چگونه صفحه کلید و ماوس بی سیم را نصب کنیم؟

1 14,715

صفحه کلید و ماوس به طور معمول رایج ترین لوازم جانبی رایانه ها محسوب می شوند که به دو صورت سیمی و بدون سیم موجود هستند. نصب صفحه کلید و ماوس بی سیم واقعا آسان است و حدود ۱۰ دقیقه طول می کشد، اما اگر با نحوه نصب سخت افزار کامپیوتر آشنا نباشید ممکن است بیش تر از ده دقیقه طول بکشد.

در مطلب زیر مراحل اتصال صفحه کلید و ماوس بی سیم بیان شده است، اما همان طور که می دانید بسته به نوع صفحه کلید و موس بی سیمی که استفاده می کنید ممکن است مراحل آن کمی متفاوت باشد.

۱- تجهیزات را باز کنید

نصب صفحه کلید و ماوس بی سیم با باز کردن تجهیزات از جعبه شروع می شود. احتمالا جعبه محصولات شامل موارد زیر خواهد بود:

صفحه کلید بی سیم
ماوس بی سیم
گیرنده بی سیم (ها)
باتری (در صورت عدم وجود، ممکن است نیاز داشته باشید آن را تهیه کنید)
نرم افزار (معمولا بر روی سی دی)
دستورالعمل های تولید کننده

اگر چیزی گم شده بود، با فروشنده و یا سازنده تجهیزات تماس بگیرید. محصولات مختلف دارای الزامات متفاوتی هستند، بنابراین دستورالعمل های گنجانده شده را بررسی کنید.

۲- صفحه کلید و ماوس را تنظیم کنید

از آنجا که صفحه کلید و ماوس بی سیم هستند و مانند کیبورد و ماوس سیمی از کامپیوتر انرژی نمی گیرند پس به باتری نیاز دارند.

صفحه کلید و ماوس را خارج کنید و پوشش جلوی محفظه باطری را باز کنید. باتری های جدید را در جهت نشان داده شده وارد کنید (مطابقت + با + در باتری و بالعکس).

صفحه کلید و ماوس را بر روی میز خود قرار دهید. لطفا در ذهن خود ارگونومیک مناسب را برای قرار دادن تجهیزات جدید تجسم کنید و سپس آن ها را در جای خود قرار دهید. ارگونومیک مناسب می تواند در پیشگیری از سندرم تونل کارن و تاندونیت کمک کند.

توجه: اگر در طول فرآیند نصب، صفحه کلید و ماوس دیگری روی میز قرار دارد، آن ها را در جای دیگری قرار دهید تا بتوانید تنظیمات را کامل کنید.

۳- گیرنده بی سیم را در جای خود قرار دهید

گیرنده بی سیم وسیله ای است که به صورت فیزیکی به کامپیوتر متصل می شود و سیگنال های بی سیم را از صفحه کلید و ماوس می گیرد و می تواند با سیستم ارتباط برقرار کند.

توجه: برخی از تنظیمات دارای دو گیرنده بی سیم هستند، یکی برای صفحه کلید و دیگری برای ماوس. اما دستورالعمل های تنظیم آن به یک صورت است.

در حالی که دستورالعمل ها از نامی به نام تجاری دیگر متفاوت هستند، هنگام انتخاب موقعیت گیرنده، دو نکته را در ذهن خود به خاطر بسپارید:

فاصله از تداخل: گیرنده را حداقل ۸ اینچ (۲۰ سانتی متر) از منابع تداخل مانند مانیتور کامپیوتر، کیس کامپیوتر و موارد دیگر که ممکن است باعث ایجاد تداخل شوند مانند فن ها، چراغ های فلورسنت، کابینت های فلزی و غیره، دور نگهدارید.

فاصله از صفحه کلید و ماوس: گیرنده باید جایی بین ۸ اینچ (۲۰ سانتی متر) و ۶ فوت (۱٫۸ متر) از صفحه کلید و ماوس قرار بگیرد.

مهم: گیرنده را کامل به کامپیوتر وصل نکنید. این مرحلۀ بعدی نصب صفحه کلید و ماوس بی سیم است.

۴- نرم افزار را نصب کنید

تقریبا تمام سخت افزارهای جدید نرم افزارهایی هستند که باید نصب شوند. این نرم افزار شامل درایورهایی می باشد که به سیستم عامل رایانه دستور می دهند چگونه با سخت افزار جدید کار کنند.

نرم افزار هایی که برای صفحه کلیدهای بی سیم و ماوس ها ارائه می شوند تا حد زیادی بر اساس تولید کنندگان متفاوت است. در خریدهایی که انجام می دهید دستورالعمل های هر یک از آن ها با جزئیات مشخص شده است.

به طور کلی، نصب بیشتر نرم افزارها بسیار ساده است:

۱- دیسک را در درایو قرار دهید. نصب نرم افزار باید به طور خودکار شروع شود.

۲- دستورالعمل های روی صفحه را بخوانید. اگر در فرایند راه اندازی نمی توانید به برخی سوالات پاسخ دهید، قبول پیشنهادات پیش فرض یک راه درست است.

توجه: اگر ماوس یا صفحه کلید موجود نباشد و یا اینکه کار نکنند، این مرحله باید آخرین قسمت باشد. بدون نصب نرم افزار تقریبا غیرممکن است صفحه کلید و ماوس کار کند!

۵-گیرنده را به کامپیوتر وصل کنید

در نهایت، با روشن شدن کامپیوتر، اتصال USB در انتهای گیرنده را به یک پورت USB آزاد در پشت یا جلو کامپیوتر وصل کنید.

توجه داشته باشید: اگر هیچ پورت USB آزادی وجود نداشته باشد، ممکن است لازم باشد یک هاب USB خریداری کنید تا با پورت های اضافی USB به کامپیوتر دسترسی داشته باشید.

کامپیوتر، پس از وصل شدن گیرنده، پیکربندی سخت افزار را آغاز خواهد کرد. هنگامی که پیکربندی کامل باشد، احتمالا پیام زیر را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد: “در حال حاضر سخت افزار جدید آماده است”.

۶-صفحه کلید و ماوس جدید را آزمایش کنید

با باز کردن برخی از برنامه ها ماوس و با تایپ کردن برخی از کلمات صفحه کلید خود را آزمایش کنید. ایده خوبی است که همه کلیدها را امتحان کنید تا مطمئن شوید که هیچ مشکلی وجود ندارد.

اگر صفحه کلید یا ماوس کار نکنند، بررسی کنید که هیچ دخالتی وجود نداشته باشد و تجهیزات در محدوده گیرنده باشند. همچنین، اطلاعات مربوط به عیب یابی را بررسی کنید.

اگر صفحه کلید و ماوس قدیمی هنوز متصل هستند، آن ها را از کامپیوتر حذف کنید.

اگر در مورد فروش تجهیزات قدیمی خود برنامه ریزی کرده اید، با فروشگاه الکترونیک محلی خود تماس بگیرید. اگر صفحه کلید یا ماوس مارک Dell باشد، آنها یک برنامه بازیافت دارند که به صورت کاملا رایگان است و هزینه پست را پوشش می دهد. توصیه می کنیم حتما از آن استفاده کنید.

همچنین می توانید صفحه کلید و ماوس خود را در Staples بازیافت کنید (بدون در نظر گرفتن نام تجاری و یا اینکه آیا هنوز هم کار می کند یا خیر).

بیشتر بخوانید: چگونه یک ماوس بی سیم را پاک کنید؟
دیدگاه‌های این پست
  1. Amir گفته:

    قیمت چنده ؟
    جای تخفیف هم داره ؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد