گوگل وان، نسخه ارزان سرویس ذخیره سازی ابری گوگل

0 1,396

امروزه با توجه به افزایش گوشی های هوشمند و ضبط فیلم ها و فایل ها ۴k ، کاربران به فضای ذخیره سازی بیشتری احتیاج دارند تا بتوانند فایل های خود را به آسانی ذخیره کرده و آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند. در این راستا سرویس های مختلفی در حال ارائه طرح های خود هستند. گوگل یکی از شرکت های موفق و کارامد در زمینه ارائه سرویس ذخیره سازی ابری تحت عنوان گوگل درایو می باشد. این روزهای گوگل دست به یک اقدام شجاعانه زده است ، همه جا صحبت از سرویس جدید گوگل تحت عنوان گوگل وان (Google One)  است. این سرویس در واقع جایگزین سرویس ذخیره سازی ابری با تعرفه ای کمتر از گوگل درایو می باشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد این سرویس و ویژگی های آن بیشتر حرف بزنیم:
در ابتدا ورود، این سرویس به صورت محدود در دسترس کاربران قرار می گیرد. اما به مرور کاربران بیشتری می توانند از آن استفاده کنند، کاربرانی که اکنون در سرویس های پولی گوگل درایو عضو هستند به راحتی می توانند پروفایل خود را به روز رسانی کرده ، آن را ارتقا دهند  و وارد سرویس گوگل وان شوند. اما کاربران سرویس تجاری G Suite برای این بروز رسانی و ارتقا باید اندکی صبر کنند.

این سرویس جدید، طرح هایی با حجم های ۱۰۰ گیگابایت تا ۳۰ ترابایت را در اختیار کاربران قرار می دهد بنابراین  به راحتی می توانید با توجه به نوع نیاز و حجم فایل هایتان یک سرویس مناسب با خود انتخاب کنید.

در این سرویس علاوه بر تغییر طرح ها و هزینه های آن، از نظر پشتیبانی نیز تغییراتی ایجاد شده است و کارکنان پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعت در دسترس کاربران می باشند. در گذشته تنها از ربات ها و هوش مصنوعی برای پاسخ گویی به سوالات استفاده می شد اما در این سیستم می توانید به راحتی و در هر ساعت از شبانه روز به کارشناسان آنلاین دسترسی داشته باشید.

دراین سرویس از قابلیت اشتراک گذاری فضای ذخیره سازی استفاده شده است، شما می توانید با خریداری یکی از طرح های گوگل وان آن را میان خانواده خود به اشتراک بگذارید و هر یک از اعضای خانواده به راحتی از فضای آن برای ذخیره اطلاعات خود استفاده نمایند.

این سرویس مزیت هایی دیگری نیز در اختیار شما قرار می دهد و شما می توانید از طرح های دارای  تخفیف و امکانات آنلاین آن استفاده نمایید. در صورت استفاده از آن می توانید  به تخفیف های موجود در رزرو هتل ها، افزایش اعتیار در گوگل پلی و یا استفاده از خدمات دیگر در سایر سرویس های گوگل، دسترسی داشته باشید.

در این برنامه به راحتی می توانید فضای ذخیره سازی خود که شامل جیمیل، گوگل درایو و عکس ها و ویدئو های موجود در گوگل فوتو است، را مدیریت کنید. البته روش کلی گوگل در ذخیره فایل ها و به اشتراک گذاری آنها تغییری پیدا نکرده است و همانند گوگل درایو می باشد.

گوگل یک برنامه کاربردی برای این سرویس خود ارائه کرده است که با نصب ان بر روی گوشی هوشمند تان به راحتی می توانید به تمام امکانات و قابلیت های آن دسترسی داشته باشید و به راحتی بااستفاده از گوشی تان آن را مدیریت کنید.

همانطور که گفتیم میزان هزینه های که در گوگل وان پرداخت می کنید نسبت به گوگل درایو کمتراست. این سرویس مانند سرویس های دیگر برای کاربران جدیدالورود خود حجم رایگان در نظر گرفته است، کسانی که در این سرویس ثبت نام می کنند به صورت رایگان ۱۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار دارند.

طرح اولیه گوگل وان با ۱۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی  به مبلغ ۱.۹۹ دلار  در ماه ارائه شده است. به منظور استفاده از طرح ۲۰۰ گیگابایتی آن باید ۲.۹۹ دلار در ماه پرداخت نمایید . اگر می خواهید از طرح ۲ ترابایتی آن استفاده کنید باید به صورت ماهیانه ۹.۹۹ دلار در ماه حق اشتراک بپردازید.

برخی از سرویس های گوگل وان و هزینه های آن در جدول زیر ذکر شده است:
هزینه ماهیانه حجم هزینه ماهیانه حجم
۹۹.۹۹ دلار ۱۰ ترابایت رایگان ۱۵ گیگابایت
۱۹۹.۹۹ دلار ۲۰ ترابایت ۱.۹۹ دلار ۱۰۰ گیگابایت
۲۹۹.۹۹ دلار ۳۰ ترابایت ۲.۹۹ دلار ۲۰۰ گیگابایت
۹.۹۹ دلار ۲ ترابایت

 

این طرح ها نه تنها از سرویس گوگل درایو ارزان تر است و قابلیت های بیشتری در اختیار کاربران قرار می دهد، بلکه با  iCloud و Microsoft’s OneDrive و دراپباکس نیز در حال رقابت می باشد. در صورتی که از دستگاه های اپل استفاده می کنید  می توانید فایل های خود را در فضای ذخیره سازی iCloud ذخیره کنید. این سرویس در ازای ۵۰ گیابایت از شما هزینه ماهیانه ۰.۹۹ دلار دریافت می کند و در ازای ۲۰۰ گیگابایت باید هزینه ۲.۹۹ دلاری بپردازید. و در نهایت ۵گیگابایت به شما حجم رایگان می دهد.

در صورتی که از سرویس Microsoft’s OneDrive استفاده می کنید تنها به ۵ گیگابایت حجم رایگان دسترسی دارید و برای خرید اشتراک ۵۰ گیگابایتی باید مبلغ ۱.۹۹ دلار و برای  استفاده از طرح ۱ ترابایتی باید ۶۹.۹۹ دلار در ماه پرداخت کنید. دراپباکس نیز تنها ۲ گیگابایت حجم رایگان در اختیار شما قرار می دهد و طرح های آنها با توجه به نوع کارکرد آن متفاوت است.

با این اوصاف می بینید که گوگل وان با ارائه سرویس های بهتر به راحتی می تواند با این سرویس های ذخیره سازی ابری رقابت کرده و سهم بازار خود را افزایش دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد