معرفی برنامه‌های کاربردی در زمینه پاکسازی کامل گوشی اندروید

0 839

در صورت استفاده مکرر از گوشی های هوشمند و نصب برنامه های مختلف در آن، به مرور سرعت گوشی کم شده و در برخی از موارد به اصطلاح هنگ می کند، علت این کاهش سرعت این است که هر بار شما برنامه ای جدید نصب می کنید و یا برنامه قدیمی تان را بروز رسانی می کنید، زمانی که از طریق مرورگر گوشی به سایت های مختلفی سر می زنید، فایل ها و اطلاعاتی در گوشی شما ذخیره می شوند، با افزایش این فایل ها و اطلاعات ناخواسته، حجم گوشی اشباع شده و سرعت آن به نسبت گذشته کمتر خواهد شد. در این شرایط باید این فایل ها و اطلاعات اضافه را پاک کنید. اما انجام این کار به صورت دستی بسیار وقت گیر است، بنابراین می توانید از برنامه های موجود در بازار گوشی خود را پاک سازی کرده و این مشکل را حل کنید.

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی ۹ آنتی‌ویروس برتر و رایگان برای گوشی‌های اندروید و iOS

در این مطلب می خواهیم چند نمونه از این نرم افزار هایِ حذفِ فایل های اضافی را به شما معرفی کنیم تا سرعت گوشی شما بالاتر رود.

۱- Clean Master

این برنامه، یکی از محبوب ترین و بهترین برنامه های تمیزکننده برای گوشی های هوشمند اندرویدی است که بیش از ۵۰۰ میلیون نفر آن را دانلود کرده و رتبه آن ۴٫۷ است. این برنامه علاوه بر تمیز کردن، باعث تقویت کننده امواج تلفن همراه، خنک کردن پردازنده، امنیت وایفای می شود، در بخشی از آن قابلیت آنتی ویروس تعبیه شده است و شما می توانید به وسیله آن برای برنامه های خود قفل بگذارید تا هر کسی به آن دسترسی نداشته باشد. برنامه Clean Master همچنین با از بین بردن task ها و آزاد کردن RAM برای boost کردن گوشی، عمر باتری را افزایش می دهد.

۲- CCleaner

برنامه CCleaner نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بیش از ۵۰ میلیون کاربر آن را دانلود کرده و امتیاز آن ۴٫۴ می باشد. شما با چند کلیک می توانید گوشی خود را بهینه سازی کرده، فایل ها و پوشه های بی مصرف را حذف می کند، این برنامه کش های نرم افزار ها همچون تاریخچه مرورگرها را پاک کرده و باعث افزایش سرعت گوشی و کاهش مصرف باتری با حذف فایل‌ های غیر ضروری، پاکسازی اپلیکیشن‌ ها، بازی‌ ها، مرورگر و حذف Call Logs و SMS می شود.

۳- Cache Cleaner – DU Speed Booster

این یک برنامه کاربردی برای حذف کَش (Cache) درگوشی های هوشمند اندرویدی می باشد که بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر آن را دانلود کرده اند و از ۵ نمره، امتیاز ۴٫۵ کسب کرده اند. اگر شما یک گوشی هوشمند قدیمی با رم کم و فضای ذخیره سازی اندک دارید، می توانید از این برنامه استفاده کرده تا فضای بیشتری به دست آورید و عملکرد گوشی تان بهبود ببخشد. برنامه مذکور علاوه بر تمیز کردن گوشی، به تقویت شبکه، اسکن کردن گوشی و ویروس کشی، خنک کردن پردازنده، مدیریت برنامه ها، ایجاد قفل برای برنامه ها (AppLock )، شارژ هوشمند و … کمک می کند. این برنامه با حذف فایل های اضافی حافظه و بهبود عملکرد همه ی برنامه ها و بازی های نصب شده امکاناتی را فراهم می اورد که سرعت گوشی به طرزی عجیب افزایش پیدا کند!

۴- Power Clean

این برنامه یکی از اپلیکیشن ها بهینه ساز اندرویدی است که با استفاده از آن می توانید عملکرد گوشی هوشمند را بهبود ببخشید. این برنامه دارای بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود و امتیاز ۴٫۶ در فروشگاه پلی استور می باشد.
شما می توانید با استفاده از این برنامه، فایل های غیر ضروری را حذف کنید، در واقع این برنامه، برنامه های غیر ضروری را می بندد تا فضای رم آزاد شود، مدیریت برنامه های اجرا شونده خودکار و مدیریت برنامه ها و بازی های نصب شده از دیگر ویژگی های این برنامه کاربردی می باشد. شما می توانید برنامه های مورد نظر تان را از حافظه داخلی به SD کارت منتقل کنید، فایل برنامه ها را با استفاده از این اپلیکیشن جستجو کنید، این برنامه اعلان ها برنامه ها را مدیریت کرده و برنامه های پر مصرف را متوقف می کند. نمایش اطلاعات CPU, RAM, GPU, ROM، حافظه، باتری و اطلاعات سخت‌افزاری از دیگر ویژگی های این برنامه می باشد.

۵- DU Cleaner

این برنامه یکی از بهترین نرم افزار های تمیزکننده برای گوشی های اندرویدی است که بیش از ۱۰ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و امتیاز آن در پلی استور ۴٫۵ می باشد. اگر شما از برنامه های کاربردی و بسیار زیادی استفاده می کنید، باید از از این برنامه برای تمیز کردن فضای گوشی تان و حذف فایل ها و اطلاعات اضافی بپردازید. این برنامه شگفت انگیز علاوه بر حذف فایل های غیرضروری، به مدیریت فایل ها می پردازد، تقویت کننده امواج تلفن و شبکه است. رابط کاربری استفاده شده در این برنامه بسیار خوب و کاربر پسند می باشد و به راحتی می توانید از آن استفاده نمایید.

۶- Super Cleaner

این برنامه تنها یک نرم افزار رایگان و کاربردی به منظور حذف فایل های اضافی نمی باشد، بلکه ویژگی های بیشتری در آن قرار دارد که بیشتر از ۵۰ میلیون کاربر ازآن استفاده می کنند و امتیاز آن ۴٫۷ می باشد.
این برنامه شامل آنتی ویروس، تقویت کننده امواج تلفنی، از بین برنده فایل های غیر ضروری، خنک کردن پردازنده، ایجاد امنیت و قفل برای برنامه های کاربردی و …. است.
با استفاده از این برنامه می توانید عملکرد گوشی خود را ارتقا دهید، تا بازی ها با سرعت بهتری اجرا شوند، و همچنین گوشی شما را در برابر انواع ویروس ها و بدافزار ها محافظت می کند. با این کار به طور کلی میزان عملکرد باتری گوشی را بهبود می بخشد. همچنین با مدیریت برنامه و قرار دادن آن در دسته های مشابه، به سازماندهی گوشی همراه شما کمک خواهد کرد.

۷- GO Speed

این برنامه با بیش از ۱۰ میلیون کاربر و امتیاز ۴٫۶ در گوگل پلی استور، وظیفه ی تمیز کردن و بهینه سازی گوشی های اندروید را بر عهده دارد. این برنامه فضای ذخیره سازی بیشتری برای شما مهیا می سازد، و برنامه ها و اطلاعات اضافی را پاک می کند، همچنین با قابلیت مدیریت برنامه ها، شما می توانید برنامه های تان را سازماندهی کرده و میزان مصرف باتری آنها را تحت کنترل داشته باشید. با استفاده از این برنامه می توانید تصاویر تکراری را حذف کنید و هر برنامه ای که از نظر ایمنی برای شما اهمیت دارد، قفل گذاری کنید.

۸- All-In-One Toolbox

این برنامه کاربردی بیش از ۱۰ میلیون کاربر دارد و در گوگل پلی استور امتیاز ۴٫۷ از ۵ امتیاز را کسب کرده است. شما می توانید با یک کلید برنامه ها و اطلاعات اضافی را حذف کرده و عملکرد گوشی هوشمند شما را ارتقا می بخشد. این برنامه به صورت رایگان عرضه شده است، اما برخی از قابلیت ها آن نیاز به پرداخت حق اشتراک دارد.
این برنامه قابلیت های بسیارزیادی دارد، این برنامه علاوه بر حذف فایل ها اضافی، می تواند به پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعاتتان بپردازد، عملیات ها در حال اجرا را به راحتی متوقف می کند. علاوه بر این، برنامه All-In-One Toolbox ویژگی هایی مانند پاک کردن کش، پاکسازی تاریخچه، پاک کردن لیست تماس و پیامک ها، پاک کننده فایل های موقت کارت SD، مدیریت و انتقال برنامه ها به کارت حافظه، نصب دسته ای برنامه ها، حذف دسته ای برنامه ها، پلاگین تنظیمات سریع، پلاگین تایمر، پلاگین قفل کردن برنامه ها، پلاگین بررسی دسترسی ها، پلاگین چراغ قوه، قطب نما و …. را در خود جای داده است.

۹- The Cleaner

این برنامه کاربردی وظیفه تمیزکنندگی و حذف فایل ها اضافی در گوشی همراه را بر عهده دارد. ۱۰ میلیون کاربر از آن استفاده می کنند و امتیاز آن ۴٫۴ می باشد.
این برنامه به طورکلی باعث سلامتی گوشی همراه شما می شود، و با حذف فایل ها اضافه، کَش ها و … باعث افزایش رم و سرعت و حافظه آن خواهد شد. همچنین شما می توانید حریم خصوصی خود را از طریق قفل کردن برنامه ها و استفاده از App Locker، محافظت کنید. با افزایش سرعت شما می توانید به راحتی انواع بازی های پیشرفته را در گوشی خود اجرا کرده و بازی کنید.

۱۰- AVG Cleaner

این برنامه نیز مانند نمونه های قبلی ، یک برنامه کاربردی برای ایجاد فضای بیشتر در گوشی های اندرویدی است که بیش از ۱۰ میلیون کاربر و رتبه ۴٫۴ است. با استفاده از این برنامه می توانید فایل های ناخواسته را پاک کنید و عملکرد تلفن خود را بهبود ببخشید. با استفاده از آن می توانید تصاویر گالری خود را بهینه کرده و عکس های تکراری را حذف می کشود و فضای بیشتری در اختیاز شما قرار می گیرد.
همچنین از این برنامه می توانید برنامه های خود را مدیریت کرده و آنها را در دسته بندی های مخصوص قرار می دهد.. این برنامه دارای قابلیت خودکار تمیز کردن گوشی همراه است واز این طریق بدون دخالت شما روزانه این کار را انجام می دهد و از این نظر یک قابلیت خوب و کاربردی به حساب می اید. صرفه جویی در باتری ، تقویت کننده امواج تلفنی، افزایش طول عمر باتری، حذف برنامه های پرمصرف، از ویژگی های مورد توجه این برنامه می باشد.

 

بیشتر در این‌باره بخوانید: چگونه برنامه‌های غیرضروری را از موبایلمان پاک کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد