چگونه عمر باتری اپل را افزایش دهید؟

0 782

عمر باتری یکی از مهم ترین بخش های یک موبایل هوشمند است و همه افراد به دنبال گوشی هایی هستند که طول عمر باتری آن ها نسبت به سایر گوشی‌ ها بیشتر باشد. عمر باتری اپل زیاد است و اپل ادعا می کند که می توانید به مدت ۱۰ ساعت از شارژ آن استفاده کنید. اما عمر باتری مانند زمان و پول است و هرگز نمی توانید به اندازه کافی شارژ داشته باشید. این قضیه به خصوص زمانی درست است که می خواهید با iPad خود کار کنید و باطری آن خالی است.

نکات بسیاری وجود دارد که می توانید با انجام دادن آن ها عمر باتری iPad را افزایش دهید. در این مقاله نکاتی وجود دارد که می تواند در مواقع ضروری راه گشا باشد. این مقاله iOS 10 را پوشش می دهد، اما بسیاری از نکات آن مربوط به نسخه های قبلی iOS نیز هستند.

۱. Wi-Fi را خاموش کنید
اتصال Wi-Fi شارژ باتری را تخلیه می کند، چه به اینترنت وصل باشید چه نباشید. زیرا در این وضعیت iPad به طور مداوم به دنبال شبکه ها می گردد. بنابراین، اگر به اینترنت متصل نیستید و نیازی به استفاده از اینترنت ندارید، با خاموش کردن Wi-Fi می توانید باتری iPad را حفظ کنید. این کار طی مراحل زیر انجام می شود:

۱. برای باز کردن مرکز کنترل، از پایین صفحه پیمایش کنید.
۲. به آیکون Wi-Fi ضربه بزنید تا خاموش شود.

۲. ۴G را خاموش کنید
برخی از مدل های اپل از یک اتصال داده ۴G LTE ساخته شده اند (مدل های قدیمی تر دارای اتصال ۳G هستند). اگر این گزینه فعال باشد، باتری ۴ برابر زودتر خالی می شود. فرقی نمی کند که از اینترنت استفاده می کنید یا خیر. اگر نیازی به اتصال اینترنت ندارید و می خواهید عمر باتری گوشی بیشتر باشد، بهتر است گزینه ۴G را خاموش کنید. این کار طی مراحل زیر انجام می شود:

۱. به تنظیمات ضربه بزنید.
۲. روی تلفن همراه ضربه بزنید.
۳. نوار لغزنده داده را به سمت سفید/ خاموش حرکت دهید.

۳. بلوتوث را خاموش کنید
احتمالا این نکته را می دانید که شبکه های بلوتوث شارژ باتری را تخلیه می کنند. پس یکی دیگر از راه های صرفه جویی در مصرف باتری این است که بلوتوث را خاموش کنید. شبکه بلوتوث برای اتصال دستگاه هایی مانند صفحه کلید، بلندگو و هدفون استفاده می شود. اگر از این موارد استفاده نمی کنید بهتر است بلوتوث را خاموش کنید. این کار طی مراحل زیر انجام می شود:

۱. مرکز کنترل را باز کنید.
۲. با ضربه زدن به آیکون بلوتوث (سوم از سمت چپ) آن را خاموش کنید، به طوری که به رنگ خاکستری شود.

۴. AirDrop را غیرفعال کنید
AirDrop یکی دیگر از ویژگی های شبکه های بی سیم iPad است که اجازه می دهد فایل های خود را از یک دستگاه iOS به دستگاه دیگر مبادله کنید. این گزینه بسیار مفید است، اما باتری را زود تخلیه می کند (حتی اگر از آن استفاده نکنید). بهتر است تنها در مواقع ضروری آن را روشن کنید. AirDrop را طی مراحل زیر خاموش کنید:

۱. مرکز کنترل را باز کنید.
۲. به AirDrop ضربه بزنید.
۳. به دریافت پذیرش ضربه بزنید.

۵. تازه کردن برنامه پس زمینه را غیرفعال کنید
iOS بسیار هوشمند است. در واقع عادت های شما را یاد می گیرد و تلاش می کند آن ها را پیش بینی کند. به عنوان مثال، اگر هنگام رسیدن به خانه رسانه های اجتماعی را بررسی می کنید، قبل از اینکه به خانه برسید، رسانه های اجتماعی را به طور خودکار به روز رسانی می کند تا محتوای جدید در انتظارتان باشد. این ویژگی نیاز به قدرت باتری دارد. اگر می توانید بدون این ویژگی کارهایتان را انجام دهید، بهتر است آن را خاموش کنید:

۱. به تنظیمات ضربه بزنید.
۲. به قسمت عمومی بروید.
۳. برنامه تازه کردن پس زمینه را انتخاب کنید.
۴. نوار لغزنده برنامه را به سمت خاموش/ سفید بکشید.

۶. گزینه Handoff را غیر فعال کنید
Handoff اجازه می دهد تا از آی فون خود بر روی iPad تماس بگیرید یا شروع به نوشتن یک ایمیل در Mac کنید و از خانه iPad خارج شوید. این یک راه عالی برای اتصال همه دستگاه های اپل است، اما باتری آی پد را مصرف می کند. اگر نمی خواهید از آن استفاده کنید، آن را خاموش کنید:

۱. به تنظیمات ضربه بزنید.
۲. به قسمت عمومی بروید.
۳. برنامه Handoff را انتخاب کنید.
۴. نوار لغزنده برنامه را به سمت خاموش/ سفید بکشید.

۷. برنامه ها را به طور خودکار به روز رسانی نکنید
اگر می خواهید آخرین نسخۀ برنامه های مورد علاقه خود را به روز رسانی کنید می توانید مجموعه iPad خود را به طور دستی دانلود کنید. نیازی به گفتن نیست، فروشگاه App و دانلود خودکار باتری زیادی مصرف می کنند. این ویژگی را غیرفعال کنید و برنامه های خود را به صورت دستی به روز کنید:

۱. به تنظیمات ضربه بزنید.
۲. گزینه App Store را انتخاب کنید.
۳. در بخش Downloads Automatic، نوار لغزندۀ به روزرسانی را خاموش/ سفید کنید.

۸. گزینه داده را خاموش کنید
هرگاه به این گزینه دسترسی پیدا کردید و به اینترنت وصل شدید، این ویژگی به طور خودکار به همه داده ها مانند ایمیل دسترسی پیدا می کند. از آنجا که شبکه های بی سیم همیشه عمر باتری را کم می کنند، اگر نمی خواهید از این ویژگی استفاده کنید بهتر است آن را خاموش کنید. بهتر است ایمیل خود را در فواصل منظم بررسی کنید، نه اینکه همیشه به آن دسترسی داشته باشید. این یک تجارت خوب برای بهبود عمر باتری است. این ویژگی را از طریق مراحل زیر انجام دهید:

۱. به تنظیمات ضربه بزنید.
۲. روی ایمیل ضربه بزنید.
۳. روی حساب ها کلیک کنید.
۴. گزینۀ برداشتن اطلاعات جدید را انتخاب کنید.
۵. نوار لغزنده را به حالت خاموش/ سفید حرکت دهید.

۹. ایمیل کمتری دریافت کنید
اگر از داده ها استفاده می کنید، می توانید به iPad خود بگویید چگونه ایمیل هایتان را بررسی کند. هر چقدر این بررسی کمتر باشد، باتری عمر بیشتری خواهد داشت. این تنظیمات به صورت زیر به روز رسانی می شود:

۱. به تنظیمات بروید.
۲. ایمیل، مخاطبین، تقویم را انتخاب کنید.
۳. اطلاعات جدید را انتخاب کنید.
۴. تنظیمات را در قسمت Fetch تغییر دهید. چک کردن به صورت دستی موجب صرفه جویی بیشتر باتری می شود.

۱۰. خدمات مکان نما را خاموش کنید
یکی دیگر از ارتباطات بی سیم که اپل از آن استفاده می کند خدمات مکان نما می باشد. این چیزی است که قابلیت عملکرد GPS را به دستگاه می دهد. اگر به دریافت مسیرهای رانندگی یا استفاده از یک برنامه ناشناس مانند Yelp نیازی ندارید، خدمات مکان نما را با ضربه زدن خاموش کنید.

۱. به تنظیمات بروید.
۲. حریم خصوصی را انتخاب کنید.
۳. خدمات مکان را انتخاب کنید.
۴. نوار لغزنده خدمات مکان را به حالت خاموش/ سفید حرکت دهید.

۱۱. از روشنایی خودکار صفحه استفاده کنید
صفحه نمایش اپل می تواند به طور خودکار بر اساس روشنایی محیط اتاق تنظیم شود. این کار باعث افزایش عمر باتری iPad می شود زیرا صفحه نمایش به طور خودکار در مکان های روشن تاریک می شود. این کار را از طریق مراحل زیر انجام می شود:

۱. روی تنظیمات ضربه بزنید.
۲. روی صفحه نمایش و روشنایی ضربه بزنید.
۳. نوار لغزنده Auto-Brightness را روشن/ سبز کنید.

۱۲. روشنایی صفحه را کاهش دهید
این گزینه روشنایی صفحه نمایش iPad را کنترل می کند. همانطور که می دانید صفحه نمایش با نور زیاد انرژی بیشتری مصرف می کند. بنابراین، می توانید با تنظیم نور صفحه عمر باتری iPad را افزایش دهید. این کار را از طریق مراحل زیر انجام دهید:

۱. به تنظیمات بروید.
۲. گزینه نمایش و روشنایی را انتخاب کنید.
۳. حرکت نوار لغزنده روشنایی را به مقدار پایین ببرید.

۱۳. جنبش و انیمیشن ها را کاهش دهید
در شروع iOS 7 برخی از انیمیشن ها ظاهر می شوند، به این معنی که پس زمینه و تصویر زمینه در حال حرکت هستند. این جلوه ها بسیار زیبا هستند اما شارژ باتری را تخلیه می کنند. اگر به آنها نیازی ندارید بهتر است آن ها را خاموش کنید:

۱. به تنظیمات ضربه بزنید.
۲. روی عمومی ضربه بزنید.
۳. قابلیت دسترسی را لمس کنید.
۴. کاهش حرکت را انتخاب کنید.
۵. نوار لغزنده حرکت را به سمت روشن/ سبز حرکت دهید.

۱۴. اکولایزر را غیر فعال کنید
برنامه موسیقی iPad از یک اکولایزر ساخته شده است که به صورت خودکار صدای زیر و بم را تنظیم می کند و صدای موسیقی را بهبود می بخشد. از آنجا که این تنظیم باتری اپل را تخلیه می کند، اگر به موسیقی علاقه ای ندارید احتمالا بدون این گزینه می توانید به کار خود ادامه دهید:

۱. به تنظیمات بروید.
۲. گزینه موسیقی را انتخاب کنید.
۳. در بخش پخش، روی EQ ضربه بزنید.
۴. آن را خاموش کنید.

۱۵. زمان قفل خودکار را کم کنید
اگر قفل شدن باتری در زمان کوتاهتری باشد، باتری کمتری استفاده می شود. برای تغییر این تنظیم مراحل زیر را انجام دهید:

۱. به تنظیمات بروید.
۲. نمایش و روشنایی را انتخاب کنید.
۳. قفل خودکار را انتخاب کنید.
۴. فاصله زمانی را انتخاب کنید، اگر زمان کوتاه تر باشد بهتر است.

۱۶. کشف برنامه هایی که باتری را تخلیه می کنند
یکی از بهترین راه های صرفه جویی در مصرف باتری، کشف کردن برنامه هایی است که باتری زیادی مصرف می کنند و عمر آن را کاهش می دهند. اپل با ابزار فوق العاده مفید توانایی شما را برای شناسایی این برنامه ها فراهم می کند. با این کار، می توانید مشاهده کنید طی ۲۴ ساعت گذشته و ۷ روز گذشته چه مقدار از میزان باتری iPad را استفاده کرده اید. با انجام مراحل زیر به این ابزار دسترسی پیدا کنید:

۱. به تنظیمات بروید.
۲. گزینه باتری را انتخاب کنید.
۳. در این نمودار میزان استفاده برنامه ها از باتری نشان داده می شود. با دانستن این جزئیات می توانید در مورد چگونگی استفاده از برنامه ها تصمیمی درست بگیرید.

 

در بورسیکا بخوانید: چگونه عمر باتری موبایلمان را افزایش دهیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد