گوشی‌های پرچم‌دار با قابلیت ضد آب

0 964

تا چند سال پیش به سختی می توانستیم گوشی همراهی پیدا کنیم که هم طراحی شیک و زیبایی و ویژگی های بسیار کاربردی و پیشرفته ای داشته و هم ضد آب باشد. به غیر از گوشی های سونی اکسپریا، اغلب گوشی های با مشخصات متوسط قابلیت ضد آب را در خود جای داده بودند. اما امروزه گوشی های پرچمدار نیز این ویژگی را دارند، علاوه بر الجی LG G7، سامسونگ، اپل و گوگل نیز گوشی های جدید خود را به قابلیت ضد آبی تجهیز می کنند و اغلب آنها استاندارد IP67 یا بالاتر دارند.
البته در گذشته مهندسان شرکت های مانند HzO,، , P2i و Liquipel، پوشش ضد آبی برای گوشی های همراه طراحی کرده اند که با قرار دادن گوشی درون آنها می توانید به راحتی از گوشی همراه خود در استخر استفاده نمایید، در واقع با استفاده از این پوشش ها میتوانید گوشی همراه خود را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۳ فوت آب قرار دهید. این نوع پوشش زیبایی گوشی را تحت تاثیر قرار داده و استفاده از گوشی را اندکی محدود می کند. بنابراین کاربران ترجیح می دهند از گوشی های ضد آب استفاده کنند.
البته به مرور تعداد گوشی های ضد آب زیادتر می شود و دیگر نیازی نیست شما از این کیسه های ضد آب برای محافظت از گوشی همراه خود استفاده نمایید، در این مطلب می خواهیم بهترین گوشی های ضد آب را به شما معرفی کرده و خلاصه ای از آنها شرح دهیم.
در ابتدا باید مسئله ای را روشن کنیم، قابلیت” ضد آب” و “مقاوم در برابر آب” با یکدیگر متفاوت است. هنوز گوشی ساخته نشده است ک به صورت صد در صدی در برابر آب مقاوم باشد و خاصیت ضد آب داشته باشد. این گوشی ها بسته به نوع تکنولوژی خود تنها در زمان معین و در عمق مشخصی می توانند در برابر آب مقاومت داشته باشند و بعداز آن ممکن است به صفحه نمایش یا اسپیکر های آن آسیب وارد شود.

۱. LG G7 ThinQ

این گوشی یکی از مدل های جدید الجی است که در اردیبهشت ۱۳۹۷ رسما معرفی شده است. الجی در این مدل از گوشی خود از قابلیت ای بسیار جدید و کاربردی استفاده کرده است که یکی از مهم ترین آنها اضافه شدن دستیار صوتی گوگل اسیستنت می باشد. همان طور که می دانید گوگل اسیستنت مانند آمازون الکسا و کورتانا و سیری، از جمله دستیار صوتی های هوشمند شناخته شده می باشد.
این گوشی هوشمند از نمایشگر کم حاشیه ۶.۱ QHD+ با رزولوشن ۳۱۲۰×۱۴۴۰ برخوردار است، دوربین این گوشی از حالت AI CAM استفاده می کند که نوعی هوش مصنوعی می باشد و قادر است افراد، اشیا و منظره های اطراف را شناسایی کند.
همانطور که گفتیم این گوشی یک گوشی پرچمدار با قابلیت های بسیار خوب و کاربردی است که ضد آب است. استاندارد IP68 ال‌جی G7 یک ویژگی قابل تحسین این گوشی است که آن را در برابر آب و گرد و غبار حفظ می کند.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر
۳۰۰۰

میلی آمپرساعت

۶۴-۱۲۶ گیگا بایت ۴-۶

گیگابایت

۸

مگاپیکسل

۱۶ مگاپیکسل ۳۱۲۰×۱۴۴۰ QHD+ ۶.۱

 

۲. Samsung Galaxy S9 و S9 Plus

گوشی سامسونگ گلگسی s9 با صفحه نمایش ۵.۸ اینچی و برادر بزرگتر آن با صفحه نمایش ۶.۲ از جمله گوشی های با کیفیت، با طراحی زیبا، عمر باتری طولانی و پردازنده بسیار قوی است که وارد بازار شده است. از جمله ویژگی های این گوشی می توان به اسکنر عنبیه چشم، اسپیکرهای استریو ، پشتیبانی از شارژ بی سیم، پورت یو اس بی نوع C، بلوتوث ۵.۰ و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا اشاره کرد. این گوشی ضد آب بوده و در این راستا درای گواهینامه استاندارد IP68 می باشد.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر مدل
۳۰۰۰ ۶۴ ۴ ۸

مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل ۲۹۶۰×۱۴۴۰ Super AMOLED لمسی خازنی S9
۳۵۰۰ ۶۴ ۶ ۱۲ مگاپیکسل+۱۲ مگاپیکسل  تلفوتو S9 Plus

 

۳. Apple iPhone X

این گوشی از مدل های جدید شرکت اپل است که توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرده است، صفحه نمایش ۵.۸ اینچی سوپر رتینا (Super Retina)، سیستم دوربین TrueDepth برای ثبت عکس های شگفت انگیز، شناسایی دقیق چهره و تایید هویت، و بسیاری دیگر از قابلیت های کاربردی در این گوشی نهفته است.
در مورد خاصیت ضد آبی این گوشی بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که این گوشی کاملا ضد آب نیست ولی سطح میکروسکوپیک طراحی شده است تا مقاومت خود را در برابر آب، خاک و گرد و غبار حفظ کند، بنابراین در صورتی که گوشی تان در زیر باران قرار گرفت و یا لیوان آبی بر روی آن ریخته شد، آسیبی با آن نخواهد رسید، اما بهتر است این گوشی را برای مدت طولانی در زیر آب قرار ندهید، زیرا ممکن است دیگر گوشی تان روشن نشود.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر
۲۷۱۶ میلی آمپر ساعت ۶۴-۲۵۶ گیگا بایت ۳

گیگابایت

۷

مگاپیکسل

۱۲ مگاپیکسل

لنز واید با دیافراگم با F1.8 و لنز تله‌فوتو با F2.4

۲۴۳۶×۱۱۲۵ OLED

 

۴. Google Pixel 2

مهم ترین نکته در مورد این گوشی، دوربین ۱۲ مگا پیکسلی آن برای ثبت عکس های باکیفیت می باشد. این گوشی ۵ اینچی با پردازنده سریع ۸ هسته ای اسنپ دراگون ۸۳۵ یک گوشی کامل به حساب می آید.
این گوشی دارای استاندارد IP67 در برابر مایعات و اجسام سخت است. یعنی شما می توانید به مدت زمان سی دقیقه گوشی را در عمق یک متری ببرید. درگاه USB در این گوشی به وسیله ماده ای به نام گریس دی الکتریک پوشانده شده است، این ماده ضد آب، در خودروهای آفرود به کار برده می شود.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر
۲۷۰۰ میلی آمپر ساعت ۶۴-۱۲۸ گیگا بایت ۴

گیگابایت

۸

مگاپیکسل

۱۲.۳ مگاپیکسل
دیافراگم f/1.8
۱۹۲۰×۱۰۸۰ AMOLED

 

۵. Nokia 8 Sirocco

نوکیا یکی از تولید کنندگان گوشی های قدیمی و قدرتمند بوده که چند سالی است که دیگر مورد توجه قرار نمی گیرد. گوشی جدید نوکیا مدل ۸ Sirocco با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی حالت خمیده و حاشیه باریک است، پردازنده قوی آن اسنپ دراگون ۸۳۵ می باشد، طراحان این گوشی از استاندارد گواهی IP67 به منظور مقاومت در برابر آب استفاده شده است، شما می توانید این گوشی را به مدت نیم ساعت در عمق یک متری در آب قرار دهید.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر
۳۲۶۰ میلی آمپر ساعت ۱۲۸ گیگا بایت ۶

گیگابایت

۵

مگاپیکسل

۱۲ و ۱۳ مگا پیکسلی ۲۵۶۰×۱۴۴۰ P-OLED لمسی خازنی

 

۶. LG V30S ThinQ و V30

گوشی V30 با صفحه نمایش ۶ اینچی خود سال قبل وارد عرصه رقابت شد. گوشی الجی مدل V30S ThinQ اولین گوشی این شرکت با بهره گیری از هوش مصنوعی می باشد. این مدل نسخه به روز شده مدل V30 است و در بیشتر موارد شبیه به مدل قبلی خود می باشد. دو ویژگی جالب توجه به نام هوش مصنوعی تصویری (Vision AI) و هوش مصنوعی صوتی (Voice AI) درون این مدل جدید قرار داده شده است.
این گوشی درست همانند نسل پیشین خود به صورت ضد آب طراحی شده است و در این راستا دارای گواهینامه استاندارد IP68 (مقاوم در برابر گرد و غبار و آب) می باشد. علاوه بر این استاندارد، شرکت الجی در این دو مدل خود، استاندارد نظامی MIL-STD 810G را نیز قرار داده است.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر مدل
۳۳۰۰ میلی آمپر  ساعت ۶۴ گیگا بایت ۴گیگابایت ۵ مگاپیکسل ۱۶+ ۱۲ مگا پیکسلی ۱۴۴۰ × ۲۸۸۰ OLED V30
۳۳۰۰ میلی آمپر  ساعت ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت ۶ گیگابایت ۵ مگاپیکسل  دوگانه ۱۶ مگا پیکسلی ۱۴۴۰×۲۸۸۰ QuadHD V30S ThinQ

 

۷. Sony Xperia XZ2 و XZ2 Compact

این دو مدل گوشی های سونی از فلز و شیشه ساخته شده اند. و از لحاظ ویژگی ها با سامسونگ اس ۹ مقابله می کنند اندازه صفحه نمایش مدل XZ2، ۵.۷ و مدل Compact، ۵ اینچی می باشد. شارژ بی سیم، پردازنده قوی اسنپ دراگون ۸۴۵ و دوربین اصلی با کیفیت از ویژگی های قابل توجه این گوشی ها می باشد؛ ولی تکنولوژی‌هایی متفاوت سری Xperia XZ2 را از دیگر گوشی‌ها متمایز می‌کند.
هر دو مدل دارای خاصیت ضد آب و گواهینامه استاندارد طراحی مقاوم در برابر آب IP65/68 می باشد.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر مدل
۳۱۸۰ میلی آمپر ساعت ۶۴ گیگا بایت ۴ گیگابایت ۵ مگاپیکسل ۱۹مگا پیکسلی ۲۱۶۰×۱۰۸۰ Full HD+ HDR XZ2
۶۴گیگابایت ۴ گیگا بایت ۵ مگاپیکسلی ۱۹ مگاپیکسلی ۲۱۶۰×۱۰۸۰ Full HD+ HDR XZ2 Compact

 

۸. Samsung Galaxy S8 Active

این مدل نسبت به نسل قبلی خود دارای باتری بهتر و باکیفیت تر است، بدنه آن فلزی و مقاوم در برابر ضربه می باشد. این گوشی بسیار مستحکم بوده و در برابر آب، نمک، گرد و غبار، باران، لرزش، تابش خورشید و حمل و نقل و شوک های حرارتی مقاوم است. در این راستا دارای گواهینامه استاندارد IP68 و گواهی استاندارد نظامی MIL-STD-810G می باشد. شما می توانید این گوشی را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب قرار دهید.

 

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر
۴۰۰۰میلی آمپر ساعت ۶۴ گیگا بایت ۴ گیگابایت ۸ مگاپیکسل ۱۲مگا پیکسلی ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ Super AMOLED

 

۹. Motorola Moto X4

این مدل گوشی موتورلا دارای یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی است که پردازنده قوی و ۸ هسته ای کوالکام دراگون ۶۳۰ در آن قرار داده شده است. این مدل داری قابلیت شارژ سریع و همچنین استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 می باشد.

 

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر
۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت ۳۲گیگا بایت ۳ گیگابایت ۱۶ مگاپیکسل ۱۲+ ۸ مگا پیکسلی ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ LTPS IPS LCD

 

بیشتر بخوانید: کدام گوشی آیفون را بخریم؟ از آیفون SE تا آیفون XS

 

iPhone 8. 10 و ۸ Plus

اپل در این مدل از گوشی های خود از پردازنده ی قوی A11 Bionic استفاده کرده است این پردازنده اولین پردازنده ۶ هسته ای اپل می باشد. در این مدل ها از قابلیت شارژ سریع استفاده شده است، علاوه بر پردازنده قوی و قابلیت شارژ سریع، این مدل ها از قابلیت شارژ بی‌سیم Qi، حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی)، ثبت عکس همزمان با ضبط ویدئو، … و iOS11 اشاره کرد.
این مدل ها نیزدر برابر آب و گرد و غبار مقاوم بوده و شما می توانید با خیال آسوده گوشی مورد نظر را به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری قرار دهید. در این راستا گواهی استاندارد IP67 به این مدل ها ارائه شده است.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر مدل
۱۸۲۱میلی آمپر ساعت ۶۴-۲۵۶گیگا بایت ۲گیگابایت ۷مگاپیکسل ۱۲مگا پیکسلی ۱۳۳۴×۷۵۰ پنل LED-backlit IPS LCD iPhone 8
۲۶۹۱ میلی آمپر ساعت ۶۴-۲۵۶ گیگابایت ۳ گیگابایت ۷مگاپیکسل دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی ۱۰۸۰x1920 پنل LED-backlit IPS LCD ۸ Plus

 

۱۱. Samsung Galaxy Note 8

این مدل یکی از گوشی های پرطرفدار شرکت سامسونگ می باشد که در آن از یک قلم دیجیتال S Pen استفاده شده است. این گوشی از امکاناتی مانند تراشه‌ی Exynos 8895 هشت‌هسته‌ای بهره می برد که باعث می شود سرعت گوشی زیاد شود، علاوه بر این سنسور اسکن مردمک چشم، حسگر اثر انگشت، حسگر ضربان قلب و ژیروسکوپ تنها تعدادی از امکانات این دستگاه قدرتمند است. این گوشی دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب می باشد و شما می توانید تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید.

باتری حافظه داخلی رم دوربین سلفی دوربین

اصلی

رزولوشن نمایشگر
۳۳۰۰میلی آمپر ساعت ۶۴گیگا بایت ۶گیگابایت ۸مگاپیکسل دوربین دوگانه ۱۲ مگا پیکسلی ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ | QuadHD OLED، Super AMOLED Plus

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد