فواید سنگ پا برقی

0 1,393

پینه و خشک شدن پوست پا، بر اثر تحریک پوست به دلیل اصطکاک به مدت طولانی ایجاد می‌شود؛ در واقع زمانی که پوست شما در معرض اصطکاک قرار می‌گیرد؛ بدن برای محافظت از این قسمت حساس، سعی می‌کند با خشک و سفت کردن پوست، مانع از آسیب به آن شود. وقتی اصطکاک یا هر منبع تحریکی پوستی از بین رفت به مرور پینه نیز از بین می‌رود؛ اما خشکی پوست پا ممکن است تا مدت‌ها باقی بماند. پینه پا آزار دهنده است و شکل ظاهری آن را ناخوشایند می‌کند؛ بنابراین اینکه مدت‌ها صبر کنیم تا پینه خود به خود از بین برود ممکن است فرایندی طولانی باشد. در این راستا شما می‌توانید از سنگ پاهای دستی و برقی استفاده کنید. مدل‌های برقی فواید بسیار زیادی به شما می‌بخشند که در مقایسه با مدل‌های ساده و سنتی کارایی زیادتری دارند. در این مطلب با ما همراه باشید تا با فواید سنگ پا برقی بیشتر آشنا شوید.

پینه و سفت شدن پوست پا

پینه و پوست خشک و سفت ممکن است در افراد مختلف به صورت متفاوتی ظاهر شود. این قسمت‌های آسیب دیده در برخی موارد زرد رنگ می‌شوند و اغلب در پاشنه و روی غوزک پا قابل مشاهده هستند؛ در این قسمت‌های پوست، ضخامت پوست بیشتر شده و ممکن است حس در آن ناحیه کاهش یابد. پینه‌ها در زمانی ظاهر می‌شوند که پوست پا در برخورد با یک جسم مانند کف زمین یا کفش، ساییده شود؛  و این پینه‌ها بیشتر در زیر پا و بر روی پاشنه آن ظاهر  می‌شوند. زیرا وزن بیشتر پا بر روی این قسمت قرار دارد؛ راه رفتن به صورت پابرهنه می‌تواند این مشکل را بیشتر کند.

حال راه رهایی از این پینه‌ها چیست؟ شما می‌توانید با استفاده از سنگ پا و استفاده مداوم از آن این پینه‌ها و پوست‌های ضخیم و خشک را از بین ببرید. در این راستا دستگاه‌هایی به نام دستگاه برقی سنگ پا اختراع شده است که نسبت به نمونه‌های دستی آن، فواید بیشتری دارد که در این قسمت به آن می‌پردازیم:

یک سنگ پا برقی به سرعت می‌تواند پینه‌ پا را از بین ببرد

اگر قصد دارید با استفاده از سنگ پاهای سنتی پینه‌ پا را از بین برده و پوستتان را لایه‌برداری کنید؛ باید در هر نوبت وقت زیادی را صرف کنید. اما سنگ پای برقی قادر است این کار را به سرعت برای شما انجام دهد؛ به‌طور کلی ماشین‌ها اختراع شده‌اند تا بتوانند کارهای دستی را با سرعت و کارایی بیشتری انجام دهند و سنگ پا برقی نیز در این راستا کاربردی‌تر است و در وقتتان صرفه‌جویی می‌کند.

دستگاه سنگ پا برقی نسبت به نمونه‌های سنتی وزن کمتری دارد

سبک بودن سنگ پای برقی باعث می‌شود شما در مدت زمان مشخص به راحتی از آن استفاده کرده و خسته نشوید. اما سنگ پاهای سنتی وزن بیشتری دارند و با توجه به ساختار آن‌ها ممکن است به‌خوبی در دست جای نگیرند. علاوه بر این شما می‌توانید این دستگاه را با خود حمل کرده و در مسافرت‌ها نیز استفاده کنید.

اندازه جمع و جورتری دارد

سنگ پای برقی به قدری کوچک است که شما می‌توانید آن را در جیب خود جای دهید و با خود حمل کنید؛ در این صورت در تعطیلات نیز می‌توانید از این وسیله استفاده کرده و پاهای سالم‌تری داشته باشید.

هیچ تلاشی نیاز نیست

در سنگ پاهای سنتی شما باید سنگ پا را در مجاورت با پوست پا قرار داده و در زاویه‌های مختلف بر روی سطح پاهایتان بکشید تا پینه‌ها و خشکی‌های پوست از بین رفته و پوستتان لایه برداری شود؛ اما در سنگ پا برقی نیاز به هیچ گونه تلاشی نیست؛ تنها کافی است دستگاه را روشن کرده و آن را روی سطح پوست قرار دهید؛ دستگاه مابقی کار را به صورت اتوماتیک و با کارایی بالاتری انجام می‌دهد.

کارایی دستگاه بیشتر است

این دستگاه برقی قادر است به آسانی و در مدت زمان کم پینه پا را از بین برده و پوست نرم و تازه‌ای به شما ببخشد؛ کارایی این دستگاه با توجه به برقی بودن آن نسبت به دستگاه‌های سنتی بسیار بالاتر است و شما با استفاده از آن می‌توانید به این نتایج برسید و تفاوت‌ها را احساس کنید. ابزارهای سنتی ممکن است پینه پا را از بین ببرند؛ اما در نهایت پاهایتان را خشک‌تر و حساس‌تر می‌کنند؛ اما این دستگاه با از بین بردن پینه پا، پوست نرم و شفاف‌تری به شما می‌بخشد.

احتمال آسیب به پوست به حداقل می‌رسد

در حین از بین بردن پینه‌ها ممکن است به دلیل اصطکاک و فشار بیش از اندازه، به پوست پاهایتان آسیب وارد کنید. در مرحله اول این فشار بیش از اندازه ممکن است باعث زخم بر روی پوستتان شود؛ در حین اصطکاک قسمتی از پوست برداشته شده و زخم شود. اما دستگاه‌های برقی این کار را با ملایمت انجام می‌دهند و نیازی نیست شما فشاری را وارد کنید. در واقع سنگ پا برقی با حرکت نرم و ملایم خود تنها پوست نازکی از پاهایتان را لایه برداری می‌کند و این کار را با دقت انجام خواهد داد.

با استفاده از دستگاه سنگ پا برقی هزینه‌ها شما کاهش می‌باید

شما در ابتدا مقداری هزینه برای خرید این دستگاه پرداخت می‌کنید؛ اما با استفاده مکرر از آن، پوست پاهایتان سالم‌تر شده و نیاز به درمان‌های زیبایی و پزشکی نخواهید داشت. این دستگاه‌ها با توجه به مزایایی که به شما می‌بخشند قیمت ارزانی دارند.

دستگاه سنگ پا برقی را می‌توانید چندین بار استفاده کنید

بعد از استفاده از دستگاه سنگ پا برقی کافی است آن را تمیز کرده و در جعبه خود نگه دارید تا نوبت درمان بعدی فرا برسد. البته باید دقت کنید که فرایند تمیز کردن دستگاه با دقت انجام شود؛ زیرا در صورت کثیف بودن به مرور میکروب‌هایی در آن لانه کرده و در حین لایه برداری از پوستتان باعث بیماری‌های پوستی خواهند شد. قابلیت استفاده مجدد از این دستگاه یکی از فواید خوب و کاربردی آن به حساب می‌آید؛ شما یک بار هزینه‌ای پرداخت می‌کنید و همیشه می‌توانید از این دستگاه بهره‌مند شوید.

از دستگاه سنگ پا می‌توانید برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده کنید

مشکل اساسی که برای برخی از دستگاه‌های سنگ پا وجود دارد؛ این است که تنها برای قسمت خاصی از پا طراحی شده‌اند؛ اما در بیشتر دستگاه‌های الکتریکی، شما می‌توانید از آن برای بخش‌های مختلف بدنتان استفاده نمایید. این دستگاه با طراحی اصولی خود برای استفاده در قسمت‌های مختلف بدن ایمن است؛ البته قبل از اینکه آن را برای قسمت‌های دیگر بدن استفاده کنید؛ دفترچه راهنما را مطالعه نمایید و نحوه استفاده از آن را بخوانید؛ زیرا این کارایی در دستگاه‌های مختلف متفاوت است.

در هنگام خرید یک دستگاه سنگ پا برقی بهتر است عوامل ریز را در نظر بگیرید تا یک دستگاه مناسب خریداری کرده و از فواید آن حداکثر استفاده را ببرید:

دستگاهی بخرید که بتوانید به آسانی از آن استفاده کنید:

همه این دستگاه‌ها می‌توانند به سرعت پینه‌ها و پوست سخت پاهایتان را از بین ببرند؛ اما بهتر است دستگاهی بخرید که طراحی ظاهری بهتر و ارگونومیک داشته و استفاده از آن آسان‌تر باشد.

دستگاه سنگ پا متناسب با نیازتان باشد:

قبل از خرید با فروشنده حرف بزنید و مشکلات خود را با او در میان بگذارید تا یک دستگاه سنگ پا برقی مناسب با نیازتان را به شما معرفی کند.

عملکرد دستگاه سنگ پا برقی را در نظر بگیرید:

مانند خرید هر دستگاهی باید به دنبال خرید یک دستگاه سنگ پا با کارایی بالا باشید تا بتواند در مدت زمان کم  پینه‌ها را از بین ببرد. دستگاه شما باید کیفیت خوب داشته باشد و در هر بار استفاده به بهترین نتایج دست پیدا کند.

طراحی خوبی داشته باشد:

طراحی دستگاه سنگ پا برقی نیز حائز اهمیت است؛ با طراحی مناسب این دستگاه، شما می‌توانید در قسمت‌ها مختلف پاهایتان به راحتی از آن استفاده کنید. در صورتی که می‌خواهید در محیط‌های کم نور از آن بهره ببرید؛ به طور مثال در خوابگاه دانشجویی هستید بهتر است نمونه‌هایی را بخرید که دارای چراغ LED هستند. برخی مدل‌های سنگ پا برقی دارای سری‌های قابل تعویض است که بسته به قسمت مورد استفاده و شدت آسیب می‌توانید از این سری‌ها استفاده کنید.

انعطاف‌پذیری خوبی داشته باشد:

وقتی صحبت از انعطاف پذیری دستگاه سنگ پا برقی می‌شود؛ باید مدلی را بخرید که دارای ویژگی‌های بیشتری باشد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به سرعت‌های مختلف دستگاه، قابل شارژ بودن یا سیمی بودن، چراغ‌ها، طرح‌های مختلف سری برای قسمت‌های مختلف بدن و … اشاره کرد.

به قیمت آن توجه کنید: 

در هنگام خرید هر دستگاهی قیمت اهمیت دارد. گران‌ترین دستگاه سنگ پا به معنای با کیفیت‌ترین آن‌ها نیستند. بنابراین بهتر است قبل از خرید عوامل مختلف را در نظر گرفته و با تحقیق و جست و جو یک مدل مناسب با بودجه‌تان بخرید.

به عمر دستگاه توجه کنید:

عمر و کارایی این دستگاه‌ها بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود شما سالیان سال از آن استفاده کنید. در این راستا می‌توانید به وب سایت‌های مربوطه رفته و به نظرات مشتریان در مورد این دستگاه‌ها توجه کنید؛ تبلیغات شفاهی بهترین راه برای  پیدا کردن  یک دستگاه سنگ پا برقی مناسب است.

درکنار استفاده از دستگاه سنگ پا برقی، با چه فعالیت‌هایی می‌توانیم مانع از ایجاد پینه پا شویم؟

  • کفش راحت‌تری بپوشید.
  • در صورتی که علائمی از پینه مشاهده کردید؛ سریع با استفاده از دستگاه سنگ پا برقی آن را درمان کنید تا پوست ضخیم‌تر نشود.
  • بعد از دوش گرفتن پاهایتان را سریعاً با یک حوله نرم خشک کرده و از کرم‌های مرطوب‌کننده مخصوص پا استفاده کنید.
  • برای زیبایی و سلامت پاها از یک روال مراقبت روزانه بهره ببرید. شما می‌توانید در روز ۵ دقیقه برای سلامت و زیبایی پاهایتان وقت بگذارید و نتایج آن را مشاهده کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد