کدام لیزر خانگی بهتر است: لیزر سیلک پرو یا تریا؟

0 1,986

لیزر تریا (Tria 4X) و سیلک پرو (SilkPro) دو دستگاه لیزر خانگی  برای حذف موهای زائد هستند. شما می‌توانید یکی از این دو دستگاه را تهیه کرده و در منزل و به راحتی موهای زائد بدنتان را از بین ببرید. دیگر نیازی به استفاده از روش‌های سخت و دست پاگیر مانند شیو کردن و وکس نیست و شما نیازی به مراجعه به کلینیک‌های لیزری ندارید. البته افراد در هنگام خرید این لیزرهای خانگی با نوعی سردرگمی همراه هستند و نمی‌دانند کدام مارک و برند کیفیت بهتری را با هزینه مناسب تر، در اختیارشان قرار می‌دهد. در این مطلب می‌خواهیم در مورد تفاوت‌های بارز بین تکنولوژی‌های استفاده شده در دستگاه لیزر خانگی تریا و سیلک پرو، نتایج، هزینه و میزان دردی که در فرایند لیزر ایجاد می‌شود؛ اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

مقایسه لیزر خانگی تریا و سیلک پرو

مقایسه لیزر خانگی تریا و سیلک پرو

  1. تکنولوژی و مناطق مورد استفاده

تکنولوژی لیزرهای خانگی مهم‌ترین مبحث و فاکتور برای قضاوت در مورد آن‌ها است. لیزرهای  قدیم از تکنولوژی‌های منسوخ شده‌ای استفاده می‌کردند که باعث می‌شود بعد از مدتی دوباره موها رشد کرده و به حالت اول بازگردد. اما هر دو لیزر تریا ۴ ایکس و سیلک پرو از تکنولوژی دایود استفاده می‌کنند. در لیزر دایود پرتوهای نوری طول موج بلندتری دارند و باریک‌تر هستند؛ در نتیجه به آسانی فولیکول مو را تحت تأثیر قرار می‌دهد و  بدون تخریب بافت کناری آن، باعث از بین رفتن فولیکول می‌شوند. طول موج تولید شده در لیزرهای دایود ۸۰۸ نانومتر است که نسبت به طول موج لیزرهای الکساندرایت بیشتر می‌باشد. بنابراین در عمق بیشتری نفوذ خواهد کرد. یکی دیگر از مزایای تکنولوژی دایود قابلیت  خنک‌کنندگی آن است که باعث می‌شود درد کمتری در حین عملیات لیز حس کنید. علاوه بر از بین بردن احساس درد و سوختگی، عوارض ناشی از تاپش پالس‌های قوی را نیز دفع خواهد کرد.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): تریا یک لیزر با تکنولوژی دایود است که از آن می‌توانید برای از بین بردن موهای زائد پا، دست، خط بیکینی، شکم، پشت، سینه و موهای صورت (خط گونه به پایین) استفاده کنید. تریا دارای تأییدیه FDAمی‌باشد.
  • سیلک پرو (SilkPro): سیلک پرو نیز یک لیزر خانگی با کیفیت است که از تکنولوژی دایود استفاده می‌کند و دارای تأییدیه سازمان دارو و غذا آمریکا FDA می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از سیلک پرو بدن و نقاط حساس بدنتان را نیز لیزر کنید، سری آن کوچک است و قابلیت استفاده بر روی صورت، پشت لب و بالای ابروها را نیز دارد. موهای زائد مناطقی مانند بالای لب، چانه، گردن، سینه، دست‌ها، پاها، شکم، پشت، کمر، شانه‌ها، زیر بغل و خط بیکنی با استفاده از لیزر سیلک پرو از بین می‌رود.
  1. قدرت و تنظیمات

شما می‌توانید از لیزرهای بی‌سیم و یا سیم‌دار استفاده کنید، هر دو حالت مزایا و معایبی دارند. مثلاً  لیزرهای شارژی امکان استفاده در هر مکانی را دارند؛ اما باید مراقب باشیم تا شارژ آن تمام نشود. لیزرها با جریان مستقیم برق، محدودیت حرکتی دارند؛ اما همیشه آماده خدمت‌گزاری هستند. در مورد تنظیمات نیز درصورتی‌که لیزر شما قابل تنظیم در درجه‌های مختلف باشد؛ می‌توانید بر اساس حساسیت پوست و یا ضخامت موهایتان از درجه‌ها کمتر تا بالاتر استفاده نمایید.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): این دستگاه به‌صورت بی‌سیم و قابل شارژ می‌باشد و شما می‌توانید به‌صورت دستی از ۵ تنظیمات درون آن استفاده کنید.
  • سیلک پرو (SilkPro): این دستگاه دارای پنج سطح انرژی است که برای راحتی درمان هر فرد تعبیه شده است، سیلک پرو با استفاده از برق مستقیم بجای باتری، از قدرت بالا، درمان  یکنواخت‌تر و طول عمر بیشتری برخوردار است و بدون نگرانی از خرابی باتری و عدم شارژ می‌توانید از آن استفاده کنید.

قدرت و تنظیمات در انواع لیزر

  1. سازگاری

لیزرها ملانین مو را مورد هدف قرار می‌دهند و ازآنجاکه بیشترین ملانین یا رنگ مو در فولیکول و ریشه مو قرار دارد، انرژی بیشتری را جذب کرده و در نتیجه فولیکول از بین می‌رود. بنابراین افرادی که موهای تیره‌تری دارند به راحتی می‌توانند از این دستگاه‌های خانگی استفاده کرده و به حداکثر بهره‌وری برسند.

افرادی که تن‌های پوستشان تیره است نمی‌توانند از این دستگاه‌های لیزر خانگی استفاده  کنند؛ زیرا در هنگام کار دستگاه به اشتباه ملانین موجود در پوست را مورد هدف قرار می‌دهد و در نتیجه پوست بدن دچار سوختگی، التهاب، زخم و تاول خواهد شد.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): افرادی که پوست روشن تا متوسط دارند(رنگ سفید، عاج، بژ و قهوه‌ای روشن) و دارای موهای تیره مانند قهوه‌ای تیره و یا روشن هستند؛ می‌توانند از لیزر تریا استفاده کنند. موهای سفید و خاکستری، بور و قرمز و پوست‌های خیلی تیره نمی‌توانند از لیزر تریا ایکس حداکثر بهره‌وری را داشته باشند و در برخی موارد به دلیل عدم ملانین در مو و یا ملانین زیاد در پوست، دستگاه تریا به پوست آسیب وارد می‌کن .
  • سیلک پرو (SilkPro): درصورتی‌که پوست روشن تا متوسطی دارید به راحتی می‌توانید از این لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدنتان استفاده کنید. طول موج به کار رفته در این لیزر باعث می‌شود تا نور به مناطق عمیق‌تر نفوذ کند و در پوست‌های تیره ریسک کمتری داشته باشد و باعث سوختگی سطحی پوست نشود.
  1. ایمنی

ایمنی یکی دیگر از مواردی است که باید در هنگام خرید این لیزرها در نظر گرفته شود. هر دو لیزر سیلک پرو و تریا دارای ایمنی قابل قبولی هستند و با توجه به سنسورهایی که در آن قرار گرفته است به راحتی می‌توانید با اطمینان کامل و بدون ترس از سوختگی پوست، از آن‌ها استفاده کنید.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): تریا دارای سنسور تماس با پوست است که به محض تماس لیزر با پوست، تن پوست را بررسی کرده و تشخیص می‌دهد. اگر رنگ پوست شما در محدوده مجاز دستگاه باشد، قفل دستگاه باز شده و شروع به کار می‌کند. اما اگر پوستتان تیره است دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.
  • سیلک پرو (SilkPro): دستگاه لیزر سیلک پرو مجهز به سنسور پوست است و در صورت تماس کامل دستگاه با پوست، روشن خواهد شد.

ایمنی در لیزر سیلک پرو و تریا

  1. دوره درمانی

هر لیزر بنا به تکنولوژی و قابلیت‌هایی که در آن تعبیه شده است؛ دارای یک دوره درمانی است. برخی از لیزرها سه ماهه و برخی شش ماهه یا حتی دیرتر به نتیجه می‌رسند.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): استفاده از لیزر هر هفته به مدت سه ماه تا نتایج موردنظر به دست بیاید. البته بهتر است قبل از آن با متخصص پوست مشورت کنید.
  • سیلک پرو (SilkPro): لیزر سیلک پرو را هر دو هفته یک بار و نهایت تا ۶ ماه ( بنا به میزان موهایتان از ۳ تا ۶ ماه) استفاده کنید. البته بهتر است قبل از آن با متخصص پوست مشورت کنید.

میزان درد در لیزر سیلک پرو و تریا

  1. میزان درد

آستانه تحمل درد در هر شخصی متفاوت است. اگر پوست حساس و یا موهای خیلی تیره و ضخیمی دارید ممکن است درد بیشتری حس کنید. اولین جلسه درمانی معمولاً فرد بیشترین درد را احساس می‌کند و با تجربه آن و کاهش استرس در جلسات بعدی، درد کمتری خواهد شد. البته برخی از نقاط بدن درد بیشتری به فرد منتقل می‌کند و هر چه قدر شما از تنظیمات درجه بالاتری در دستگاه استفاده کنید؛ به علت تولید گرما و انرژی بیشتری، دردتان نیز زیادتر می‌شود.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): در هنگام  استفاده از لیزر تریا  حس گرما و یک سوزش کوچکی به شما دست خواهد داد. البته بسته به اینکه در کدام قسمت بدن و با چه سطح قدرتی از لیزر استفاده می‌کنید؛ این درد کم و زیاد می‌شود. مثلاً استفاده از نهایت قدرت لیزر در منطقه بیکینی به طبع در جلسات اول احساس درد و آفتاب سوختگی ایجاد می‌کند؛ اما به مرور تسکین می‌یابد.
  • سیلک پرو (SilkPro): مطمئناً لیزر سیلک پرو مانند لیزرهای دیگر اندکی درد ایجاد می‌کند؛ اما میزان درد آن متوسط بوده و بسته به آستانه تحمل هر فرد، ضخامت موها، قسمت مورد انتخابی و درجه و شدت لیزر متفاوت می‌باشد.
  1. سرعت

شما در هر بار استفاده از لیزر باید چند دقیقه را صرف این کار کرده و به دقت عمل از بین بردن موهای زائد را انجام دهید. مراقب باشید قسمتی از بدن از قلم نیفتد.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): سری گرد تریا کوچک بوده و قطری معادل با ۱۲ میلی‌متر دارد که ممکن است برای استفاده در هر منطقه، زمان زیادی از شما بگیرد.
  • سیلک پرو (SilkPro): این دستگاه مجهز به سایز اسپات ۹ در ۹ میلی‌متر است. بنابراین مناطق کوچکی مانند پشت لب را نیز می‌توان لیزر نمود اما برای لیزر بخش‌های دیگر به زمان زیادتری نیاز دارید.

سرعت در لیزر سیلک پرو و تریا

  1. سهولت استفاده

از آنجایی که این لیزرها برای استفاده خانگی است؛ بنابراین باید طراحی ظاهری آن به‌گونه‌ای باشد که فرد بتواند به آسانی آن را در دست گرفته و تمام قسمت‌های موردنظر را لیزر کند.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): تریا به راحتی در دست قرار می‌گیرد و شما به آسانی می‌توانید از آن بهره ببرید. ویژگی بی‌سیم بودن این دستگاه باعث شده است تا بدون محدودیت حرکتی و در هر مکانی که هستید حتی مسافرت‌ها از لیزر تریا استفاده کنید. اما همان‌طور که می‌دانید این دستگاه شارژی است و باید در هر بار استفاده شارژ شود. بنابراین اگر وسط درمان خود  باشید ممکن است قطع شود و در زمانی که به سیم متصل شده و در حال شارژ است کار نمی‌کند. بنابراین اگر در حین فرایند درمان دستگاه خاموش شد؛ مکانی که درمان را تا آنجا ادامه داده‌اید را به خاطر بسپارید و بعد از شارژ ادامه دهید.
  • سیلک پرو (SilkPro): این دستگاه بسیار سبک و ساده است و به راحتی در دست قرار می‌گیرد. طراحی کوچک و ارگونومیک آن باعث شده تا در نقاط کوچک نیز به راحتی قابل استفاده باشد.

طول عمر لیزر سیلک پرو و تریا

  1. طول عمر و هزینه‌ها

هر دستگاه لیزر طول عمر مشخصی دارد و بنا به قابلیت‌ها و ویژگی‌های که در اختیار شما قرار می‌دهد دارای قیمت متفاوتی است.

  • تریا ایکس ۴ (Tria 4X): طبق ادعا این شرکت دستگاه قادر است تا ۹۰ هزار پالس را در اختیار کاربر قرار دهد که بعد از آن دستگاه پاسخگوی نیازهای شما نیست. قیمت آن نیز در آمازون به قیمت ۴۴۹ دلار و در فروشگاه بورسیکا به قیمت ۱۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد.
  • سیلک پرو (SilkPro): سیلک پرو نیز با قیمت مشابه با برند تریا ارائه می‌شود و طبق ادعا شرکت  دارای پالس نامحدود است درصورتی‌که ده‌ها نفر از آن استفاده کنند.

نتایج

شرکت تریا ادعا می‌کند که استفاده از تریا ایکس ۴ (Tria 4X) به مرور موهای بدنتان را کاهش  داده و تا ۷۰ درصد تعداد موها را کم می‌کند. لیزر سیلک پرو نیز، یک لیزر دایود پر توان ساخت آلمان است که بیشترین سطح انتقال انرژی و بیشترین شدت انرژی را در بین دستگاه‌های لیزر خانگی دارا می‌باشد و طبق ادعا شرکت بهترین دستگاه لیزر خانگی است. در نهایت این شما هستید که با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دو لیزر یکی را انتخاب می‌کنید.

مشاهدۀ انواع لیزر خانگی

منبع: Silk Pro and Tria laser

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد