راهنمای خرید یک لیزر خانگی خوب

0 1,109

امروزه زیاد اصطلاح لیزر کردن موهای زائد بدن در کلینیک ها به گوشتان رسیده است، اما تا به حال در مورد لیزرهای خانگی شنیده اید؟  لیزرهای خانگی کارکردی شبیه به لیزرهای کلینیکی  دارند با این تفاوت که به جای پرداخت هزینه های گزاف و دوره ای به کلینیک های لیزر درمانی تنها با یکبار هزینه کردن و خرید لیزر خانگی برای مدت طولانی از شر موهای زائد رهایی یابید. لیزر خانگی میتواند ریشه ی موهای زائد را از بین ببرد و حس خوشایندی در فرد ایجاد کند.شاید پیش خودتان فکر کنید آیا همچین چیزی امکان دارد؟ آیا بدرستی عمل میکند؟ آیا واقعا میتوان چنین انتظاری از دستگاه لیزرهای خانگی داشت؟ در مقاله زیر میخواهیم شما را با ویژگی های لیزر خانگی آشنا کنیم و به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

لیزر خانگی چیست؟

دستگاه های لیزر خانگی از تکنولوژی خاصی به نام(intense pulse light) که به اختصار به (آی پی ال)معروف میباشد استفاده میکنند.

یعنی از سیستم های نور شدید پالسی استفاده میکند و به صورت لیزر نمیباشد و مانند فلش لامپ های زنون است که نور چند طول موجی ایجاد میکند و قدرت پالس به حدی است که تنها وارد پوست شده و به قسمت عمیق تری نفوذ نمیکند اما قادر است اثرات گوناگون روی ساختارهای مختلف پوست داشته باشد. دستگاه با پالس نوری جهت حذف موهای زائد دست، پا، پشت و…. بدون خطر و آرام عمل میکند. پالس نوری در ناحیه پوست بدن به این صورت عمل میکند که فولیکول های مو را گرم و تخریب کرده اما به هیچ عنوان سوختگی و آسیب به پوست نمیرساند.

آیا لیزر کردن موهای زائد بدن دردناک است؟

دستگاه لیزر خانگی کاملا  بدون درد است و هیچگونه عوارض جانبی ندارد‌‌‌‌‌ ممکن است بعد از استفاده پوست قرمز و متورم شود اما نگرانی ندارد و به سرعت برطرف خواهد شد. استفاده از لیزرهای خانگی مانند لیزر در کلینیک نیاز به بی حس کننده ندارد اما برخی از لیزرها ی خانگی دارای ژل مخصوص به خود هستند که بعد از استفاده دستگاه با زدن آن به پوست به  خنک کردن آن کمک میکند. به دلیل تابیده شدن اشعه لیزر به ناحیه پوست احتمال سوزش مختصر وجود دارد که آن هم با استفاده از ژل های خنک کننده مخصوص به حداقل میرسد.

آیا لیزرهای خانگی برای تمام نقاط بدن قابل استفاده است؟

استفاده از لیزر خانگی به نوع دستگاه بستگی دارد و حتما باید قبل از استفاده دستگاه دفترچه راهنما را مطالعه کرد زیرا اگر در دفترچه راهنما ذکر شده باشد که از این دستگاه برای سینه ، زیر بغل و ناحیه تناسلی استفاده نشود حتما باید این توصیه را جدی بگیریم زیرا ممکن است پالس های نوری دستگاه برای این قسمت های بدن اصلا مناسب نباشد و یکی از شایع ترین عوارض، سوختگی پوست آن ناحیه است.

لیزر موهای زائد روش دائمی یا موقتی است؟

باید گفت نمیتوان برای همیشه موهای زائد را از بین برد بلکه برای مدت طولانی میتوان از شر این موها خلاص شد زیرا تا به حال شواهد کافی از طرف سازمان FDA به اثبات نرسیده ولی لیزر تریا به عنوان یک روش دائمی شناخته شده است.

چه افرادی در اولویت استفاده از لیزر خانگی را دارند؟

رنگ مو رنگ پوست
سفید بژ قهوه ای روشن قهوه ای متوسط قهوه ای تیره سیاه
مشکی ü ü ü ü ü ×
قهوه ای تیره ü ü ü ü ü ×
قهوه ای ü ü ü ü ü ×
بلوند تیره ü ü ü ü ü ×
بلوند روشن × × × × × ×
قرمز × × × × × ×
سفید\خاکستری × × × × × ×

 

توضیح کلی:

بیشتر دستگاه های لیزر خانگی برای پوست های روشن تر مناسب هستند اما تعداد کمی هم وجود دارند که افراد با پوست های تیره یا بسیار تیره هم میتوانند از آنها استفاده کنند.

رنگ های مناسب:

قهوه ای

بلوند

بژ

رنگ های نامناسب:

قهوه ای تیره

مشکی

 

مقایسه کلی بین روش های مختلف برای از بین بردن موهای زائد

لیزرهای خانگی وکس یا موم لیزر الکترولیز مقایسه بین روش
نسبت به هر ۳ روش کندتر است میتوان در مدت ۳۰ دقیقه تمام موها را ریشه کن کرد مناطق بزرگی از پوست را میتوان در مدت کوتاهی تحت تاثیر قرار داد ۴۰۰ تا ۸۰۰ تار مو در هر ساعت بستگی به حجم مو دارد سرعت عمل آن چگونه است؟
با توجه به نوع دستگاه هر ۳ یا ۴ هفته تکرار شود باید مرتب تکرار شود ۶ تا ۱۲ جلسه حدود ۱۰ تا ۳۰ بار بستگی به منطقه دارد باید چندبار تکرار شود؟
هنوز بررسی های لازم روی این موضوع به طور کلی انجام نشده است اما بعد از ۴ تا ۵ جلسه نشانه های از بهبود خواهید دید باید مرتب تکرار شود ۱۲ ماه ۲ تا ۶ سال چقدر زمان میبرد؟
خیر فقط ممکن است کمی سوزش ایجاد شود با هر بار کنده شدن موها با توجه به ضخامت آنها درد میگیرد سوزش مختصر تکرار شونده چند ثانیه همانند احساس نیش آیا دردناک است؟
نباید آفتاب ببیند باید تمیز نگه داشته شود نباید آفتاب ببیند با تمیز نگه داشته شود آیا پوست به مراقبت خاصی نیاز دارد یا خیر؟
با توجه به نوع دستگاه و با مراجعه به دفترچه راهنما همه مناطق برای ابروها اصلا توصیه نمیشود اما برای کشاله ران و زیربغل بسیار ایده آل است همه مناطق کدام مناطق از پوست را میتوان درمان کرد؟
به طور کلی ۲ سال نمیشود بیش از هزاران سال است که از این روش استفاده میشود از سال ۱۹۸۰ شروع شده و تحقیقات بر روی آن همچنان ادامه دارد بیش از ۱۴ سال است که مورد استفاده قرارمیگیرد اما در یکسال گذشته روش ها بهتر شده است چقدر قدمت دارد؟
خیر خیر گاهی اوقات بله آیا این روش دائمیست؟
نظر خاصی نداده است نظر خاصی نداده است به طور دائمی موها را کم میکند به طور دائمی موها را  ریشه کن میکند  درباره آن چیست؟FDAنظر
خیر، کاملا خانگی ساخته شده است و آموزش بخوصوصی ندارد هر فردی میتواند انجام اما باید تجربه و مهارت داشته باشد با توجه به نوع دستگاه ها و اهمیت نوع استفاده باید متخصص پوست آن را انجام دهد باید توسط پزشک متخصص که در این زمینه آموزش لازم را دیده است انجام شود آیا نیاز به تخصص دارد؟
کسانی که دارای پوست تیره هستند و موهای زائد آنها به رنگ های قرمز، بور، سفید است فرد مراجعه کننده نباید هیچگونه عفونتی داشته باشد کسانی که دارای پوست تیره هستند و موهای زائد آنها به رنگ های قرمز، بور، سفید است فرد مراجعه کننده نباید هیچگونه عفونتی داشته باشد چه زمانی نباید سراغ هر یک از این روش ها رفت؟
احتمال سوختگی کمی وجود دارد رشد موها همچنان ادامه خواهد داشت میتواند آسیب های پوستی جدی وارد کند به مرور زمان نشان خواهد داد چه عوارضی دارد؟

 

لیزر خانگی چطور موهای زائد را از بین میبرد؟

باید بدانید که لیزر به حدی در بدن نفوذ نمیکند که به بافت ها آسیب برساند به ویژه در لیزرهای خانگی که به صورت پالس نوری عمل میکند و قدرت پالس به حدی است که تنها وارد پوست شده وبه قسمت عمیق تری نفوذ نمیکند.

نور لیزر از سطح پوست عبور میکند و جذب رنگدانه های مشکی تنه مو در تحتانی ترین قسمت مو میشود به این صورت که انرزی جذب شده تبدیل به حرارت میشود و سلول های زاینده مو را که محل اتصال عضله مو به ساقه مو است از بین برده و ریشه کن میکند.

نتیجه گیری کلی:

روش کار لیزرهای خانگی شبیه به همان دستگاه های لیزر موهای زائد کلینیکی است با این تفاوت که خطر کمتری برای استفاده خانگی داشته باشد وبتوان به سادگی از آن استفاده کرد.

توجه داشته باشید قبل از لیزر کردن حتما پوستتان تمیز، خشک و عاری از هر گونه لوازم آرایشی و کرم باشد.

لازم به ذکر است تا ۴ هفته قبل از لیزر وکس نکنید زیرا لیزر نیاز به غدد سالم و زیر پوستی دارد و وکس آن غددها را از بین میبرد.

بنابراین اگر قصد خرید لیزرهای خانگی را دارید حتما از میان برند و نشان های معتبر جهانی انتخاب کنید.

لیزر تریا

مشاهده و خرید لیزر خانگی تریا tria4x

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد