۷ نکته برای خرید راحت‌تر تبلت‌های اندرویدی

0 756

اگر قصد خرید یک تبلت اندرویدی را دارید، گزینه‌های زیادی روی میز خواهد بود که انتخاب را بسیار آسان‌تر و در عین حال پیچیده‌تر می‌کند. آسان‌تر به این جهت که تبلتی درست مطابق نیازهای خود انتخاب می‌کنید و پیچیده‌تر به این خاطر که گزینه‌های پیش رو واقعاً زیادند!

راهنمای انتخاب تبلت‌های اندرویدی
تبلت‌های اندرویدی، کدام را انتخاب کنیم؟

سری نکسوس‌های گوگل، آن چیزی را که سازنده‌ی اندروید در خیال دارد و انتظار دارد یک تبلت اندرویدی آن‌گونه باشد، در اختیار شما قرار می‌دهد. ولی به هر حال سازندگان بسیاری هستند که تبلت‌های اندرویدی به خوبی نکسوس‌ها یا شاید بهتر از آن‌ها را عرضه می‌کنند. و البته این به شما بستگی دارد که به دنبال چه تبلتی هستید.

برای چه کاری تبلت می‌خواهید

 

راهنمای خرید تبلت اندرویدی
از یک تبلت چه انتظاری دارید؟

تبلت‌ها چیزی در حدود ۲۰۰ دلار به بالا قیمت دارند، در نتیجه مطمئن شوید که چیزی را تهیه می‌کنید که ارزش پولی که بابتش می‌پردازید را داشته باشد؛ و برای آنکه این‌گونه باشد باید اول از همه نگاهی به انتظاری که از یک تبلت دارید و استفاده‌ای که قرار است از آن بکنید بیندازید. به عنوان مثال تبلت شما می‌تواند کار مرتبط شما با کامپیوتر را بهبود ببخشد. اما آیا واقعاً نیازی به آن احساس می‌شود؟

بیشتر افرادی که بعد از خرید تبلت، پشیمان شده‌اند، دلیل و ایده‌ی روشنی برای این که چگونه از تبلت استفاده کنند، نداشته‌ اند و در نهایت دستگاهی را خریده‌ اند که با نیازهای آن‌ها همخوانی نداشته است. قبل از این که به دنبال تبلت بگردید این سؤالات را از خود بپرسید:

  • تبلت را برای سرگرمی می‌خواهم یا برای کار کردن؟
  • قرار است از آن برای تماشای فیلم سینمایی استفاده کنم یا مرور وب، شبکه‌های اجتماعی، و خواندن مقالات و کتاب‌ها؟ در خصوص بازی چطور؟
  • قرار است چقدر کار با آن انجام دهم؟ آیا برای کارم نیاز به صفحه‌کلید هم احساس می‌شود؟
  • آیا قرار است آن را با خود به هر جایی ببرم یا استفاده من از تبلت فقط به محیط خانه یا سفرهای طولانی ختم می‌شود؟ آیا کیفی برای جابجا کردن آن، در کنار سایر وسایل، نیاز دارم؟
  • بزرگ‌ترین دلیلم برای خرید تبلت چیست؟

به این سؤالات صادقانه جواب دهید و پاسخ‌ها را برای یک خرید خوب در پیش خود نگه دارید، چرا که به شما کمک می‌کند تا انتخاب معقولی داشته باشید و در نهایت پشیمان نشوید.

سخت‌افزار و نرم‌افزار تبلت

 

کدام تبلت اندرویدی را بخریم؟
آیا سخت‌افزارِ تبلت شما، توان پردازشی مناسبی دارد؟ چقدر سریع به‌روز رسانی‌ها را دریافت می‌کند؟

پاسخ سوالِ «بزرگ‌ترین دلیلم برای خرید تبلت چیست؟» تعیین کننده‌ی سخت‌افزار و نرم‌افزاری که نیاز دارید، است. برای مثال، اگر دلیل اصلی شما بازی کردن بر روی یک صفحه‌ی بزرگ است، در نتیجه شما به یک تبلت با واحد پردازش گرافیکی خوب احتیاج دارید. اگر یک شیفته‌ی محصولات اندرویدی هستید در نتیجه به یک دستگاه محبوب و فراگیر با پشتیبانی همگانی که بوت‌لودر آنلاکی داشته باشید نیاز دارید. البته به گمانم لازم نیست که به تضمین دریافت به‌روزرسانی‌های اندروید اشاره کنم!

در این مورد، انتخاب امنی که با خیال راحت انجام دهید دستگاهی از سری نکسوس است. قدرت سخت افزاری بالا و دریافت سریع به روز رسانی‌های اندروید قبل از هر دستگاه دیگر و ارزش بالا نسبت به پولی که پرداخت می‌کنید از ویژگی‌های سری نکسوس گوگل است. و البته اپلیکیشن‌های بسیار خوبی که برای نکسوس هفت بهینه شده‌ اند هم مزید بر علت است. هرچند برخی احتیاجات ممکن است این گزینه را تغییر داده و با چیز دیگری جایگزین کند.

اندازه و نسبت تصویر

 

راهنمای جامع خرید تبلت‌های اندرویدی
آیا اندازه‌ی تبلتی که مد نظر دارید با کاربری شما تطابق دارد؟

مهم‌ترین قسمت یک تبلت اندرویدی صفحه نمایش آن است، در نتیجه شما بایستی تبلتی را انتخاب کنید که از نظر صفحه نمایش بهترین هم‌پوشانی را با نیاز شما داشته باشد. تبلت‌های اندرویدی با انتخاب‌های بسیار متنوعی برای اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش ارائه می‌شوند. اندازه‌ی صفحه نمایش معمولاً یکی از گزینه‌های هفت، هشت، ده، یازده و سیزده اینچی است. شما همچنین این صفحات را می‌تواند با نسبت تصویر ۴:۳ و ۱۶:۹ داشته باشید. صفحات با نسبت ۴:۳ تقریباً به حالت مربع، و شبیه به صفحات آی‌پد هستند. صفحات با نسبت ۱۶:۹ کشیده‌تر و شبیه به مانیتور لپ‌تاپ‌ها هستند.

اندازه‌ی ایده‌آلی وجود ندارد. نمی‌شود گفت که صفحات ۷ اینچی با نسبت ۴:۳ بهتر از بقیه هستند. در اصل این شما هستید که تعیین می‌کنید کدام گزینه باب میل و مطابق با چیزی است که از یک تبلت می‌خواهید. احتمالاً دوستان و آشنایانی دارید که صاحب تبلت هستند. تبلت‌شان را بگیرید و ببینید که با کدام اندازه و نسبت تصویر راحت‌تر هستید. همینطور می‌توانید به یک مغازه مراجعه کنید و این موضوع را در همانجا مشخص کنید. در حین برانداز صفحه، بد نیست وزن و خوش دستی تبلت را هم مد نظر قرار دهید.

از این مرحله به سادگی نگذرید و صرفاً به اطلاعات موجود در اینترنت اکتفا نکنید. همانگونه که پیشتر اشاره کردیم، مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب یک تبلت، صفحه نمایش آن و تجربه‌ای است که برای شما رقم می‌زند. کاری نکنید که به خاطر تنبلی و عدم صرف چند دقیقه برای گشت و گذار در مغازه‌ها در نهایت از خریدتان پشیمان شوید. ترجیح ما البته تبلت‌های ۸ اینچی یا بزرگتر است که این روزها بسیار در بورس هستند.

راه‌ها و گزینه‌های اتصال

 

راهنمای انتخاب تبلت مناسب
در چه مکان‌هایی بیشتر از تبلت خود استفاده می‌کنید؟

مکانی که شما بیشترین استفاده از تبلت را در آن دارید تعیین کننده‌ی نیازهای شما برای گزینه‌های اتصال است. اینجاست که پاسخ به سؤال «آیا قرار است آن را با خود به هر جایی ببرم یا استفاده من از تبلت فقط به محیط خانه و یا سفرهای طولانی ختم می‌شود؟» اهمیت پیدا می‌کند.
اگر تبلت را بیشتر در خانه یا در سفرهای دور، که هر از گاهی پیش می‌آید استفاده می‌کنید، نیازی به قابلیت اتصال ۳G یا ۴G ندارید. تا زمانی که وای‌فای در اختیارتان است، اتصال از طریق ۳G یا ۴G معنایی ندارد.

اگر قرار است که تبلت را با خود به هر جایی ببرید، در نتیجه قابلیت اتصال ۳G/4G به یک قابلیت ضروری برای تبلت شما تبدیل می‌شود، که به صورت چشم‌‌گیری بازده و کارایی آن را بالا می‌برد.

کیبوردها و قلم‌ها

 

راهنمای خرید تبلت‌های اندرویدی
قلم در تبلت‌ها از جمله اجزائی است که به سرعت شما را شیفته‌ی خود می‌کند.

سؤالی که پیش‌تر مطرح کردیم «قرار است چقدر کار با آن انجام دهیم؟ آیا برای کارم نیاز به صفحه‌کلید هم احساس می‌شود؟» را به خاطر بیاورید. اگر پاسخ شما این است که از تبلت به عنوان دستگاهی برای انجام کارها استفاده خواهید کرد، پاسخ بله است. شما به یک صفحه‌کلید برای تبلت خود نیاز دارید. اگر شما لپ‌تاپتان را با خود به این دلیل که نمی‌توانید از خیر سیستم‌عامل ویندوز یا مک بگذرید، به این طرف و آن طرف می‌کشید، پاسخ منفی است. در این حالت تبلت شما نیازی به صفحه‌کلید ندارد. انتخاب این قابلیت به همین سادگی است.

ماجرا با وجود قلم جذاب‌تر می‌شود. این قلم عنصری است که در ابتدا فکر می‌کنید واقعاً نیازی به آن نیست ولی وقتی شروع به استفاده می‌کنید دیگر نمی‌شود بدون آن ادامه داد. گلکسی نوت‌های سامسونگ و تگرا نوت از انویدیا، یک قلم توکار همراه خود دارند، که حساس به فشار نیز هست. نه تنها این قلم، تبلت‌های مذکور را برای طراحی به گزینه‌ای عالی تبدیل می‌کند، بلکه برای یادداشت‌برداری هم بسیار کاربردی خواهد بود. سامسونگ بخصوص در این زمینه کار خود را برای تبدیل نوت‌های نوشتاری به متن دیجیتال به بهترین نحو ممکن انجام داده و قلم خود را به وسیله‌ای بی‌همتا، ارزشمند و کارا تبدیل کرده است.

ویژگی‌های خاصی که دنبالش هستید

 

ویژگی‌های خاص تبلت‌های اندرویدی
آیا به استفاده از تبلت به عنوان یک آپارات تا به حال فکر کرده‌اید؟

کمپانی‌های سازنده‌ی تبلت‌های اندرویدی برای ایجاد تفاوت‌هایی نسبت به رقبا دائم در تلاش برای عرضه‌ی ویژگی‌های تازه هستند. برخی از این ویژگی‌ها عالی و برخی نه چندان دلچسبند، اما اغلب آن‌ها تلاش می‌کنند به نیازهای مطرح شده پاسخ دهند.

درگاه Mini HDMI: اگر شما یک خوره بازی یا گیمر هستید و نیاز به تبلتی برای بازی دارید، این قابلیت را مد نظر داشته باشید. به وسیله‌ی آن می‌توانید تبلت را به تلویزیون از طریق یک کابل HDMI وصل کنید و با استفاده از یک کنترلر بلوتوث شروع به بازی کنید. این روش واقعاً سرگرم کننده است و لذت فراوانی برای یک گیمر به همراه دارد.

Projector: تبلت یوگا پرو ۲ از لنوو با یک آپاراتِ توکار عرضه شده تا قادر باشد صفحه‌ی نمایش شما را بر روی هر صفحه‌ی صافی به نمایش بگذارد. شاید تا زمانی که مجبور به استفاده از این قابلیت در یک گردهمایی نشوید، پروژکتورِ تبلت، برایتان مسخره به نظر برسد. ولی تصورش را بکنید که در یک جلسه، تبلت خودتان را بر روی میز کنفرانس بگذارید و ارائه‌ی خود را با انداختن تصاویر بر روی تخته‌سفید آغاز کنید. حتی می‌توانید تصاویر گرفته شده در تعطیلات را بر روی دیوار بیندازید و لذت ببرید. البته که می‌توانید یک آپارات برای این کار تهیه کنید، اما با این وجود، این قابلیت به درد افراد خاصی خواهد خورد.

تماس: اگر قرار است تبلت شما، دستگاه اصلی برای انجام کارها باشد، در کنار قابلیت ۳G/4G به فکر قابلیت تماس صوتی هم باشید. در این حالت شما می‌توانید از برنامه‌هایی نظیر واتس‌اپ، که نیاز به اتصال فعال تلفن دارند، استفاده کنید، و همچنین به عنوان تلفن در موارد اورژانسی، تبلت می‌تواند مفید واقع شود.

قیمتی درست و معقول

 

Android-Tablet-Buy-7-Things-Consider
چقدر حاضرید برای امکانات یک تبلت هزینه کنید؟

مشخص است که مهم‌ترین چیزی که باید برای خرید یک دستگاه در نظر بگیرید، قیمت معقول آن است. در بیشتر موارد با توجه به بودجه‌ی در نظر گرفته شده، انتخاب‌های شما به خرید از یک برند معروف مانند سامسونگ یا سونی، به یک برند ناشناخته‌ی چینی تقلیل پیدا می‌کند. تجربه نشان داده که خرج برند‌های نامعتبر و ارزان‌قیمت کردن کار معقولی نیست ولی همیشه استثناهایی هم وجود دارد. برخی از سازندگان چینی، تبلت‌هایی به خوبی یا حتی بهتر از بسیاری از برندهای بزرگ تولید می‌کنند و قسمت جالب قضیه قیمت بسیار مناسب آن‌هاست. برای مثال هم هواوی و هم شیائومی تبلت‌های بسیار خوبی را با قیمت‌هایی ارزان روانه بازار کرده‌اند. ایسوس برند بزرگ دیگری است که به سمت تبلت‌هایی که ارزش پولی که می‌دهید را دارند، رفته است، به‌خصوص از زمانی که تبلت‌هایش به پردازنده‌های اینتل مجهز شده‌اند.

شما می‌توانید به بررسی‌هایی که بر روی وب‌سایت‌های صاحب نام قرار می‌گیرد حساب کنید و ببینید آیا تبلتی که در شرف خریدش هستید، ارزشش را دارد یا خیر! تصمیم به خرید هر تبلتی که گرفتید، به جزئیات گارانتی و مسائل امنیتی آن دقت ویژه‌ای داشته باشید.

شما چه تبلت اندرویدی را پیشنهاد می‌کنید؟

در اینجا ما از شما صاحبان تبلت‌های اندرویدی دعوت می‌کنیم که تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. چه تبلتی را خریده‌اید و چه چیزی از تبلت، شما را شیفته‌ی خود کرده است؟ چه توصیه‌ای به افرادی که اکنون قصد خرید تبلتی جدید را دارند، می‌کنید؟

همچنین اگر شما در حال زیر و رو کردن بازار برای خرید یک تبلت جدید هستید و نیاز به کم کردن گزینه‌های پیش رو دارید، دیدگاهی در زیر این مقاله بگذارید؛ در صورتی که بتوانیم ما و دیگر کاربران برای انتخاب جدید یاری‌تان خواهیم کرد.

منبع:
makeuseof
 بلاگ بورسیکا

 

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد