نکات کلیدی برای خرید ساعت هوشمند

0 827

ساعت هوشمند یک ساعت مچی است که تکنولوژی های بسیاری به آن افزوده شده است. در واقع این ساعت تنها زمان را نشان نمی دهد بلکه یک گجت پیشرفته است که می توانید آن را به گوشی هوشمند خود متصل کنید و از طریق آن، تماس هایتان را پاسخ دهید، پیامک ارسال کند و یا ایمیل تان را چک کنید.

ساعت های هوشمند از چند طریق به گوشی متصل می شوند. برخی از آنها از طریق بلوتوث این ارتباط را برقرار می کنند، برخی از مدل ها به وسیله تراشه های NFC و برخی از طریق برنامه های خاص، با گوشی همراه سازگار می شوند، جدیداً مدل های نیز به بازار راه یافته اند که به صورت مستقل عمل کرده و با قرار دادن سیم کارت در آنها، به آسانی شروع به کار می کنند. برخی از این ساعت های هوشمند، قابلیت پخش موسیقی، برنامه تناسب اندام و انواعی از بازی ها را نیز دارند.

امروزه شرکت های بسیاری این ساعت های هوشمند را تولید می کنند، هریک از این برندها نقاط ضعف و قوتی دارند، برند های مانند اپل، سونی، سامسونگ و…. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود و نیازهایی که دارید مدل مناسب را انتخاب کنید.

در ابتدا باید یک ساعت هوشمند درست انتخاب کنید. در واقع ساعت هوشمند شما باید با گوشی هوشمندتان سازگاری داشته باشد تا بتواند به درستی کار کند. از این رو عملکرد ساعت هوشمند شما تا حد زیادی به نوع گوشی هوشمند کنونی شما وابسته است. به طور مثال اپل واچ تنها قابلیت اتصال به آیفون را دارد،Watch OS پلتفرمی است که تنها بر روی اپل واچ در حال اجراست. اما در مقابل ساعت های هوشمندی ساخت کمپانی Pebble قابلیت اتصال به گوشی های اندروید و ios دارند. در بین‌ ساعت‌های هوشمند تاکنون چهار سیستم‌عامل Pebble OS، Tizen، Android Wear و Watch OS بیشترین استفاده را داشته‌اند. سامسونگ از سیستم عامل تایزن استفاده می کند، مثلا نسخه های قدیمی ساعت های هوشمند سامسونگ مانند Gear 2 Neo تنها به تعداد محدودی از گوشی های سامسونگ متصل می شدند. اما نمونه های جدید این شرکت مانند Gear S2 و Gear S3 با بسیاری از گوشی های اندروید سازگار هستند. بنابراین قبل از اینکه به فروشگاه بروید و ساعت هوشمند خود را بخرید، ساعت های هوشمند سازگار با گوشی همراهتان را بشناسید و از میان آنها یک ساعت خوب انتخاب کنید.

شکل ظاهری این ساعت ها نیز اهمیت دارد. برخی از این ساعت ها به صورت اسپورت و برخی به صورت رسمی تری طراحی می شوند، نوع و سایزِبندهای آن، مستطیل یا گرد بودن صفحه ساعت، همگی می تواند در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. برخی از ساعت ها نیز با چند بند ارائه می شوند و شما می توانید با قابلیت سفارشی سازی رنگ صفحه آن را تغییر دهید.

وقتی شما ساعت هوشمند از یک برند خاص را تهیه می کنید، در ابتدا باید از امکانات آن اگاه شوید، اکثریت ساعت های هوشمند یک صفحه دیجیتالی دارند که نشان دهنده زمان، تاریخ و اعلامیه های مخصوص برنامه تخصصی است. بنابراین از برنامه و امکانات قابل استفاده بر روی گوشی هوشمند آگاهی پیدا کنید، برخی از این ساعت ها به صورت جزئی تری به این اعلانات می پردازند، برخی همراه با صدا و ویبره این هشدار را اعلام می کند و برخی به هشدار تصویری بسنده می کنند. برخی از این ساعت ها با سیستم عامل اندروید سازگار هستند و به راحتی به وایفای وصل می شوند و شما می توانید بسیاری از برنامه ها را در ساعت هوشمندتان اجرا و به راحتی از آنها استفاده کنید. همچنین اگر شما ورزش می کنید و به دنبال تناسب اندام هستید، بسیاری از این نوع ساعت ها با برنامه های فیتنس سازگار هستند و شما می توانید این برنامه ها را در ساعت هوشمندتان استفاده کنید. مانند Sony SmartWatch 3، the Polar M60و the Moto 360 Sport.

قابلیت جی پی اس، پخش موزیک، اجرای برنامه و امکانات دیگر، می تواند بر روی قیمت ساعت هوشمند تاثیر بگذارد، این شما هستید که با توجه به نیازهایتان باید این قابلیت ها را الویت بندی کنید.

 

معرفی بهترین مچ‌بندهای هوشمند بازار در سه رده قیمتی

 

مورد بعدی طول عمر باتری است. عمر باتری با نوع صفحه نمایشگر ارتباط تنگاتنگی دارد. مثلا وقتی شما به دنبال یک ساعت هوشمند با کیفیت بالا صفحه نمایش هستید، ممکن است باتری آن برای مدت چند روز شارژ بماند و در مقابل صفحه نمایش های ساده تر تا یک هفته هم به شارژ احتیاج نداشته باشند. ساعت‌های هوشمند شرکت پبل که از نمایشگری با تکنولوژی جوهر الکترونیک استفاده می کنند، مصرف باتری زیادی ندارند و می‌توانند حداکثر تا ۵ یا یک هفته شما را همراهی کنند. همچنین ساعت های با صفحه نمایش LCD ، مانند Garmin Vivoactive, Vector Luna انرژی کمتری مصرف می کنند.

برخی از شرکت ها در ساعت های هوشمند خود قابلیت های ایجاد کردند که شما می توانید آنها را بر طبق علایق خود سفارشی سازی کنید. در واقع هر ساعت از قسمت های مختلف تشکیل شده و کاربر به دلخواه خود و با توجه به امکانات مورد نیازش، آن را سر هم کند، رنگ و مدل صفحه نمایش آن را تغییر می دهد و یا میانبر برنامه های موردنظر خود را برروی صفحه آن قرار دهید و بسیاری از کارهای دیگر. مثلا با انتخاب ساعت هوشمند Gear S2، می توانید ده ها ساعت مختلف با استایل های متفاوت داشته باشید.

همه این موارد در ساعت های هوشمند ارائه می شوند و هر روز صبح که چشمانتان را باز می کنید ممکن است یک ساعت هوشمند با قابلیت های شگفت انگیز دیگری وارد بازار شده باشد. بنابراین این شما هستید که با توجه به بودجه خود و شناختی که از این ساعت ها پیدا کرده اید، یک مدل را انتخاب می کنید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد