دستگاه تناسب اندام برای اندازه‌گیری شاخص‌های بدن

0 1,256

همه ما دوست داریم به تناسب اندام برسیم، اما رسیدن به یک اندام مناسب کار سخت و طولانی مدت است که با صبر و تلاش به آن دست پیدا می کنیم. عدد روی ترازو برای همه ما مهم است و آن را معیاری برای تناسب اندام خود می دانیم. اما این باور اشتباه است، عدد روی ترازو در واقع وزن تمامی اعضای درونی بدن، چربی، بافت عضلانی و … را نشان می دهد و نشان دهنده یک بدن لاغر یا چاق نیست. اگر به دنبال راه حلی برای به دست آوردن اندام مناسب، رژیم غذایی خوب هستید بهتر است با این دستگاه قاب حمل آشنا شوید.

Fitrus پلاس یک دستگاه تجزیه و تحلیل ترکیب بدن است که دارای امپدانس بیوالکتریکی قطبی بوده و شاخص هایی نظیرامپدانس بیوالکتریکی (BIA)، شاخص وزن، شاخص ترکیب بدنی (BMI)، میزان سوخت و سوز پایه (BMR)، درصد و میزان چربی کل و نرمال را بصورت جداگانه اندازه گیری می کند.
یک دستگاه جیبی است که موقعیت و شرایط بدن شما را در هر مکان و زمانی بررسی و تجزیه و تحلیل می کند. برنامه رایگان این وسیله بر روی گوشی هوشمند نصب می شود و از این طریق نتایج مدیریت می شود، تمام اندازه گیری ها و نتایج در قالب یک نمودار به شما نشان داده می شود تا از پیشرفت بدنی خود مطلع شوید.

درصد چربی بدنی، ضربان قلب، توده عضلانی اسکلتی، میزان کالری دریافتی، شاخص توده بدن، میزان متابولیسم پایه، درجه حرارت پوستی، میزان فعالیت روزانه و شاخص استرس، از جمله شاخص هایی هستند که توسطاین دستگاه قابل حما سنجیده می شود.

این دستگاه در اندازه گیری چربی بدن و توده عضلانی بسیار ماهر است. Fitrus با دریافت اطلاعات شخصی مان بر روی برنامه اختصاصی خود، دو شاخص مهم چربی بدن و توده عضلانی را اندازه گیری می کند. همه ورزشکاران سعی می کنند میزان چربی بدن را کاهش داده و در مقابل توده عضلانی خود را بیشتر کنند اما در برخی از موارد به دلیل نبود اطلاعات و توجه نکردن به نشانه های بدنشان از این معیارها غافل می شوند. هنگامی که شما از میزان توده عضلانی بدن خود مطلع شوید با استفاده از راه کارهای علمی می توانید میزان آن را بدون افزایش چربی، زیادتر کنید تا به بدن ایده آل تان برسید.

این دستگاه شاخص بدنی شما را با جمعیت مقایسه می کند: Fitrus داده های شاخص توده بدنی و شاخص استرس بدن شما را با جمعیت وسیع تری مقایسه می کند.

شما می توانید در Fitrus روند کاری، اهاف و فعالیت ها خود را مشخص کنید. این برنامه امکانی فراهم می آورد تا شما فعالیت های روزانه، میزان کالری مصرفی و اهداف ورزشی که قصد رسیدن به آن را دارید را به برنامه وارد نمایید و در راستای رسیدن به هدف مورد نظر، پیشرفت خود را در طول زمان مشاهده کنید.

توصیه های تخصصی برای تغذیه بهتر و عادات خوب ورزشی، یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه Fitrus می باشد. پایگاه گسترده غذایی که در این برنامه وجود دارد میزان تغذیه شما را تحت کنترل قرار می گیرد، شما می توانید از این لیست و دستورالعمل ها استفاده کنید و عادات ورزشی مناسبی در جهت رسیدن به هدف و زندگی بهتر انجام دهید.

Fitrus از تجزیه و تحلیل امپدانس بیوالکتریک (BIA) برای اندازه گیری ترکیبات بدن و میزان چربی آن استفاده می کند. این دستگاه برخلاف دستگاه های مشابه موجود در بازار که دارای جثه بزرگ و سنگین می باشند، بسیار کوچک است و به راحتی در کف دست قرار می گیرد.

Fitrus کارایی بسیار بالایی در آنالیز ترکیب بدن از قبیل درصد چربی، عضلات، استخوان ها، املاح، مقدار لاغری و کمبود وزن، چاقی و اضافه وزن، شاخص توده بدنی و اندازه گیری چربی موضعی اندام های بدن دارد.

عملکرد این دستگاه از طریق امپدانس های الکتریکی و مقاومت در برابر جریان الکتریکی در بافت های بدن می باشد که با توجه به این مقاومت، نسبت بافت های بدن تعیین شده و آن را با مقادیر استانداردی که برای دستگاه تعریف شده مقایسه می کند. در واقع در این روش جریان الکتریکی کوچکی که از طریق بافت های بدن منتقل می شود و میزان مقاومت و امپدانس آنها اندازه گیری می شود، جریان در بافت های هیدراته امپدانس کمتری دارند، ماهیچه ها حدود ۷۵٪ آب را در خود دارند، در حالی که چربی بدن کمترین میزان هیدراته را در بدن ما که در حدود ۱۰٪ دارد. حتی استخوان ها آب بیشتری از بافت چربی دارند. در این حالت، وزن فرد را از وزن چربی هایی که به دست آمده کم می کنند و در نهایت وزن بدون چربی فرد محاسبه می شود.

بهتر است از این دستگاه در صبح، قبل از هر گونه فعالیت و مصرف غذا استفاده شود، در صورت استفاده از آن بعد از غذا بدن به صورت افراطی هیدراته شده در نتیجه میزان درصد چربی کمتر نشان داده می شود. همچنین اگر بعد از فعالیت بدنی از این دستگاه استفاده نمایید، از آنجا که بر اثر تمرین میزان آب بدن کاهش یافته است، در صد چربی بیشتر از میزان واقعی نشان داده می شود. بدین ترتیب شما می توانید تصویر کاملی از وضعیت ترکیب بدنی و جزئیاتی که نیازمند توجه است، بدست آوردید.

درصد چربی بالا باعث مشکلات بسیار زیادی از جمله سلولیت می شود. افراد لاغری وجود دارند که در ظاهر بدنشان هیچ گونه چربی ندارد و سالم هستند، اما این افراد دارای چربی بالا و توده عضلانی کم می باشند و آنها نیز در معرض خطرات و بیماری های چاقی قرار می گیرند این افراد بیشترین میزان چربی خود را در ناحیه شکم دارند، علیرغم اینکه شاخص BMI در آنها کم است. این افراد باید میزان چربی خود را کم کرده و سپس حجم عصلانی خود را افزایش دهند تا به یک بدن سالم برسند.

عدد روی ترازو اهمیتی ندارد، شما باید تمام ترکیبات بدنی خود را محاسبه کرده و میزان سلامت بدن خود را تشخیص دهید. عد روی ترازو وزن کلی بدن شما را نشان می دهد، وزن اندام های داخلی، عضلات، استخوان ها، جریان خون، چربی و …. با خواندن این عدد خود را فریب ندهید، زیرا نشان دهنده سلامتی شما نیست. مقیاس های دیگری مانند درصد چربی بدن و توده عضلانی اسکلتی می تواند شما را در این امر یاری دهد.

چربی کم به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های مزمن ( قلبی و عروقی، دیابت و فشارخون بالا و …) را کاهش می دهد. توده عضلانی اسکلتی بالا خطر ابتلا به پوکی استخوان و آرتروز را کم کرده و مانع از درد های مانند کمر درد، زانو درد و … می شود.

توده عضلانی و درصد چربی برای موفقیت شما در مدیریت وزن تان ضروری است. گرسنگی میزان متابولیسم بدن شما را کم می کند و باعث تحلیل عضلات شما می شود، اگرچه ممکن است در نهایت با گرسنگی، وزن تان کاهش یابد اما این کاهش وزن به سلامتی شما آسیب می زند. با استفاده از این گجت می توانید در مورد بدن و شاخص های مهم آن اطلاعات مفیدی به دست آورید و از این اطلاعات در جهت مدیریت صحیح وزن تان استفاده کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد