مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ ابرو

0 12,753

اگر ابروهای نازک و کم‌پشتی دارید و مرتب از مداد و سایه ابرو برای پرپشت نشان دادن آن استفاده می‌کنید، بهتر است سراغ روش‌های دائمی و جدیدتری بروید. امروزه روش‌های جدیدی برای پرپشت نشان دادن ابرو ابداع شده است که می‌تواند حجم ابروهای شما را به‌صورت کاملاً طبیعی دو برابر نشان دهد. میکروبلیدینگ یکی از روش‌های ترمیم ابرو به‌صورت نیمه دائمی است. این روش با تزریق رنگ‌دانه به پوست، ابرو را پرپشت‌تر و زیباتر نشان می‌دهد.

این روش اگرچه می‌تواند یک ابروی تمیز، زیبا، پرپشت و طبیعی به شما هدیه دهد اما  درصورتی‌که مراقبت‌های قبل، در حین و بعدازآن را به‌درستی انجام ندهید؛ کارایی آن پایین‌تر آمده و به‌سرعت رنگ خود را از دست می‌دهد. بعد از انجام میکروبلیدینگ هرچند وقت یک‌بار (بسته به جنس پوست و کیفیت مواد) به ترمیم نیاز دارید؛ حال اگر مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ را به‌درستی انجام دهید؛ زمان موعد ترمیم طولانی‌تر خواهد شد.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ نوعی هنر و معماری است، درواقع یک فرد متخصص با در نظر گرفتن ابعاد، زوایای صورت و شکل ابتدایی ابرو سعی می‌کند به‌صورت کاملاً هنرمندانه نواقص ابرو را رفع کرده و یک مدل ابروی طبیعی را بر روی صورت شما طراحی کند. در انتخاب رنگ مناسب برای میکروبلیدینگ بهتر است به رنگ مو و ابرو، تن پوست و رنگ چشم نیز توجه شود. این فرایند به لطف وسیله‌ای با دقت بسیار بالا انجام می‌شود؛ قلم نوک تیزی که در آن تعدادی سوزن جای گرفته و بر روی پوست طرح ایجاد می‌کند. این سوزن‌ها رنگ‌دانه‌ها را باظرافت به لایه اپیدرم پوست وارد می‌کنند تا واقعی و طبیعی به نظر برسند.

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ

مراقبت‌های بعد از میکروبلیدینگ برای حفظ زیبایی ظاهری و طول عمر ابرو بسیار اهمیت دارد. بنابراین بهتر است بعد از  انجام آن یک سری نکات را رعایت کنید تا بازدهی و ماندگاری کار بیشتر شده و در زمان دیرتری به ترمیم نیاز داشته باشد. به‌طور متوسط بعد از فرایند میکروبلیدینگ، ابروی موردنظر بعد از یک سال تا ۱۸ ماه به ترمیم احتیاج دارد. البته این زمان به عمر رنگ‌دانه‌ها و نوع پوست شما برمی‌گردد. افرادی که پوست چرب‌تری دارند ممکن است تا قبل از ۱۲ ماه نیز به ترمیم نیاز داشته باشند و در مقابل افراد با پوست خشک می‌توانند تا ۱۸ ماه نیز صبر کنند و سپس برای ترمیم به مراکز زیبایی مراجعه نمایند.

این مراقبت‌ها ، ۷ تا ۱۴ روز بعد از میکروبلیدینگ انجام می شوند تا تأثیر و کارایی کار بالاتر برود. البته مراقبت‌های تخصصی به نوع پوست شما ربط دارد و این دستورالعمل‌های کلی برای پوست‌های طبیعی است. در برخی موارد طبق صلاح‌دید متخصص باید پوستتان را خشک نگه‌دارید و در برخی از افراد باید روی آن کرم و پماد قرار داده شود.

میکروبلیدینگ ابرو

۱. فعالیت‌های سنگین بدنی نداشته باشید

سعی کنید تا یک هفته از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی (که باعث عرق کردن می‌شود) خودداری کنید. در این صورت عرق کردن و نفوذ آن به ابرو می‌تواند کارایی کار را پایین بیاورد.

۲. در معرض نور خورشید قرار نگیرید

بعد از میکروبلیدینگ بهتر است در زیر نور خورشید قرار نگیرید و به مدت ۴ هفته، هرگونه آفتاب گرفتن و برنزه کردن را تعطیل کنید. زیرا نور خورشید می‌تواند رنگ‌دانه‌ها را کمرنگ کند و درنتیجه ابروی شما کمرنگ‌تر شده و زودتر به ترمیم نیاز پیدا خواهد کرد.

۳. استفاده از آب، صابون و هر نوع لوسیونی ممنوع است

بهتر است تا ۷ روز بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو از هیچ نوع آب، لوسیون، صابون و یا هر نوع مادۀ آرایشی بر روی ابرو و پوست ناحیه اطراف آن استفاده نکنید. تماس لوازم‌آرایشی شیمیایی یا لوسیون می‌تواند در روزهای اولیه میزان پیگمنت را کاهش دهد.

۴. حمام بخار و داغ نروید

تا ده روز بهتر است از حمام‌های طولانی، سونا و جک وزی دوری کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است در زمان حمام، آب به ابروهایتان نفوذ نکند. برای این کار می‌توانید مقداری کرم محافظ بر روی صورتتان بزنید تا حد امکان زیر دوش نروید. زیرا آب داغ و بخار حاصل از آن می تواند پیگمنت ها را از بین ببرند و ابرو را کمرنگ‌تر کنند.

۵. استخر نروید

تا ده روز ممنوعیت شنا دارید و بهتر است از تماس آب استخر با صورت و ابروی خود جلوگیری کنید.

۶. بر روی صورتتان نخوابید

تا ده روز اول سعی کنید که در هنگام خواب بر روی صورتتان نخوابید. به علت تماس طولانی‌مدت ابرو با بالش در حین خواب ممکن است مراحل تثبیت رنگ به‌درستی انجام نپذیرد.

۷. هرگونه درمان بر روی پوست صورت را تعطیل کنید

به مدت ۴ هفته سعی کنید هیچ عمل و کار خارجی مانند بوتاکس، ماسک صورت و کرم شیمیایی بر روی پوست صورتتان قرار ندهید.

۸. نگران خارش و پوسته‌پوسته شدن نباشید

تا ۷ روز اول ممکن است احساس خارش و پوسته‌پوسته شدن داشته باشید که طبیعی است. اگر این روال ادامه‌دار بود حتماً به آرایشگر خود مراجعه کنید. به‌طور طبیعی درصورتی‌که دستورالعمل‌های بهداشتی قبل، در حین و بعد از میکروبلیدینگ را به‌درستی انجام دهید، امکان خارش و پوسته‌پوسته شدن وجود ندارد.

تا حد امکان سعی کنید موضع را نخارانید و آن را ملتهب و حساس‌تر نکنید. در صورتی که پوسته‌پوسته شد اجازه دهید تا به‌صورت خودکار از بین برود و بریزد.

۹. از خوردن غذاهای تند و ادویه‌دار اجتناب کنید

غذای خیلی تند و ادویه‌دار نخورید تا فرایند میکروبلیدینگ به‌درستی انجام شود.

۱۰. سیگار نکشید
۱۱. در معرض باد قرار نگیرید

وزش باد و برخورد آن به ابروها نیز ممکن است به آن‌ها آسیب بزند. بنابراین تا ده روز بهتر است دوچرخه‌ سواری نکنید و یا از وسایل نقلیه سر باز برای رفت‌وآمد خود استفاده نکنید.

۱۲. اگر علائم غیر عادی مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید

بعد از انجام میکروبلیدینگ ابرو، درصورتی‌که علائمی مانند تب، قرمزی، تورم، حساسیت و رگه‌های قرمز بر روی پوست مشاهده کردید حتما به پزشک مراجعه کنید.

۱۳. پوست چرب و یا خشک خود را دست‌کاری نکنید

در طی دوره درمان، درصورتی‌که پوست چرب یا خشکی دارید؛ سعی نکنید با استفاده از کرم‌ها و مواد دیگری این چربی یا خشکی را از بین ببرید. تماس مواد شیمیایی با ابرو می‌تواند تثبیت و رنگ‌پذیری کار را تحت  تأثیر قرار دهد. تا جای ممکن سعی کنید پوستتان عرق نکند و همان‌طور که اشاره کردیم در صورت پوسته‌پوسته شدن ابرو، آن را به حال خود بگذارید تا پوست بریزد.

۱۴. رنگ نهایی ابروها بعد از ۳۰ روز ظاهر می‌شود

فرایند بهبودی و عادی شدن رنگ ابروها، در درمان میکروبلیدینگ با توجه به سن و قدرت بدنتان ممکن است ۴ تا ۶ هفته طول بکشد. در ابتدای کار و در این بازه ممکن است رنگ‌دانه‌ها غیرطبیعی و بسیار پررنگ باشد اما به‌مرور رنگ طبیعی آن‌ها ماندگار می‌شود. بنابراین بعد از یک ماه تا ۶ هفته رنگ ابروها کمرنگ شده و به حالت طبیعی بازمی‌گردد و این واکنش نشان‌دهندۀ از بین رفتن رنگ و  نادرست بودن عملیات میکروبلیدینگ نیست. بهتر است بعد از ۶ هفته از اولین جلسه میکروبلیدینگ ابرو، به مرکز زیبایی خود مراجعه کرده و  با متخصص خود مشورت کنید.

۱۵. بعد از تثبیت و گذراندن دوره مورد نظر از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

بعد از ۴ تا ۶ هفته که رنگ ابرو ثابت و طبیعی شد با مشورت متخصص زیبایی خود از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. ماندن در زیر نور خورشید در مدت طولانی و بدون کرم‌های ضد آفتاب باعث می‌شود تا رنگ‌دانه‌های ابرو از بین رفته و خیلی زود ابرو کم‌رنگ و بی‌رنگ شود. بنابراین همیشه از کرم های ضد آفتاب با SPF 30 تا SPF 50 استفاده کنید.

۱۶. زمان‌ترمیم را مشخص کنید

ابروهای میکروبلیدینگ شده طی چند مرحله‌ترمیم خواهند شد. نشست دانه‌ها و قرارگیری دقیق آن‌ها نیازمند زمان بوده و رنگ دانه‌ها با مرور زمان حالت طبیعی پیدا خواهند کرد. اگر پس از انجام میکروبلیدینگ متوجه خروج رنگ‌دانه‌ها از ابروی خود شدید نگران نباشید.

بنابراین در زمان‌ترمیم غفلت نکنید و بسته به نوع پوستتان و مواد و  رنگ‌دانه‌ها زمان مشخصی را برای این کار در نظر بگیرد و در زمان معین به مرکز زیبایی بروید. اگر ترمیم در زمان درست و به‌موقع انجام نشود ممکن است رنگ‌دانه‌ها از بین رفته و کار خراب شود. افرادی که دارای پوست‌های چرب هستند تا قبل از ۱۲ ماه به عمل‌ترمیم نیاز پیدا می‌کنند اما ترمیم ابرو در افرادی که پوست طبیعی دارند می‌توانند تا ۱۸ ماه طول بکشد.

مراقبت‌های پوستی در روز انجام میکروبلیدینگ ابرو

  • ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از انجام میکروبلیدینگ نوشیدنی الکل دار ننوشید.
  • دو ساعت قبل از انجام میکروبلیدینگ ابرو قهوه ننوشید. زیرا تورم و خونریزی پوست را بیشتر می‌کند و رنگ‌دانه کمتری جذب پوست خواهد شد.
  • ۲۴ ساعت قبل از میکروبلیدینگ ابرو آسپرین و ایبوپروفن مصرف نکنید.

مراقبت‌های  پوستی قبل از میکروبلیدینگ

علاوه بر مراقبت‌ها و نکات درمانی بعد از میکروبلیدینگ انجام این کار در شرایط استاندارد و مراقبت‌های بهداشتی قبل و حین کار نیز اهمیت دارد. بنابراین قبل از انجام میکروبلیدینگ یک تا دوماه قبل به مراکز تخصصی زیبایی مراجعه کرده و در مورد مراقبت‌های بهداشتی قبل از میکروبلیدینگ از آن‌ها مشورت بگیرید:

  • یک هفته قبل از انجام میکروبلیدینگ ابروها از عمل موزدایی مانند واکس، لیزر و الکترولیز بر روی صورتتان استفاده نکنید. این کار ممکن است جذب رنگ‌دانه‌ها را کم‌تر کند.
  • تا دو هفته قبل از میکروبلیدینگ آفتاب نگیرید و یا در معرض آفتاب شدید نباشید، زیرا در این صورت رنگ‌دانه‌ها پررنگ‌تر از معمول جذب خواهند شد و رنگ ابرو غیرطبیعی می‌شود.
  • تا دو هفته قبل از میکروبلیدینگ هیچ کار پوستی بر روی صورتتان انجام ندهید.
  • یک هفته قبل از میکروبلیدینگ از روغن ماهی و ویتامین E استفاده نکنید.
  • سه رو قبل از میکروبلیدینگ ابروهایتان را اصلاح نکنید و یا روی آن رنگ نگذارید.
  • پوست در زمان عادت ماهیانه حساس‌تر است، بنابراین بهتر است در روزهای قبل یا بعد از عادت ماهانه عملیات میکروبلیدینگ را انجام دهید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد