صندلی اداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

0 1,114

امروزه بیشتر افراد نیمی از وقت خود را در محیط کار می گذرانند، در این بین افرادی هستند که پشت میز کار می کنند و زمان زیادی را صرف نشستن روی صندلی می کنند. این موقعیت، باعث می شود به ستون فقرات فشار زیادی وارد شود، برای جلوگیری از این مشکلات باید یک صندلی اداری خوب داشته باشید. داشتن صندلی خوب باعث می شود موقعیت بدنی خوبی داشته باشید و از عوارض پشت میزنشینی در امان بمانید.

انواع مختلفی از صندلی های اداری وجود دارد که هیچ کدام از آن ها لزوما بهترین نیستند، اما برخی نکات برای صندلی اداری ضروری هستند. این ویژگی ها به کاربر اجازه می دهد، صندلی خود را بر اساس نیازهای خود انتخاب کند. برای خرید صندلی اداری ویژگی های زیر را در نظر بگیرید:

نشیمنگاه صندلی

هنگام نشستن روی یک سطح، نشیمنگاه آدمی در تماس مستقیم با سطح قرار می‌گیرد. بهترین حالت برای نشستن، حالتی است که نیروی وزن آدمی در بیشترین سطح پخش می شود. طول نشیمنگاه صندلی باید متناسب با طول ران باشد، در غیر این صورت باعث خم‌شدن زانو می شود. در نتیجه فرد از پشتی صندلی فاصله می‌گیرد و این با اصول استاندارد سازگار نیست. مواد روی صندلی و پشت صندلی باید دارای پد کافی باشند تا راحت بتوانید مدت زمان زیادی روی آن بنشینید. بهتر است پارچه روی آن از جنسی باشد که هوا در آن نفوذ می کند چون مانع عرق کردن فرد می شود.

ارتفاع صندلی

ارتفاع صندلی باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم پنوماتیک ساده ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع صندلی باید در حدود ۴۰ تا ۵۵ سانتی متر باشد، این اندازه برای اکثر مردم یکسان است. ارتفاع صندلی از سطح زمین باید به گونه‌ای باشد که کف پا روی زمین قرار بگیرد و تقریبا بر آن عمود باشد.

پشت صندلی

پشت صندلی اداری ارگونومیک باید ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر باشد. اگر پشت صندلی جدا از صندلی باشد، باید در ارتفاع و زاویه قابل تنظیم باشد، همچنین پشت صندلی باید در زوایای جلو و عقب قابل تنظیم باشد. هنگامی که کاربر زاویه مناسب را انتخاب کرد برای جلوگیری از رفتن به سمت عقب باید صندلی با یک مکانیزم قفل شود.

پشتیبانی کمری

پشتیبانی کمر در پشت صندلی ارگونومی بسیار مهم است. ستون فقرات دارای یک منحنی درونی است و اگر بخواهید مدت زمان طولانی پشت صندلی بشینید باید از این منحنی مراقبت کنید. این منحنی از ساختارهای ستون فقرات مراقبت می کند. یک صندلی ارگونومیک باید یک تنظیم کمری (هر دو ارتفاع و عمق) داشته باشد تا هر کاربر بتواند آن را مناسب با منحنی کمرش تنظیم کند.

دسته صندلی

دسته صندلی باید قابل تنظیم باشد. آنها باید طوری طراحی شوند که دست های کاربر راحت بمانند و از ماهیچه‌های گردن و شانه محافظت کنند. آرنج و سینه هم باید راحت بمانند و در هنگام تایپ کردن دست کاربر به دسته های صندلی برخورد نکند. صندلی ارگونومیک باید به راحتی چرخانده شود تا کاربر بتواند بدون جابجایی به قسمتهای مختلف میز دست پیدا کند.

هر چقدر صندلی درای ویژگی های بیشتری باشد استانداردهای آن بیشتر رعایت شده است، در نتیجه از عوارض پشت میزنشینی در امان می مانید.

 

با ورود به فروشگاه اینترنتی بورسیکا از تنوعی بالا در انتخاب مبلمان اداری برخوردار خواهید شد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد