TouchPad، صفحه کلید قابل تنظیم

0 741

صفحه کلید یکی از مهم ترین ابزار های ورودی در دنیای الکترونیک می باشد، که استفاده از آنها بسیار راحت تر از موس است. گاهی اوقات استفاده از موس ها بسیار خسته کننده و دردسر ساز می شود و یا در مواردی لپ تاپ یا کامپیوتر شما دارای کیبورد مناسب زبان شما نبوده و شما مجبور می شوید که تمامی این حروف را با برچسب بر روی آن بچسبانید. در این میان کیبورد های کوچک و کمکی یک گزینه خوب محسوب می شوند.

“TouchPad” یک صفحه کلیدUSB قابل تنظیم است که قابلیت ذخیره و ایجاد میانبر های صفحه کلید از طریق یک روش ساده و راحت را در اختیار کاربران قرار می دهد. شما می توانید هر عملکرد متناسب با برنامه مورد نظرتان را در این صفحه کلید قرار دهید و کار خود را سرعت ببخشید. از این وسیله می توان برای ویرایش در انواع برنامه های پردازش متن و یا دستورالعمل های خاص در انواع نرم افزار ها استفاده کرد. در واقع شما با سفارشی سازی این صفحه کلید و از طریق میانبر های ایجاد شده به کار خود سرعت می بخشید. تنظیمات سفارشی شده در این صفحه کلید ذخیره می شود و شما می توانید آن را به هر دستگاهی وصل کرده و از قابلیت های آن مطابق با تنظیمات خود استفاده کنید.

این صفحه کلید یک کیبورد USB HID است که شما می توانید به اسانی آن را به دستگاه مورد نظر خود وصل کرده و استفاده کنید. این صفحه کلید با محیط آدرینو سازگار است؛ آردوینو (Arduino) یک میکروکنترلر تک‌بردی است که به منظور تولید راحت‌تر برنامه‌هایی که با اشیاء یا محیط تعامل داشته باشند طراحی شده‌است. این ابزار، یک پلت فرم محاسباتی فیزیکی open-source است که بر اساس یک برد میکروکنترلر ساده تهیه شده و نیز یک محیط توسعه برای نوشتن نرم افزار جهت کار با برد می باشد.

در این صفحه کلید ۳۶ کلید خازنی تعبیه شده است. “TouchPad” به عنوان یک صفحه کلید میکرو است که صفحه لمسی خازنی آن، احساس یک صفحه کلید مکانیکی اما در سطح صاف را به کاربر منتقل می کند. برروی آن یک پوشش شفاف قرار گرفته که عملکرد هر کلید را مشخص می کند، این پوشش شفاف را می توانید بر حسب نوع نیاز و عملکرد مورد نظرتان تغییر دهید.

به طور کلی شما می توانید برای هر کلید آن ۵ عملکرد طراحی کنید، به همین دلیل این ۳۶ کلید می توانند تا ۱۸۰ تابع قابل تنظیم را به کاربر ارائه دهند. این ۵ عملکرد شامل حروف، اعداد، نمادها، میانبر ها و کلید های تغییر دهنده (Modifier key) می باشد. همچنین می توانید برای این صفحه کلید تاخیر و تکرار نیز اعمال کنید، چراغ های LED آن را طبق سلیقه خود قرار دهید البته چراغ های LED ردیف پایینی آن را تغییر داد.

سفارش سازی ظاهری این صفحه کلید از دو طریق انجام می شود، به عنوان روش اول، می توان با استفاده از قلم مخصوص، عملکرد مورد نظر را بر روی پوشش شفاف آن مشخص کرد و یا الگو مورد نظر خود را طراحی کرده و بر روی این صفحه شفاف چاپ کنید و آن را بر روی کیبورد خود قرار دهید.

طراحی این صفحه کلید بسیار ظریف و باریک بوده و می توانید آن را به اسانی حمل کنید اما در حمل آن دقت کنید و مراقب باشید آسیبی به آن وارد نشود. این صفحه کلید بسیار انعطاف پذیر بوده و با انواع سیستم عامل ها، از جمله ویندوز، مک و لینوکس سازگار است بدون اینکه نیاز به برنامه یا درایو خاصی داشته باشد. در قسمت زیرین این صفحه کلید در ۴ گوشۀ آن پد پلاستیکی قرار داده شده است تا هنگامی که آن را بر روی میز خود قرار می دهید حرکت نداشته باشد. با استفاده از این صفحه کلید شما قابلیت انجام هر نوع دستورلعمل در برنامه دلخواهتان را دارید.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد