چگونه مشکلات اتصال مجیک ماوس را رفع کنید؟

0 1,340

مجیک ماوس های اورجینال بدون هیچ کلیدی و تنها با استفاده از لمس انگشتان کاربر کار می کنند. کاربران معتقدند که مجیک ماوس و مجیک ماوس ۲ دارای مشکلاتی هستند. برای نسل اول مجیک ماوس، عمر کوتاه باتری و مسائل اتصال بلوتوث ذکر شده است و برای مجیک ماوس ۲، عدم توانایی شارژ کردن ماوس هنگام استفاده از آن و مسائل مربوط به اتصال بلوتوث بیان شده است.

ما قصد داریم همه مسائل ذکر شده را رفع کنیم و به شما نشان دهیم که چگونه می توان بدون توجه به نسل ماوس بهترین عملکرد را از مجیک ماوس انتظار داشت. اگر برای اشتباهات ردیابی مجیک ماوس نیاز به کمک دارید، برای آن نیز یک راه حل وجود دارد.

رفع قطع بلوتوث نسل اول مجیک ماوس
عوامل متعددی باعث می شود اتصال بلوتوث مجیک ماوس قطع شود، اما شایع ترین دلیل آن شل شدن اتصال ترمینال باتری در داخل ماوس است.

علت اصلی قطع بلوتوث در مجیک ماوس محفظه باتری آن می باشد و به نظر می رسد طراحی آن باعث اتصال باتری ضعیف است. اساسا، ممکن است یک جرقه کوچک مانند بلند کردن ماوس باعث شود ترمینال باتری در داخل ماوس حرکت کند و اتصال الکتریکی به طور موقت قطع شود. این ممکن است به علت طراحی ضعیفِ اتصال ماوس باشد یا کیفیت فنری بودن و ارتجاعی بودن آن پایین باشد. در هر صورت، تعمیر آن ساده است. برای رفع آن مراحل زیر را انجام دهید:

۱- باتری را از مجیک ماوس جدا کنید.
۲- قطعه کوچکی از فویل آلومینیومی را در حدود ½ اینچ مربع برش بزنید.
۳- مربع آلومینیومی را در اطراف ترمینال منفی باتری قرار دهید.
۴- دوباره باتری را داخل ماوس بگذارید.

ضخامت اضافی فویل آلومینیومی باعث می شود یک فشار اضافی بین باتری و اتصال فنری ایجاد شود، در نتیجه زمانی که ماوس را در اطراف حرکت می دهید باتری کمتر از اتصال دور می شود.

این روش، ممکن است برای حل مشکلات قطع بلوتوث کافی باشد، اما اگر ماوس در موقعیت های دیگر نیز دچار عدم اتصال شد این روش را یکبار دیگر امتحان کنید:

۱- پوشش باتری مجیک ماوس را خارج کنید.
۲- یک قطعه کاغذ مستطیل شکل در حدود ۱ اینچ در ۱/۲ اینچ برش بزنید.
۳- کاغذ را در بالای باتری قرار دهید، تقریبا در مرکز قرار دهید. کاغذهای اضافی را در اطراف لبه باتری قرار دهید.
۴- باطری مجیک ماوس را دوباره نصب کنید.

کاغذ اضافی به عنوان یک گوه بین باتری و پوشش باتری عمل می کند و به قرار گرفتن باتری در جای خودش کمک می کند.

رفع قطع بلوتوث مجیک ماوس: هر نسلی
در حالی که علت اصلی قطع بلوتوث در ماوس های نسل اول مجیک مربوط به باتری عجیب و غریب آن بود، نسل اول و دوم مجیک موس می تواند از مشکلات بلوتوث معمولی از جمله قطع ناگهانی ماوس هنگام کار کردن یا قطع متناوب نیز رنج ببرند. آنچه بیشتر از همه ناامید کننده است این است که ماوس در لیست دستگاه های بلوتوث نشان داده می شود اما در واقع هیچ ارتباطی با آن ندارد.

در راهنمای زیر، راه حل های بسیاری برای مشکلات اتصال بلوتوث بیان شده است:

مسائل مربوط به باتری مجیک ماوس نسل اول
نسل اول مجیک ماوس از باتری های قدیمی قلیایی AA استفاده می کرد. این منبع قدرت باعث اعتراض برخی از کاربرانی شد که از عمر کوتاه باتری ها شکایت داشتند. بعضی از کاربران مجموعه ای تازه از باتری های AA را دیدند که کمتر از ۳۰ روز عمر داشتند.

مسائل مربوط به شارژ مجیک ماوس ۲
یکی از رایج ترین شکایات مربوط به باتری مجیک ماوس ۲ عدم توانایی شارژ ماوس هنگام استفاده از آن است. اگرچه این مسئله برای برخی از ما اتفاق می افتد، اما دلیلی برای اجتناب از مجیک ماوس ۲ وجود ندارد. در واقع، این می تواند یک ویژگی مطلوب باشد، زیرا نمی توانید زمانی که پورت روشنایی ماوس وصل است از ماوس در حال شارژ استفاده کنید. اما آنچه که اغلب نادیده گرفته می شود این است که اگر مجیک ماوس به مدت ۶۰ ثانیه شارژ شود انرژی کافی دارد تا یک ساعت کار کند. شارژ دوباره ماوس به مدت دو دقیقه باعث می شود تا ماوس حدود ۹ ساعت کار کند قبل از اینکه نیاز به شارژ مجدد داشته باشد.

اپل ادعا می کند که Magic Mouse 2 می تواند حدود یک ماه با شارژ کامل کار کند. بنابراین حتی اگر فراموش کردید که آن را شارژ کنید، به مدت دو دقیقه آن را شارژ کنید تا کارهای روزانه خود را انجام دهید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد