راهنمای خرید پاور بانک (شارژر همراه)

0 904

عمر باتری و میزان شارژ آن یکی از مشکلات گوشی ها و دیگر دستگاه های الکترونیکی است که هنوز محققان نتوانسته اند این مشکل را به طور کامل رفع کنند، در برخی محصولات ظرفیت باتری به قدری بالاست که کاربر ساعت ها می تواند از دستگاه مورد نظر استفاده کند، اما همه این وسایل بعد از مدتی شارژ باتری خود را از دست خواهند داد و برای ادامه کار، کاربر مجبور است باتری آن را شارژ کند. اگر این اتفاق در محیط بیرون از محل کار و خانه رخ دهد و شما به پریز برق دسترسی نداشته باشید، برای شما مشکل ساز خواهد شد، دیگر قادر نیستید تماس برقرار کنید، پیامک بفرستید، ایمیل و شبکه های اجتماعی دیگر را بررسی نمایید، حتی نمی توانید در مواقع ضروری زنگ بزنید. در این میان پارو بانک و یا همان شارژر همراه، به کمک کاربران می آید، این وسیله ارزان و قابل حمل است، به وسیله آن شما می توانید در هر شرایط مکانی، دستگاه مورد نظر خود را شارژ کنید و نگران اتمام باتری آن نباشید. اگر اهل مسافرت هستید و از تلفن همراه خود بسیار استفاده می کنید، بهتر است یک پاوربانک تهیه کنید.
اما در هنگام خرید پاور بانک، این سوال پیش می آید که چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم. مثلا اگر شما در طول سفر خود، تنها از یک گوشی همراه استفاده می کنید می توانید از پاوربانک های ارزان تر و با ظرفیت کمتر استفاده کنید، اما اگر همیشه یک لپ تاپ، چندگوشی همراه، دوربین و … به همراه دارید، معقولانه تر است از پاور بانک های ظرفیت بالا استفاده کنید. با خواندن مطلب زیر می توانید، خلاصه ای از نکات مهم، پیرامون خرید پاور بانک به دست آورید.

ظرفیت پاوربانک

در هنگام خرید پاوربانک، ظرفیت آن یک عامل مهم و تعیین کننده است و باید متناسب با نوع نیاز خود این فاکتور را انتخاب کنید.
• مثلا مدت زمان مسافرت های شما چقدر است و در چه فاصل زمانی می توانید پاوربانک خود را شارژ کنید؟ اگر هر چند روز یک بار می توانید این کار را انجام دهید، بهتر است از پاوربانک های قوی تر استفاده نمایید.
• اگر یک گوشی همراه دارید می توانید از پاوربانک با ظرفیت پایین، مانند ۳۳۵۰ میلی آمپر ساعت استفاده نمایید، اما لپ تاپ ها نیاز به قدرت بیشتری دارند، در صورتی که قصد دارید لپ تاپ خود را شارژ کنید پاوربانک شما باید قوی تر بوده و ظرفیت هایی معادل ۳۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت به بالا را داشته باشد.

ورودی و خروجی‌های پاوربانک

امروزه در طراحی پاوربانک ها سعی شده از تمامی درگاه ها استفاده شود تا هم کاربران اندروید و هم iOS بتوانند به راحتی از آنها استفاده نمایند. با این حال در هنگام خرید به این نکته توجه کنید که آیا ورودی و خروجی پاوربانک با دستگاه تلفن همراه یا لپ تاپ شما سازگار است یا خیر؟

اندازه

اندازه پاوربانک بسیار مهم است، چون ماهیت این وسیله به عنوان یک شارژر قابل حمل می باشد، بنابراین شما باید بتوانید به آسانی آن را حمل نقل کنید. پاوربانک های که برای شارژ گوشی استفاده می شود، از آنجا که قدرت کمتریی دارند، اصولا از سایز های کوچکتری در طراحی آنها استفاده شده است و به راحتی در جیب شلوار جا می شوند، اما پاوربانک های لپ تاپ بزرگتر هستند و شما مجبورید آن را در کیف و کوله پشتی تان قرار دهید.

میزان و زمان استفاده از پاوربانک

شما می توانید برای شارژ وسایل الکترونیکی مختلف، از پاور بانک استفاده کنید و بسته به میزان استفاده خود، باید یک پاور بانک قوی انتخاب کنید. مثلا اگر دانش آموز هستید و تنها در فاصله بین مدرسه به خانه، به پاوربانک احتیاج دارید، می توانید از مدل ارزان تر و کم قدرت تر آن استفاد کنید. اما اگر کوهنورد هستید و ممکن است چند روز در یک منطقه بدون جریان برق اقامت داشته باشید، بهتر است نوع قوی تری را انتخاب کنید تا بتوانید در این چند روز از پاوربانک استفاده نمایید.

قیمت و کیفیت

به طور کلی باید این مسئله را در نظر بگیرید که در طول روز چقدر به پاوربانک احتیاج دارید. به طور معمول مدل های باکیفیت تر، از آنجا که امکانات بیشتری دارند، قیمت های گران تری را بخود اختصاص می دهند، برخی از مدل های ارزان تر ممکن است در طولانی مدت به باتری گوشی شما آسیب وارد کنند. پس بهتر است در هنگام خرید پاوربانک تنها به عکس های آن بسنده نکنید و مشخصات کیفی آن را مدنظر گرفته و متناسب با بودجه خود یک مدل خوب را انتخاب کنبد. خرید پاوربانک بی کیفیت در واقع ریختن پول در سطل زباله است چون پاوربانک بی کیفیت بعد از مدتی دیگر به اندازه کافی شارژ نمی ماند و رفیق نیمه راه شماست.

میزان شارژدهی برحسب آمپر

پاوربانک هایی که آمپر بالاتری دارند با سرعت بیشتری گوشی همراه شما را شارژ می کنند. یک پاور بانک معمولی بین ۱ تا ۳٫۵ آمپر است.

ظرفیت و نوع باتری گوشی شما چیست؟

ظرفیت باتری هر گوشی با یکدیگر متفاوت است. با مراجعه به قسمت تنظیمات گوشی همراه می توانید متوجه شوید که ظرفیت باتری شما چقدر است. شما باید متناسب با ظرفیت باتری گوشی همراهتان، پاوربانک مناسب خود را خریداری کنید. در واقع با تقسیم ظرفیت پاوربانک بر ظرفیت باتری گوشی، می توانید متوجه شوید که با پاوربانک مورد نظر چند بار می توانید گوشی خود را شارژ کنید.

پاوربانک‌های سازگار با محیط زیست

این پاوربانک ها به تازگی وارد بازار شده اند و قدرت خود را از طریق پانل های خورشیدی به دست می آورند. در واقع در این پاوربانک ها باتری تعبیه شده است که زمانی این پنل های خورشیدی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، به راحتی شارژ می شوند، باتری شارژ شده این پاوربانک های خورشیدی، گوشی همراه و یا لپ تاپ شما را به سرعت شارژ می کند. بنابراین شما در روزهای ابری و بارانی نیز می توانید از آن استفاده کنید. این پاوربانک ها از انرژی تجدید پذیر خورشید برای شارژ گردن وسایل الکترونیک شما استفاده می کنند، ابعاد آنها کوچک بوده و به راحتی قابل حمل هستند.

نکته ای که در استفاده از پاوربانک، باید به آن دقت کنید، این است که پاور بانک خود را فراموش نکنید. سعی کنید همیشه از پاوربانک خود استفاده نمایید. درصورتی این شارژر همراه، چند مدت بدون استفاده بماند، ممکن است قدرت و کارایی خود را از دست بدهد.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: معرفی بهترین پاوربانک‌های سال ۲۰۱۸

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد