خواص کلم کالی و تاثیر آن در کاهش وزن

10 نوشیدنی مفید و جذاب با استفاه از کلم کالی

0 1,817

کلم‌کالی یک سبزی برگدار از خانواده‌ کلم وحشی است که گل کلم، بروکلی و کولارد با آن هم خانواده هستند.

در یک فنجان کلم کالی خام:

– فقط ۳۳ کالری
– تقریبا ۳ گرم پروتئین
– ۲.۵ گرم فیبر (که به کنترل قند خون و احساس سیری کمک می کند)
– ویتامین‌های A ،C و K
– فولات و ویتامین B که برای رشد مغز کلیدی می‌باشند
– اسید آلفا لینولنیک و اسید چرب امگا ۳ (در حالی که کلم کالی نسبت به ماهی، امگا ۳ کمتری دارد، اما این سبزی راهی برای به دست آوردن برخی از این چربی‌های سالم در رژیم غذایی است.)
– لوتئین و زاکسنتین، مواد مغذی و مواد معدنی شامل فسفر، پتاسیم، کلسیم و روی

آب کلم کالی ممکن است یکی از بهترین آب میوه‌ها برای کاهش وزن باشد زیرا یک فنجان کلم کالی خرد شده فقط ۳۳ کالری دارد. کلم کالی می‌تواند به عنوان یک سم‌زدای طبیعی خون را تسویه کند و باعث کاهش وزن اضافی شود. زیرا کلم کالی غنی از آنتی اکسیدان‌ها، فیبرهای رژیمی، ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌های گیاهی می‌باشد. علاوه بر این، سرشار از ویتامین A می‌باشد که به جلوگیری از شب کوری کمک می‌کند. ویتامین K موجود در آن کمک می‌کند تا استخوان‌ها تقویت شوند، در حالی که ویتامین E به تقویت ایمنی بدن کمک می‌کند. بنابراین، اگر در حال برنامه‌ریزی برای کاهش وزن هستید این سبزی فوق‌العاده را از دست ندهید. در این مطلب ۱۰ دستورالعمل خوشمزه آب کلم کالی برای کاهش وزن بیان شده است، با ما همراه باشید:

دستورالعمل اول:

در این آب میوه، علاوه بر استفاده از کلم کالی به عنوان عنصر اصلی، از هندوانه نیز استفاده شده است. هندوانه به طور موثر به کاهش وزن کمک می‌کند، بدون اینکه احساس گرسنگی کنید. این میوه همچنین حاوی کالری پایین و محتوای آب بالایی می‌باشد و به طور طبیعی بدن را سم‌زدایی می‌کند. هندوانه حاوی مقادیر قابل توجهی از برخی مواد مغذی مانند پتاسیم، ویتامین A و C می‌باشد. هندوانه منبع خوبی از فیبر است که برای حفظ عملکرد خوب گوارش مناسب است. این میوه خوشمزه برای افراد مبتلا به دیابت هم مناسب است زیرا کربوهیدرات کمی دارد و کم شیرین است.

مواد لازم:

کلم کالی: ۶-۷ برگ
برگ نعناع: چند عدد
هندوانه: ۲ فنجان
پودر دانه چیا: مقداری
آب: ½ فنجان

دستورالعمل:

هندوانه را بردارید و آن را بشویید. سپس آن را به اندازه کلم کالی برش دهید. برگ نعناع و برگ‌های کلم کالی را به طور کامل بشویید و آن‌ها را ریز خرد کنید. سپس، تمامی این مواد را داخل غذاساز بریزید. حالا ½ فنجان آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در نهایت، مقداری پودر تخم چیا را بردارید و روی این آب میوه خوشمزه بریزید. این بهترین زمان برای لذت بردن از این آب میوه است.

کلم کلی و هندوانه

دستورالعمل دوم:

لیمو می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و برای سلامتی کلی بدن خوب است. لیمو در این آب میوه به کاهش نفخ و افزایش سوزاندن چربی کمک می‌کند، زیرا به عنوان یک دیورتیک ملایم و طبیعی عمل می‌کند. لیموها غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند، در نتیجه اسیدیته آن‌ها هضم خوب را افزایش می‌دهد و از کبد محافظت می‌کند. آب سیب سبز موجب کاهش گرسنگی می‌شود زیرا پر از فیبر، چربی و سدیم است و قند کمی دارد. بنابراین، این یکی از بهترین دستورالعمل‌ها برای کاهش وزن است.

مواد لازم:

کلم کالی: ۴-۵ برگ
کرفس: ۳ ساقه
سیب سبز بزرگ: ۲ عدد
اسفناج: ۲ فنجان
لیمو: ۱ عدد

دستورالعمل:

ابتدا، تمام مواد را بشویید و آن‌ها را تمیز کنید. بعد برگ‌های کلم کالی، اسفناج و ساقه‌های کرفس را ریز خرد کنید. سپس، آب یک لیمو را فشرده و سیب سبز را به صورت معکبی خرد کنید. در نهایت، همه مواد را در آبمیوه‌گیری قرار دهید و آب آن را بگیرید.

دستورالعمل سوم:

اسفناج یک منبع قدرت است که به کاهش وزن کمک می‌کند. یک فنجان از این سبزی حاوی تنها یک گرم کربوهیدرات و۷ کالری است. این سبزی مقداری فولات، آهن، منیزیم، کلسیم و همچنین مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان را فراهم می‌کند. از طرفی زنجبیل برای کاهش وزن استفاده می‌شود زیرا گردش خون را تحریک می‌کند، سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد و سموم بدن را از بین می‌برد. بنابراین، اگر به دنبال بهترین دستورالعمل برای کاهش وزن هستید، نباید این گزینه را فراموش کنید.

مواد لازم:

کلم کالی: ۵-۶ برگ
اسفناج: ۲ فنجان
سیب سبز بزرگ: ۱ عدد
انگور سفید: ۱ فنجان
زنجبیل: یک قطعه کوچک

دستورالعمل:

ابتدا تمام مواد را با آب بشویید. سپس برگ اسفناج و برگ چغندر را تکه تکه کنید. بعد ریشه زنجبیل را پوست بگیرید و سیب سبز را ریز خرد کنید. همه آن‌ها را داخل یک آبمیوه‌گیری بریزید و آب آن را بنوشید.

کلم کالی و اسفناج

دستورالعمل چهارم:

این آب میوه را باید به لیست بهترین آبمیوه‌های گیاهی برای کاهش وزن اضافه کنید. جعفری اغلب به عنوان یک راه حل خوب برای کاهش وزن پیشنهاد می‌شود، زیرا به عنوان یک دیورتیک قوی عمل می‌کند. از طرفی خیار به کاهش سلول‌های چربی کمک می‌کند و آب آن مانند یک دیورتیک طبیعی عمل می‌کند. همچنین اساسا کمک می‌کند تا سلول‌های چربی و مایعات اضافی بدن از بین برود. علاوه بر اثر دیورتیک، به دلیل وجود ویتامین‌های قوی آنتی‌اکسیدانی مانند ویتامین A ،E و C به حذف سلول‌های چربی و سموم بدن کمک می‌کند.

مواد لازم:

کلم کالی: ۲-۳ برگ
جعفری: ۱ فنجان
سیب فوجی: ۱ عدد متوسط
خیار بزرگ: ۱ عدد
لیمو: ۱ عدد

دستورالعمل:

اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تمام سبزیجات و میوه‌ها را پاک کنید و کاملا بشویید. بعد از آن خیار را خرد کرده و به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس، سیب فوجی را ریز خرد کنید و آب لیمو را استخراج کنید. در نهایت جعفری و کلم کالی را ریز کنید. در نهایت، همه مواد را داخل آبمیوه‌گیری ریخته و سپس آب آن را به طور کامل بنوشید.

دستورالعمل پنجم:

آب تره سرشار از پتاسیم است که به عنوان یک دیورتیک عمل می‌کند و آب اضافی بدن را خارج می‌کند. آب تره برای کاهش وزن موثر عمل می‌کند زیرا هر فنجان از آن دارای کمتر از ۱۰ کالری می‌باشد. بسیاری از افراد از رژیم غذایی سوپ آب تره برای کاهش وزن استفاده می‌کنند، زیرا بدون اضافه کردن کالری، مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. کلم بروکلی در این آب میوه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند؛ زیرا سرشار از فیبر غذایی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی‌ها می‌باشد و کالری کمی دارد. آناناس کم چرب است، بنابراین بهترین انتخاب برای کاهش وزن است.

مواد لازم:

کلم کالی: ۷-۸ برگ
جعفری: ½ فنجان
آب تره: ۱ فنجان
کلم بروکلی: ½ فنجان
سیب سبز بزرگ: ۱ عدد
آناناس: ½ فنجان
جوانه های یونجه: مقداری
پودر جوانه گندم: ۱ قاشق چای خوری

دستورالعمل:

ابتدا سبزی‌ها، جوانه‌ها و میوه‌ها را به طور کامل زیر آب بشویید. سپس بروکلی، آناناس و سیب سبز را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس، برگ کلم کالی، تره و جعفری را به خوبی برش دهید. سپس همه مواد از جمله جوانه یونجه را در غذاساز قرار دهید و به خوبی ترکیب کنید. در نهایت، قبل از مصرف، ۱ قاشق چای خوری پودر گندم را به این آب میوه اضافه کنید.

کلم کالی و آب تره

دستورالعمل ششم:

کاهو در این دستورالعمل برای کاهش وزن موثر است زیرا کالری کمی دارد. یک فنجان کاهوی سبز دارای ۵ کالری است و یک فنجان کاهوی رومیانه ۸ کالری دارد. این می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا به شما اجازه می‌دهد یک وعده غذایی بزرگ و رضایت‌بخش داشته باشید بدون اینکه کالری زیادی بدست آورید. از طرفی پودر زردچوبه در این آب‌میوه می‌تواند در حفظ وزن ایده‌آل بسیار مفید باشد. کسانی که به دنبال راه‌هایی برای درمان چاقی، کاهش وزن و سایر بیماری‌های مرتبط با آن هستند می =‌توانند از پودر زردچوبه (۱ قاشق چای خوری) بهره‌مند شوند. بنابراین، این نیز یکی از بهترین دستورالعمل‌ها برای کاهش وزن است.

مواد لازم:

کلم کالی: ۴ برگ
جعفری فرفری: چند شاخه
ساقه جعفری: چند شاخه
کاهو: ۶ برگ
کرفس: ۲ ساقه
آناناس: ½ فنجان
زردچوبه: یک تکه کوچک
زنجبیل: یک تکه کوچک
لیمو: ۱ عدد

دستورالعمل:

مانند تمام دستورالعمل‌های دیگر، در این دستورالعمل هم به تمیز کردن مواد تشکیل دهنده نیاز دارید. بعد، به ترتیب، ساقه‌های کرفس، کلم کالی، کاهو و برگ جعفری را تکه تکه کنید. سپس آب ۱ لیمو را استخراج کنید و آناناس را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس همه مواد را به همراه ریشه زنجبیل و زردچوبه درون آبمیوه‌گیری قرار دهید و آب آن را میل کنید.

دستورالعمل هفتم:

این یکی از بهترین دستورالعمل‌های آب کلم کالی برای کاهش وزن است. اگر از احساس گرسنگی ناراحت هستید و می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، سعی کنید هویج بیشتری بخورید. آن‌ها عمدتا سرشار از فیبر و آب هستند و باعث احساس سیری می‌شوند و بدن را هیدراته می‌کنند. به علاوه، با خوردن هویج مواد مغذی ضروری مانند ویتامین A و K نیز دریافت خواهید کرد.

مواد لازم:

کلم کالی: ۵ برگ بزرگ
کرفس: ۲ ساقه
سیب سبز بزرگ: ۲ عدد
هویج متوسط: ۳ عدد

دستورالعمل:

مانند تمام دستورالعمل‌های دیگر، میوه‌ها و سبزی‌ها را به درستی تمیز کنید. بعد، هویج و سیب سبز را بردارید و آن‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس، ساقه‌های کرفس و برگ‌های کلم کالی را خرد کنید. در نهایت، همه مواد را داخل آبمیوه‌گیری قرار دهید و سپس آب آن را بنوشید.

کلم کالی و هویج

دستورالعمل هشتم:

گلابی‌های موجود در این دستورالعمل فیبر زیادی دارند و به بدن کمک می‌کنند تا طول عمر بیشتری داشته باشد. فیبر همچنین به بدن کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را از غذاها جذب کند و سیستم گوارش عملکرد منظمی داشته باشد. از طرفی ریحان با استفاده از تجدید سطوح انرژی و تشویق تشکیل سلول‌های جدید خون، به کاهش وزن اضافی و مبارزه با تنبلی کمک می‌کند.

مواد لازم:

کلم کالی: ۱ دسته
گلابی: ۱ عدد متوسط
سیب سبز بزرگ: ۱ عدد
ریحان: چند شاخه

دستورالعمل:

در مرحله اول، همه مواد را با دقت بشویید. سپس، تمام مواد تشکیل دهنده را ریز خرد کنید. مواد تشکیل دهنده را داخل آبمیوه گیری بریزید و آن را روشن کنید. شما می‌توانید روی این آب میوه یخ بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

دستورالعمل نهم:

برگ چغندر در این آب میوه باعث کاهش وزن ایمن‌تر، سریع‌تر و موثرتر خواهد شد، زیرا این سبزی کالری و چربی کمی دارد. از طرفی چغندر قند یا لبو کالری کمی دارد و سرشار از مواد مغذی می‌باشد. این ماده معده را پر می‌کند و باعث احساس سیری می‌شود. بنابراین، یک گزینه ایده‌آل برای کسانی می‌باشد که به دنبال کاهش وزن هستند.

مواد لازم:

کلم کالی: ۴-۵ برگ
جعفری: ½ فنجان
برگ چغندر: ۲-۳ عدد
سیب سبز متوسط، خرد شده: ۲ عدد
آناناس خرد شده: ½ فنجان
چغندر قند خرد شده: ½ فنجان
شاخه نعناع: ۱-۲ عدد
لیمو: ۱ عدد

دستورالعمل:

ابتدا تمام این مواد را پاک کنید و بشویید. کلم کالی، چغندر و جعفری را یک به یک تقسیم کنید. سپس، شاخه‌های نعناع را خرد کنید. چغندر و آناناس را تقسیم کنید و به صورت مکعب‌های کوچک در آورید. بعد از آن سیب سبز را خرد کنید. سپس تمام سبزیجات خرد شده و ریز شده را داخل آبمیوه‌گیری خود قرار دهید و در نهایت آب آن را بنوشید.

برگ چغندر

دستورالعمل دهم:

اگر به دنبال بهترین دستورالعمل برای کاهش وزن هستید، نباید این آب‌میوه فوق‌العاده را از یاد ببرید. روش تهیه آن به شرح زیر است:

مواد لازم:

برگ کلم کالی: ۶-۵ عدد
اسفناج: ۱ فنجان
ساقه چغندر: ۲ برگ
برگ کولارد: ۲ برگ
خیار: ½ فنجان
زنجبیل: یک قطعه کوچک
لیمو: ۱ عدد

دستورالعمل:

تمام سبزیجات را به دقت تمیز کنید و سپس کلم کالی، اسفناج، برگ چغندر و برگهای کولارد را خرد کنید. سپس، پوست خیار و ریشه زنجبیل را بگیرید و آن‌ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید. همه مواد را در یک مخلوط‌کن قرار دهید. در آن، آب یک لیمو را فشار دهید و آن‌ها را به خوبی با هم مخلوط کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

 

در بورسیکا بخوانید: چگونه فرایند کاهش وزن را سریع‌تر کنیم؟
در بورسیکا بخوانید: معرفی و دستور تهیه انواع دتاکس واتر سم‌زدا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد