چگونه اکانت اینستاگرامم را پاک کنم؟ (روش دیلیلت اکانت اینستاگرام)

0 897

همه ما ممکن است در برخی موارد تصمیم بگیریم برای مدتی از شبکه‌های اجتماعی دور شویم، یکی از این شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام است که روزانه زمان زیادی را در آن به سر می‌بریم، بنابراین شما می‌توانید با استفاده از راهکارهای زیر حساب اینستاگرام را به‌صورت موقت و دائمی غیرفعال کنید.

برای حذف حساب کاربری خود در این شبکه اجتماعی می‌توانید از دو روش موقت و دائمی استفاده کنید:

  1. روش حذف دائمی حساب کاربری

درصورتی‌که از این روش برای حذف کردن حساب اینستاگرام استفاده کنید، تمام عکس‌ها، ویدئوها، کامنت‌ها و تاریخچه حساب اینستاگرام تان حذف می‌شود، و دیگر نمی‌توانید آن را برگردانید. بنابراین اگر قصد بازگشت به‌حساب اینستاگرام خود را دارید از روش حذف موقت استفاده کنید که در پایان مطلب به آن اشاره شده است.

نکته اول: درصورتی‌که حساب کاربری اینستاگرام خود را حذف کنید، دیگر نمی‌توانید با آن نام کاربری دوباره عضو شوید، درواقع اینستاگرام نمی‌تواند حساب‌های حذف شده را دوباره بازگرداند.

به‌منظور حذف حساب‌ها به‌صورت دائمی، باید به نسخه دسکتاپ اینستاگرام مراجعه کنید. حذف اینستاگرام از طریق برنامه اینستاگرام صورت نمی‌گیرد. البته شما می‌توانید از برنامه اینستاگرام وارد  بخش حذف شوید، اما درنهایت برنامه به یک مرورگر و لینک حذف اینستاگرام راه پیدا می‌کند.

  • حذف از طریق برنامه اینستاگرام

در ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید. به صفحه حساب کاربری خود رفته و وارد تنظیمات شوید. صفحه تنظیمات را اسکرول کرده و در بخش پشتیبانی (Support) وارد قسمت Help Centre شوید. در این قسمت مرورگر شما باز شده و وارد صفحه جدیدی می‌شود.

سپس گزینه مدیریت حساب کاربری (Managing Your Account) را انتخاب کنید و درنهایت  گزینه حذف کردن حساب کاربری (Delete Your Account) استفاده کنید. سپس گزینه How do I delete my account? را انتخاب کنید و وارد گزینه Go to the Delete Your Account page شوید. از منو کشویی گزینه مورد نظرتان را انتخاب کرده و دوباره رمزتان را وارد کنید و درنهایت دکمه قرمز حذف حساب را انتخاب کنید.

  • حذف از طریق دسکتاپ

به‌منظور حذف، می‌توانید از طریق مرورگر نیز اقدام کنید، در ابتدا  وارد لینک حذف حساب کاربری اینستاگرام خود شوید؛ در این صفحه باید رمز و نام کاربری‌تان وارد کنید و وارد حساب اینستاگرام خود شوید. سپس باید دلیل حذف حساب کاربری‌تان را انتخاب کنید، در اینجا راه‌حل‌هایی برای رفع مشکل و عدم حذف حساب کاربری‌تان به نمایش در می‌آید. درصورتی‌که تصمیم خود را گرفته‌اید کارتان را ادامه داده و دوباره رمز خود را وارد نمایید. درنهایت بر روی گزینه حذف کلیک کنید.

نکته دوم: اگر می‌خواهید یک حساب دیگر اینستاگرام تان را حذف کنید، روی نام کاربری در بالا سمت راست صفحه که در ابتدا به آن وارد شده‌اید، کلیک کرده و بر روی نام کاربری کلیک کنید و گزینه «خروج» را انتخاب کنید، سپس نام و رمز حساب کاربری که قصد حذف آن را دارید را، دوباره وارد کنید.

  1. روش حذف موقت حساب کاربری

اگر می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را به‌صورت موقت غیرفعال کنید، و برای مدت زمانی از اینستاگرام دور بوده و دوباره با همان نام و حساب کاربری به اینستاگرام برگردید، بهتر است از روش حذف موقت استفاده کنید.

در این صورت عکس‌ها، پروفایل، نظرات و تمام قابلیت‌های حساب شخصی‌تان پنهان می‌شود و به‌محض ورود دوباره‌تان به اینستاگرام این اطلاعات بازیابی شده و بازمی‌گردد، بدون آنکه قسمتی از اطلاعات قبلی‌تان را از دست داده باشید.

برای این کار وارد آدرس instagram.com شوید، این آدرس را در مرورگر خود وارد کرده و منتظر بمانید تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید. در این صفحه نام کاربری و رمز خود را وارد کرده و به‌حساب کاربری‌تان وارد شوید.

در صفحه باز شده بر روی آدمک در سمت راست پایین صفحه کلیک کرده و وارد صفحه پروفایل خود شوید، و گزینه ویرایش پروفایل (Edit profile) را انتخاب کنید.

صفحه را اسکرول کرده، و در پایین صفحه گزینه Temporarily disable my account را پیدا کنید. از منوی کشویی علت غیرفعال کردن حساب کاربری‌تان را انتخاب کنید. در اینجا اینستاگرام با توجه به دلیل شما، راهکارهایی ارائه می‌دهد تا شما را از غیرفعال کردن اینستاگرام منصرف کند. درصورتی‌که دلیل خاصی برای حذف کردن اینستاگرام ندارید، می‌توانید از گزینه Just Need a break استفاده کنید. دوباره رمز عبور را وارد کرده، و درنهایت گزینه قرمز رنگ  Temporarily disable my accountرا انتخاب کنید.

نکته سوم: با غیرفعال کردن حساب اینستاگرام، پیام‌ها، پست‌ها، فالوور ها و … دست نخورده باقی می‌مانند و تنها برای مدت زمانی از دید بقیه پنهان می‌ماند و شما می‌توانید دوباره با همان نام کاربری و پست‌های پیشین به اینستاگرام بازگردید.

منبع:

WWW.help.instagram.com

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد