آشنایی با بهترین تلویزیون‌های هوشمند

0 910

تلویزیون یکی از لوازم مهم خانه است که هم کاربردی است و هم در دکوراسیون و زیبایی خانه‌ نقش مهمی ایفا می‌کند. تقریباً بیشتر تلویزیون‌های جدید موجود در بازار به صورت هوشمند ارائه شده‌اند. برخی از این دستگاه‌ها از سیستم‌عامل‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند و سایر برندها ترجیح می‌دهند از سیستم‌عامل‌هایی مانند اندروید یا  Roku استفاده کنند. هرکدام از این تلویزیون‌های هوشمند، دارای برنامه‌ها و قابلیت‌هایی هستند که ویژگی‌های منحصربه فردی را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر قصد خرید تلویزیون هوشمند و جدیدی را دارید؛ بهتر است این مطلب را دنبال کنید تا از سردرگمی نجات یابید. در این مطلب ما بهترین تلویزیون‌های هوشمند سال جدید را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون‌های هوشمند

تلویزیون‌های هوشمند به اینترنت وصل می‌شوند و شما می‌توانید از طریق آن در فضای مجازی و وب جست‌وجو کنید. خدمات آنلاینی مانند Spotify و Netflix در این تلویزیون‌های هوشمند در دسترس است. هرکدام از آن‌ها بسته به مدل خود از یک سیستم‌عامل استفاده می‌کنند. البته این ویژگی‌های هوشمند کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرند و بهتر است در ابتدای خرید بر روی کیفیت تصویر، صدا و سایر ویژگی‌های آن تمرکز کنید و سپس ویژگی‌های هوشمند آن را بررسی نمایید.

۱. تلویزیون هوشمند ال‌جی بی ۸ (LG B8)

  • نوع: OLED
  • رزولوشن: ۴k
  • اندازه: ۵۵-۶۵ اینچ

LG B8 بهترین تلویزیون هوشمندی است که کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه می‌دهد و زاویه دید به کار رفته در آن بسیار خوب است. به همین دلیل از آن می‌توانید در سالن‌های بزرگ و تماشا کردن از زوایا مختلف و فاصله دور استفاده نمایید. همان‌طور که اشاره شد کیفیت تصویر در ال‌جی B8 فوق العاده است و تصویری ۴k با قابلیت نوردهی مجزا باعث می‌شود که صحنه‌های تاریک به‌شدت سیاه دیده شود.

ازنظر ظاهری بسیار شیک است. این تلویزیون دارای پایه‌ای است که به‌راحتی روی میز قرار می‌گیرد؛ ال‌جی B8 قابلیت اتصال به دیوار را در خود جای داده است. این تلویزیون بسیار نازک و وزن آن نسبت به مدل‌های مشابه کم‌تر است. حاشیه دور تلویزیون بسیار کم  و کیفیت ساخت بالایی دارد. الجی B8 نسخه ۴.۰ از پلتفرم هوشمند webOS را اجرا می‌کند. شما می‌توانید برنامه‌ها و نرم‌افزارهای متنوع آن را از طریق فروشگاه ال‌جی دانلود کرده و بر روی تلویزیونتان استفاده کنید. علاوه بر این برنامه‌هایی مانند یوتیوب، نتفلیکس و آمازون ویدیو به صورت پیش فرض در آن قرار داده شده است.

۲. تلویزیون هوشمند سامسونگ Q9FN) Samsung Q9FN)

  • نوع: LED
  • رزولوشن: ۴k
  • اندازه: ۵۵-۷۵ اینچ

سامسونگ Q9FN یکی از بهترین تلویزیون‌های هوشمند LED است. Q9FN کیفیت تصویر عالی، شدت روشنایی بالا ، رنگ سیاه عمیق و طیف گسترده‌ای از رنگ‌های متنوعی را ارائه می‌دهد که برای تماشای فیلم‌های HDR انتخاب بسیار مناسبی است. تلویزیون سامسونگ از فناوری‌های بسیار عالی نظیر صفحه‌نمایش full-array و تصویر K 4 بهره می‌برد. یکی از ویژگی‌های جالب تلویزیون سامسونگ، حالت Ambient Mode است؛ سامسونگ با استفاده از این تکنولوژی قادر است نمایشگر خود را با ویژگی‌های پشت دیوار پشت تلفیق داده و این تصور را در شما ایجاد کند که تلویزیون نیز جزئی از دیوار شده است. یکی از نکات ضعف این تلویزیون زاویه دید آن است؛ مثلاً اگر شما از زوایای مختلفی به رنگ سیاه این تلویزیون نگاه کنید به‌طور قابل توجهی تغییر رنگ می‌دهد. تلویزیون‌های سامسونگ از آخرین نسخه سیستم‌عامل تایزن استفاده می‌کنند، شما می‌توانید از طریق این سیستم‌عامل و فروشگاه سامسونگ برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلفی را دانلود و استفاده کنید.

ازنظر ظاهری سامسونگ سعی کرده حاشیه‌های تلویزیون را به قدری کوچک کند تا از دور تنها صفحه‌نمایش به چشم بیاید. جعبه وان کانکت آن نسبت به مدل های قبلی بزرگ تر است و وقتی برروی دیوار نصب می شود تنها یک کابل نازک مشخص می باشد که به راحتی پنهان می شود.

۳. تلویزیون هوشمند سونی X900F) Sony X900F)

  • نوع: LED
  • رزولوشن: ۴k
  • اندازه: ۴۹-۵۵-۶۵-۷۵-۸۵اینچ

اگر به تلویزیون LG B8 علاقه دارید اما قیمت آن برای شما بسیار زیاد است؛ می‌توانید تلویزیون هوشمند سونی مدل X900F را انتخاب کنید. البته زاویه دید این تلویزیون به اندازه تلویزیون ال‌جی نیست و شما کیفیت تصویر OLED را تجربه نمی‌کنید. Sony X900F دارای کیفیت تصویر و پخش محتوا HDR عالی است، کیفیت تصویر ۴K در کنار نور پس زمینه Direct LED و درخشندگی صفحه‌نمایش نظر هر مخاطبی را جذب می‌کند. این تلویزیون هوشمند سونی دارای سیستم‌عامل اندروید و مرورگر اوپرا است و از این طریق می‌توانید برنامه‌ها و نرم‌افزارهای اندروید را روی آن اجرا کنید. همچنین شما قادر هستید ویدئوهای جذاب و دیدنی را به صورت مستقیم از یوتیوب و Netflix تماشا کنید.

ازنظر طراحی ظاهری نیز تلویزیون سونی بسیار جذاب است، لبه‌های تلویزیون به صورت باریک در نظر گرفته شده و در ۴ طرف لبه‌های تیزی قرار دارد. پایه‌های  آن بزرگ هستند و بافاصله از هم قرار گرفته‌‎اند که می‌توانید در این فضا ساندبار یا هر نوع دکوری دیگر قرار دهید.

۴. تلویزیون هوشمند ال‌جی SK9000) LG SK9000)

  • نوع: LED
  • رزولوشن: ۴k
  • اندازه: ۵۵-۶۵ اینچ

اگر دنبال یک تلویزیون برای اتاق‌های بزرگ و زاویه دید وسیع هستید بهتر است ال‌جی SK9000 را انتخاب کنید. این تلویزیون به علت دارا بودن پانل IPS دارای کنتراست و کیفیت رنگ سیاه و سفید بسیار عالی است. صفحه‌نمایش ال‌جی دارای تکنولوژی Nano Cell است تا رنگ‌ها را با دقت و کیفیت بیشتری به نمایش بگذارد؛ رنگ‌ها طبیعی‌تر و عمق رنگی مشکی به مراتب بیشتر است. فرمت‌های استاندارد مانند Dolby Vision برای سینما و تکنولوژی HDR10 و HLG به صورت صحنه به صحنه به بهبود کیفیت تصاویر در تلویزیون SK9000 کمک می‌کند. ال‌جی این تلویزیون را به یک تابلو نقاشی تبدیل کرده است تا در حالت استند بای به صورت یک تابلو منظره در بیاید و با پخش موسیقی فضا زیبایی را ایجاد کند.

این تلویزیون هوشمند از آخرین نسخه سیستم‌عامل  WebOS  سونی استفاده می‌کند و از طریق فروشگاه آن قادر هستید  برنامه‌های مختلف و کاربردی را دانلود کرده و در  تلویزیون هوشمند خود از آن‌ها استفاده کنید. علاوه بر این  تلویزیون ال‌جی دارای تکنولوژی AI ThinQ برای کنترل لوازم‌خانگی است و دارای یک دستیار صوتی نیز می‌باشد و از دستگاه‌ها الکسا آمازون نیز پشتیبانی می‌کند.

۵. تلویزیون هوشمند سامسونگ NU8000) Samsung NU8000)

  • نوع: LED
  • رزولوشن: ۴k
  • اندازه: ۴۹-۵۵-۶۵-۷۵-۸۲ اینچ

اگر به دنبال یک تلویزیون هوشمند با قابلیت بازی‌های هیجانی هستید که بهتر از X900F  عمل کند، سامسونگ NU8000 را بررسی کنید. این تلویزیون سامسونگ کیفیت رنگ‌ها و وضوح تصاویر بالایی را نشان می‌دهد؛ دقت نمایش رنگ‌ها بسیار بالا و تأخیر ورودی بسیار کم است. تلویزیون سامسونگ با پشتیبانی از HDR  باعث شده تا به یکی از تلویزیون‌های محبوب سامسونگ تبدیل شود البته زاویه دید آن اندکی ضعف دارد.

تلویزیون سامسونگ NU8000 دارای سیستم‌عامل هوشمند ۲۰۱۸ Tizen سامسونگ است که Smart Hub  نیز نامیده می‌شود. شما می‌توانید از طریق فروشگاه سامسونگ برنامه‌های موردنظرتان را دانلود کرده و استفاده کنید. دستیار Bixby برای کنترل صدا در تلویزیون سامسونگ NU8000  قرار داده شده است.

۶. تلویزیون هوشمند ال‌جی LG C8

  • نوع: LED
  • رزولوشن: ۴k
  • اندازه: ۵۵-۶۵-۷۷ اینچ

تلویزیون ال‌جی مدل C8 یک تلویزیون با پنل OLED و کیفیت  ۴K است؛ این تلویزیون با توجه به زاویه دید خود برای محیط‌های بزرگ بسیار مناسب است. رنگ سیاه آن فوق العاده و عملکرد آن در محتوای HDR قابل ستایش می‌باشد. ویژگی‌های نمایشی، کنترل تصاویر و تأخیر صفحه‌نمایش باعث شده تا بسیاری از گیمر ها و کاربران سیستم‌های کامپیوتری این تلویزیون را انتخاب کنند. کیفیت بدنه این تلویزیون بسیار خوب است و از استحکام کافی برخوردار می‌باشد. پایه آن از جنس آلومینیوم بوده و محکم و زیبا است. حاشیه دور تلویزیون بسیار باریک بوده و زیبایی خاصی به صفحه‌نمایش آن بخشیده است. آخرین نسخه پلتفرم هوشمند ال جی به نام WebOS روی تلویزیون C8 الجی اجرا می‌شود و شما می‌توانید از طریق آن برنامه‌های موردنظرتان را روی تلویزیون نصب کنید. علاوه بر این برنامه‌های محبوب زیادی مانند Netflix،Amazon Video و Youtube به صورت پیش فرض بر رو تلویزیون نصب شده است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد