چگونه چشمان درشت داشته باشیم؟

0 6,136

چشم‌ها تاثیر بسیاری در زیبایی چهره دارند و چهره را زیباتر، جذاب‌تر و بشاش‌تر نشان می‌دهند. داشتن چشمان درشت آرزوی بسیاری از افراد است و عده‌ای از افراد به دنبال راه‌هایی هستند که چشمان خود را جذاب و گیرا نشان دهند، اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید با چند نکته و ترفند ساده می‌توانید چشمانتان را بزرگ‌تر و جذاب‌تر کنید. کافی است نکات زیر را رعایت کنید:

۱. به اندازه کافی بخوابید

اگر به بیدار ماندن در اواخر شب تمایل دارید و معمولا شب‌ها دیر می‌خوابید، چشمان قرمز، خشک و مبتلا به کمبود خواب را کاملا‌ً می‌شناسید. اگر می‌خواهید اندازه چشمان خود را به حداکثر برسانید باید خواب کافی داشته باشید. برای اینکه چشمان درشت و جذاب داشته باشید باید حداقل پنج ساعت در شب بخوابید. البته، ایده‌آل این است که هفت ساعت در روز بخوابید تا اطمینان حاصل کنید که هر روز احساس خوبی خواهید داشت.

۲. آب بنوشید

یکی از دلایل مهم پف کردن چشم‌ها کمبود آب در بدن است، با توجه به نیاز بدن به آب، ممکن است چشم‌ها در معرض خطر قرار بگیرند. بسیاری از متخصصان تاکید می‌کنند که باید روزانه هشت لیوان آب مصرف کنید. اگر در مصرف آب طبق برنامه فعلی خود پیش نمی‌روید، سعی کنید یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید و هر چند دقیقه یکبار مقداری از آن را بنوشید. هیدراته نگه داشتن بدن فواید بسیاری دارد، با مصرف آب نه تنها بیدارتر به نظر خواهید رسید و چشمان درشت خواهید داشت بلکه احساس شادابی بیشتری نیز خواهید داشت.

۳. صورت خود را مرطوب کنید

در حالی که مرطوب کردن ناحیه اطراف چشم زیبایی چشمان شما را بهبود می‌بخشد، واقعیت این است که باید صورت خود را به طور مرتب مرطوب کنید. این امر باعث می‌شود شاداب‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید، که به نوبه خود تأثیر مفیدی در زیبایی چشمان و چشمان درشت خواهد داشت. صورت خود را با یک مرطوب کننده صورت درمان کنید و برای نواحی اطراف چشم یک مرطوب کننده چشم بخرید. مرطوب کننده‌های چشم بسیار خفیف طراحی شده‌اند و برای این ناحیه حساس مناسب هستند. شما می‌توانید از مرطوب کننده معمولی برای نواحی اطراف چشم استفاده کنید، اما در صورت خرید یک مرطوب کننده مخصوص چشم متوجه پیشرفت بسیاری می‌شوید. مرطوب کننده‌های چشم بسیار مفید هستند خصوصا مرطوب کننده‌هایی که برای رفع چین و چروک اطراف چشم هستند.

چشمان درشت

۴. چشم‌های خود را ماساژ دهید

به آرامی نواحی اطراف چشم را ماساژ دهید این کار به افزایش جریان خون، بهبود ظاهر چشم‌ها و کاهش دایره‌های تیره چشم کمک می‌کند. نواحی اطراف چشم را در محافل کوچک مالش دهید. اگر می‌خواهید آن را به یک عادت معمولی تبدیل کنید، باید یک ماساژور دور چشم خریداری کنید. این ماساژورها نسبتاً ارزان هستند و بطور خاص برای ترویج جریان خون در اطراف چشم‌ها طراحی شده‌اند. همچنین انتقال چربی بین دست و صورت را محدود می‌کنند و برای کاهش دایره‌ها و سیاهی زیرچشم، کمک به احیای پوست، افزایش آرامش و طراوت پوست موثر عمل می‌کنند. اگر چشمان خود را با دستانتان ماساژ می‌دهید، مطمئن شوید که هیچ چربی اضافی در انگشتان یا صورت‌تان وجود ندارد. در غیر این صورت، تبادل چربی ممکن است باعث سوزش پوست شود.

۵. چشم‌های خود را ورزش دهید

اگر می خواهید ظاهر هر قسمت از بدن خود را بهبود بخشید، بهترین راه برای انجام این کار ورزش کردن است. اگرچه به هیچ وجه اندازه واقعی چشمانتان افزایش نمی‌یابد بهتر است ورزش مخصوص چشم انجام دهید. تمرینات چشم، تحرک و زمان واکنش را بهبود می‌بخشند. سعی کنید چشم‌های خود را به جهات مختلف حرکت دهید. سر خود را در یک مکان محکم نگه دارید، سپس به سمت بالا، پایین، چپ و راست بچرخانید. سعی کنید چشم‌های خود را تا حد ممکن در هر جهت حرکت دهید. این کار حداکثر کارایی ورزش را انجام می‌دهد.

۶. چشمان خود را به نور کم تنظیم کنید

این یک واقعیت شناخته شده است که مردمک چشمان با توجه به میزان نور تنظیم می‌شوند. قرار گرفتن در جای تاریک یا کم نور باعث بزرگ شدن مردک‌ها می‌شوند تا بتوانند نور بیشتری را به دام بیندازند. رفتن به جای تاریک، به طور طبیعی باعث افزایش اندازه مردمک خواهد شد که به نوبه خود ممکن است اندازه ظاهری چشم را افزایش دهد. به خاطر داشته باشید که در مورد چراغ‌های روشن برعکس این قضیه صادق است بنابراین اگر می‌خواهید چشمان خود را درشت کنید، بهتر است از هرگونه روشنایی خاص جلوگیری کنید. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مردک‌ها وقتی در یک نور متفاوت قرار می‌گیرند، منقبض و متلاشی می‌شوند. اگر در جایی قرار دارید که هیچ کنترلی برای تنظیم نور وجود ندارد، خود را در یک فضای کم نور تصور کنید و بررسی کنید که آیا این در بزرگ شدن چشمان شما تاثیر دارد یا خیر.

چشمان درشت

۷. از ماسک چشم استفاده کنید

قرار دادن ماسک چشم باعث کاهش التهاب در اطراف چشم خواهد شد. اگر این کار را مرتباً انجام دهید، پوست اطراف چشم نرم‌تر خواهد شد و چشمان شما درخشش بیشتری خواهد یافت. اگر ماسک چشم در اختیار ندارید، مالیدن مکعب‌های یخ در اطراف چشمان همان تأثیر را خواهد داشت.

۸. مژه‌های خود را فر کنید

حتی اگر مژگان شما به طور طبیعی مجعد است، باید به طور مرتب آن‌ها را فر کنید. مژه‌ها قاب طبیعی چشمان شما هستند و فر کردن آن‌ها باعث جلب توجه بیشتر آن‌ها می شود. فر کردن مژگان همچنین باعث افزایش عرض چشم‌ها نیز خواهد شد. با استفاده از یک فر مژه، از پایه مژگان خود شروع کنید و فر مژه را به مدت سه ثانیه نگه دارید. بیش از این فر نکنید، زیرا خطر آسیب رسیدن به مژگان وجود دارد.

۹. پف چشم را کاهش دهید

پوست متورم اطراف چشم می‌تواند باعث ریز و درشت شدن آن‌ها شود. در اینجا به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید پف چشم را کاهش دهید و چشمان درشت داشته باشید.
به اندازه کافی بخوابید.
صورت خود را با آب سرد بشویید.
از کیسه چای سرد روی چشم‌ها استفاده کنید زیرا تانن‌های موجود در چای می‌توانند پوست را محکم کنند.
مصرف نمک را کاهش دهید.
ورزش کنید.

چشمان درشت

۱۰. دایره‌های تاریک زیر چشم را از بین ببرید

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن محافل تاریک باعث بزرگ شدن چشم‌ها نمی‌شود، اما حداقل هنگامی که شخصی به چشمان شما نگاه می‌کند، محافل تاریک کمتر توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند. بنابراین، این مرحله واقعاً مهم است. رنگ‌ها و دایره‌های تاریک زیر چشم را با کانسیلر روشن کننده اصلاح کنید. اطمینان حاصل کنید که از یک سایه سبک‌تر برای تقویت ظاهر خود استفاده می‌کنید. ما YSL Touche Eclat و MAC Pro Longwear Concealer را توصیه می‌کنیم که پوشش خوبی برای از بین بردن لکه‌هاست.

۱۱. از سایه چشم‌های خنثی و سبک استفاده کنید

قاعده کانتورینگ را دنبال کنید. رنگ‌های روشن را برای مناطقی استفاده کنید که می‌خواهید نور را منعکس کنند و سایه‌های تیره‌تر را برای مناطق دیگر استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های روشن در مرکز پلک‌ها، آنها را به جلو سوق می‌دهند. مقداری از محصول را روی یک قلم‌مو بگذارید و به آرامی در مرکز پلک‌ها بزنید.
نکته حرفه‌ای: سایه می‌تواند براق یا مات باشد.

۱۲. در گوشه داخلی از یک سایه روشن یا یک هایلات کمرنگ استفاده کنید

سایۀ روشن به لبۀ داخلی چشم، جایی که پلک پایین به پلک بالا می‌رسد، نزدیک به مجرای اشک، چشمان را روشن‌تر نموده و باعث‌ می‌شود سفیدی آن سفیدتر به نظر برسد. این ترفند کمی به آرایش شما اضافه می‌کند، همچنین به شما کمک می‌کند تا بیدار به نظر برسید. برای اینکه چشمان درشت، جذاب و اغوا کننده داشته باشید، پلک پایین خود را با استفاده از یک مداد بژ کرم بپوشانید. می‌توانید دو روش از این کار را انتخاب کنید:
می‌توانید آن را مخلوط کرده و ظاهری بسیار لطیف به آن ببخشید. این باعث می‌شود شما به روشی کاملا طبیعی به نظر برسید.
اما اگر به دنبال چیز دیگری هستید. در این صورت، آن را مخلوط نکنید. انجام این کار باعث می‌شود چشمان شما درخششی نداشته باشند.

چشمان درشت

۱۳. ابروهای خود را تمیز و مرتب کنید

اگر هنوز متوجه اهمیت ابروهای خود نشده‌اید، زمان آن رسیده است که این کار را انجام دهید. اگر چشمان کوچکی دارید، باید بدانید که شیوه برداشتن ابروها نقش مهمی در چشمان درشت دارد. بنابراین با تمیز کردن ابروهای خود، توجه اطرافیان را به چشمان خود جلب کنید. برای این کار می‌توانید مداد ابرو بکشید.

۱۴. از مژه مصنوعی استفاده کنید

همانطور که می‌دانید مژه‌ها نقش کلیدی در بزرگ نشان دادن چشم‌ها دارند اما معمولا کمتر کسی از مژه‌های بلند بهره‌مند است. در این مواقع چاره‌ای جز استفاده از مژه مصنوعی برایمان نمی‌ماند. اما برای خرید آن بهتر است به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید زیرا مژه مصنوعی و چسب فاسد مکن است به چشم‌ها آسیب برساند. قبل از زدن مژه مصنوعی بهتر است روش اعمال آن را یاد بگیرید و با نهایت دقت این کار را انجام دهید در غیر این صورت ممکن است به نتیجه مطلوب نرسید. اگر مژه‌ای که می‌خرید به نظرتان خیلی بلند است، می‌توانید آن را با قیچی کوتاه کنید.

برخی نکات برای بزرگ نشان دادن چشم‌ها:
رنگ‌های تیره مانند سیاه و خاکستری را امتحان کنید، با این حال، می‌توانید از قهوه‌ای نرم هم استفاده کنید.
خط چشم نکشید. این فقط باعث می‌شود چشم‌ها کوچکتر به نظر برسند.
فر کردن کامل مژه‌ها به باز شدن چشم‌ها کمک می‌کند بنابراین از ریمل استفاده کنید.
برای خلاص شدن از شر پف و احتباس آب، از ماسک‌های چشم استفاده کرده و نواحی اطراف چشم را به آرامی ماساژ دهید.
اگر چشمان قرمز یا تحریک شده دارید، از قطرات چشم استفاده کنید. قرمزی چشم می‌تواند آن‌ها را کوچکتر نشان دهد، همچنین ممکن است از نظر سلامتی مشکل داشته باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد