کارهایی که سیری در آیفون انجام می‌دهد

0 1,109

سیری یک دستیار شخصی هوشمند است که به عنوان یک نرم‌افزار کاربردی برای آی‌اواس اپل کار می‌کند. وقتی سیری برای اولین بار اعلام شد عده ای از افراد گمان نمی کردند این برنامه بتواند مفید باشد، اما حدسشان کاملاً اشتباه بود. اگر به سیری اجازه دهید واقعا می تواند یک همراه شخصی خوب برایتان باشد. دامنه قدرت او باعث می شود به کشف چیزهایی که می خواهید بروید و برای رسیدن به خواسته هایتان دستورالعمل های ویژه ای ارائه می دهد. چگونه در آی پد خود سیری را روشن کنید و از آن استفاده کنید:

۱. راه اندازی برنامه
یکی از ساده ترین وظایف سیری نمایش دادن است که اغلب نادیده گرفته می شود. هنگامی که می خواهید فیس بوک خود را راه اندازی کنید تنها با گفتن جمله‌ ای نظیر “سیری، اپلیکیشن فیس بوک را اجرا کن” سیری اقدام به‌ اجرای اپلیکیشن‌ مورد نظر می کند.

۲. پیدا کردن رستوران مورد نظر و رزرو کردن آن
بهترین ویژگی در مورد سیری این است که وقتی از او می خواهید رستورانی را معرفی کند، نزدیکترین رستوران را در نظر می گیرد. این باعث می شود انتخاب شما بسیار ساده باشد. با این حال، اگر رستوران دارای جدول باز باشد، گزینه ای برای تهیه رزرو می بینید، در نتیجه برای آماده شدن غذا منتظر نمی مانید. سیری همچنین می تواند به شما بگوید سینماها چه فیلم هایی پخش می کنند و نزدیکترین ایستگاه گاز به شما کدام ایستگاه است.

۳. پاسخ دادن به سوالات
می توانید از سیری برای جستجوی صفحات وب استفاده کنید، تنها کافی است به اول سوالات خود پیشوند گوگل اضافه کنید. اما فراموش نکنید که سیری می تواند بسیاری از پرسش های اساسی را بدون رفتن به یک مرورگر وب پاسخ دهد. مثلاٌ بپرسید “پل مککارتنی چند ساله است؟” یا “در یک دونات چه مقدار کالری وجود دارد؟” اما زمان هایی که جواب دقیق را نمی داند، می تواند اطلاعات مربوطه را بدست آورد و شما را به صفحات وب ببرد.

۴. ماشین حساب
یکی دیگر از ویژگی هایی که اغلب نادیده گرفته می شود و در دسته «پاسخ سوالات» قرار می گیرد توانایی استفاده از سیری به عنوان یک ماشین حساب است. این می تواند یک درخواست ساده مانند ضرب و تقسیم باشد یا یک پرس و جوی عملی مانند اینکه بیست درصد از بیست و هشت میلیون تومان چقدر می شود؟

۵. یادآوری
می توانیداز سیری برای تنظیم یادآوری ها استفاده کنید. این می تواند یک یادآوری ساده باشد مانند اینکه به من یادآوری کن فردا ساعت هشت شب آشغال ها را بیرون ببرم.

۶. تایمر
تنها کافی است به تایمر بگویید دو دقیقه، پس از آن سیری شروع به شمارش معکوس می کند.

۷. زنگ هشدار
اگر به یک چرت کوتاه نیاز دارید فقط کافی است از او بخواهید دو ساعت دیگر شما را بیدار کند. اگر در حال سفر هستید این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد، فقط باید مطمئن شوید که زنگ هشدار تنظیم شده است. سعی کنید آن را در هنگام رانندگی از بین نبرید.

۸. یادداشت ها
سیری همچنین می تواند به عنوان یک یادداشت مفید باشد. می توانید لیست کارهای خود را در آن یادداشت کنید و به ترتیب آن ها را انجام دهید.

۹. تنظیم کردن تقویم
می توانید از سیری برای تنظیم قرار جلسه یا رویدادها استفاده کنید. این رویداد در مرکز اطلاع رسانی و در روز تعیین شده نشان داده می شود و به این ترتیب پیگیری جلسات را آسان تر می کند.

۱۰. یادآوری مکان
با استفاده از موقعیت ‌یاب (GPS)، سیری می‌تواند یادآور‌هایی خاصی را بر اساس مکان ارائه دهد. برای انجام این کار وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید و از قسمت Privacy گزینه Location Services را انتخاب کنید. در این بخش می‌توانید موقعیت مورد نظر را مثل خانه یا محل کار تنظیم کنید، در این حالت می توانید یادآوری خود را تنظیم کنید. مثلا به من یادآوری کن که به خانه رسیدم به دوستم زنگ بزنم و تولد او را تبریک بگویم. اما باید یادآوری ها را در تنظیمات سرویس مکان فعال کنید.

۱۱. پیام های متنی
سیری به زودی پشتیبانی از ارسال پیام های صوتی را دریافت می کند. این دستیار صوتی می‌تواند با استفاده از گفته‌ های کاربر، پیامی را به صورت ایمیل یا پیامک ارسال کند. تنها کافی است دستور و متن مورد نظر را جهت ارسال به‌ سیری بگویید.

۱۲. به روز رسانی وضعیت فیس بوک/ توییتر
سیری فیس بوک یا توییتر را مشابه ارسال یک پیام متنی به روز رسانی می کند. فقط کافی است به او بگویید من به اعلان های جدید احتیاج دارم، سیری بلافاصله فیس بوک را به روز می کند.

۱۳. ایمیل
سیری همچنین می تواند پیام های جدید ایمیل را برایتان بخواند و برایتان ایمیل ارسال کند. تنها کافی است به او دستور دهید به ایمیل شما رفته و ایمیل های جدید را بخواند، سیری بلافاصله این کار را انجام می دهد.

۱۴. دیکته صدا
می توانید از صدای دیجیتالی سیری استفاده کنید و هر مطلبی را که می خواهید تایپ کنید. صفحه کلید استاندارد روی صفحه نمایش دارای یک دکمه میکروفن است. آن را ضربه بزنید و مطلب مورد نظر را بخوانید.

۱۵. آواشناسی
آیا سیری در تلفظ کردن لیست مخاطبین مشکل دارد؟ اگر مخاطب را ویرایش کرده و یک فیلد جدید به آن اضافه کنید، گزینه ای برای اضافه کردن یک نام فونتیک یا نام خانوادگی فونتیک خواهید دید، در نتیجه سیری نام درست و کامل را برایتان تلفظ می کند.

۱۶. نام مستعار
سیری علاوه بر جستجوی مخاطبین، نام مستعار را نیز بررسی می کند. بنابراین اگر با ذخیره کردن نام همسر خود در سیری مشکل دارید، می توانید از نام مستعار استفاده کرده وآن را با نام بانوی خانه یا عشق زندگی ذخیره کنید.

۱۷. بالا بردن صدا
نیازی نیست برای فعال کردن سیری دکمه Home را فعال کنید، تنها کافی است صدای خود را بالا ببرید و از سیری بخواهید روشن شود در این لحظه تنظیمات آن روشن می شود.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد