چگونه یک ماوس بی سیم را پاک کنید؟

0 1,754

امروزه تقریبا همه افراد بیشتر کارهای خود را با کامپیوتر انجام می دهند، به همین دلیل باید بیشتر مراقب تمیزی وسایل خود باشند، زیرا با سلامتی آن ها رابطه مستقیم دارد. ماوس و صفحه کلید دو ابزاری هستند که بیشتر از همه با آن ها کار می کنیم بنابراین بیشتر در معرض آسیب هستند و زودتر کثیف می شوند.

چرخ اسکرول به راحتی می تواند با مو، پرز حیوانات خانگی و ذرات غذا کثیف شود، به همین دلیل ممکن است نگران میکروب ها و خاک های سطح بالا و پایین ماوس خود باشید. اگر بخواهید آن ها را به کسی قرض بدهید، باید آن ها را تمیز کنید، به شرطی که راه های تمیز کردن آن را بلد باشید و با کارهای اشتباه باعث خراب شدن آن ها نشوید.

ماوس بی سیم ممکن است یک ماوس نوری باشد که از نور LED برای روشنایی استفاده می کند یا یک ماوس لیزری باشد که از یک لیزر استفاده می کند. این وسیله با درخشش نور بر روی سطحی مانند پد کار می کند و با استفاده از حسگر تصویر حرکات دست را تشخیص می دهد و بر اساس آن عمل می کند. گرد و غبار می تواند پرتو نور را مسدود کند و باعث اشتباه حسگر تصویر شود. بنابراین باید ماوس خود را تمیز نگه دارید، ماوس بی سیم خود را می توانید با چند مرحله ساده تمیز کنید.

چیزی که برای تمیز کردن ماوس بی سیم به آن نیاز دارید:

از پارچه کتان برای تمیز کردن استفاده کنید.

راه حل تمیز کردن: استفاده از الکل برای تمیز کردن ماوس توصیه نمی شود زیرا می تواند رنگ ماوس را از بین ببرد. بهتر است از مقدار کمی مواد شوینده برای پاک کردن آن استفاده کنید. همچنین می توانید از دستمال مرطوب استفاده کنید.

چگونه یک ماوس بی سیم را پاک کنید؟

تمیز کردن یک ماوس بی سیم آسان است و حدود پنج تا ده دقیقه طول می کشد. برای این کار از روش های زیر کمک بگیرید:

۱- اگر ماوس دکمه روشن/ خاموش داشته باشد، بهتر است آن را خاموش کنید.

۲- از یک اسپری حاوی هوای متراکم استفاده کنید، این اسپری را بین چرخ اسکرول و دکمه های کلیک بزنید. دقت داشته باشید به مدت طولانی هوا را مستقیما در یک نقطه وارد نکنید و یا فشاری به ماوس ایجاد نکنید.

۳- یک دستمال تمیز را مرطوب کنید و بدن ماوس را با آن پاک کنید.

۴- دقت داشته باشید که هنگام پاک کردن ماوس به سطح آن خراشیدگی وارد نکنید. به سطح پایین ماوس توجه خاصی داشته باشید زیرا جزء مناطقی هستند که کمتر تمیز می شوند. این ناحیه بیش تر از سطح پد در معرض کثیفی قرار می گیرد و ممکن است آلوده شود.

۵- یک پارچه کتان نرم را با اندکی محلول مرطوب کنید. با استفاده از پارچه کتان به آرامی تمام گرد و غبارهای اطراف لیزر یا LED را از بین ببرید. لیزر یا LED را مستقیما با پارچه کتان پاک نکنید و آن را فشار ندهید، زیرا ممکن است از بین برود.

۶- با استفاده از پارچه کتان خشک، منطقه اطراف لیزر یا LED را تمیز کنید. مجددا از لمس لیزر یا LED جلوگیری کنید.

۷- قبل از استفاده از ماوس آن را به طور کامل خشک کنید.

اگر ماوس بی سیم نیاز به تمیز کاری دقیق تر و بیشتری دارد:

بسیاری از سازندگان ماوس می گویند برای پاک کردن ماوس نباید آن را باز کنید. با این حال، در بعضی موارد این می تواند آخرین راه حل باشد، به ویژه اگر مقدار زیادی گرد و غبار، خز یا مو در ماوس وجود داشته باشد. اگر می توانید پیچ بدنه ماوس را به دقت محکم کنید، با دقت و با استفاده از هوای فشرده آن را تمیز کنید. از هیچ مایع، قلم مو، پارچه یا انگشتان دست استفاده نکنید و تنها از فشار هوا استفاده کنید. با دقت موس خود را تمیز کنید و از خراب شدن آن جلوگیری کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد