جلوگیری از ریزش مو در دوران بارداری

0 887

بارداری یک سفر زیبا برای مادران است، درست از ابتدا تا زمان تولد. بعضی از مادران از تغییرات دوران بارداری و تغییرات پس از زایمان خشنود نیستند. یکی از آنها ریزش موی بیش از حد است. بر طبق مطالعات، اکثر زنان تمایلی به ریزش موی پس از زایمان ندارند، البته استرس بیش از حد و بی خوابی شبانه نیز باعث افزایش آن می شود.

با این وجود امیدتان را از دست ندهید، موارد خاصی وجود دارد که برای جلوگیری از ریزش مو مؤثر هستند. همچنین محصولات خاصی وجود دارد که می توانید از آن ها برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. بیایید با هم این مسائل را بررسی کنیم:

۱- از شامپوهای طبیعی و بدون سم استفاده کنید

شامپوهایی که مواد شیمیایی و سموم مضر دارند می توانند ریزش مو را افزایش دهند. برای جلوگیری از چنین سناریویی، بهترین راه استفاده از شامپوهای طبیعی و بدون مواد شیمیایی است. شامپوهایی که از مواد طبیعی درست شده اند پروتئین مو را تقویت می کنند و باعث درخشش موها می شوند.

۲- رژیم غذایی خود را بهبود بخشید

استفاده از محصولات مناسب برای سلامتی مو و پوست اهمیت بسیاری دارند، اما داشتن رژیم غذایی مناسب نیز ضروری است. برای جلوگیری از ریزش مو، غذاهایی مصرف کنید که حاوی ویتامین C می باشد مانند سبزیجاتی با برگ سبز.
مصرف امگا ۳ برای مراقبت از موها توصیه می شود، بنابراین مطمئن شوید که از مکمل (روغن ماهی، روغن کتان و غیره) یا غذاهای دریایی استفاده می کنید.

۳- از یک نرم کننده پروتئینی استفاده کنید

استفاده از یک شامپوی نرم کننده پروتئینی برای مراقبت از مو نقش مهمی دارد. خواص درمانی روغن آرگان بر روی مو مورد تحقیق قرار گرفته است و ثابت شده است که این روغن موها را نرم، ابریشمی و شفاف می کند و مانع از ریزش مو می شود.

۴- از ظاهر طراحی شده اجتناب کنید

از محصولات مو، سشوار ها و سایر محصولات حالت دهنده مو اجتناب کنید. این کار برای جلوگیری از ریزش مو بهترین روش است! بنابراین ضروری است حداقل تا زمانی که ریزش مو رفع نشده است، حداقل یک ظاهر ساده برای موهای خود داشته باشید.

۵- از محصولات معتبر استفاده کنید

بسیاری از مادران متوجه نمی شوند نیاز بدن در دوران بارداری بسیار متفاوت است. بنابراین مهم است مجموعه ای از محصولاتی را تهیه کنیم که برای موها مفید هستند. مراقبت موها پس از زایمان به عهده خود شماست و ضروری است که به آن توجه کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

بیشتر بخوانیم: چرا سردرد بارداری به وجود می‌آید؟ چگونه آن را درمان کنیم؟

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد