بهترین کرم برای رفع کک‌ومک

0 1,815

کک‌ومک یکی از ویژگی‌های طبیعی و زیبا در صورت افراد است که برخی از انسان‌ها با آن متولد می‌شوند و برخی دیگر به علت صدمات ناشی از نور خورشید، دچار کک‌ومک شده و لکه‌هایی بر روی صورتشان ایجاد خواهد شد. در گذشته وجود کک‌ومک یک عیب به حساب می‌آمد و افراد سعی می‌کردند با انواع کرم‌ها آن را پوشش دهند؛ اما امروزه و با توجه به اهمیت صنعت مد به زیبایی طبیعی، کک‌ومک نیز نمونه‌ای از زیبایی یک صورت نچرال و طبیعی به حساب می‌آید. با این حال بسیاری از افراد دوست دارند که این لکه‌ها را از روی صورتشان پاک کنند. برای پاک کردن لکه‌های کک‌ومک باید از یک سری کرم‌های موضعی استفاده کرد که در این مطلب به آن اشاره می‌کنیم. درمان‌های لیزری و  استفاده از مواد طبیعی نیز تا میزان زیادی تأثیرگذار می‌باشند و نوع درمان به نظر پزشک بستگی دارد.

کک مک چیست؟

کک‌ومک، لکه‌های قهوه‌ای روشن و تیره‌ای روی پوست صورت است که بیشتر بر روی نواحی بینی و گونه‌ها مشاهده می‌شود. این لکه‌ها دارای ملانین (رنگ‌دانه پوست) بیشتری هستند؛ این لکه‌ها هیچ ضرر و زیانی ندارد و برعکس صورت شما را زیباتر می‌کنند. برخی از این کک‌ومک‌ها به‌صورت ژنتیکی بر روی پوست افراد مشاهده می‌شود و برخی به علت تابش نور خورشید به وجود می‌آید. پوست شما حاوی سلول‌هایی به نام ملانوسیت است که ملانین یا همان رنگ‌دانه پوست را تولید می‌کنند. ملانین‌ها از پوست شما در برابر اشعه نور ماورا بنفش محافظت می‌کند. وقتی پوست شما برای مدت زمان زیادی بدون محافظ در زیر نور خورشید قرار می‌گیرد؛ سلول‌های ملانوسیت تشویق می‌شوند تا ملانین بیشتری تولید کنند و این لکه‌ها و کک‌ومک ایجاد می‌شوند. کک‌ومک‌ها ممکن است خود به خود کم رنگ شوند. کک‌مک‌هایی که در تابستان‌ها و به علت تابش نور خورشید به وجود آمده‌اند؛ ممکن است از بین بروند اما این لکه‌ها با افزایش سن بیشتر می‌شوند. اگر بر روی صورتتان کک‌ومک دارید و دوست دارید آن را از بین ببرید؛ می‌توانید از کرم‌های زیر استفاده کنید:

۱. ضد آفتاب

ضد آفتاب کک مک را از بین نمی‌برد؛ اما از ایجاد کک‌مک‌های جدید جلوگیری می‌کند بهتر است حتی در زمان‌هایی که هوا آفتابی نیست و یا حتی زمانی که در منزل هستید نیز از کرم ضد آفتاب استفاده  کنید. کرم ضد آفتاب باید SPF 30 یا بالاتر داشته باشند؛ حداقل ۱۵ دقیقه قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده کنید تا جذب پوستتان شود. کرم‌های ضد آفتاب را هر دو ساعت یک‌بار بر روی صورتتان تمدید کنید و به‌محض عرق کردن یا بعد از شنا مجدداً از آن‌ها استفاده نمایید.

۲. سرم ضدلک و روشن‌کننده پوست Porcelain

این داروی آمریکایی برای درمان کک‌ومک، لکه‌های ناشی از افزایش سن، لک‌های قهوه‌ای و لکه‌هایی مناسب می‌باشد که از نور خورشید به وجود آمده است. این سرم، ضد لک و سفیدکننده صورت است که به‌مرور باعث می‌شود پوست صورتتان روشن و شفاف شود. سرم به سلول‌های پوستی نفوذ کرده و آن‌ها را ترمیم می‌کند و رنگ آن‌ها را از بین خواهد برد. این سرم حاوی عصاره‌های گیاهی مانند گل چینی است که خواص فوق‌العاده‌ای در روشن کردن پوست دارد. علاوه بر این وجود چای سبز در این سرم باعث می‌شود که پوست سفت و شفاف‌تری داشته باشید. در صورتی که بر روی صورتتان لکه‌های کک مک وجود دارد؛ این کرم می‌تواند میزان ملانین را کاهش داده و پوستتان را روشن‌تر کند و از آنجایی که حاوی مواد طبیعی است، عوارضی نخواهد داشت. درون آن از هیچ گونه عطر، سولفات و مواد شیمیایی استفاده نشده است. نتایج نشان می‌دهد که ۸۰ درصد کاربران بعد از ۶ هفته استفاده، علائم بهبودی بر روی پوستشان مشاهده کردند.

۳. کرم سه‌کاره ضد لک Paula’s Choice CLINICAL

این کرم را می‌توانید یک تا دو بار در روز استفاده کنید. این کرم سه‌کاره ‌است؛ در ابتدا با استفاده از Hydroquinone دو درصد از ایجاد و تولید ملانین اضافه در پوست جلوگیری می‌کند. سپس salicylic اسید پوست را لایه‌برداری کرده و در نهایت آنتی اکسیدان‌ها باعث ایجاد و تولید سلول‌های جدید پوستی می‌شوند. در این کرم از عصاره آلوئه‌ورا برای تسکین و آرامش بخشی صورت استفاده شده است و ضد حساسیت نیز می‌باشد. شما با استفاده از این کرم می‌توانید نتایج شگفت‌انگیز آن را در طی ۸ تا ۱۲ هفته ببینید. در هنگام استعمال کرم مراقب باشید تا آن را به نزدیک چشم نزنید؛ چون به وسیله پوست زیر چشم جذب شده و به چشمتان آسیب می‌زند.

۴. سرم روشن‌کننده و ضد لک مورد (Murad Rapid)

این کرم می‌تواند لکه‌های پوستی کک مک، لکه‌های ناشی از نور خورشید و لکه‌های ناشی از سن و سال را از بین ببرند. سرم روشن‌کننده و ضد لک مورد مدل رپید ایج اند پیگمنت (Rapid Age Spot and Pigment) دارای ویتامین سی است و از این طریق، لک‌های صورت را از بین می‌برد. این کرم علاوه بر از بین بردن لکه‌ها باعث می‌شود خطوط و چین‌وچروک روی صورت نیز محوتر شود. قیمت این کرم اندکی بالاست و شاید به این دلیل است که ادعا می‌کند در یک هفته علائم بهبودی بر روی پوست ظاهر می‌شود. این سرم شامل Hydroquinone، Hexepptide-2 و اسید گلیکولیک است. این ترکیبات با یکدیگر همکاری می‌کنند تا پوست آسیب دیده را ترمیم کنند، نقاط تیره پوست را از بین ببرند، پوست تازه را حفظ کرده و مانع تولید بیشتر ملانین شود.

۵. سفیدکننده پوست Nadolina برای پوست چرب

این کرم نرم‌کننده و مرطوب‌کننده صورت است و باعث می‌شود پوست شما لطیف‌تر شده و بعد از مدتی رنگ آن روشن‌تر شود و لکه‌های پوستی روی آن مانند لکه‌های کک‌مکی از بین بروند. این کرم به عنوان یک مرطوب‌کننده می‌باشد و از پوست شما در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید مراقبت می‌کند تا لکه‌های جدیدی بر روی آن ظاهر نشود. با این حال بهتر است در کنار آن از یک ضد آفتاب استاندارد نیز استفاده کنید. این کرم برای پوست‌های چرب مناسب است و باعث می‌شود به‌مرور لکه‌های تیره و کک‌ومک‌ها از روی پوست ناپدید شوند. بنابراین اگر پوست چربی دارید و از کک‌ومک و لکه‌های پوستی رنج می‌برید کرم Nadolina انتخاب مناسبی است. اما اگر پوستتان خشک است از این مدل Nadolina  استفاده نکنید؛ زیرا پوستتان خشک‌تر خواهد شد. در صورتی که پوست خشکی دارید از مدل مناسب برای پوست‌های خشک آن استفاده نمایید.

۶. سرم رفع لکه‌های تیره Clinique ‘Even Better’ Clinical

این سرم ساخت آمریکا برای انواع پوست‌ها مناسب بوده و به عنوان از بین برنده لک‌ها، آبرسان، تقویت کننده پوست، روشن‌کننده، شاداب کننده، ضد حساسیت و مرطوب‌کننده استفاده می‌شود. این سرم می‌تواند لکه‌های تیره را با میزان موفقیت ۸۵ درصد در طی ۱۲ هفته از بین ببرد. در ۴ هفته اول شما تغییر شگفت‌انگیزی در رنگ پوستتان مشاهده می‌کنید. درون این سرم از هیچ ماده شیمیایی مضری مانند پارابن، فتالات و عطر و رایحه استفاده نشده است و حاوی مواد طبیعی مانند عصاره زردچوبه، خیار و توت فرنگی برای از بین بردن لکه‌ها می‌باشد و در نهایت برای پوست‌های حساس مناسب است. برای استعمال سرم را یک‌بار در روز و یک‌بار در شب استفاده نمایید.

۷.  کرم از بین برنده لک BFE Dark

این کرم یک گزینه خوب برای انواع پوست‌ها از جمله پوست‌های حساس است. در آن از آنتی اکسیدان‌های عصاره گیاهان طبیعی استفاده شده تا از این طریق پوستتان را روشن‌تر کند. بدون هیچ مواد مضر و شیمیایی برای استفاده بر روی صورت، گردن و دست مناسب است. شما با استفاده از این کرم می‌توانید لکه‌های تیره و کک‌ومک روی صورتتان را از بین ببرید. این کرم با کاهش ۸۰ درصدی سنتز ملانین باعث می‌شود که رنگ پوست روشن‌تر شده و لکه‌های کک مک از روی پوستتان محو شود.

۸. کرم روشن‌کننده Organys Glow

این کرم برای از بین بردن لکه‌های تیره پوست استفاده شده و پوست را روشن‌تر می‌کند. کرم را روی پوست قرار داده و ده دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب شود و سپس از کرم ضد آفتاب خود استفاده نمایید. در این کرم از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و برای تمام پوست‌ها مناسب است. درون آن از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند چای سبز استفاده شده تا پوست را ترمیم و روشن‌تر کند. بهترین ویژگی در مورد Organics، تضمین کالا است. در واقع این شرکت تضمین می‌کند که محصولشان کارایی دارد؛ در صورتی که بعد از ۴۵ روز بر روی پوست خود تغییراتی حس نکردید؛ می‌توانید تمام پول خود را پس بگیرید.

علاوه بر لیزر درمانی و استفاده از کرم‌های پیشنهادی شما می‌توانید به‌صورت طبیعی و با استفاده از موادی که در یخچالتان است تا حدودی این کک‌ومک‌ها را از بین ببرید.

  • آب لیمو و استعمال آن به‌صورت مستقیم: این ماده میزان ملانین پوست را کمتر می‌کند؛ بعد از آن در زیر نور خورشید نمانید و کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.
  • اسکراب عسل با نمک و شکر: این اسکراب را روی صورتتان مالش دهید تا رنگ آن را روشن‌تر کند.
  • خامه‌ترش: خامه‌ترش را مستقیم بر روی پوستتان بمالید و بعد از چند دقیقه آب‌کشی کنید. ماست حاوی اسیدلاکتیک است که برای پوست شما مفید می‌باشد.
  • پیاز: پیاز را بر روی پوستتان بکشید و سپس پوستتان را آب‌کشی نمایید. پیاز یک لایه‌بردار است که لکه‌های خفیف را از بین می‌برد.

کک‌مک‌ها زیبا هستند و چهره را خاص و زیباتر می‌کنند. اما بسیاری از مردم به دلایلی سعی می‌کنند آن را پنهان کرده و یا با کرم‌های مختلفی آن را درمان کنند. درمان‌هایی مانند لیزر و لایه‌برداری شیمیایی بسیار مؤثر است؛ اما برای بهبود به زمان نیاز دارد و ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. بنابراین با نظر پزشک می‌توانید از این کرم‌ها و داروهای طبیعی استفاده کرده و به‌مرور کک‌مک‌ها را از بین ببرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد