کدام گوشی آیفون را بخریم؟ از آیفون SE تا آیفون XS

مقایسه گوشی‌های اپل از آیفون SE تا آیفون XS

1 17,107

اگر قصد خرید آیفون دارید، بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه کنید تا از سردرگمی خارج‌شده و بتوانید یک مدل مناسب برای خود خریداری نمایید. آیفون‌ها هرساله با قابلیت‌های متعدد و جدید عرضه می‌شوند، با این‌حال این شما هستید که باید اولویت‌های خود را تعیین کرده و به سراغ یک مدل مناسب بروید، مثلاً ممکن است شما از صفحه‌نمایش بزرگ خوشتان نیاید، در این صورت اگر بخواهید جدیدترین مدل آیفون را خریداری کنید بهتر است سراغ آیفون ایکس اس بروید.

شرکت اپل تصمیم گرفت که در سال ۲۰۱۸ سه مدل از جدیدترین گوشی‌های خود را وارد بازار کند. در این میان انتخاب یکی از این سه مدل اندکی دشوارتر از سال‌های قبل است. وقتی آیفون XS را دست می‌گیرد، دوست دارید مدل XS max را نیز امتحان کنید و با خودتان می‌گویید شاید بهتر است منتظر مدل XR آن باشم. با این‌حال در برخی موارد آیفون‌های سال‌های قبل نیز می‌توانند نیازهای شما را رفع کنند. بنابراین در ابتدا این مقاله را مطالعه کنید و سپس معیارهای مهم خود را نوشته و مطابق با آن یک مدل مناسب برگزینید.

مرحله اول: مشخص کردن خواسته‌های شما از آیفون

احتمالاً شما یکی از طرفداران برند اپل هستید و یا قصد دارید برای اولین بار از این گوشی استفاده کنید. درصورتی‌که مدل‌های جدید آیفون را مدنظر دارید بهتر است به چند مدل ابتدایی توجه کنید در غیر این صورت تمام مدل‌ها را مطالعه کرده و یک آیفون متناسب با نیازتان خریداری کنید.

بله؛ نیاز هر کاربر با کاربر دیگر متفاوت است. عده‌ای با بیرون آمدن مدل‌های جدید آیفون، آن را خریداری می‌کنند و عده‌ای دیگر صبر می‌کنند و با توجه به نیازشان تصمیم می‌گیرند. بنابراین بهتر است نیازهای خود را بهتر بشناسید.

  • آیا تنها از گوشی خود برای کارهای روزمره و ساده استفاده کرده و امکانات بالا برای شما مهم نیست؟
  • آیا از گوشی آیفون برای فیلم‌برداری و گرفتن عکس‌های باکیفیت استفاده می‌کنید؟؟
  • و یا قصد دارید در آن بازی‌های هیجان‌انگیز اجرا کنید و پردازنده و رم برای شما اهمیت بیشتری دارد؟
  • صفحه‌نمایش بزرگ را می‌پسندید تا با آن فیلم تماشا کنید، و یا دستانتان کوچک است و ترجیح می‌دهید از صفحه‌نمایش کوچک استفاده کنید؟
  • چقدر بودجه دارید؟ آیا قیمت آیفون برایتان اهمیت دارد؟؟؟

مرحله دوم: آشنایی با عوامل و فاکتورهای مهم در هنگام خرید آیفون

  1. پردازنده و رم:

پردازنده و رم مهم‌ترین فاکتورهای یک گوشی هستند که تعیین می‌کنند توانایی گوشی در اجرای بازی‌ها و یا چند کار به‌صورت هم‌زمان چقدر است. مدل‌های جدیدتر از رم و پردازنده قوی‌تری برخوردارند بنابراین توصیه می‌کنیم که از مدل‌های جدیدتر آیفون ایکس اس و یا ایکس اس مکس استفاده کنید.

  1. فضای ذخیره‌سازی

فضای ذخیره‌سازی نیز اهمیت دارد، زیرا شما ممکن است عکس‌ها، فیلم‌ها و آهنگ و برنامه‌های زیادی را دانلود کنید و در این صورت با کمبود حافظه دچار می‌شوید. هرگز یک آیفون ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی نخرید. ۶۴ گیگابایت برای بیشتر مردم مناسب است اما اگر عکس‌های زیادی ثبت می‌کنید و یا آهنگ‌ها و ویدئوهای زیادی دانلود می‌کنید، ممکن است با کمبود جا مواجه شوید. حافظه ۱۲۸، ۲۵۶ و بالاتر انتخاب مناسب‌تری است. اضافه کردن فضای ذخیره‌سازی ممکن است هزینه زیادی برای شما به وجود آورد؛ و همچنین گوشی‌های آیفون از کارت حافظه نیز پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین گوشی خود را با توجه به حافظه‌ای که احتیاج دارید انتخاب کنید.

  1. اندازه صفحه‌نمایش

اپل گوشی‌های خود را در اندازه‌های مختلفی ارائه کرده است. آیفون SE(4 اینچ)، آیفون ۶، ۸، ۷ و ۶s(4.7 اینچ)، آیفون ۶ پلاس، ۷، ۶s پلاس، ۸ پلاس (۵.۵ اینچ)، آیفون XS (5.8 اینچ)، آیفون XS Max (6.2 اینچ) و آیفون XR (6.1 اینچ) می‌باشد.

گوشی‌هایی که صفحه‌نمایش کوچک‌تری دارند بدنه کوچک‌تری داشته و به‌راحتی در دست شما جای می‌گیرند و امکان سقوط و یا ضربه به آن‌ها کمتر است. آیفون XS Max، XR و سری پلاس (Plus) بزرگ‌ترین گوشی‌های آیفون موجود در بازار هستند، بااین‌حال XS Max صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و حاشیه کمتری دارد. iPhone XS ازلحاظ بدنه، اندکی بزرگ‌تر از آیفون ۶، ۶S، ۷ یا ۸ است، بنابراین بسیار راحت بوده و اندازه آن مناسب‌تر است.

بهترین انتخاب برای آیفون با صفحه‌نمایش بزرگ؛ آیفون XS Max است. اندازه آن همانند آیفون ۸ پلاس است. صفحه‌نمایش بزرگ برای تماشای ویدئو، به اشتراک‌گذاری تصاویر با دوستان و بازی‌های موبایل بسیار مناسب است اما کنترل آن با دست اندکی مشکل می‌باشد. البته فاکتور اندازه صفحه‌نمایش یک فاکتور ثانویه است و شما بعد از انتخاب چند مدل و محدود کردن تعداد انتخاب‌ها، می‌توانید فاکتور اندازه را دخالت دهید.

  1. کیفیت صفحه‌نمایش:

رزولوشن (وضوح تصویر)، تراکم پیکسلی و انواع صفحه‌نمایش، معیارهایی است که بیشتر برای توصیف یک نمایشگر بکار می‌رود و درصورتی‌که برای شما اهمیت دارند باید در نظر گرفته شوند. اگر به کیفیت و وضوح تصویر اهمیت می‌دهید بهتر است به سراغ گوشی آیفون XS و XS Max بروید و با توجه به‌اندازه صفحه‌نمایش تصمیم بگیرید. این دوگوشی مجهز به صفحه‌نمایش آمولد (AMOLED) هستند.

  1. عمر باتری:

آیفون‌هایی که اندازه آن‌ها کوچک‌تر است به دلیل باتری کوچک‌تری که دارند، قدرت باتری‌شان کمتر است. البته هر چه مدل جدیدتر می‌شود و پردازنده و نسخه سیستم‌عامل به‌کاررفته در آن آپدیت می‌شود، به طبع کاهش مصرف انرژی را مشاهده خواهید کرد و طول عمر باتری نیز بیشتر می‌شود. طبق این معیارها می‌توانیم بگوییم که iPhone XS Max به علت باتری بزرگ‌تر، پردازنده بهتر، طول عمر باتری بیشتری دارد. آیفون XS نیز انتخاب مناسبی است، درصورتی‌که بودجه زیادی برای خرید مدل‌های جدیدتر ندارید می‌توانید مدل iPhone 8 Plus و یا آیفون X را انتخاب کنید.

  1. پورت‌ها

همه آیفون‌ها از پورت لایتینگ برای شارژ کردن استفاده می‌کنند. آیفون ۷، ۷ پلاس، ۸، ۸ پلاس، آیفون XS، XS Max و XR جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری صدا ندارند. و شما نمی‌توانید از هدفون‌های معمولی خود استفاده کنید؛ مگر اینکه لوازم جانبی لازم را تهیه نمایید. اما توصیه ما این است که با خرید یک جفت هدفون بی‌سیم زیبا این مشکل را رفع کنید و از مدل‌های مذکور استفاده نمایید.

  1. نرم‌افزار

اپل تا ۴ سال بعد از عرضه یک مدل، آپدیت‌های لازم برای آن را ارائه می‌دهد، بنابراین بهتر است سراغ گوشی‌های خیلی قدیمی آن نروید، آپدیت و بروزرسانی نرم‌افزار بسیار مهم است و باعث می‌شود از نظر امنیتی گوشی شما قوی‌تر شده و ویژگی‌های جدیدتری به آن اضافه شود. دستگاه‌های قدیمی ممکن است سرعت کندتری داشته باشند.

  1. دوربین

دوربین نیز یکی دیگر از مواردی است که در خرید یک گوشی مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه گوشی‌های همراه جای دوربین‌های دیجیتال را گرفته‌اند و دوربین به‌عنوان یک فاکتور مهم محسوب می‌شود. محصولات جدید اپل؛ آیفون XS max و XS از دوربین دوگانه بهره می‌برند. دوربین‌های دوگانه ، زوم، زاویه و حالت پرتره را ارائه می‌دهند، بنابراین عکس‌های بهتری را ثبت خواهند کرد.

اما اگر می‌خواهید هزینه کمتری صرف کنید و از قابلیت‌های دوربین دوگانه استفاده کنید بهتر است سراغ آیفون ۸ Plus بروید.

  1. دو سیم کارت

همان‌طوری که می‌دانیم تمام مدل‌های اپل تا به امسال، به‌صورت تک سیم کارته ارائه می‌شد، و شرکت اپل قصد نداشت این قابلیت کاربردی را به گوشی‌های همراه خود اضافه کند. اما امسال، مدل‌های جدید آیفون XS Max و XS باقابلیت دو سیم‌کارت (فیزیکی – سیم‌کارت الکترونیکی) ارائه‌شده‌اند.

  1. قیمت

شما باید خرید آیفون را یک نوع سرمایه‌گذاری بدانید. گوشی‌های هوشمند شما دستگاه ارتباطی همه‌کاره شما هستند که مدت‌ها برای شما کار می‌کنند، شما از دوربین آن استفاده می‌کنید، آلبوم عکس‌های شما هستند؛ موسیقی برایتان پخش می‌کنند، کنسول بازی‌تان هستند، امور اداری، کار و دانشگاه را با آن انجام می‌دهید و بسیاری از عملکردهای دیگر، بنابراین انتخاب یک گوشی خوب و باکیفیت می‌تواند تا چند سال نیازهای شما را پشتیبانی کند. بهترین انتخاب برای بودجه‌های کم آیفون ۸ می‌باشد.

اما وقتی به دنبال مدل‌های قدیمی و ارزان‌تر می‌روید، که مشخصات ضعیف‌تری دارند، و منسوخ‌شده‌اند، باید هزینه‌های بیشتری بپردازید و از گوشی‌تان نیز لذت نمی‌برید.

 

مرحله سوم: انتخاب گوشی‌های آیفون بر اساس قابلیت‌های آن

اگر بر طبق معیارها و نیازهای خود یک گوشی مناسب را انتخاب کرده‌اید، بهتر است با نکات و راهنمایی ما، انتخاب خود را بهبود ببخشید.

گوشی آیفون XS MAX

آیفون XS max
  • بهترین گوشی اپل با اندازه بزرگ
  • دو سیم کارته
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۲۰۸ گرم ۱۵۷.۵ x 77.4 x 7.7mm iOS 12 ۶.۵ اینچ ۱۲۴۲ x 2688 ۱۲+۱۲

۷ مگا پیکسل

A12 Bionic ۴ گیگابایت ۶۴/۲۵۶/۵۱۲GB ۳,۱۷۹mAh

 

iPhone XS Max بزرگ‌ترین و بهترین آیفون اپل است. این گوشی، صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی OLED با پشتیبانی از HDR10 دارد که باعث می‌شود رنگ‌ها تغییر کند. اگر دنبال یک صفحه‌نمایش غول‌پیکر با امکانات جدید و بروز هستید، آیفون ایکس اس مکس را انتخاب کنید. پشت این صفحه‌نمایش بزرگ یک دوربین ۱۲MP با دو لنز پیشرفته وجود دارد که اپل آن را باقابلیت Smart HDR تجهیز کرده و اندازه حسگر را برای ضبط پیکسل‌های بزرگ‌تر افزایش داده است. iPhone XS Max گران‌تر از آیفون X و آیفون XS است.

 

گوشی آیفون XS

آیفون XS
  • بهترین گوشی اپل با اندازه کوچک
  • دو سیم کارته
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۷۴ گرم ۱۴۳.۶ x 70.9 x 7.7mm iOS 12 ۵.۸ اینچ ۱۱۲۵ x 2436 ۱۲+۱۲

۷ مگا پیکسل

A12 Bionic ۴ گیگ ۶۴/۲۵۶/۵۱۲GB ۲,۶۵۹mAh

می‌توانید باور کنید یا نه، اما آیفون XS بهترین گوشی اپل است که با صفحه‌نمایش کوچک طراحی‌شده است که به‌راحتی در دست جای گرفته و کنترل می‌شود. تا قبل از ارائه آیفون XS، آیفون X بهترین گوشی اپل محسوب می‌شد. البته طراحی این دوگوشی آن‌قدرها هم متفاوت نیست. در این مدل از دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی باقابلیت Smart HDR، دوربین جلویی TrueDepth و چیپست ۱۲Aion Bionic سریع استفاده‌شده که با مدل XS max مشابه است.

 

گوشی آیفون X

آیفون X
  • یک گوشی مدرن با تکنولوژی مناسب برای کاربران
  • در صورتی دوربین دوگانه و صفحه‌نمایش OLED برای شما اهمیتی ندارد بهتر است منتظر XR باشید.
  • دو سیم کارته
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۷۴ گرم ۱۴۳.۶ x 70.9 x 7.7mm iOS 11 ۵.۸ اینچ iOS 11 ۱۲+۱۲ مگا پیکسل

۷ مگا پیکسل

A11 Bionic ۳ گیگابایت /۲۵GB64 ۲,۷۱۶mAh

اگرچه اپل دیگر آیفون ۱۰ را تولید نمی‌کند اما شما می‌توانید آن را در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها پیدا کنید. آیفون X به همان مقدار که هوشمندتر است، گران‌تر نیز است. از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش OLED، دوربین پیشرفته تله فوتو، شارژ بی‌سیم، عمر باتری چشمگیر و ویژگی امنیتی جدید Face ID اشاره کرد که به شما امکان می‌دهد گوشی را با استفاده از چهره خود بازکنید.

این گوشی به‌طورکلی انتخاب خوبی است که با خرید آن تا سه سال نیاز به ارتقا گوشی آیفون خود ندارید. اما درصورتی‌که دوربین دوگانه و صفحه‌نمایش OLED برای شما اهمیتی ندارد بهتر است منتظر XR باشید تا باقیمت ارزان‌تر آن را تهیه نمایید. اما درصورتی‌که هزینه برای شما مهم نیست بهتر است سراغ آیفون XS بروید.

 

گوشی آیفون XR

 

بیشتر بخوانید: آیفون‌های جدید چه تفاوتی با هم دارند؟
آیفون XR
  • اگر گوشی‌های رنگارنگ دوست دارید آیفون XR برای شما مناسب است.
  • یک گوشی جدید باقابلیت‌های جدید، که برای کاهش هزینه‌ها چند معیار در آن نادیده گرفته‌شده است.
  • دو سیم کارته
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۹۴ گرم ۱۵۰.۹ x 75.7 x 8.3 iOS 12 ۶.۱ اینچ ۱۷۹۲x828 ۱۲ مگا پیکسل

۷ مگا پیکسل

A12 Bionic ۶۴/۲۵۶/۲۵۶GB

در این مدل همانند دو مدل جدید، شما همان پردازنده، گزینه‌های ذخیره‌سازی و کیفیت بالای شیشه و فلز را مشاهده می‌کنید، هرچند قاب آلومینیومی جایگزین فولاد ضدزنگ شده است، به‌طورکلی تفاوت‌ها بسیار کم است، و برای افراد معمولی مهم نمی‌باشد.

آیفون XR ارزان‌تر است اما دوربین آن فاقد لنز دوگانه است و تنها از یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی بهره می‌برد، صفحه‌نمایش OLED و Touch 3 D ندارد. صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی LCD به‌جای OLED قرارگرفته شده است، اما این رزولوشن بسیار بالا است و طبق ادعای اپل، کیفیت صفحه‌نمایش ال سی دی اپل شگفت‌آور است.

برخلاف بزرگ‌نمایی‌هایی که از XS Max به گوش می‌رسد، درصورتی‌که اندازه صفحه‌نمایش برای شما اهمیت ندارد و می‌توانید اندکی بیشتر هزینه کنید، بهتر است سراغ آیفون X و XS بروید.

 

گوشی آیفون plus 8S

آیفون ۸S پلاس
  • بهتر است اندکی بیشتر هزینه کنید و سراغ آیفون x بروید.
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۲۰۲ گرم ۱۵۸.۴ x 78.1 x 7.5mm iOS 11 ۵.۵ اینچ ۱۰۸۰ x 1920 ۱۲+۱۲ مگا پیکسل

۷ مگا پیکسل

A11 Bionic ۳ گیگابایت ۶۴/۲۵۶ ۲,۶۹۱mAh

 

آیفون ۸s پلاس، یک گوشی خوب و باکیفیت است اما خرید آن هوشمندانه به‌حساب نمی‌آید. این دستگاه اگرچه از شارژ بی‌سیم، تراشه A11، فضای ذخیره‌سازی مناسب و دوربین باکیفیت و باتری قوی بهره می‌برد اما شما می‌توانید با اندکی هزینه بیشتر یک آیفون x خریداری کنید. آیفون X نوآورانه‌تر و جدیدتر است و نسبت به آیفون ۸s پلاس امکانات پیشرفته‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

گوشی آیفون 8

آیفون ۸
  • دوربین تک لنز و صفحه‌نمایش کوچک‌تر تنها تفاوت آیفون ۸s با خواهر بزرگ‌تر خود یعنی آیفون ۸s plus است
  • بهترین گوشی آیفون از نظر هزینه و بودجه کم
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۴۸ گرم ۱۳۸.۴ x 67.3 x 7.3mm iOS 11 ۴.۷ اینچ ۷۵۰ x 1334 ۱۲ مگا پیکسل

۷ مگا پیکسل

A11 Bionic ۲ گیگابایت ۶۴/۲۵۶ ۱,۸۲۱mAh

 

آیفون ۸ یک تلفن کوچک و دوست‌داشتنی با اکثر ویژگی‌های کلیدی موردنظر شما در آیفون است. آیفون ۸ تمام قابلیت‌های مهم آیفون ۸ plus را در اختیار شما قرار می‌دهد، شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، مقاومت در برابر آب، دوربین خوب، تراشه و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، بااین‌حال دوربین آن تک لنزی است و صفحه‌نمایش آن کوچک‌تر است. بنابراین اگر سایز صفحه‌نمایش برای شما اهمیت ندارد بهتر است، سراغ آیفون ۸ بروید.

آیفون ۸ بهترین انتخاب برای بودجه‌های کم است که با خرید آن می‌توانید تا چند سال از آن استفاده کنید. اگر شما بودجه کافی برای خرید آیفون XS ندارید یا فکر می‌کنید که صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچ iPhone XR برای شما خیلی بزرگ است، آیفون ۸ گزینه خوبی است. حسگر اثرانگشت Touch ID هنوز در جلوی گوشی است و همچنان به‌عنوان دکمه‌ی هوم عمل می‌کند. تنها تغییر طراحی واقعی آیفون ۸ بدنه پشتی شیشه‌ای برای شارژ بی‌سیم است. اگر ازنظر هزینه مشکلی ندارید آیفون XS تمام این قابلیت‌ها را به‌صورت پیشرفته‌تر در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

گوشی آیفون 7 plus

آیفون ۷ پلاس
  • نسبت به امکانات خود گران است.
  • اگر قصد دارید این گوشی را تنها یک یا دو سال نگه‌دارید، آیفون ۷ پلاس انتخاب خوبی است در غیر این صورت آن را پیشنهاد نمی‌دهیم.
  • پیشنهاد ما این است که به‌جای آیفون ۷ پلاس از مدل آیفون ۸ پلاس استفاده کنید.
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۸۸ گرم ۱۵۸.۲ x 77.9 x 7.3mm iOS 11 ۵.۵ اینچ ۱۰۸۰ x 1920 ۱۲+۱۲

۷ مگا پیکسل

A10 Fusion ۳ گیگابایت ۳۲/۱۲۸/۲۵۶GB ۲,۹۰۰mAh

صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۵ اینچی، یک بدنه فلزی خیره‌کننده، یک پردازنده قدیمی A10، دوربین‌های دوگانه در پشت برای بزرگنمایی و یا گرفتن عکس‌های حالت پرتره عالی با زمینه‌های مبهم هنری بسیار عالی از ویژگی‌های این گوشی است. عمر باتری آن مناسب و مقاوم در برابر آب است.

اما پردازنده این گوشی قدیمی است، جک هدفون ندارد، شارژ بی‌سیم را پشتیبانی نمی‌کند و اندازه آن بزرگ است. پیشنهاد ما این است که به‌جای آیفون ۷ پلاس از مدل آیفون ۸ پلاس استفاده کنید.

 

گوشی آیفون 7

آیفون ۷
  • اگر آیفون۶ یا آیفون ۶s دارید بهتر است سراغ آیفون ۷ نروید.
  • فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است، و اولین گوشی آیفون که باقابلیت ضد آب ارائه‌شده است.
  • اگر آیفونی باقابلیت ضد آب، صفحه‌نمایش کوچک و قیمت ارزان می‌خواهید؛ آیفون ۷ را خریداری کنید.
  • به‌طورکلی خرید آن پیشنهاد داده نمی‌شود.
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۳۸ گرم ۱۳۸.۳ x 67.1 ×۷.۱mm iOS 11 ۴.۷ اینچی ۷۵۰ x 1334 ۱۲ مگا پیکسل

۷ مگا پیکسل

Apple A10 Fusion ۲ گیگابایت ۳۲/۱۲۸/۲۵۶GB ۱,۹۶۰mAh

این آیفون با صفحه‌نمایش کوچک، بدنه فلزی شیک، پردازنده A10 ارائه‌شده است که کنترل در دست آن راحت‌تر است. دوربین دوگانه ندارد اما هنوز هم می‌تواند عکس‌های باکیفیت ثبت کند، آیفون‌های کوچک عمر باتری کمتری دارند، عمر باتری آیفون ۷ مناسب است اما به‌اندازه شارژ باتری آیفون ۷ پلاس نیست.

  • طراحی آن قدیمی‌تر و متفاوت‌تر است.
  • دوربین آن تک لنز است.
  • آیفون ۷ شارژ بی‌سیم ندارد.
  • حافظه داخلی آن از ۳۲ گیگابایت شروع می‌شود.
  • و پردازنده ضعیف‌تری نسبت به آیفون ۸ دارد.

بنابراین اگر عدم این امکانات شمارا مأیوس نمی‌کند، آیفون ۷ را بخرید و یا با پرداخت هزینه بیشتر به سراغ آیفون ۸ بروید. البته اگر هزینه برای شما مهم نیست، آیفون XS در ابعاد تقریباً مشابه ارائه‌شده است که انتخاب معقولانه‌تری است.

 

گوشی آیفون 6S plus

آیفون ۶s پلاس
  • اگر آیفونی می‌خواهید که از جک ۳.۵ میلی‌متری پشتیبان می‌کند.
  • اگر آیفونی می‌خواهید که صفحه‌نمایش بزرگ داشته باشد و درعین‌حال قیمت آن ارزان‌تر باشد.
  • مراقب باشید، اگر به حافظه زیادی برای برنامه‌ها و ویدئوها خود نیاز دارید این گوشی مناسب شما نیست.
  • به‌طورکلی خرید آن پیشنهاد داده نمی‌شود.
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۹۲ گرم ۱۵۸.۲ x 77.9 x 7.3mm iOS 11 ۵.۵ اینچ ۱۹۲۰ x 1080 ۱۲ مگا پیکسل

۵ مگا پیکسل

Apple A9 ۲ گیگابایت ۱۶/۶۴/۱۲۸ ۲,۷۵۰mAh

 

آیفون ۶ پلاس قدیمی‌ترین مدل آیفونی است که امروزه می‌توانید خریداری کنید. البته ما به شما این گزینه را پیشنهاد نمی‌دهیم. زیرا در مقایسه باقیمتی که دارد امکانات بسیار پیش‌پاافتاده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد. دوربین دوگانه ندارد و این‌یک ضعف در عکس‌برداری محسوب می‌شود. استاندارد ضد آب ندارد و تراشه آن نیز نسبت به مدل‌های جدیدتر ضعیف‌تر است، اما باتری به‌کاررفته در آن قوی است. آیفون ۶ پلاس در تمام ویژگی‌ها با آیفون ۶ یکسان است و تنها صفحه‌نمایش آن بزرگ‌تر می‌باشد و به همین دلیل شما باید چند صد دلار بیشتر بپردازید.

بنابراین اگر بودجه کمی دارید و بزرگ بودن صفحه‌نمایش برای شما اهمیت ندارد بهتر است سراغ آیفون ۶s بروید و با قیمتی نصف قیمت آیفون x آن را خریداری کنید.

 

گوشی آیفون SE

آیفون SE
  • ارزان‌ترین آیفونی که پیشنهاد نمی‌کنیم آن را خریداری کنید.
  • کوچک‌ترین آیفون موجود در بازار
  • دوربین سلفی آن ضعیف است و برای افراد علاقه‌مند به سلفی اصلاً مناسب نیست.
وزن ابعاد سیستم‌عامل سایز صفحه رزولوشن دوربین پردازنده رم حافظه باتری
۱۱۳ گرم ۱۲۳.۸ x 58.6 x 7.6mm iOS 11 ۴ اینچ ۱۱۳۶ x 640 ۱۲ مگا پیکسل

۱.۲ مگا پیکسل

Apple A9 ۲ گیگابایت ۱۶/۶۴GB ۱,۶۲۴mAh

به‌طورکلی این گوشی با ظاهر متفاوت و جمع جور خود یک گوشی مناسب افرادی است که می‌خواهند با هزینه کم آیفون‌دار شوند.

نکته: به‌طورکلی خرید آیفون‌های قدیمی پیشنهاد داده نمی‌شود زیرا فناوری آن‌ها منسوخ‌شده است و اکنون کارایی زیادی در اختیار شما قرار نمی‌دهد. برخی از این گوشی‌ها هنوز هم می‌توانند آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزار ۱۱ و ۱۲iOS را دریافت کنند اما احتمالاً آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزاری است که تابه‌حال دریافت کرده‌اند.

به‌عنوان یک راهنما، نظر من این است که آیفون ۸ و ۸ Plus قدیمی‌ترین آیفون‌هایی هستند که می‌توانید در این زمان خریداری کنید،. آن‌ها حداقل سه سال را می‌توانند بدون مشکل سپری کنند. اما اگر قصد دارید یک الی دو سال دیگر گوشی‌تان را دوباره ارتقا دهید، آیفون ۷ و ۷ Plus همچنین گزینه‌های خوبی را برای شما هستند.

اگر اکنون آیفون دارید و تصمیم گرفته‌اید آن را ارتقا دهید

  • اگر آیفون X، ۸ و ۸ Plus دارید، فعلا نیازی به ارتقای آن ندارید، مگر آنکه شغل شما به‌گونه‌ای است که به دنبال بروزترین و آخرین نسخه‌های فناوری باشید.
  • اگر شما یک آیفون۷ یا آیفون ۷ پلاس دارید، می‌توانید یک سال دیگر برای به‌روزرسانی بعدی منتظر بمانید و یا اکنون می‌توانید به آیفون XS، XS Max یا XR ارتقا دهید.
  • اگر شما یک آیفون ۶S یا ۶S Plus دارید، احتمالاً می‌توانید آیفون XS، XS Max، آیفون X، ۸ Plus یا آیفون ۸ را انتخاب کنید و یا منتظر XR باشید تا باقیمت کمتر یک گوشی جدیدتر خریداری کنید.
  • اگر آیفون ۶ یا ۶ Plus دارید، شما حتما باید گوشی‌تان را ارتقا دهید. این گوشی‌ها کم‌کم از بین می‌روند، شما همچنین می‌توانید یک آیفون XS، XS Max، iPhone X، iPhone 8 Plus یا iPhone 8 را بگیرید و یا برای صرفه‌جویی در هزینه تا ارائه XR را صبر کنید.
  • اگر آیفون ۵s دارید: شما تنها سزاوار ارتقاء گوشی نیستید، بلکه باید مدال دریافت کنید که تا این لحظه این گوشی را در دست گرفته‌اید. بهتر است مدل XS و XS Max امتحان کنید، مطمئناً این احساس در شما به وجود می‌آید که در سیاره‌ی دیگری قدم گذاشته‌اید.
منابع:
www.techradar.com
www.businessinsider.com

 

در بورسیکا بخوانید: راهکارهایی ساده برای خشک کردن گوشی آیفون
در بورسیکا بخوانید: هرآنچه باید از سخت‌افزار تلفن همراه بدانیم
دیدگاه‌های این پست
  1. تارا گفته:

    سلام وقت شما بخیر. من میخام آیفون ایکس بخرم . لطفا یه فروشگاه معرفی کنین. بهم سایت هاکان موبایل رو معرفی کردن ، اما هر چی نگاه کردم سابقه چندانی نداره. واقعیتش میترسم ازش خرید کنم. لطفا بورسیکا عزیز یه سایت خوب به من معرفی کنین. از مطلب خوبتونم واقعا ممنونم.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد