کرم مرطوب‌کننده ایرانی برای پوست خشک

0 1,077

خشکی پوست ممکن است به دلایل متعددی مانند شرایط آب و هوایی، ژنتیک پوست و عوامل دیگری به وجود آمده یا تشدید شود. مثلاً عوامل محیطی می‌توانند بر روی پوست شما تأثیر منفی گذاشته و چربی و آب روی پوستتان را زیاد یا کم کنند؛ سرما پوست را خشک و حساس می‌کند و گرما نیز باعث چرب شدن پوست خواهد شد؛ در نتیجه پوست شما ممکن است بسیار چرب یا خیلی خشک شود. در این مطلب می‌خواهیم در مورد خشکی پوست و کرم مرطوب‌کننده ایرانی برای پوست خشک حرف بزنیم. محصولات آرایشی و بهداشتی ایرانی امروزه هم پای محصولات خارجی رشد کرده و محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می‌دهند.

در ابتدای امر باید نوع پوست خود را بشناسید. در برخی موارد پوست شما نرمال است؛ اما با توجه به مشکلات و عدم مراقبت‌های پوستی رطوبت خود را از دست می‌دهد و شما فکر می‌کنید پوست خشکی دارید. برای تشخیص نوع پوست بعد از حمام کردن بر روی پوست صورتتان دست بکشید؛ اگر تا چند دقیقه بعد از حمام کردن، هنوز پوستتان خشک است، شما پوست خشکی دارید و باید از مرطوب‌کننده‌های حاوی چربی استفاده کنید. با ما همراه باشید تا با کرم‌های مرطوب‌کننده ایرانی برای پوست‌های خشک، آشنا شوید.

۱. کرم مرطوب‌کننده مای مدل Silky Touch برای پوست‌های خشک

در این کرم مرطوب‌کننده از عصاره‌های میوه‌ای استفاده شده تا میزان آب‌رسانی به پوست بیشتر شده و مواد شیمیایی به حداقل برسد. شما با استفاده از این کرم مرطوب‌کننده می‌توانید پوستتان را التیام بخشیده و آن را نرم و مرطوب کنید. این کرم مرطوب‌کننده ایرانی با ویتامین‌های موجود در خود، به سرعت جذب پوست خشک و حساس می‌شود و به عنوان یک لایه حفاظتی عمل کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند. شما می‌توانید کرم نرم‌کننده مای را به صورت تیوپی و در حجم ۷۵ میل لیتر تهیه کنید.

۲. کرم مرطوب‌کننده کلاژن آردن برای پوست‌های خشک

این کرم تیوپی آردن برای پوست‌های خشک بسیار کاربردی است؛ درون آن از ویتامین‌های C ،A ،E استفاده شده که پوست را تغذیه کرده و باعث نرم شدن و جوان‌سازی آن می‌شوند. این کرم حاوی عصاره روغن دانه انگور است که هیدراسیون پوست را زیاد کرده و باعث رطوبت دهی و خاصیت الاستیسیته پوست می‌شود. شما با استفاده از این کرم علاوه بر رطوبت رسانی می‌توانید پوستتان را ترمیم کنید و با توجه به اسیدهای چرب ضروری در آن، پوست سالم‌تر و شاداب‌تری داشته باشید.

۳. کرم مرطوب‌کننده نئودرم مدل اپتیمال هیدروسنس برای پوست خشک

کرم مرطوب‌کننده نئودرم مدل اپتیمال هیدروسنس یک کرم بسیار مناسب برای پوست‌های خشک است؛ این کرم پوستتان را مرطوب کرده و با نگهداری آب درون پوست باعث می‌شود تا ساعت‌ها بعد از استعمال کرم، پوست نرم و مرطوبی داشته و از خشکی پوست رها شوید. ویتامین B1 و E موجود در آن رطوبت پوست را حفظ کرده و در صورت وجود زخم آن را ترمیم و بازسازی می‌کند، در واقع این ویتامین‌ها به سلامت پوستتان کمک می‌کند؛ علائم پیری پوست را کاهش داده و باعث می‌شود پوست جوان و شادابی داشته باشید. این کرم مرطوب‌کننده حاوی هیالورونیک اسید است و از این طریق رطوبت را درون پوستتان حبس کرده و پوست نرم لطیفی به شما می‌بخشد. در این محصول هیچ گونه ماده شیمیایی مضر و پارابن استفاده نشده و ضد حساسیت است.

۴. کرم سی گل Intense Moisturising مناسب پوست خشک و حساس

کرم مرطوب‌کننده Intense Moisturising سی گل یک انتخاب مناسب برای پوست‌های خشک و حساس است تا رطوبت موردنظر را در اختیارشان قرار دهد. این کرم صورتتان را نرم و لطیف کرده و با توجه به غنی بودن آن باعث تسکین پوست نیز خواهد شد. ویتامین‌های B5 ،F ،E و A در این کرم مرطوب‌کننده، در کنار امگا ۳، امگا ۴، روغن‌های مفید، سدیم لاکتان پوست شما را تغذیه کرده و علائم پیری را در آن کاهش می‌دهند. از آنجایی که کرم مرطوب‌کننده سی گل برای پوست‌های حساس و خشک طراحی شده؛ در آن هیچ اسانس و پارابنی وجود ندارد و از این نظر هیچ مشکلی برای پوست شما ایجاد نمی‌کند. این محصول به صورت تیوپی و با حجم ۷۵ میلی لیتر ارائه می‌شود و یک محصول با کیفیت ایرانی است. در صورتی که خشکی پوست شما شدید و پوست ملتهب و قرمزی دارید که دچار خارش شده می‌توانید از این کرم استفاده کرده و نتیجه شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

۵. کرم مرطوب‌کننده شون مناسب پوست خشک

برند شون یک محصول مشترک ایرانی آلمانی است که کرم‌های بهداشتی و آرایشی بسیاری را ارائه می‌دهد. یکی از این موارد که برای پوست‌های خشک و معمولی بسیار مناسب می‌باشد؛ کرم مرطوب‌کننده آواکادوو شون است، این کرم بدون هیچ گونه بقایای چربی روی پوست، به پوست شما آب رسانی کرده و آن را نرم و مرطوب نگه می‌دارد. درون آن هیچ ماده حساسیت زا و پارابنی وجود ندارد و به پوستتان ضرر نمی‌رساند. شما با استفاده از این کرم مرطوب‌کننده روی دست و صورتتان می‌توانید نرمی و لطافت آن را بیشتر کنید. درون این کرم شون از عصاره آواکادوو استفاده شده و دارای ویتامین‌های E و A است؛ عصاره آواکادوو درون این محصول علائم پیری را کاهش داده و خاصیت ضدالتهابی دارد و از سلول‌های پوستی ما محافظت می‌کند؛ این کرم خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد و به صورت کاسه‌ای و در حجم ۱۵۰ میلی لیتر در دسترس می‌باشد.

۶. کرم مرطوب‌کننده سینره برای پوست‌های خشک

سینیره یکی دیگر از برندهای این لیست به حساب می‌آید که کرم مرطوب‌کننده آن می‌تواند پوست خشک شما را احیا کند. این کرم با آب رسانی زیاد به پوست، مشکلات آن را رفع کرده و علائم چین‌وچروک را کم‌تر می‌کند. نگران چربی روی پوست نباشید؛ این کرم به‌راحتی جذب شده و رطوبت را در اختیار پوستتان قرار می‌دهد؛ اما هیچ گونه چربی اضافه روی پوست شما مشاهده نخواهد شد. در این کرم مرطوب‌کننده از روغن سبوس برنج آرگان استفاده شده تا پوست را احیا کند؛ شما این محصول را می‌توانید به صورت تیوپی و در حجم ۶۵ میلی لیتر تهیه کنید.

۷. کرم مرطوب‌کننده دکتر ژیلا برای پوست‌های خشک

این کرم یک کرم مرطوب‌کننده فوق‌العاده، برای پوست‌های خشک است، در این کرم از ویتامین‌های B۵ – C – E – F – H-A استفاده شده که می‌توانند رطوبت لازم را در اختیار پوستتان قرار دهد و از چرب شدن بیش از اندازه سطح پوست جلوگیری کند. این کرم حاوی مواد مغذی و کلاژن بوده و باعث می‌شود پوست شما همیشه رطوبت کافی را داشته باشد و خشک نشود. عصاره‌های روغن دانه سویا، هسته انگور و دانه آفتابگردان در این کرم اسیدهای چرب ضروری لازم را در اختیار پوستتان قرار می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در کرم دکتر ژیلا پوست شما را تغذیه کرده و مانع از ایجاد چین‌وچروک روی آن می‌شود. در صورتی که پوست خشک، حساسی و نرمال دارید، یا تحت درمان لیزر هستید و پوستتان خشک شده است؛ حتی از این کرم می‌توانید قبل از آرایش کردن و برای رطوبت دهی استفاده کنید تا مواد آرایشی بهتر روی پوست شما بنشیند.

۸. کرم مرطوب‌کننده لابورن برای پوست‌های خشک

در صورتی که از نظر ژنتیکی و یا شرایط محیطی مانند سرما پوست خشک و آسیب دیده دارید می‌توانید از این کرم برای رطوبت رسانی و ترمیم پوستتان استفاده نمایید. این کرم مرطوب‌کننده دارای ویتامین‌های آ و ایی است که باعث می‌شود پوستتان رطوبت بیشتری را حفظ کرده و علائم پیری در پوست کاهش یابد. علاوه بر این ویتامین‌ها و عصاره‌هایی مانند گل همیشه بهار و جوانه گندم نیز در این کرم به کار رفته است که با استفاده از آن می‌تواند التهاب پوست را کاهش داده و حساسیت و خشکی پوستتان را رفع کند. این کرم علاوه بر درمان خشکی پوست صورت برای ترک پوست پا و دست نیز مفید است و آن را درمان می‌کند.

۹. کرم اوسرین ثمین مناسب پوست‌های خشک

در صورتی که پوستتان به هر علتی دچار خشکی شده و این خشکی شما را اذیت می‌کند؛ می‌توانید از کرم اوسرین ثمین در یک دوره استفاده کرده و خشکی پوستتان را برطرف کنید. این کرم رطوبت موردنیاز را در اختیار پوستتان قرار می‌دهد. درون آن از هیچ گونه ماده حساسیت زا استفاده نشده است؛ بنابراین اگر پوست و چشم حساسی دارید؛ با خیال راحت می‌توانید از این کرم برای رفع خشکی پوست صورتتان استفاده کنید.

۱۰. کرم نارگیل عش برای پوست‌های خشک

برند عش یک برند قدیمی در زمینه تولید کرم‌های مرطوب‌کننده است. این کرم حاوی عصاره نارگیل بوده و باعث نرم و لطیف شدن پوست خواهد شد؛ عصاره نارگیل خاصیت نرم کنندگی و لایه برداری دارد و در برخی موارد حتی لکه‌های پوستی شما را نیز از بین می‌برد. بنابراین اگر پوست خشک و حساسی دارید؛ بهتر است از این گرم عش استفاده کنید تا التهاب و خشکی پوستتان برطرف شده و نشانه‌های پیری مانند چین‌وچروک از روی صورتتان محو شود. نارگیل خاصیت آنتی باکتریال دارد؛ بنابراین این کرم علاوه بر رطوبت رسانی به پوست، به درمان التهاب و اگزما نیز کمک می‌کند. ویتامین‌های E ،B5 موجود در آن باعث شده تا رطوبت در پوست حفظ شده و پوست احیا شود.

کلام آخر

پوست انواع مختلفی دارد؛ انسان‌ها ممکن است دارای پوست خشک، چرب یا مختلط باشند. در صورتی که پوست خشکی دارید باید با مراقبت‌های پوستی و استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و آب‌رسان آن را درمان کنید. البته همه پوست‌های خشک به یک شکل نیستند و نسبت به این کرم‌ها، واکنش یکسانی از خود نشان نمی‌دهند. بنابراین بهتر است با توجه به نوع پوست و ویژگی‌هایی که خودتان بهتر از هر کسی می‌دانید؛ یک کرم مرطوب‌کننده مناسب خریداری کرده و یک دوره کامل از آن استفاده کنید. کرم مرطوب‌کننده ایرانی برای پوست خشک، یک انتخاب مناسب برای افرادی است که پوست خشکی دارند و در ایران زندگی می کنند.

بهترین زمان استفاده از کرم مرطوب‌کننده زمانی است که از حمام خارج می‌شوید. در واقع وقتی پوست صورتتان را می‌شوید و تمیز می‌کنید؛ زمانی که اندکی رطوبت درون آن است بهتر است از کرم مرطوب‌کننده استفاده کرده و این کار را هر روز ادامه دهید تا پوستتان درمان شده و همیشه رطوبت کافی را داشته باشد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد