آشنایی با انواع سرخ‌کن‌های بزرگ

0 985

وقتی صحبت از خوراکی‌های مورد علاقه افراد می شود، با اینکه همه افراد قبول دارند غذاهای سرخ کردنی سالم نیستند با این حال نمی‌توان از خوردن آن ها اجتناب کرد. بسیاری از غذاهای پرطرفدار که در منوی رستوران‌ها یافت می‌شوند در دستۀ غذاهای سرخ شده طبقه بندی می‌شوند. در واقع وجود سرخ‌کن‌ها در بسیاری از آشپزخانه‌های خانگی اجتناب ناپذیرند، در این جا سه نوع از سرخ‌کن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

سرخ‌کن الکتریکی

سرخ‌کن الکتریکی، شایع‌ترین نوع انتخاب افراد است. آن‌ها برای استفاده خانگی ایمن هستند و به طور کلی از سرخ‌کن‌های پروپان ایمن‌تر هستند، اما بسیاری از سرآشپزهای خانگی احساس می‌کنند که همان نتایج را تولید نمی‌کنند. بسیاری از آن‌ها در اندازه‌های کوچک هستند، بنابراین اگر به دنبال سرخ‌کنی هستید که یک مرغ کامل را سرخ کند باید یکی از مدل‌های بزرگ و گران قیمت آن را انتخاب کنید. اما اگر به خوردن غذاهای کوچکتر مانند سبزیجات و میگو علاقه دارید، احتمالا می‌توانید یک مدل ارزان قیمت پیدا کنید.

فواید:

– از پروپان ایمن‌تر هستند.
– می‌توانید در داخل خانه از آن‌ها استفاده کنید.
– می‌توانید سرخ‌کن‌های الکتریکی با قیمت مناسب پیدا کنید که برای غذاهای کوچکتر کار می‌کنند.

این موارد را به خاطر داشته باشید:

– ممکن است برای بعضی از غذاها نتایج خوبی نداشته باشند.
– مدل‌های بزرگ‌تر می‌توانند گران‌قیمت‌تر باشند.
– این دستگاه تمایل دارد بوی غذا داخل دستگاه باشد.

سرخ‌کن‌های پروپان

سرخ‌کن‌های پروپان برای بسیاری از سرآشپزهای خانگی محبوب هستند، آن‌ها خوراکی‌ها را تردتر و خوشمزه‌تر از سرخ‌کن‌های الکتریکی آماده می‌کنند و نتایج بهتری به دست می‌آورند. معایب این سرخ‌کن این است که هنگام کار با سرخ‌کن‌های پروپان با خطرات بیشتری روبرو می‌شوید. بنابراین هرکسی که می‌خواهد این سرخ کن را بخرد، باید بهترین روش‌ها را بررسی کند. سرخ‌کن‌های پروپان را تنها می‌توانید در فضای باز استفاده کنید، بنابراین اگر در جایی زندگی می‌کنید که زمستان‌های بسیار سردی دارد، به احتمال زیاد هنگام استفاده از سرخ کن پروپان دچار محدودیت می‌شوید. در نهایت، انتخاب مدل پروپان به معنای این است که باید با مخزن پروپان سر و کار داشته باشید که این می‌تواند برای برخی افراد یک مشکل جدی باشد. زیرا باید در مواقع نیاز آن را ذخیره کنید، دوباره پر کنید و آن را حرکت دهید.

فواید:

– غذاها را بهتر سرخ می‌کند.
– روغن آن سریع‌تر از سرخ‌کن الکتریکی گرم می‌شود.

این موارد را به خاطر داشته باشید:

– اگر اقدامات احتیاطی را رعایت نکنید، بسیار خطرناک است.
– باید در خارج از منزل استفاده شود.
– باید با ذخیره و پر کردن مخزن پروپان سر و کار داشته باشید.

سرخ‌کن‌های بادی

برای شروع باید روشن کنیم که سرخ‌کن های بادی واقعا سرخ کننده غذا نیستند. این سرخ‌کن‌های بدون روغن، قطعه‌ای از اکسیمورون هستند.
سرخ‌کن‌های بادی از یک فن‌آوری جدیدتر استفاده می‌کنند که مواد غذایی را از همه طرف گرم می‌کنند، غذاهایی که در بیرون ترد هستند و داخل آن‌ها آبدار است. این سرخ‌کن‌ها، غذا را بسیار خوشمزه درست می‌کنند و نتایج آن کاملا متفاوت از غذاهای سرخ شده است. این سرخ‌کن‌ها سالم هستند و تمیز کردن آن بسیار راحت‌تر و ایمن‌تر است. بنابراین برای بسیاری از مصرف کنندگان که مایل نیستند خوراکی‌ها به روش سنتی سرخ شود، سرخ‌کن بادی می‌تواند یک انتخاب منطقی باشد. آن‌ها معمولا از سرخ‌کن‌های سنتی خیلی گران‌تر نیستند، اما با عدم استفاده از روغن‌هایی که اغلب به زباله‌ها ریخته می‌شود، می‌توانید در مصرف روغن صرفه‌جویی کنید.

فواید:

– از سرخ‌کن‌های دیگر سالم‌تر هستند.
– تمیز کردن آن آسان است.
– هیچ روغن دیگری وجود ندارد.

این موارد را به خاطر داشته باشید:

– غذا در واقع سرخ نشده است.
– برای برخی از غذاها این تکنولوژی بهتر از موارد دیگر کار می‌کند.
– گران‌قیمت هستند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد