جدیدترین دستگاه تست قند خون

0 2,081

طبق آمار  ۸.۵درصد افراد بالای ۱۸ سال مبتلا به هیپرگلیسمی هستند – بنابراین کنترل قند خون در این افراد بسیار اهمیت دارد. هیپرگلیسِمی وضعیتی است که در آن مقادیر زیادی ازحد گلوکز در پلاسمای خون موجود است و به بدن آسیب می‌زند. برای کنترل قند خون و بیماری دیابت، باید قند خون خود را به دقت اندازه‌گیری کرده و کنترل کنید. دستگاه تست قند خون، میزان قند خون شما را به دقت اندازه‌گیری کرده و عدد آن را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید رژیم غذایی، ورزش و فعالیت‌های روزانه خود را متناسب با آن‌ها مدیریت کنید. این دستگاه‌های کوچک با صرفه جویی درزمان و هزینه می‌توانند قند خون شما را اندازه‌گیری کند و میزان دقیق آن را به شما ارائه دهد.

امروزه دستگاه‌های کوچک تست قند خون به نام گلوکومتر (glucometer) و یا گلوکزمتر با قابلیت‌های کاربردی بسیار زیادی روانه بازار شده‌اند که کار با آن‌ها بسیار آسان است و شما به راحتی در منزل می‌توانید قند خون خود را اندازه بگیرید. مدل‌های جدیدتر به صورت USB و یا بی سیم به کامپیوتر یا گوشی متصل شده و نتایج را به صورت دقیق‌تر تجزیه و تحلیل می‌کنند. برخی از این دستگاه‌ها با بلوتوث و یا وایفای به کامپیوتر و گوشی همراه وصل می‌شوند و شما قادر هستید به صورت آنلاین نتایج حاصل را برای پزشکتان ارسال نمایید و یا اطلاعات را ذخیره کرده و در آرشیو خود نگه دارید. در این راهنما قصد داریم چند مدل از جدیدترین دستگاه‌های تست قند خون را به شما معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

دستگاه‌های تست قند خون اصولاً به صورت سوزنی در بازار وجود دارند؛ اما نمونه‌های سنسوری آن نیز طراحی و تولید شده است.

  • دستگاه تست قند خون سوزنی:

دستگاه تست قند خون دارای بخش تشخیصی، نوار تست و لانست است. در این دستگاه‌ها بخش لانست یک سوراخ کوچک در نوک انگشت ایجاد می‌کند و از این طریق مقداری خون روی نوار تست دستگاه قرار می‌گیرد؛ نوار وارد دستگاه شده و  نتیجه را نشان می‌دهد.

  • دستگاه تست قند خون سنسوری:

تکنولوژی روز به روز پیشرفته‌تر می‌شود و در این میان سعی می‌شود از روش‌های تهاجمی کمتری استفاده شود. دستگاه‌های تست قند خون جدید دارای حسگرهایی هستند که به ناحیه بازو وصل می‌شود و از این طریق می‌تواند سطح قند خون را اندازه‌گیری کند.

۱. دستگاه قند خون Dario LC 

این دستگاه خیلی کوچک به آیفون شما وصل می‌شود و از این طریق قند خونتان را محاسبه می‌کند. برای استفاده از این دستگاه تنها به ۰.۳ میلی متر خون نیاز دارید. در صورتی که یک فرد سالمند یا کودک مبتلا به دیابت باشد با استفاده از برنامه کاربردی این دستگاه می‌توانید اطلاعات و قند خون آن‌ها را به صورت آنلاین در ساعات مشخص دریافت کنید. با استفاده از این دستگاه و برنامه‌ای که بر روی گوشی‌تان نصب است؛ می‌توانید اعلان و هشدارهای مربوط به داروها را در آن ثبت نمایید تا در ساعت مشخص به شما  یادآوری کند. هیچ گونه باتری در این دستگاه وجود ندارد و تنها از باتری گوشی آیفون استفاده می‌شود. یک قابلیت خوب و کاربردی این دستگاه هشدار به مخاطبین از طریق جی پی اس است و در صورتی که در شرایط جسمی بدی قرار دارید؛ می‌توانید اعلام کمک کنید.

۲. دستگاه تست قند خون iHealth

اگر به دنبال یک دستگاه تست خون هوشمند هستید؛ بهتر است سراغ iHealth بروید. این مدل یکی از بهترین مدل‌های دستگاه تست خون است که قابلیت اتصال به گوشی هوشمند به صورت بی سیم و همگام‌سازی را دارد. در واقع شما می‌توانید نتایج حاصل از تست قند خونتان را به طور مستقیم بر روی صفحه نمایشگر گوشی خود مشاهده کنید. این دستگاه می‌تواند از طریق بلوتوث به گوشی وصل شود و یا به صورت مستقل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوارهای موجود در این دستگاه ارزان هستند؛ به همین دلیل استفاده از آن آسان است. این دستگاه با ساعت اپل قابلیت اتصال و همگام سازی دارد؛ کاربران اپل می‌توانند از آن و امکانات ساعت اپل و این دستگاه استفاده کنند. از این طریق شما می‌توانید زمان‌های یادآوری برای اندازه‌گیری میزان قند خون، زمان  تزریق انسولین و یا سایر داروها را در آن ثبت کرده و اطلاعیه‌ها را دریافت کنید. شارژ این دستگاه هوشمند از طریق کابل USB انجام شده و فرایند شارژ بر روی دستگاه قابل مشاهده است.

۳. دستگاه تست خون Precision Xtra

این دستگاه تست خون یکی از بهترین و دقیق‌ترین دستگاه‌های این لیست به حساب می‌آید که نتایج آن توسط FDA تأیید شده است و بسیار به نتایج آزمایشگاهی نزدیک است. شما به راحتی می‌توانید تا ۴۸۰ نتیجه تست قند خون خود را به همراه تاریخ و ساعت آن در دستگاه ذخیره کرده و یا با اتصال به سیستم کامپیوتری آن را در آرشیو کامپیوتری خود نگه دارید و یا با پزشکتان به اشتراک بگذارید. صفحه نمایش قرار داده شده در این دستگاه تست خون، بسیار بزرگ و خوانا است و قابلیت اندازه‌گیری قند خون و کتون را در خود جای داده است. البته این نکته را در نظر داشت باشید نوارهای این دستگاه گران هستند و در بسته‌بندی‌های کوچک قرار دارد.

۴. دستگاه تست قند خون بلوتوثی Bayer CONTOUR NEXT ONE

این دستگاه تست خون از نظر امکانات و قیمت بهتر از گزینه‌های دیگر این لیست است. این دستگاه دارای بلوتوث است و از این طریق به  کامپیوتر وصل می‌شود و شما می‌توانید اطلاعات دستگاه را به صورت بی سیم به کامپیوتر منتقل کرده و در آرشیو خود نگه داری کنید. صفحه نمایش آن دارای چراغ و نور است که در زمان خاموشی دستگاه نور آن خاموش می‌شود؛ این دستگاه کوچک تمام نیازهای شما از یک دستگاه تست قند خون را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد.

۵. دستگاه تست قند خون Care Touch

اگر چه این دستگاه تست قند خون هوشمند نیست؛ اما با قیمت مناسب نیازهای شما را رفع خواهد کرد. نوارهای این دستگاه ارزان قیمت و به آسانی در دسترس است؛ شما می‌توانید تا ۴۰۰ قرائت قند خون خود را به همراه تاریخ و ساعت آن ثبت نمایید و در فرصت مناسب به پزشک خود ارائه دهید. صفحه نمایش روی دستگاه نیز به اندازه کافی بزرگ و خوانا است و برای افرادی مناسب می‌باشد که دچار اختلال دید هستند.

۶. دستگاه تست قند خون KETO-MOJO

این دستگاه از نوع سوزنی و نواری است؛ صفحه نمایش روی دستگاه بسیار باکیفیت و نوشته‌ها آن خوانا است و پس زمینه روشنی دارد که در محیط‌های تاریک نیز می‌توانید از آن استفاده کنید. این دستگاه تست خون دارای مموری است و تا هزار بار تست خون شما را در حافظه خود نگه می‌دارد. بنابراین شما می‌توانید به پیشینه و تاریخچه قند خون خود دسترسی داشته باشید و  آن را با پزشکتان به اشتراک بگذارید. تمام اطلاعات قند خون شما همراه با ساعت و تاریخ در دستگاه ثبت می‌شود. اندازه دستگاه بسیار کوچک است و به راحتی حمل می‌شود. این دستگاه علاوه بر قند خون میزان کتون خون شما را نیز اندازه‌گیری می‌کند؛ میزان کتون موجود در خون بسیار اهمیت دارد؛ در مواردی که بدن نتواند انرژی خود را از قند به دست بیاورد؛ مجبور می‌شود از چربی‌ها استفاده کند با این کار میزان کتون در کبد تولید شده و وارد خون می‌شود که میزان زیاد آن سمی بوده و ممکن است خطرناک باشد. این دستگاه می‌تواند میزان کتون خون را نیز اندازه‌گیری کرده و به شما گزارش دهد.

۷. دستگاه قند خون زیکلاس مدل TD-4267

این دستگاه با کیفیت قادر است با دقت بسیار زیاد قند خون شما را اندازه‌گیری کند؛ در حافظه دستگاه ۴۵۰ نتیجه تست خون به همراه تاریخ و ساعت ثبت می‌شود و شما می‌توانید میانگین نتایج را به صورت روزانه، ماهانه و هفتگی مشاهده نمایید. این دستگاه مجهز به هشدار کتون خون است و وقتی میزان این ماده سمی در  خون زیاد شود به شما هشدار می‌دهد. در صورت عدم استفاده از دستگاه  بعد از سه دقیقه دستگاه خاموش می‌شود. این دستگاه تست خون قابلیت اتصال به سیستم کامپیوتری را در خود جای داده که می‌توانید از طریق USB به آن متصل شده و نتایج خود را  به سیستم کامپیوتری‌تان منتقل نمایید.

در هنگام خرید دستگاه تست خون بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • قیمت دستگاه: قیمت دستگاه فاکتور مهمی در انتخاب دستگاه تست خون است؛ شما باید با توجه به قیمت دستگاه و قابلیت‌هایی که در اختیار شما قرار می‌دهند؛  یک دستگاه مناسب انتخاب کنید.
  • دقت دستگاه: دقت دستگاه فاکتور بسیار مهمی در انتخاب دستگاه تست قند خون است. اگر دقت دستگاه کم باشد؛ هیچ ارزش و امتیازی برای شما و سلامتی‌تان ندارد.
  • سرعت دستگاه: برخی دستگاه در عرض چند ثانیه و برخی به زمان بیشتری برای تحلیل اطلاعات و ارائه عدد قند خون، نیاز دارند.
  • روش کار دستگاه: برخی دستگاه‌ها تنها از طریق نوک انگشتان و برخی از طریق ساعد و بازو نیز قند خون شما را اندازه‌گیری می‌کند.
  • صفحه نمایش دستگاه: دستگاه‌هایی که صفحه نمایش بزرگ و خوانا دارند مناسب‌تر هستند.
  • قابلیت اتصال به کامپیوتر و گوشی به صورت سیمی یا بی سیم
  • اندازه دستگاه: نیز فاکتور مهمی است؛ دستگاه تست خون باید  اندازه کوچکی داشته باشد تا به راحتی قابل‌حمل باشد و در جیب قرار گیرد.
  • میزان خون مورد نیاز دستگاه: برخی از دستگاه‌ها به میزان خون کم و برخی به خون زیادتری برای تست نیاز دارند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد