بهترین ژل شست‌وشو صورت برای پوست‌های چرب

0 3,599

میزان ترشح روغن از غدد چربی ساز، بر روی پوست‌های چرب زیادتر بوده و باعث می‌شود تا بیشتر ساعات روز، پوست براق و روغنی داشته باشند. این نوع پوست‌ها محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و آلودگی‌ها بوده و مستعد جوش و آکنه هستند. ژل‌های شست‌وشوی مناسب پوست‌های چرب علاوه بر پاک‌سازی پوست، چربی‌های سطح پوست را تنظیم کرده و مانع از بروز جوش و آکنه می‌شوند.

استفاده از یک ژل شست‌وشو مناسب برای پاک‌سازی، تمیزی و مراقبت از پوست ضروری است. مخصوصاً اگر پوست چربی دارید ممکن است در طول روز این چربی و چسبندگی روی پوستتان شما را آزار دهد؛ درنتیجه به دنبال یک ژل شست‌وشو هستید تا چربی‌های اضافه پوستتان را از بین برده و پوست تمیز و سالمی برایتان به ارمغان بیاورد. در این راستا تصمیم گرفته‌ایم یک لیست کامل از ۱۱  ژل شست‌وشو  را به شما معرفی کنیم که مناسب پوست‌های چرب است. بنابراین اگر پوست چربی دارید و این چربی شما را آزار می‌دهد با ما همراه باشید.

۱. ژل شستشوی صورت بادی شاپ مدل Seaweed

این ژل شست‌وشو بدون روغن و صابون بوده و مناسب برای پوست‌های چرب است. البته پوست‌های مختلط نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. ژل شست‌وشو بادی شاپ مدل Seaweed تمام کثیفی‌ها و آلودگی‌ها را از روی سطح پوست از بین می‌برد و رطوبت پوستتان را تنظیم می‌کند.  این ژل شست‌وشو دارای عصاره جلبک دریایی است. از معایب این ژل می‌توان به وجود پارابن اشاره کرد.

  • مزایا: مناسب پوست‌های چرب، مختلط و حساس، پاک‌سازی پوست، احساس طراوت و تازگی روی پوست، تنظیم چربی‌های پوست صورت، بدون ایجاد درخشش، بر روی حیوانات آزمایش نشده است.

۲. ژل شستشوی کپیدرما مدل Sebiocap

درصورتی‌که پوست چربی دارید و آکنه و جوش می‌زنید بهتر است از ژل شست‌وشو کپیدرما مدل Sebiocap استفاده کنید. این ژل با پاک‌سازی منافذ پوست و از بین بردن آلودگی‌ها مانع از ایجاد جوش و آکنه می‌شود. همچنین چربی پوست را کاهش داده و تنظیم می‌کند. علاوه بر این بر اثر استفاده مداوم، پوست نرم، با طراوت و شفافی خواهید داشت. این ژل شست‌وشو نوعی تسکین‌دهنده و آرامش‌دهنده نیز می‌باشد و حس خوبی در شما ایجاد خواهد کرد.

  • مزایا: پاک‌سازی منافذ مسدود پوست، جلوگیری از ایجاد جوش‌های سرسیاه، تنظیم چربی پوست، لایه‌بردار، شفافیت پوست.

۳. ژل شستشوی صورت چائو لیدی حاوی روغن درخت چای

ژل شست‌وشو چائو لیدی حاوی روغن درخت چای است و با خواص آنتی اکسیدانی خود آلودگی‌ها را از بین برده و مانع از ایجاد جوش و آکنه بر روی سطح پوست می‌شود. ژل شست‌وشو چائو لیدی چربی‌های سطح پوست را تنظیم می‌کند؛ بنابراین افرادی که پوست‌های چربی دارند می‌توانند با استفاده از این ژل شست‌وشو براقی پوست خود را از بین برده و با جوش و آکنه خداحافظی کنند.

  • مزایا: پاک‌سازی پوست، تنظیم‌کننده چربی‌های سطح پوست، ضد جوش و آکنه، خواص آنتی اکسیدانی.

۴. ژل شستشوی ضد آکنه صورت هربکس

درصورتی‌که پوست چرب، مختلط، آکنه دار و حساسی دارید؛ بهتر است از ژل شست‌وشو هربکس استفاده کنید. این ژل چربی‌های روی پوست را تنظیم کرده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. می‌توانید از این ژل شست‌وشو به‌صورت روزانه استفاده کنید؛ بعد از چند روز مشاهده خواهید کرد که جوش‌های سرسیاه و آکنه پوستتان از بین رفته و براقیت پوستتان کمتر شده است. این محصول همچنین سبوم پوست را کاهش داده و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند.

  •   مزایا: پاک‌سازی پوست، متعادل کننده چربی‌های سطح پوست، از بین برنده جوش‌های سرسیاه، از بین برنده آکنه،  باز کردن منافذ.

۵. ژل شستشوی صورت الارو

ژل شست‌وشو الارو با باز کردن منافذ پوست و از بین بردن آلودگی‌های سطحی آن مانع ایجاد جوش و آکنه می‌شود. جوش‌های سرسیاه سطح پوست را از بین برده و چربی‌های سطح پوست را به حد تعادل می‌رساند. این محصول ضد آکنه است و شما می‌توانید آن را به‌صورت روزانه استفاده کنید. البته از بین بردن چربی‌های سطح پوست به معنای خشک و شکننده کردن پوست نیست؛ این محصول فاقد مواد صابونی است و رطوبت و آب‌رسانی کافی به سطح پوست دارد.

  • مزایا: پاک‌کنندگی پوست، از بین بردن آکنه، از بین برنده جوش، رفع التهاب، خارش و قرمزی سطح پوست.

۶. ژل شستشوی صورت سبو وژتال ایوروشه

این ژل شست‌وشو علاوه بر تمیزی و پاک‌سازی پوست، چربی‌های سطح پوست را تنظیم می‌کند؛ بنابراین اگر پوست چرب یا مختلط دارید و از روغنی بودن و براقیت پوست خود خسته شده‌اید از این ژل شست‌وشو استفاده کنید. این ژل سبوم مازاد پوست را از بین می‌برد و مانع از ایجاد آکنه و جوش می‌شود. شما بعد از چند بار استفاده از این ژل حس نرمی و لطافت بیشتری بر روی سطح پوستتان حس می‌کنید. در ژل شست‌وشو ایوروشه هیچ رنگ، چربی و پارافنی به کار برده نشده است و مناسب پوست‌های چرب و مختلط است.

  • مزایا: از بین بردن چربی‌های اضافه پوست، پاک‌سازی پوست، جلوگیری از آکنه و جوش، فاقد پارابن و افزودنی‌های غیرمجاز.

۷. ژل شست‌وشوی صورت اپتیمالز اوریف لیم

ژل شست‌وشوی صورت اپتیمالز اوریف لیم مخصوص پوست‌های چرب است که با استفاده مداوم از آن، چربی‌های اضافه پوست از بین رفته و  باعث می‌شود پوست نرمالی داشته باشید. این ژل شست‌وشو دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تکنولوژی لینگون ۵۰:۵۰ استفاده می‌کند که باعث می‌شود سطح پوست را از میکروب‌ها و باکتری‌ها محافظت کند. علاوه بر این خواص لایه‌برداری آن باعث می‌شود تا سلول‌های مرده سطح پوستتان از بین بروند و به مرور پوست زیباتر، شاداب‌تر و با چربی متعادل‌تری داشته باشید.

  • مزایا:  پاک‌سازی پوست،  باز کردن منافذ بسته شده برای جلوگیری از آکنه و جوش‌های سرسیاه، طراوت و شادابی پوست، غنی شده با آنتی اکسیدان Lingon 50:50.

۸. ژل شستشو صورت هیدرودرم مدل Oily Skin

این ژل شست وشو  چربی‌های اضافه پوست، آلودگی‌ها و مواد آرایشی را از روی سطح پوست پاک می‌کند و با از بین بردن باکتری‌ها و باز کردن منافذ مانع از بروز جوش و آکنه و جوش‌های سرسیاه می‌شود. این ژل شست‌وشو حاوی سبومین پیرکتون اولامین، اسید سالسیلیک، روغن تی‌تری اویل و مواد پاک‌کننده غیرصابونی ملایم و اسیدیته است که باعث می‌شود شانس بروز جوش و آکنه روی پوست‌های شما کمتر شود. افرادی که پوست‌های چرب یا مختلط دارند می‌توانند از این ژل شست‌وشو استفاده کنند.

  • مزایا: متعادل کردن چربی سطح پوست، پاکسازی‌کننده منافذ پوستی، مانع از ایجاد جوش و آکنه و جوش‌های سرسیاه،

۹. ژل شست‌وشو نیوآ مدل پوست چرب

در این ژل شست‌وشو دانه‌هایریزی وجود دارد تا علاوه بر پاک‌سازی صورت نقش اسکراب را نیز داشته باشد. درصورتی‌که پوست چرب یا مختلط دارید می‌توانید از این ژل شست‌وشو استفاده کنید تا چربی و برق صورتتان از بین رفته و چربی‌های پوستتان متعادل شود. در این ژل از عصاره لیمو نیز استفاده شده تا علاوه بر سفید کردن پوست، جوش‌های سرسیاه را نیز از بین ببرد. عصاره برنج نیز مانع از جذب آلودگی‌ها شده و روند پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.

  • مزایا: مناسب پوست مختلط تا چرب، حاوی ریزدانه‌ها به‌صورت میکرو اسکراب، متعادل کننده چربی پوست، لایه‌بردار، سفید کننده پوست، جوان کننده پوست.

۱۰. ژل شستشوی صورت لافارو مدل Oily Skin

این ژل شست‌وشو نوعی اسکراب به حساب می‌آید و درون آن دانه‌های ریز لایه‌برداری وجود دارد که با تماس با سطح پوست سطح آن را تحریک کرده و خون‌رسانی به آن را افزایش می‌دهند. ژل شست‌وشو لافارو حاوی آلانتوئین، بیولین، عصاره آلوئه‌ورا، دکسپانتنول، گلیسیرین، عصاره انانتیا‌کلرانتا، عصاره بید سفید، زینک-PCA و اولئانولیک اسید است که فواید زیادی به پوست می‌رساند. این ژل با لایه‌برداری، آلودگی‌های پوستی را از بین برده و منافذ صورت را باز می‌کند و در نهایت چربی سطح پوست را تنظیم کرده و مانع از براق شدن آن می‌شود. رطوبت رسانی بالا و کاهش چین‌وچروک از قابلیت‌های مورد توجه در این ژل شست‌وشو است.

  • مزایا: لایه‌برداری، تنظیم ترشح چربی، باز کردن منافذ، جلوگیری از ایجاد آکنه، رطوبت رسانی، جلوگیری از چین‌وچروک.

۱۱. ژل شستشوی صورت سینره برای پوست چرب

ژل شست‌وشو سینره با قیمت بسیار مناسب برای پوست‌های چرب تولید شده است که فاقد هر گونه مواد صابونی است. در این ژل از روغن درخت چای استفاده شده تا با خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی خود مانع از ایجاد آکنه و جوش بر روی صورت شود. علاوه بر این، این ژل روغن‌ها و چربی‌های سطح پوست را متعادل کرده و مانع از چربی و براق شدن پوست می‌شود. ژل شست‌وشو سینره رطوبت پوست را در حد متعادل قرار می‌دهد و PH پوست را تنظیم  می‌کند.

  • مزایا: کاهش ترشح چربی پوست و پیشگیری از ایجاد جوش، رفع جوش‌های سرسیاه و سر سفید، دارای روغن درخت چای با خواص ضد باکتری و ضد قارچ، فاقد مواد صابونی.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد