چگونه یک عطر اصل انتخاب کنید؟

0 751

خرید عطر یکی از مهم ترین انتخاب های یک فرد است و نشانه سلیقه و شخصیت اوست. بسیاری از افراد در طی سال عطرهای متنوعی برای خود می گیرند و یا ترجیح می دهند در مناسبت های مختلف به عزیزان خود عطر هدیه کنند. برای اینکه از خرید خود راضی باشید بهتر است ویژگی های زیر را در نظر بگیرید.

۱- عطرها را بر اساس فصلی انتخاب کنید که در آن حضور دارید.

فصل ها رابطه مستقیمی با احساسات و عواطف ما دارند، هر فصلی نقش مهمی در انتخاب عطر یا ادکلن فرد ایفا می کند. در فصل بهار بهتر است از عطرهایی استفاده کنید که این فصل را پر رنگ تر و پر حرارت تر نشان می دهد. در فصل تابستان از عطرهای خنک استفاده کنید. عطرهای شیرین مناسب فصل پاییز و عطرهای گرم و تند برای فصل زمستان مناسب هستند.

۲- هنگام خرید عطر، چند عطر را پشت سر هم بو نکنید.

عده ای از افراد هنگام خرید عطر، تمام عطر ها را با هم امتحان می کنند. وقتی تمام عطرها را با هم بو می کنید حس بویایی شما ضعیف می شود و دیگر نمی توانید بوها را تشخیص دهید آن وقت عطری را انتخاب می کنید که مطابق میلتان نیست.

۳- سعی کنید از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید.

خرید عطر از فروشگاه‌های معتبر، این امکان را به شما می دهد که عطر اصل انتخاب کنید. همچنین می توانید از راهنمایی آن ها نیز کمک بگیرید و عطری مناسب انتخاب کنید.

۴- به قیمت عطر توجه کنید.

سعی کنید قیمت عطرها را با فروشگاه های معتبر مقایسه کنید، اگر قیمت عطر کمتر از این مقدار باشد پس عطر جعلی است.

۵- قبل از خرید عطر تحقیق کنید.

در بسیاری از سایت ها و فروشگاه های معتبر اطلاعات کافی در مورد بسته بندی، بطری و کد باربری قرار داده شده است. بهتر است قبل از خرید عطر، اطلاعات کافی کسب کنید. شماره سریال باید در انتهای بطری نشان داده شود، نه اینکه بر روی آن چسبانده شده باشد. شماره سریال در بطری باید با شماره سریال در انتهای بطری مطابقت داشته باشد.

۶- به سلفون روی عطر توجه کنید.

بسیاری از عطرها و ادکلن های معتبر دارای سلفونی هستند که روی آن کشیده شده است، قبل از خرید عطر به سلفون روی آن دقت کنید اگر سلفون به درستی بسته بندی نشده باشد و یا ضعیف باشد نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

۷- به رنگ عطر توجه کنید.

مارک های معروف، در محصولات خود از رنگ استفاده نمی کنند به همین دلیل رنگ عطرهای معتبر معمولا پریده است، اما اگر عطر پر رنگ باشد احتمالا عطر جعلی است.

۸- عطرها را در جای خشک و خنک نگه دارید.

از قرار دادن عطر در حمام اکیدا خودداری کنید. عطرها را دور از نورخورشید و در جای خشک نگه دارید.

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد