راهنمای خرید فر هواپز هالوژن

0 2,197

در دنیایی که کاهش سرعت را رد می‌کند و به نظر می‌رسد با گذشت زمان سریع‌تر حرکت می‌کند جای تعجب نیست که مردم دائما به دنبال راه‌های ساده‌تری برای آشپزی و آماده کردن غذا باشند. در حالی که بعضی افراد از آشپزی و پخت و پز غذا لذت می‌برند، عده‌ای از افراد به دلیل مشغله کاری به دنبال راه‌هایی هستند که غذا را سریع‌تر آماده کنند. به همین دلیل غذاهای فست فودی و سایر گزینه‌های ناسالم در این شرایط وارد معامله می‌شوند و دوری از آنها اجتناب ناپذیر است. اما راه حل‌های قابل قبولی هم وجود دارد که دیگر شما را وادار به خوردن غذاهای ناسالم نمی‌کند برای مثال، میتوانید فر هواپز هالوژن داشته باشید.

فر هواپز هالوژن چیست؟

شاید در نگاه اول فکر کنید فرهای هواپز هالوژن از جدیدترین فیلم‌های علمی تخیلی بیرون آمده‌اند اما در واقع به شیوه‌ای نسبتا ساده عمل می‌کنند. این آشپزخانه برقی از یک نور هالوژن روشن برای تولید حرارت استفاده می‌کند که از طریق فن در سراسر اجاق گسترش می‌یابد. دمای داخل گاز توسط یک ترموستات کنترل می‌شود، به این معنی که نور می‌داند چه زمانی روشن و چه زمانی خاموش شود. آنها خیلی کوچکتر از کوره‌های معمولی هستند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، فرهای هواپز هالوژن قادر هستند تقریبا سه برابر سریع‌تر از اجاق گازهای معمولی غذا را آماده کنند. یک فر هواپز هالوژن با نوعی پخت و پز کار می‌کند که از انرژی مادون قرمز استفاده می‌کند و برای انتقال حرارت به پرتو متکی می‌باشد. حرارت مادون قرمز برای تهیه غذا در فر هواپز، از یک لامپ هالوژن منتشر می‌شود. همانطور که انرژی مادون قرمز از طریق غذا عبور می‌کند، مولکول‌های غذایی باعث ارتعاش و تولید گرما می‌شوند. در این فرهای هواپز گرما از بالا می‌آید و توسط فن به گردش در می‌آید. تولید کنندگان ادعا می‌کنند که شما می‌توانید در این فرهای هواپز هر غذایی را آماده کنید درست مانند یک اجاق گاز سنتی. پخت و پز استاندارد برای هدایت گرما از هدایت یا گرما استفاده می‌کند. هدایت به تماس مستقیم بین اشیا نیاز دارد در حالی که انتقال، برای انتقال گرما از یک مایع یا گاز استفاده می‌کند. درب این دستگاه همانند ظرف اصلی شفاف است و به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد حین عملکرد و پخت‌وپز به‌راحتی اغذیه و مراحل پخت را مشاهده نماید. هنگامی که غذای خود را می‌پزید و یا سرخ می‌کنید، بر روی فرآیند هدایت پخت و پز تکیه می‌کنید. مصرف‌کننده بدون استفاده از روغن یا با استفاده از تنها یک قاشق روغن قادر خواهد بود به پخت‌وپز غذاهای مختلف بپردازد و غذایی لذیذ را آماده کند که نسبت به غذای مایکروفرها از رطوبتی به مراتب بیشتر برخوردار است. این واحدهای کوچک به دلایل زیر فوق العاده هستند:

– صرفه جویی در هزینه
– صرفه جویی در وقت
– صرفه جویی در زمان پس از تمیز کردن
– دریافت بهترین نتایج با تلاش بسیار کم

آیا می‌خواهید در عرض نیم ساعت مرغ را بریان کنید؟ بهتر است نگاهی به فر هواپز هالوژن بیندازید.

فر هواپز هالوژن

خرید فر هواپز هالوژن

خرید یک فر هواپز هالوژن بسیار شبیه به خرید هر دستگاه دیگری برای آشپزخانه است، که می‌توان آن را به آسانی انجام داد! موارد بسیاری وجود دارد که باید در هنگام خرید یک فر هواپز هالوژن مورد توجه قرار دهید. از جمله اینکه کدام گزینه برای خانه شما مناسب است. به عنوان مثال، معیارهای زیر را در نظر بگیرید:

عملکرد کنترل

فر هواپز هالوژن را می توان با روش‌های مختلفی توسط کاربر کنترل کرد که به طراحی آنها بستگی دارد. بر خلاف دستگاه‌های آرام پز، اکثر فرهای هواپز هالوژن با استفاده از دیاگرام چرخشی کنترل می‌شوند که می‌توانند به صورت دستی چرخانده شوند تا بهترین محیط را برای تهیه غذا در اختیار داشته باشند. با این حال، واحدهای جدیدتر با کنترل‌های دیجیتالی نصب می‌شوند که برای کنترل دما عملکرد لمسی و دقیق‌تری را ارائه می دهند. انتظار می‌رود، این مدل‌ها نسبت به واحدهای دستی گران قیمت‌تر باشند.

اندازه / طول سیم

می‌خواهید در چه فضایی با آن کار کنید؟ اگر پاسخ این است که فضای زیادی در اختیار ندارید، هنگام خرید فر هواپز هالوژن باید این نکته را در نظر بگیرید. اکثر فرهای هواپز هالوژن، بزرگتر از کوره‌های معمولی نیستند، اما بعضی از آنها بسیار قابل توجه هستند و ممکن است برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب نباشند. طول سیم ممکن است متفاوت باشد، بنابراین اگر دارای محدودیت فضا هستید بهتر است این عامل را مهمترین عامل در خرید خود بدانید.

لوازم جانبی

اکثر فرهای هواپز هالوژن با تعدادی از لوازم جانبی مختلف ارائه می‌شوند که می‌توانند برای کمک به افزایش روند پخت و پز استفاده شوند. برای مثال، سبد سرخ کردن اجازه می‌دهد تا در سرتاسر فر هواپز “سرخ کردن” را انجام دهید، در حالی که حلقه‌های اضافی این امکان را فراهم می‌کنند تا در یک وعده بیشتر از یک غذای مجزا را آماده کنید. دیگر لوازم جانبی که می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند عبارتند از پایه یا نگهدارنده درب، انبرها و سینی‌های بخار پز که ممکن است با فر هواپز هالوژن خاصی تعبیه شود.

هزینه

زمانی که قصد خرید فر هواپز هالوژن را دارید، هزینه فر هواپز، متغیر نهایی خرید است و مشخص خواهد کرد که با این محدوده فیمت با کدام یک از واحدهای آن روبرو می‌شوید. به طور کلی فر هواپز هالوژن با قابلیت‌های کم، در پایین‌ترین طیف هزینه قرار می‌گیرند، اما فرهای هواپزی  که دارای ویژگی‌های پیشرفته و بزرگتری هستند، گران‌تر خواهند بود. برای پیدا کردن بهترین فر هواپز هالوژن سعی کنید بین هزینه و کیفیت تعادل برقرار کنید.

با کمی برنامه ریزی از قبل، به راحتی می‌توانید تعیین کنید که کدام فر هواپز هالوژن برای آشپزخانه شما مناسب تر است.

نکات آشپزی مربوط به فر هواپز هالوژن

فرهای هواپز هالوژن یکی از راحت‌ترین تجارب پخت و پز را ارائه می‌دهند، اما این بدان معنی نیست که به دانستن چگونگی استفاده از آنها نیازی ندارید. مراقبت خوب از فر هواپز هالوژن و اطمینان از اینکه به درستی انجام می‌شود، منجر به غذای خوشمزه، سالم و عمر طولانی‌تر این دستگاه می شود. در اینجا چند راهنمایی برای اشاره به مسیر درست بیان شده است:

فر هواپز هالوژن

عنصر را امن نگه دارید

بسیاری از فرهای هواپز هالوژن دارای عناصر گرمایی قابل جابجایی هستند که باید به نحو احسن نگهداری شوند تا طول عمر تجهیزات آن افزایش یابد. بعضی از آنها با نگهدارنده درب ارائه می‌شوند که در بهترین حالت نازک هستند، بنابراین اگر هنگام استفاده از آن احساس راحتی ندارید، یک قفسه سینی کوره می‌تواند جایگزین امن‌تر و با ثبات‌تری باشد.

درب را تمیز کنید

فرهای هواپز هالوژن بسیار کارآمد هستند اما بعضی از آنها دارای ویژگی تمیز کردن خودکار نیستند. بیشترین مقدار چربی پخت و پز بر روی درب، درست در کنار عنصر گرمایش اتفاق می‌افتد، بنابراین تمیز کردن این بخش از دستگاه مهمتر از بقیه بخش‌های دستگاه می‌باشد. برای پاک کردن این قسمت از دستگاه، پس از هر بار استفاده سطح درب را پایین آورید و با یک پارچه مرطوب آن را تمیز کنید. این کار می‌تواند خسته کننده باشد، اما در مقایسه با تعمیر و نگهداری فرهای معمولی کار چندان سختی نیست. برای تمیز کردن دستگاه نکات زیر را رعایت کنید:

– نباید هیچ مایعی از بالای درب هالوژن وارد شود، زیرا این امر می‌تواند باعث اتصالی برق و در نهایت آتش سوزی شود. اگر مایع به داخل درب هالوژن وارد شود، قبل از استفاده از دستگاه می‌بایست دستگاه توسط یک برقکار واجد شرایط بررسی شود.
– همیشه قبل از تمیز کردن دستگاه، آن را از مسیر اصلی جدا و خاموش کنید.
– تمیز کردن نامناسب ممکن است به دستگاه و اجزای اصلی آن آسیب برساند، قبل از تمیز کردن، همیشه دستگاه را خاموش کنید.
– درب هالوژن را تنها با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. اما پایه و لوازم جانبی را میتوانید با استفاده از مواد شوینده خفیف و آب گرم به صورت طبیعی تمیز کنید.
– لوازم خانگی و لوازم جانبی باید قبل از جاسازی به طور کامل خشک شوند.
– دستگاه باید در یک محل خشک و تمیز نگهداری شود.
– همیشه قبل از تمیز کردن و جاسازی مطمئن شوید که دستگاه کاملا خنک است بعد آن را تمیز کنید.

تنظیم عملکرد تمیز کردن خودکار:
هرگونه مواد غذایی و چربی را پاک کنید.
نصف کاسه را با آب سرد و یک قطره مایع ظرفشویی پر کنید.
درب را در حالت بسته قرار دهید.
دکمه استریلیزه را فشار دهید.
دکمه شروع را فشار دهید.

لطفا توجه داشته باشید: پس از اتمام تمیز کردن دستگاه، آب و کوره‌های هالوژن هنوز هم گرم هستند. قبل از حرکت فر هواپز یا خالی کردن آب آن اجازه دهید به طور کامل خنک شود.

فر هواپز هالوژن

از حلقه توسعه دهنده استفاده کنید

بسیاری از فرهای هواپز هالوژن مجهز به حلقه‌های توسعه دهنده هستند که گزینه‌ای برای پخت و پز چندین نوع غذای مختلف را در یک زمان ارائه می‌دهند. این نه تنها راحت است، بلکه حلقه‌های توسعه دهنده می‌توانند به شما کمک کنند تا اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی شما در نهایت از بین نمی‌روند. حلقه‌های توسعه دهنده زمانی مفید هستند که میخواهید مقادیر زیادی از جمله جوجه‌ها و یا کباب‌ها را بپزید. اگر متوجه شدید که غذا در فر هواپز هالوژن بیش از حد پخته می‌شود حلقه‌های توسعه دهنده را بردارید و حل شدن مشکل را مشاهده کنید. برای پخت بهتر غذا به نکات ریر توجه کنید:

– برای سبزیجات می‌توانید از سینی بخار استفاده کنید.
– برای پخت گوشت از پایه پایین استفاده کنید.
– برای کباب کردن می‌توانید از قفسه بالایی استفاده کنید.
– برای سرخ کردن از قفسه فوقانی و بدون روغن یا چربی بسیار کم استفاده کنید.
– برای پرندگان بزرگتر، از ظرفیت ۵ حلقه اضافی استفاده کنید.

آزمایشی!
یکی از دلایل استفاده از فر هواپز هالوژن این است که تجربه پخت و پز بسیار متفاوتی را ارائه می‌دهند، این تجربه بسیار متفاوت‌تر از آنچه می‌باشد که بسیاری از مردم از آن استفاده می‌کنند. این گزینه‌ها راه را برای آزمایش باز می‌کنند، زیرا با فر هواپز هالوژن غذاهای خاصی را میتوان تهیه کرد. فرهای هواپز هالوژن پخت و پز سریع، راحت و سالمی را ارائه می‌دهند و هر ساله دستگاه‌های جدیدتری وارد بازار می‌شوند.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد