شش نکته برای خرید اولین کفش‌های کودک

0 915

خرید کفش کودک یکی از مواردی است که نیاز به دقت زیادی دارد چون پا قلب دوم انسان است و بسیاری از مشکلات به دلیل پوشیدن کفش نامناسب صورت می گیرد. بهتر است هنگام خرید کفش نکات زیر را در نظر بگیرید:

۱- زمان بندی بسیار مهم است.
به کودک خود نگاه کنید …… کودک تا زمانی که شروع به راه رفتن نکرده است نیازی به کفش ندارد. در سال اول زندگی، کفش های پشمی بهترین نوع کفش برای کودکان هستند. با این حال نباید آن ها را بزرگ انتخاب کنید، به طوری که نتوانند با آن راه بروند. هنگامی که کودک شروع به راه رفتن می کند، چکمه یا دمپایی نرم مناسب ترین نوع پوشش هستند. اکثر بزرگسالان از سرد شدن پاهای کودک در فصل سرما نگران هستند، زیرا آنها همیشه پاهای خود را از سرما می پوشانند و از آن ها محافظت می کنند. نوزادان هنگام سرما نیاز زیادی به حفاظت از پاهای خود ندارند زیرا پاهای آن ها واقعا در کفش گرم می ماند.

۲- اجازه دهید اولین بار کفش های کودکتان را متخصصان اندازه گیری کنند.
برای خرید کفش کودک به فروشگاهی بروید که در آن سایز کفش کودک توسط یک متخصص آموزش دیده اندازه گیری خواهد شد. متخصص در لحظه اول، پاهای کودک را با توجه به ویژگی های خاصی از جمله نوع باریکی، گستردگی و گوشتی بودن آن ارزیابی می کند. بعد از آن کفش مناسب را توصیه می کنند، با توجه به اینکه انواع کفش با مارک ها و سبک های مختلف وجود دارد، شما می توانید کفش هایی متناسب با پاهای کودکتان انتخاب کنید.

۳- گوش کنید، یاد بگیرید و بپرسید.
از صاحب نظران در مورد پاهای کودک خود سوال بپرسید. آنها اطلاعات خود را به روز می کنند و می توانند نکات خاصی را به شما بگویند که در انتخاب کفش موثر است.

۴- کفش کودک را بررسی کنید.
پس از انتخاب یک جفت کفش، این دو مرحله را با خودتان بررسی کنید:
در حالی که کودک ایستاده است، کفش را لمس کنید تا مطمئن شوید که یک کفش مناسب برای او انتخاب کرده اید. طراح به شما نشان می دهد چگونه می توانید این بررسی را انجام دهید.

دوم، هنگامی که کودک کفش خود را پوشیده است به راه رفتن او نگاه کنید. شما می دانید که کودکتان چگونه با کفش راه می رود و باید نسبتا مشابه باشد. کفش ها باید حرکت طبیعی را نشان دهند.

۵- برند، اندازه و عرض کفش را در تلفن خود ثبت کنید.
به من اعتماد کنید، اگر شماره کفش کودکتان را به یاد نمی آورید و از علامت گذاری داخل کفش خسته شده اید نام تجاری، اندازه و عرض کفش را یادداشت کنید. این یک معیار خوب برای اندازه کفش قبلی است.

۶- برای خرید مجدد یک یادآوری روی تلفن خود تنظیم کنید.
هر پدر و مادری می داند که کودک در هفته های اول زندگی دائما در حال گسترش، خم شدن و قد کشیدن است. شما نمی توانید مانع از رشد کودکتان شوید. نوزادان و کودکان زیر شانزده ماه هر چند هفته یکبار سایز آن ها افزایش پیدا می کند. هر زمان که برای کودک خود کفش خریدید، یک یادآوری برای ۵ هفته بعد تنظیم کنید و در آن زمان کفش های جدید بخرید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد