا برخی از این ویدئوها اجازه کپی‌برداری ندارند.

اشتراک YouTube Premium

درصورتی‌که اشتراک YouTube Premium را داشته باشید، می‌توانید در حالت آفلاین ویدئوها را مشاهده کنید، بدون آنکه از نرم‌افزار شخص ثالث بهره ببرید. این قابلیت در YouTube, YouTube Music و  YouTube gaming apps قابل‌استفاده است. البته تنها می‌توانید فیلم‌های از قبل دانلود شده را با استفاده از این قابلیت تماشا کنید. البته محدودیت‌هایی نیز وجود دارد، اینکه نمی‌توانید فایل ویدئو را به دستگاه دیگر منتقل کرده و  یا با پخش‌کننده دیگری آن را نگاه کنید.

برای استفاده از این اشتراک به روش زیر اقدام کنید:

ویدئوی موردنظر را بازکرده و تماشا کنید، سپس دکمه  دانلود (پیکان خاکستری) در زیر پخش‌کننده را بزنید و یک کیفیت را انتخاب کنید. وقتی ویدئو را دانلود کردید، می‌توانید آن را در آرشیو خود مشاهده کنید. برای تماشای ویدئوهای دانلود شده، باید وارد حساب خود شوید، در تماشای آفلاین ویدئو نمی‌توانید کامنت بگذارید و یا به کامنت‌ها پاسخ دهید.

دانلود ویدئوهای یوتیوب بر روی کامپیوتر دسکتاپ و لپ تاپ

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن ویدئوها یوتیوب را مشاهده کنید، لپ‌تاپ و کامپیوتر است. در این صورت شما فضای بیشتری برای ذخیره‌سازی ویدئوها دارید و می‌توانید آن‌ها را در اندازه‌های بزرگ‌تر و باکیفیت بالاتری تماشا کنید. برای دانلود ویدئوها از طریق کامپیوتر باید از برنامه ثالثی به نام ۴k Video Downloader  استفاده کنید.

  • ابتدا ۴k Video Downloader را از اینجا دانلود کنید.

درصورتی‌که قصد دانلود ویدئوها از یوتیوب با استفاده از کامپیوتر را دارید، از این برنامه رایگان استفاده کنید. این برنامه قابلیت دانلود فیلم‌های ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی را نیز در خود جای‌داده است.

دانلود ویدئو از یوتیوب

  • URL ویدیو را کپی و در کادر موردنظر قرار دهید.

مرورگر وب خود را باز کنید؛ ویدئوی که قصد دانلود آن از یوتیوب را دارید پیدا کرده و لینک صفحه را از نوار بالا صفحه کپی کنید. سپس به برنامه ۴K Video Downloader بروید و دکمه سبزرنگ «Paste Link» را در قسمت بالا سمت چپ وارد نمایید. این نرم‌افزار اطلاعاتی در مورد ویدئو را برای شما بازیابی می‌کند و کیفیت‌های ویدئو را به شما نشان می‌دهد تا بسته به نیازتان یکی از این کیفیت‌ها را انتخاب کنید. درصورتی‌که ویدئو موردنظرتان باکیفیت باشد، این نرم‌افزار می‌تواند کیفیت فول اچ دی آن را در صورت در دسترس بودن، دانلود کند.

دانلود ویدئو از یوتیوب

  • علاوه بر کیفیت، فرمت را انتخاب کنید.

این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا ویدئو را در کیفیت‌های متنوع و همچنین فرمت‌های مختلف مانند فرمت صوتی دانلود کنید. در منو کشویی سمت راست گزینه‌ای برای فرمت وجود دارد. فرمت MP4 گزینه خوبی برای ویدئوها است، زیرا تعادل خوبی در کیفیت و اندازه صفحه ایجاد کرده و در هر دستگاهی اجرا می‌شود.

بعد از انتخاب فرمت، از لیست موردنظر میزان رزولوشن را نیز انتخاب نمایید. البته رزولوشن‌های بالا حجم بیشتری از سیستم شما را اشغال می‌کنند. بعد از انتخاب هر رزولوشن میزان حجم اشغال شده نیز به نمایش در می‌آید تا نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

درنهایت از قسمت Browse در انتها صفحه، می‌توانید محل ذخیره‌سازی ویدئو را انتخاب کرده و در آخر گزینه دانلود را فشار دهید.

  • ویدئو دانلود می‌شود.

در این لحظه ویدئو بارگذاری می‌شود. اگر فیلم‌های دیگری در کنار آن وجود داشته باشد برنامه از شما می‌خواهد تا آن‌ها را نیز دانلود کند، درواقع می‌توانید تا ۲۴ ویدئو را به یک باره دانلود کنید. درنهایت شما می‌توانید فایل را در پوشه مقصد پیدا کرده و یا با کلیک راست بر روی فایل در برنامه، آن را باز کنید. ویدئو در این برنامه در لیست آن باقی می‌ماند و در صورت تمایل قادر هستید آن را حذف کنید.

دانلود ویدئو از یوتیوب

  • از قابلیت هوشمند برنامه استفاده کنید.

اگر شما تمام ویدئوها را با همین تنظیمات( فرمت، رزولوشن و پوشه مقصد) دانلود می‌کنید می‌توانید از قابلیت Smart Mode استفاده کنید. این قابلیت تنظیمات دانلود شما را ذخیره کرده و در هر بار دانلود به صورت اتوماتیک آن‌ها را اعمال می‌کند. با کلیک بر روی lightbulb، در دانلودهای بعدی ، تنظیمات دانلود آخر اعمال می‌شود.

دانلود ویدئوهای یوتیوب با استفاده از TubeMate در گوشی اندروید

TubeMate یکی از محبوب‌ترین ابزار برای دانلود ویدئوهای یوتیوب در گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. استفاده از این برنامه رایگان است و قابلت های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • نصب TubeMate:

برنامه TubeMate در گوگل پلی وجود ندارد،  بنابراین این برنامه را از طریق مرورگر خود و از منابع قابل‌اعتماد دانلود کرده و نصب نمایید. در هنگام نصب باید گزینه Unknown sources را در بخش تنظیمات امنیتی فعال کنید. این برنامه را از اینجا دانلود کنید.

برنامه را اجرا کنید و  ویدئو موردنظر را  جست‌وجو کرده و پخش‌کنید. سپس بر روی دکمه قرمز دانلود ضربه زده و فرایند دانلود را آغاز کنید.

  • انتخاب فرمت‌ها و کیفیت‌ها

در این قسمت لیستی از فرمت‌ها را مشاهده می‌کنید و می‌توانید فرمت‌های ویدئویی، صوتی، کیفیت و رزولوشن مختلف برای هر کدام را مشاهده نمایید. اگر گوشی‌تان فضای کافی در اختیار دارد بهتر است از ویدئوها باکیفیت بالاتری استفاده نمایید.

در حین دانلود می‌توانید از گوشی‌تان استفاده کنید، محدودیتی به وجود نمی‌آید. شما همچنین می‌توانید ویدئوهای دیگر یوتیوب را در صف دانلود بگذارید تا بعداً دانلود شود.

دانلود ویدئوهای یوتیوب در آیفون

فرایند دانلود ویدئوهای یوتیوب با توجه به سیستم‌عامل IOS اندکی متفاوت است. روش اول مناسب با آیفون، اپل یا آی‌پاد لمسی است و روش دوم در Mac OS X یا Mac استفاده می‌شود

درiOS یک برنامه کوچک و هوشمند به نام Documents وجود دارد که نوعی برنامه مدیریت فایل است اما ویدئوهای یوتیوب را نیز دانلود می‌کند.

  • کپی کردن لینک ویدئو

در مرحله اول ویدئو موردنظر را با مرورگر خود باز کنید، بعد از باز کردن روی نماد اشتراک گذاری کلیک کرده و گزینه کپی لینک را انتخاب کنید.

دانلود ویدئو از یوتیوب

  • دانلود فایل

Documents را بازکرده و آیکون مرورگر خود را پیدا کنید که یک نماد کوچک در پایین سمت راست صفحه‌نمایش است. بر روی آن ضربه زده و به قسمت savefrom.net بروید. آدرس لینک ویدئو موردنظر را در کادر آن قرار دهید. گزینه‌های کیفیت ویدئو را تنظیم کرده و درنهایت فایل را دانلود کنید.

بعد از اتمام دانلود آن را در قسمت Documents دانلودها  پیدا  خواهید کرد.

دانلود ویدئوهای یوتیوب در مک

در Mac چندین گزینه وجود دارد، اما یکی از ساده‌ترین آن‌ها MacX YouTube Downloader که برای ویندوز نیز در دسترس می‌باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک ویدئو را در آن وارد کرده، کیفیت را انتخاب نمایید و درنهایت چند کلیپ را به صورت هم‌زمان دانلود کنید.

با فرمت‌های ویدئوهای یوتیوب بیشتر آشنا شوید:

برنامه‌های دانلود ویدئو غالباً فرمت‌های فایل را در اختیار شما قرار می‌دهند که برخی از رایج‌ترین آن‌ها MP4، ۳GP، AVI و MOV است که در کنار کیفیت می‌تواند بر روی فایل ویدئو تأثیر گذاشته و آن را بهتر به نمایش در بیاورند.

اگر کیفیت خیلی بالایی مدنظرتان نیست می‌توانید از فرمت ۳GP استفاده کنید؛ این نوع فرمت برای گوشی‌های اندرویدی با حافظه کم بسیار مناسب است. برای گوشی‌های آیفون با حجم ذخیره‌سازی مناسب، فرمت MOV نیز استفاده می‌شود که بر روی سیستم مک نیز اجرا خواهد شد. کامپیوترهای ویندوز نیز از فرمتAVI پشتیبانی می‌کنند. فرمت MP4 درواقع فرمت ویدئویی MP3 است و تقریباً بر روی هر سیستم‌عاملی اجرا می‌شود و برای حداکثر بهره‌وری بهتر است از فرمت MP4 استفاده کنید تا بر روی بیشتر سیستم‌عامل‌ها اجرا شود.

کیفیت دانلود ویدئوهای یوتیوب

در راهکارهای بالا می‌توانید از کیفیت‌های مختلفی، ویدئوها را ذخیره کنید. از کیفیت ۳GP برای گوشی‌های قدیمی گرفته تا کیفیت ۱۰۸۰p برای نمایش ویدئوهای اچ دی. درواقع در کنار۳GP شما چهار گزینه برای رایانه، اسمارت فون یا تبلت خود دارید: ۳۶۰p، ۴۸۰p، ۷۲۰p و ۱۰۸۰. هر چه کیفیت بالاتر باشد، فایل بزرگ‌تر می‌شود، بنابراین به حجم خالی گوشی‌تان توجه کنید و متناسب با آن انتخاب نمایید.

نکته: اگر ویدیویی که دانلود می‌کنید دارای موسیقی است، مهم نیست کدام کیفیت تصویری را انتخاب خواهید کرد – موسیقی متن دارای همان بیتی است که شما برای یک ویدیو ۴۸۰p یا یک ویدیو ۱۰۸۰p استفاده می‌کنید. به این دلیل که جریان‌های صوتی و تصویری YouTube دو چیز جداگانه است، بنابراین تنظیم کیفیت ویدیو هیچ تأثیری بر کیفیت موسیقی متن ندارد.

منبع:
www.techradar.com

 

بیشتر بخوانید: اپلیکیشن‌های ویدئوساز مخصوص گوشی‌
بیشتر بخوانید: چگونه به‌راحتی از اینستاگرام عکس و ویدئو دانلود کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد