با این ۸ برنامه زندگی تحصیلی‌تان را از این رو به آن رو کنید

1 3,052

زمانی که صحبت از فناوری و برنامه­ های گوشی همراه می‌شود، اکثر والدین فکر می‌کنند این برنامه‌ها ممکن است به درس و پیشرفت درسی فرزندانشان لطمه بزند. اما فناوری و پیشرفت‌های آن همیشه تأثیر منفی بر زندگی افراد ندارد، در صورتی که بتوانید از این نرم افزار­ها به خوبی و در راستای اهدافتان استفاده کنید، خواهید دید نه تنها مانع از پیشرفت شما نخواهند شد، بلکه به ارتقا درسی شما در دوران مدرسه و دانشگاه نیز کمک می­کنند.

در این مطلب قصد داریم چند برنامه کاربردی در زمینه برنامه ریزی درسی به شما دانش آموزان و دانشجویان معرفی کنیم تا به وسیله آن‌ها بتوانید امور درسی و تحصیلی خود را سازماندهی و مدیریت کرده و در این راه پیشرفت کنید. شما با توجه به سیستم عامل گوشی‌تان می‌توانید از این نرم افزارها بهره ببرید و آن را به دوستانتان معرفی کنید. در این مطلب ما لینک دانلود این برنامه‌ها را نیز در اختیار شما گذاشته‌ایم. کافیست با یک کلیک بر روی لوگوی هر برنامه وارد سایت آن‌ها شده و به آسانی برنامه دلخواهتان را دانلود کنید.

todaitTodait: اپلیکیشن برنامه ریزی درسی مخصوص اندروید

دانشجویان ودانش آموزان می‌توانند از این اپلیکیشن برای برنامه ریزی درسی و روزانه خود استفاده کنند. شما می‌توانید برنامه‌های درسی و روزانه خود را در آن وارد کرده و بین دستگاه‌های مختلف همگام سازی کنید تا از طریق سیستم عامل‌های مختلف به آن دسترسی داشته باشید. برنامه‌های درسی تان بر اساس معیارهای مختلفی مانند تاریخ و زمان انجام آن، تکرار، الویت و پروژه‌هایی که به آن مربوط است سازماندهی شده و نشان داده می‌شود.

روال و برنامه درسی شما به صورت تصویری به نمایش در می­آید و شما یک دید کلی نسبت به دروس روزانه خود به دست می­آورید. برنامه‌های موجود در این اپلیکیشن بعد از سازماندهی با Dropbox و Google Drive همگام سازی خواهند شد و شما قادر هستید فایل‌ها را در این سرویس‌های ذخیره سازی ابری قرار دهید.

در نهایت می‌توانید تصاویر، ویدئوها و فایل‌هایی که برای برنامه‌ریزی‌های خود در این برنامه قرار داده‌اید را مرور کنید. این برنامه به صورت هفتگی و ماهیانه در خصوص ساعات مطالعه و درس خواندن و دستاوردهای شما، آماری را گزارش می‌دهد تا از این طریق بتوانید پیشرفت خود را پیگیری کنید.

 

Smart Study PlanSmart Study Plan: برنامه مطالعه هوشمند برای اندروید

این برنامه مشابه Todait می‌باشد اما از طریق هوش مصنوعی برای شما برنامه‎ریزی می‌کند. کافی است دروس خود را بر حسب اهمیت و سختی آن طبقه بندی کنید و زمان‌هایی که شرایط مطالعه کردن دارید را مشخص نمایید، برنامه به صورت هوشمند و به راحتی برای شما برنامه‌ریزی می‌کند.

همه ما در هنگام امتحانات و یا انجام تکالیف خود با کمبود وقت مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم زمان کافی و مناسبی برای انجام آن در نظر بگیریم. اما این برنامه از طریق ایجاد یک برنامه جامع و هوشمند می‌تواند در سازماندهی امور درسی به شما کمک کند. برنامه مطالعه هوشمند (Smart Study Plan) یا همان SSP یک راه حل مناسب برای برنامه ریزی درسی است.

SSP یک برنامه زمانی مطالعه­ی هفتگی را از طریق هوش مصنوعی خود ایجاد می‌کند، و با توجه به پروفایلی که ایجاد کرده­اید و اطلاعاتی که در آن قرار داده‌اید و همچنین زمانی که در دسترس دارید روش‌های مطالعه را به شما نشان می‌دهد

روش کار این برنامه به شرح زیر است:

  • تمام موضوعات مورد نیاز برای مطالعه را در برنامه SSP وارد کنید.
  • زمان در دسترس خود را در طول هفته مشخص کنید، مثلا چند ساعت در روز می‌توانید مطالعه کنید.
  • زمان های مورد علاقه خود را مشخص نمایید، در چه ساعاتی بازدهی شما برای مطالعه بیشتر است، برخی از افراد در صبح و برخی دیگر در شب حداکثر بازدهی برای مطالعه را دارند و این زمان‌ها با توجه به افراد می‌تواند متفاوت باشد.
  • در این مرحله برنامه SSP به سرعت و از طریق هوش مصنوعی یک برنامه مطالعه درسی را برای شما ایجاد کرده و در زمان‌های معین از طریق زنگ هشدار به شما اطلاع می‌دهد.

 

TinycardsTinycards: برنامه فلش کارت درسی برای اندروید

این برنامه به صورت فلش کارت طراحی شده که از طریق آن می‌توانید به یادگیری زبان و دیگر نکات درسی خود بپردازید. شما می‌توانید فرمول‌های شیمی، معادلات فیزیک و ریاضی و یا هر نکته‌ای را به وسیله آن یاد بگیرید. البته برای استفاده از این برنامه به اتصال اینترنت نیاز دارید.

این برنامه آموزشی برای سه ردیف آموزشی کودک، نوجوان و بزرگسال طراحی شده است. شما می‌توانید از فلش‌های کارت‌های آماده این برنامه استفاده کرده یا با توجه به موضوعی که مطالعه می‌نمایید فلش کارت‌های مورد نظرتان را بسازید. این اپلیکیشن با استفاده از روش تکرار با فاصله، بازده یادگیری را بالا می‌برد و مفاهیم را به حافظه بلندمدت شما انتقال می‌دهد. تاینی کاردز برای گسترش دادن موضوعات تحت پوشش، به شما امکان می‌دهد که فلش کارت‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 

EvernoteEvernote: برنامه یادداشت برداری برای اندروید

این برنامه عالی به شما این امکان را می‌دهد که به صورت خلاقانه به یادداشت برداری بپردازید. علاوه بر نت‌برداری می‌توانید عکس بگیرید، صدای استاد را ضبط کنید و موارد ذخیره شده را به سایر گوشی‌های موبایل فرستاده و با آنها به اشتراک بگذارید. یکی از قابلیت‌های مهم و کاربردی آن عکس برداری با کیفیت از صفحات کتاب و ذخیره آنها است. ویژگی منحصر بفرد و عالی Evernote که باعث شده تا نسبت به دیگر نرم افزارهای متمایز شود، امکان وارد کردن متن و یا نوشتن توضیح برای یک عکس خاص و سپس جستجوی عکس بر اساس متن نوشته شده است.

در این برنامه شما می‌توانید یادداشت‌های نامحدودی ایجاد کرده و ویرایش نمایید، در یادداشت‌های خود جست و جو کرده و آنها را سازماندهی کنید، علاوه بر ارسال آنها به سایر گوشی‌های هوشمند می‌توانید فایل‌های این برنامه را از طریق شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر به اشتراک بگذارید، در این نرم افزار زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌شود و از این نظر برای هم وطنان فارسی زبان بسیار مناسب است.

این برنامه از فرمت‌های مختلف از نوع متنی، صفحات وب، ایمیل، یادداشت‌های دست نویس، تصاویر، قسمتی از یک سند، و گزارش‌های ویژه دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است.

 

My Study LifeMy Study Life: برنامه ریزی آموزشی در اندروید و ios

برای استفاده از این اپلیکیشن، در ابتدا باید پروفایل خود را ایجاد کرده و مشخص کنید دانش آموز (دانشجو) هستید یا معلم. این برنامه از بردهایی تشکیل شده است که در بالای آن تاریخ روز مورد نظر نوشته شده و سپس در هر یک از آنها کلاس‌ها، وظایف و تکالیفی که باید انجام شود ذکر می‌شود.

این برنامه به ۴ قسمت تقسیم می‌شود بخش اول Today نام دارد که در آن کلاس‌ها و آزمون‌هایی که در روز جاری دارید قابل مشاهده است، بخش دوم Tasks که وظایف و تکالیف روز جاری و فردای آن مشخص شده است. قسمت دیگر Classes که مکان و زمان کلاس‌های شما در روز جاری و فردای آن تعیین می‌شود و در نهایت بخش Exams که امتحان و آزمون‌هایتان را یادداوری می‌کند، اما محدودیت آن در این است که تنها آزمونی که در ۷ روز آتی برای شما تعیین شده است را به شما نشان داده و یاداوری خواهد کرد.

امکان جستجو در برنامه، شخصی‌سازی یادآورها، تغییر شکل و ظاهر جدول‌های زمان‌بندی، تنظیم زمان‌های پیش‌فرض و… از جمله ویژگی‌های قابل توجه این برنامه می‌باشد.

شما می‌توانید به صورت تصویری و گرافیکی تقویم آموزشی خود را که شامل برنامه‌ها، کلاس‌ها، مکان برگزاری کلاس‌ها و زمان آن‌ها، زمان امتحانات و … را مشاهده کنید، تکالیفی که استاد و معلم تان به شما محول می‌کند را در این برنامه وارد کرده و برای آن آلارم، تنظیم می‌کنید تا یک روز قبل به شما یاداوری شود.

 

trelloTrello: انجام فعالیت های گروهی در اندورید و ios

شما می‌توانید از این برنامه برای انجام پروژه‌های گروهی در کلاستان استفاده کنید. با استفاده از لیست‌ها و کارت‌های Trello می‌توانید پروژه‌های خود را سرگرم کننده کنید و با انعطاف پذیری بیشتر آن‌ها را با هم گروهی‌های خود تطبیق داده و الویت بندی و سازماندهی کنید.

بطور مثال برای انجام یک پروژه درسی در ابتدا یک برد ایجاد کرده و از دوستانی که در این پروژه با شما همکاری می‌کنند دعوت کنید، بخشی را به موضوع پروژه گروهی خود اختصاص داده و در بخش دیگر مسئولیت و وظایف هر عضو؛ کارهای نیمه تمام و کارهای تمام شده را وارد کنید. در این برنامه می‌توانید نظرات، پیوست‌ها و هر فایلی که به پروژه کلاسی شما مربوط است به اشتراک گذاشته و با سایر اعضای پروژه تبادل اطلاعات داشته باشید. تقسیم مسئولیت بین اعضا و پیگیری روند کار از طریق این برنامه صورت می‌گیرد که مانند یک وایتبرد دیجیتال می‌توانید تمامی این اطلاعات را بر روی آن نوشته و در آن واحد بین همکارانتان به اشتراک بگذارید و در مورد پروژه کلاسی‌تان حرف بزنید.

شما با استفاده از این برنامه می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته با سایر اعضای پروژه خود همگام سازی کنید، مهم نیست کجا هستید در اتوبوس نشسته‌اید و یا بر روی تخت خود دراز کشیده‌اید این برنامه به راحتی شما را در جریان پروژه و روند کاری قرار خواهد داد. این برنامه کاربردی برای هر دو سیستم عامل اندورید و ios و همچنین ویندوز ۸ طراحی شده است.

این برنامه قابلیت اتصال و همگام سازی با حساب Google Drive و  Dropboxرا در خود جای داده است و از این طریق می‌توانید فایل‌ها را آپلود کرده و با بقیه به اشتراک بگذارید. در این برنامه به راحتی می‌توانید لینک‌ها و عکس‌های مخصوص را به عملکردهای خود اضافه کرده و برای تاریخ های مورد نظرتان آلارم ایجاد کنید.

 

Exam CountdownExam Countdown: برنامه شمارش تا روز امتحان در اندورید و ios

این برنامه به نوعی شمارش معکوس تا امتحان است و در واقع تعداد ماه‌ها، هفته‌ها، روزها، ساعت‌ها، دقیقه و حتی ثانی‌هایی که به امتحان نزدیک می‌شوید را نشان می‌دهد و آن را با آلارمی که خودتان انتخاب کرده‌اید به اطلاع شما خواهد رساند.

این برنامه برای تمام دانش آموزان ودانشجویان مناسب می‌باشد. با نصب این برنامه روزهای باقی مانده تا امتحان مورد نظرتان شمارش شده و بر روی صفحه گوشی‌تان نشان داده می‌شود، بنابراین لازم نیست به صورت دستی روزها را محاسبه کنید. شما می‌توانید برای هر رویداد و امتحان یک رنگ خاص در نظر بگیرید. امتحان و زمان آن را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر به اشتراک بگذارید تا سایر هم کلاسی تان از آن مطلع شوند. می‌توانید به آزمون‌های خود یادداشت اضافه کرده و توضیحاتی در مورد آن بنویسد. شما می‌توانید موضوع امتحان، تاریخ برگزاری و مدت زمانی که فرصت مطالعه دارید را از طریق این برنامه مشاهده کنید. در صورتی که سیستم عامل اندورید یا ios دارید این برنامه با گوشی شما سازگار است.

Dison AppDison: برنامه‌ای ایرانی مناسب برای دانش‌آموزان و معلم‌ها

این برنامه که توسط توسعه‌دهندگان ایرانی ساخته شده است ویژگی‌های مثبت زیادی را در خود جای داده است که برای مثال می‌توان به وجود سه بخش شامل: یادگیری، آزمون و چالش اشاره نمود که هر یک در روند بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان تاثیر گذار است. بخش یادگیری این اپلیکیشن شامل ویدئوهایی از اساتید مجرب و برتر است که با پرداخت درون برنامه‌ای می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در قسمت آزمون نیز همانطور که از عنوانش برمیاید آزمون‌هایی هفتگی و سراسری وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند به این وسیله یادگیری خود را بسنجند.

دیسون رابط کاربری ساده‌ای دارد و کاربر در استفاده از آن گیج نخواهد شد. همچنین در این اپلیکیشن سه بسته خدماتی با قیمت‌های متفاوت وجود دارد که بسته کامل آن ۹۹ هزارتومان و دسترسی شما برای بخش‌های مختلف را باز می‌کند. شما ‌می‌توانید دروس متفاوت را در این اپلیکیشن انتخاب کرده، ویدئوهای آموزشی آن را ببینید و در آزمون‌ها شرکت کنید. برای استفاده از بخش‌ چالش‌ها شما باید هزینه جداگانه‌ای نیز پرداخت کنید.

این اپلیکیشن در حال حاضر تنها برای رشته‌های تجربی و ریاضی ارائه شده است و قرار است به زودی بخش رشته انسانی نیز به آن اضافه گردد. این اپلیکیشن برای گوشی‌های ios و اندروید تولید شده است.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین اپلیکیشن‌های نوت‌برداری برای تلفن همراه
بیشتر بخوانید: با بهترین بازی‌های موبایل ۲۰۱۸ آشنا شوید
دیدگاه‌های این پست
  1. ثبت سايت گفته:

    عالی بود

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد