معرفی بهترین لامپ های هوشمند موجود در بازار

2 1,416

منظور از لامپ های هوشمند، وسایلی هوشمندی نیست که به سوالات شما پاسخ می دهند، بلکه منظور لامپ هایی است که برای روشن و خاموش کردن آنها احتیاجی نیست که از جای خود بلند شوید و کلید روشن و خاموش آن را لمس کنید. اکنون شما می توانید با کنترل از راه دور این لامپ هارا روشن و خاموش کنید، شدت نور آنها را تغییر دهید، برای تحقق این امر ، لامپ هوشمند دارای یک هاب می باشند که باید به اینترنت وایفای متصل شود، تا بتوانیم آن را از طریق گوشی هوشمند، تبلت، و یا هر نوع گجتی دیگری مانند آمازون اکو کنترل کنیم و یا در صورت پیشرفته تر می توانید بدون نیاز به هاب، به گوشی هوشمند شما متصل شود. روش اتصال به گوشی های هوشمند از طریق بلوتوث و وایفای انجام می شود، در صورت استفاده از وایفای می توانید از فواصل دورتری، لامپ هوشمند خود را کنترل نمایید.

یکی از سیستم های هوشمند خانگی، آمازون اکو، گوگل هوم و اپل هوم کیت نام دارد برخی از وسایل با هر سه سیستم و برخی تنها با یکی از آنها سازگار هستند.

اکثر این لامپ ها از واحد “لومن” برای میزان قدرت خود استفاده می کنند، “لومن” واحد اندازه گیری مقدار نور یک منبع نور است. به طور میانگین این لامپ ها با قدرت ۸۰۰ لومن (۶۰ وات) ارائه می شوند که می تواند یک اتاق را به خوبی روشن کند، البته مصرف این لامپ ها بسیار کم تر می باشد و طبق گفته سازندگان آن، طول عمری معادل با ۲۰ سال دارند که نکته قابل توجهی است.

در این مطلب می خواهیم نمونه ای از این لامپ ها هوشمند را به شما معرفی کنیم تا با دنیای جدید آنها بیشتر آشنا شوید:

۱- Philips Hue White and Colour Ambience Starter Kit
لامپ های هوشمند Philips Hue یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه به شمار می آیند، لامپ های زیبا، ایمن و با طول عمر بسیار بالا ساخته شده اند. این کیت شامل ۳ لامپ هوشمند و پل الکتریکی (Hue) است، برای استفاده از آن کافی است نرم افزار مربوط به این لامپ هوشمند را دانلود کرده و در دستگاه iOS خود نصب کنید. سپس پل Hue را به وایفای متصل نموده و لامپ های هوشمند را تحت کنترل خود بگیرید، خاموش و روشن کرده و یا میزان و شدت نور آن را کم و زیا د کنید و یا رنگ لامپ را تغییر دهید. در این لامپ تایمری در نظرگرفته شده است تادر صورت نیاز و قرار دادن زمان، لامپ در ساعت مشخص شده خاموش شود.
این لامپ با سیستم های هوشمند Amazon Alexa، Apple HomeKit و Google Home سازگار است و شما می توانید به صورت صوتی لامپ را تحت کنترل خود قرار دهید، و علاوه بر این با تمامی دستگاه های IOS مانند Apple Watch نیز هماهنگ است. روشنایی این لامپ ۸۰۰ لومن، یعنی چیزی معادل یک لامپ ۶۰ واتی است.

۲- LIFX Multicolour A60 Smart Bulb
این لامپ بدون نیاز به هاب، می تواند به Apple HomeKit متصل شود، بنابراین شما به راحتی می توانید از طریق آیپد و آیفون و اسپیکر هوم پد، آن را کنترل کنید. همچنین می توانید از طریق Amazon Alexa و Google Home به صورت صوتی با این لامپ ارتباط برقرا کنید. طول عمر این لامپ مانند لامپ های LED است. به طور مثال اگر روزانه سه ساعت از این لامپ استفاده کنید، ۲۲ سال می توانید از آن استفاده نمایید. کنترل صدا، تعویض رنگ و سازگاری با سایر وسایل الکترونیک از دیگر ویژگی های مهم این لامپ محسوب می شود. روشنایی این لامپ ۱۱۰۰ لومن چیزی در حدود ۷۰ وات است.

۳- Nanoleaf Aurora Lighting Smarter Kit
این لامپ بسیار زیبا و حالت تزئینی دارد، با HomeKit سازگار است به همین دلیل می توانید با انواع دستگاه های اپل آن را کنترل کنید. قابلیت کنترل با طریق Amazon Alexa و Google Home در این لامپ قرار داده شده است. این لامپ به صورت چند تکه ای طراحی شده است و به آسانی به وسیله چسب و بدون صدمه به دیوار نصب می شود. هر پنل آن ۱۰۰ لومن روشنایی دارد.

۴- Philips Hue Go
این لامپ هوشمند قابل حمل و نقل می باشد، باتری به کار رفته در آن تا ۳ ساعت کار می کند و شما می توانید با هر بار شارژ، دوباره از آن استفاده کنید، روشنایی این لامپ ۸۰۰ لومن(۶۰وات) است. شما می توانید از این لامپ در کنار منبع نورهای دیگر استفاده نمایید، امکان کنترل صوتی از طریق گوگل، آمازون و اپل در این لامپ قرار داده شده است، رنگ های این لامپ را می توانید از طریق برنامه مخصوص آن بر روی گوشی هوشمند، تغییر دهید.

۵- Hive Active Light Starter Kit
این لامپ هوشمند ، مانند نمونه های قبلی از طریق کنترل صوتی کار می کند و شما می توانید از طریق گوگل، اپل و آمازون فرمان های صوتی خود را ابلاغ کنید. حداکثر روشنایی این لامپ ۸۰۰لومن (۶۰ وات) است.

۶- TP-Link LB130
این لامپ هوشمند نیز می تواند بدون استفاده از یک هاب جداگانه به دستگاه مورد نظر شما وصل شود. شما از طریق برنامه Kasa می توانید نور؛ روشنایی و برنامه این لامپ را کنترل کنید. کافی است این لامپ را به وایفای متصل کرده و برنامه مورد نظر را نصب کنید. این لامپ می تواند به آمازون و گوگل متصل شده و از آن طریق فرمان های صوتی شما را اجرا کند، اما قابلیت اتصال به اپل را ندارد. در این لامپ یک حالت اوتوماتیک در نظر گرفته شده است که با توجه به نور و دمای محیط، میزان نور و دمای لامپ را تنظیم می کند. روشنایی این لامپ ۸۰۰ لومن (۶۰ وات) است.

۷- Philips Hue Phoenix LED table lamp
این لامپ هوشمند، با طراحی منحصر به فرد خود توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در صورتی که ترجیح می دهید لامپ هوشمند خود را به صورت رومیزی استفاده کرده و از دیوار و یا سقف آویزان نکنید، می توانید از این لامپ استفاده نمایید. طیف رنگی این لامپ از نور سفید گرم تا نور سفید سرد را در بر می گیرد. درون این لامپ یک آلارم در نظر گرفته شده است که شما می توانید به وسیله آن صبح ها از خواب بیدار شوید. LED به کار رفته در این مدل قابل تعویض نمی باشد.
شما می توانید با این لامپ توسط سیستم های آمازون، گوگل و اپل کار کنید. روشنایی آن به ۶۸۷ لومن (معادل ۴۰ وات) می رسد.

۸- Elgato Avea
این لامپ روشنایی کمتری دارد، قدرت روشنایی این لامپ در حدود ۴۳۰لومن، کمتر از ۴۰ وات است. بنابراین بیشتر حالت تزئینی دارد تا روشنایی.
این لامپ برای اتاق کودکان بسیار مناسب می باشد، رنگ های آن قابل تغییر است، و حالت سرگرم کننده ای به وجود می آورد، البته شما می توانید تنظیمات آن را در حالت تک رنگ قرار دهید. شما می توانید از این لامپ به عنوان یک آلارم استفاده نمایید، در ساعت معین ابتدا چشمک زده و سپس شما را بیدار می کند. شما می توانید از طریق گوشی هوشمند و اپل واچ آن را کنترل کنید، نوع اتصال این لامپ از طریق بلوتوث می باشد و به راحتی می توان شدت و رنگ نور را از طریق این دستگاه هوشمند کنترل کرد.

۹- Mipow Playbulb Colour
این مدل یک لامپ هوشمند عجیب و غریب است که از آن صدا تولید می شود، درون آن یک اسپیکر هوشمند نیز قرار داده شده است شما می توانید از طریق بلوتوث به آن متصل شده و آهنگ مورد علاقه تان را پخش کنید.
حداکثر توان مصرفی در لامپ LED این محصول ۵۰ وات (۶۵۰ لومن) است و اسپیکر آن‌ هم فقط ۱۴ وات RMS برق مصرف می‌کند. لامپ LED به‌کاررفته در این محصول به فیلتر مجهز است و طیف رنگی معادل ۱۶٫۸ میلیون رنگ دارد. این لامپ قابلیت استفاده در سه رنگ قرمز، سبز و آبی را دارد و می‌توانید براساس سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید؛ حالت رنگین کمانی یکی دیگر از گزینه هاست که باعث می شود این لامپ انتخاب خوبی برای اتاق کودک محسوب شود. این لامپ از طریق برنامه Mipow هدایت می شود.

۱۰- Belkin Wemo LED lighting starter set
این لامپ از مدل Philips Hue ارزان تر است، زیرا رنگ آن تغییر نمی کند و تنها نور سفید تولید می کند. توان این لامپ معادل ۶۰ وات (۸۰۰لومن) است، این لامپ با سیستم های هوشمند Amazon Alexa، Apple HomeKit و Google Home سازگار است و شما می توانید به صورت صوتی لامپ را تحت کنترل خود قرار دهید.

2 Comments
  1. خانه هوشمند آلفا گفته:

    سلام مطلب خیلی جذاب و کاربردی ای بود. ایا تصاویر این نوع لامپ ها هم تو سایتتون هست؟

    1. مهسا راستگو گفته:

      سلام دوست عزیز. در اولین فرصت تمام تصاویر به همین مطلب اضافه خواهد شد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد