انواع قاب گوشی اپل آیفون ۱۰ (Apple iPhone X)

0 927

در زمان نگارش این مقاله آیفون ایکس یکی از گران ترین گوشی های ساخت شرکت اپل می باشد که وارد بازار شده است، بنابراین این گوشی بسیار با ارزش است و باید به خوبی از آن محافظت کرد. یکی از راهکارهای حفاظتی از گوشی همراه، خرید قاب و پوشش صفحه مناسب می باشد تا گوشی را در برابر خط و خش، ضربه و سقوط از ارتفاع حفظ کند.

در این مطلب سعی کردیم بهترین قاب های موجود در بازار که برای آیفون ایکس طراحی شده است را به شما معرفی کنیم و توضیح مختصری از آنها ارائه دهیم. در صورتی که قصد خرید هر یک از این قاب ها را دارید به سایت سازنده آن مراجعه کرده و مشصات دقیق آن را مطالعه کنید. برخی از این قاب ها، قابلیت های کاربردی نیز در خود جای داده اند، مثلا شما می توانید از آن ها به عنوان کیف پول و یا نگهداری کارت های اعتباری خود استفاده نمایید. در نهایت تمامی این قاب ها با نوآوری های به روز آیفون ایکس سازگار هستند و اختلالی در تکنولوژی تشخیص چهره آیفون(Face ID) و یا شارژ بی سیم (AirPower) و … ایجاد نمی کنند.

۱- Proporta Blake Folio Case with Card Slot
این قاب از چرم با کیفیت ساخته شده و یک انتخاب خوب برای گوشی آیفون ایکس شما است، پوشش آن محکم ومقام و سطح آن نرم و لطیف است و هنگامی که آن را دردست می گیرید حس خوبی به شما منتقل می کند، این قاب مانند یک کیف گوشی شما را در بر می گیرد، بنابراین هم قاب پشتی و صفحه نمایش آن محافظت خواهد شد.

جنس داخلی آن از پوشش کربنی است که باعث می شود که در هنگام ضربه شدید، آن را خنثی کرده و به بدنه گوشی شما منتقل نکند. بر روی لبه های قاب مگنت های به کاررفته است تا درب قاب ثابت بماند و زیبایی آن بیشتر شود. بر روی این قاب محفظه ای برای نگهداری کارت در نظر گرفته شده است و همچنین به دلیل خاصیت مغناطیسی آن، شما می توانید در مواقع لزوم، گوشی خود را به انواع فلزات متصل کرده و ازدست خود استفاده کنید، این قابلیت در هنگام رانندگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باعث می شود هر دو دست شما آزاد باشد.

۲- Mujjo Wallet Leather Cover
این قاب زیبا از چرم با کیفیت و اصل وپلی کربنات ساخته شده است و بر روی آن دو محفظه برای نگهداری کارت در نظر گرفته شده است، بدنه این قاب به گونه ای طراحی شده است که حس خوبی در دست کاربر ایجاد می کند. محل قرار گیری دوربین و درگاه های گوشی با دقت و به وسیله دستگاه های پیشرفته برش خورده است و شما دراستفاده از آنها هیچ محدودیتی ندارید.
این قاب به طور کلی تمام قسمت های پشتی و لبه های آن تحت پوشش قرار می دهد و مانع از ایجاد خط و خش و هر گونه ضربه خواهد شد.

۳- Griffin Survivor All-Terrain
این قاب به صورت سه تیکه طراحی شده است. یک ورقه شفاف بر روی صفحه نمایش آن قرار می گیرد و آن را در برابر خط و خش و ضربه محافظت می کند، شما می توانید با استفاده از این قاب به راحتی به تماس های خود پاسخ داده و تمامی عملکرد های مورد نظرتان را انجام دهید. در صورت نیاز می توانید به راحتی این پوشش را جدا کرده و دوباره نصب کنید. جنس بدنه آن از پلی کربنات مقاوم است و تمامی لبه ها و قسمت پشتی و کلید های آن را می پوشاند، پشت قاب نیز از جنس شفاف استفاده شده تا زیبایی و رنگ آیفون شما مشخص باشد. و طبق گفته سازندگان آن بر اثر سقوط از ارتفاع ۳ متری هیچ آسیبی نمی بیند. این قاب زیبا یک پوشش کامل برای آیفوت ایکس شماست، با این حال در استفاده ار کلید ها و درگاههای آن دچار مشکل نمی شوید و به راحتی می توانید از آنها استفاده نمایید. در صروت لزوم یک قاب شامل یک گیره به قسمت پشتی آن نصب می شود و شما می توانید گوشی خود را به کمربند و یا هر جای دیگر نصب کنید.

۴- Casetify Impact Case
این قاب زیبا در طرح و رنگ های متنوع برای هر نوع سلیقه ای طراحی شده است. این قاب زیبا از مواد QiTech ساخته شده و نوعی محافظت دو طرفه ایجاد کرده است، از طرفی قسمت بیرونی آن، گوشی را در برابر ضربه و خط و خش محافظت می کند و قسمت داخلی آن مانع از انتقال ضربه به بدنه گوشی خواهد شد.

۵- Tech21 Pure Clear
این قاب، یک محافظ تمام شیشه ای با لبه های محکم و به صورت برجسته است، تا هم از انتقال ضربه به گوشی جلوگیری کند و هم با ایجاد اصطحکاک با دست کاربر، مانع از لیز خوردن گوشی شود. طراحی این قاب به صورت دو لایه بوده و طبق ادعای سازندگان آن بر اثر سقوط از ارتفاع ۲ متری هیچ آسیبی به گوشی وارد نمی شود. در قسمت صفحه نمایش، لبه های قاب اندکی برجسته و بیرون طراحی شده است تا در صورت قرار دادن صفحه نمایش بر روی زمین، با سطح زمین تماس مستقیم نداشته باشد. کلیدهای کناری به وسیله پوشش این قاب محافظت می شود، درگاه ها و محل قرار گیری دوربین به خوبی برش خورده و در استفاده از آن محدودیتی وجود ندارد. مواد به کار رفته در این قاب بسیار با کیفیت بود و به مررو زمان تغییر رنگ نمی دهد و همیشه شفاف باقی می ماند.

۶- Apple iPhone X Leather Folio
شرکت اپل نیز به منظور حفاظت از گوشی خود، قاب مقاوم و زیبایی را طراحی کرده است. این قاب مانند یک کیف گوشی شما را در بر می گیرد، زمانی که درب قاب را باز می کنید صفحه نمایش آن به صورت اوتوماتیک روشن می شود و زمانی که درب آن را می بندید گوشی به خواب می رود. جنس داخلی آن از میکروفیبر نرم است و مانع از انتقال ضربه به بدنه گوشی می شود، اپل به صورت بسیار ظریف آرم زیبای این شرکت را بر روی این قاب طراحی کرده است. فضا برای نگه داشتن صورتحساب خود، یادداشت های کوچک، و چند کارت وجود دارد. و شما می توانید آن را در همه زمان ها روی گوشی خود نگه دارید، حتی زمانی که شما گوشی را به صورت بی سیم شارژ می کنید.

۷- OtterBox Strada Series
این کیف محافظ از جنس چرم و به صورت بسیار زیبا طراحی شده است و گوشی را در برابر ضربه های ناشی از افتادن در ارتفاع تا ۲ متر حفاظت می کند. طراحان این قاب، در درون آن محفظه ای برای نگهداری انواع کارت ها در نظر گرفته اند.
درب این قاب مجهز به مگنت می باشد و باعث می شود که به راحتی بسته بماند و زیبایی گوشی بیشتر شود. در قسمت جلوی کیف، شکافی به منظور پاسخ به تماس ها در نظر گرفته شده است ودیگر احتیاجی نیست که درب کیف را باز کنید. از نقاط قوت کاور آترباکس مدل Strada ، می توان به مقاوم در برابر سقوط، مقاوم در برابر خط و خش، محافظت از صفحه نمایش می توان اشاره کرد.

۸- Nodus Access Case 3
این کیف محافظ، با ۴ نوع چرم ایتالیایی تولید می شود، هنگامی که درب کیف محافظ را باز می کنید، هیچ قاب اضافی در اطراف گوشی شما مشاهده نمی شود و آن را دربر نگرفته است، در این حالت زیبایی گوشی شما بیشتر و چند برابر خواهد شد. به منظور ثابت نگه داشتن گوشی در قاب، از تکنولوژی میکرو ساکشن استفاده شده است که باعث چسبندگی گوشی به قاب می شود می‌شود.
در قسمت داخلی این گوشی محفظه ای برای نگهداری انواع کارت های اعتباری در نظر گرفته شده است. این کیف لبه های گوشی را پوشش نمی دهد، اما کناره های آن به گونه ای طراحی شده است که مانع از تماس لبه گوشی با سطح زمین می شود و به این صورت از انتقال ضربه به آن جلوگیری می نماید.

۹- UAG Trooper
این قاب به صورت بسیار مقاوم طراحی شده، و نوع ظاهر آن ممکن است باب میل همه نباشد. اما میزان حفاظتی که از آیفون شما به عمل می آورد بسیار بالاست و ضربه های ناشی از سقوط از ارتفاع ۱٫۲ متری را خنثی می کند و با استاندارد ها نظامی مطابقت دارد، جنس بدنه آن از پلاستیک سخت است و آیفون ایکس را در برابر خط و خش، ضربه و گرد و غبارمحافظت می کند و شما در هنگام استفاده از آن به کلیدها، پورت ها و دوربین دسترسی دارید و محدودیتی برایتان ایجاد نخواهد کرد. درون این قاب محفظه ای برای نگهدای ۴عدد کارت در نظر گرفته شده است که شما می توانید از این قاب له عنوان کیف پول نیز استفاده کنید.

۱۰- Snakehive Bamboo Wood Back Case
شاید در نگاه اول این قاب چوبی، انتخاب خوبی به نظر نرسد و درمورد خرید قاب چوبی تردید داشته باشیم. اما این قاب بسیار مستحکم است و گوشی شما را در برابر ضربه و خط و خش محافظت می کند. طرح چوبی آن نیز در کنار صفحه زیبای آیفون ایکس، زیبایی این گوشی را بیشتر کرده است. لایه اول یعنی همان لایه زیرین از پلاستیک انعطاف پذیر بوده و روکش رویی از چوب طبیعی و واقعی می باشد، این قاب از جنس بامبو، rosewood، چوب افرا، چوب گردو وگیلاس ساخته می شود و شما می توانید از میان آنها انتخاب نمایید.
قسمت های پشتی و لبه های گوشی توسط این قاب به صورت کامل حفاظت می شود، اما در محل قرار گیری کلید ها، درگاه و دوربین هیچ پوششی وجود ندارد.

۱۱- Spigen Liquid Air Case
این قاب به صورت باریک ، سبک و بسیار مقاوم طراحی شده است، لبه های آن به گونه ای است که گوشی را در برابر ضربه و خط و خش محافظت کرده و ضربه های احتمالی را جذب می کند، نوع تکنولوژی به کار رفته در لبه های کاور، Cushion نام دارد که مانع از ترک خوردن صفحه نمایش و دوربین می شود. این کاور بسیار منعطف بوده و از جنس TPU ساخته شده است و می‌تواند به کمک شبکه ‌‌بندی داخل کاور در مقابل شوک وارده بر اثر برخورد و ضربه مقاومت خوبی از خود نشان داده و جلوی آسیب به گوشی را بگیرد، همچنین به علت طراحی شبکه بندی خود با دست کاربر اصطحکاک ایجاد کرده و مانع از لیز خوردن آن می شود. همچنین در این کاور پوششی شبیه به کلیدها، روی کلیدهای تنظیم صدا و پاور گوشی قرار می‌گیرند تا از آن‌ها در برابر خط‌ و خش محافظت کند.

۱۲- Peel Super Thin
این قاب بسیار نازک است و هیچ تغییر قابل ملموسی در حجم و وزن گوشی شما ایجاد نخواهد کرد. ضخامت آن ۰٫۳۵ میلی متر می باشد و شما می توانید به راحتی در زمانی که قاب بر روی گوشی قرار دارد، از طریق شارژ بی سیم، گوشی تان را شارژ کنید. لبه ای این قاب اندکی برامده است تا در صورت تماس با سطح زمین، صفحه نمایش و لنز گوشی آسیب نبیند.
با توجه به ضخامت کمی که دارد؛ از نظر حفاظتی نسبت به قاب های بالا ضعیف تر است. این قاب ضد لکه و گرد و غبار اسنت و هیچ گونه اثر انگشتی بر روی آن باقی نمی ماند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد