معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۱۹

0 1,209

شرکت شیائومی یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه و فروش گوشی‌های هوشمند است که باتوجه به کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه طرفداران زیادی پیدا کرده است. در مطلب زیر به معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۱۹ می‌پردازیم، با ما همراه باشید:

۱. بهترین در مجموع: Xiaomi Redmi Note 5

“یک دستگاه قابل توجه است که انتخاب آسانی برای همه افراد در برند Xiaomi می‌باشد.”

Redmi-Note-5

شاید برایتان سخت باشد که بخواهید یک گوشی زیر ۵۰۰ دلار پیدا کنید که قابلیت‌های خوبی داشته باشد اما گوشی Redmi Note 5 یکی از گزینه‌های مورد توجه است.

این گوشی در هند با تنظیمات مختلفی موجود است که ۳-۶ گیگابایت رم و ۳۲/۶۴ گیگابایت حافظه دارد. این گوشی در چهار رنگ آبی، رز گلد، طلایی و مشکی ارائه می‌شود.

بدون در نظر گرفتن نسخه‌ای که انتخاب می‌کنید، پردازشگر این گوشی اسنپدراگون ۶۳۶ می‌باشد که عملکرد چشمگیری را به نمایش می‌گذارد. اندازه صفحه‌نمایش آن ۵.۹۹ اینچی در نظر گرفته شده است و صفحه آن از جنس IPS است که می‌تواند تصاویر را در کیفیت فول اچ‌دی به نمایش در بیاورد.

این شرکت از ایده عجیب و غریبی برای شارژ کردن این گوشی استفاده کرده است، به این صورت که به جای USB از پورت میکرو USB قدیمی موجود در قسمت پایین استفاده می‌کند. با این کار باتری این گوشی ۴۰۰۰ میلی آمپر خواهد بود که به راحتی یک و نیم روز دوام می‌آورد.

اندازه این گوشی برابر با ۱۵۸.۵ × ۷۵.۵ × ۸.۱ میلی متر و وزن آن برابر با ۱۸۰ گرم می‌باشد. سنسور اثرانگشت با طراحی دایره‌ای شکل کمی پایین‌تر از دوربین‌ها و در بخش میانی قاب پشتی قرار گرفته است. این گوشی در روز عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد و حتی در نور کم نیز عکس‌های قابل توجهی می‌گیرد که در این محدوده قیمت بسیار غیر معمولی است. اندروید که سیستم‌عامل این گوشی هوشمند به حساب می‌آید با نسخه ۸.۱ خودش روی گوشی نصب شده است. گوشی Redmi Note 5 از اتصال فلش پشتیبانی می‌کند و به همین سبب می‌توانید حافظه خارجی را به آن متصل کنید و از فضای ذخیره‌سازی زیادی استفاده کنید. این گوشی از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند و در قاب پشتی آن دو دوربین می‌بینید یکی از لنزهای این دوربین سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ با نام S5K2L7 می‌باشد و دیگری سنسور ۵ مگاپیکسلی است. تمام موارد بالا را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب تلفن همراه Xiaomi، را داشته باشید.

۲. دومین برنده در مجموع: Xiaomi Mi Mix 2S

“فوق العاده سریع می‌باشد و از مواد سرامیکی فوق العاده حساسی ساخته شده است.”

Mi-Mix-2S

اگر به دنبال یک گوشی هوشمند فوق العاده سریع هستید که قیمت آن کمتر از ۱۰۰۰ دلار باشد گوشی Xiaomi Mi Mix 2S یکی از گزینه‌های موجود در لیست است.

این گوشی یک دستگاه قابل توجه است که از مواد سرامیکی ساخته شده است و در دست بسیار حساس می‌باشد. این گوشی از یک صفحه نمایش ۵.۹۹ اینچی از نوع LCD استفاده کرده است که رزولوشن ۲۱۶۰× ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش شش اینچی آن از نسبت صفحه نمایش به بدنه ۱۸:۹ استفاده کرده است که در میان سازندگان گوشی‌های پیشرفته محبوب شده است. شیائومی می میکس ۲ اس اولین گوشی شیائومی است که از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کند.

در این گوشی پردازنده پر قدرت اسنپدراگون ۸۴۵ تعبیه شده است و در نسخه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت و نسخه‌های ۶۴/۱۲۸ با رم ۶ گیگابایت در بازار موجود است. مهم نیست از کدام نسخه آن استفاده می‌کنید در هر صورت این گوشی یکی از بهترین مدل‌های شیائومی می‌باشد.

این گوشی به یک باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که می‌تواند تا یک روز دوام بیاورد. یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی این است که از شارژ سریع کوالکام نسخه Quick Charge 3.0 نیز پشتیبانی کرده است. Mix 2S از سیم کارت‌های دوگانه پشتیبانی می‌کند، اما کارت‌های microSD ندارد و ضد آب نمی‌باشد. این گوشی در نسخه ۲۵۶ و رم ۸ گیگابایت و نسخه‌های ۶۴/۱۲۸ با رم ۶ گیگابایت موجود است.

با این حال بهترین جنبه این گوشی مقدار پولی است که پس از خرید آن در حساب بانکی شما وجود دارد، زیرا این گوشی در حدود ۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

۳. بهترین بودجه: Xiaomi A2 Lite

“یک گوشی هوشمند با کیفیت است که قیمت و کیفیت را به خوبی با هم ترکیب می‌کند.”

Mi-A2-Lite

چند گوشی Xiaomi در محدوده قیمت‌های زیر ۲۰۰ دلار هستند اما ما در این لیست به گوشی A2 Lite اشاره می‌کنیم؛ زیرا این گوشی هوشمند قیمت مناسبی دارد و ویژگی‌های آن به خوبی با هم ترکیب شده است. این گوشی به شما امکان می‌دهد سرعت‌های قابل قبولی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی داشته باشید. از نظر حافظه داخلی نیز سه نسخه ۳۲+۴ و ۶۴+۴ و نسخه ۳۲+۳ گیگابایتی از آن عرضه خواهد شد اما اگر می‌خواهید تلفن همراه خود را گسترش دهید، یک اسلات microSD وجود دارد که تا ۲۵۶ گیگابایت ارتقا می‌یابد. این گوشی از یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز و چیپست اسنپ دراگون ۶۲۵ شرکت کوالکام استفاده کرده است که از جمله بهترین چیپست‌های موجود در بازار می‌باشد و دارای رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت است. این گوشی دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی + ۵ مگاپیکسلی است که به شما امکان تنظیم فاصله کانونی چندگانه، حالت‌های پرتره و نرم افزار پشتیبانی شده با AI را می‌دهد. این گوشی به یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز است که این اندازه برای گوشی‌های هوشمند بسیار بزرگ است، شرکت Xiaomi ادعا می‌کند شارژ این گوشی تا دو روز دوام می‌آورد البته اگر از برنامه‌های کاربردی زیادی استفاده می‌کنید، ممکن است این زمان متفاوت باشد. ابعاد آن ۱۴۹.۳ × ۷۱.۷ × ۸.۸ میلی متر می‌باشد و وزنی برابر با ۱۷۸ گرم دارد. این گوشی در رنگ‌های قرمز، آبی، مشکی، طلایی و رزگلد ارائه می‌شود. شیائومی می ای ۲ لایت به یک پنل تماما صفحه نمایش ۵.۸۴ اینچی مجهز شده و رزولوشن ۲۲۳۰×۱۰۸۰ و نسبت ۱۹:۹ را ارائه داده است. همچنین دارای یک اسلات فلزی شیک است و از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند. با انتخاب این گوشی یک گوشی هوشمند مدرن با قیمت بسیار مناسب می‌گیرید.

۴. دومین برنده از نظر بودجه: Xiaomi Mi A1

“تا زمانی که این گوشی را داشته باشید، ایمن و به روز هستید.”

MI-A1

یکی از انتقادهایی که در بسیاری از تلفن‌های اندرویدی ارزان قیمت وجود دارد تعداد نرم افزارهای غیر ضروری است که به طور منظم به روز رسانی نمی‌شوند. اما این گوشی از رابط کاربری اندروید ۱ استفاده می‌کند که می‌تواند به مدت دو سال به طور منظم به روز رسانی شوند. بنابرین این گوشی جدیدترین و به روزترین تغییرات شرکت گوگل را مستقیما دریافت خواهد کرد که یک مزیت بسیار خوب محسوب می‌شود. گوشی شیائومی Xiaomi Mi A1 از رابط کاربری اختصاصی شرکت گوگل به نام Android One استفاده کرده است.

این گوشی مشخصات متوسطی دارد و در محدوده قیمت مناسبی قرار دارد. ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، شارژ سریع، پشتیبانی از دو سیم کارت و کارت حافظه microSD و دوربین‌های دوگانه با زوم اپتیکال ۲x از قابلیت‌های این گوشی می‌باشد. گوشی A1 دارای ابعاد ۷.۳× ۷۵.۸ × ۱۵۵.۴ میلی متر و وزن ۱۶۵ می‌باشد که به نسبت یک گوشی سبک وزن به حساب می‌آید و در حال حاضر در رنگ‌های مشکی، طلایی و رزگلد موجود است.

این گوشی ضد آب نیست و شارژ بی سیم هم ندارد، اما با توجه به قیمت پایین، امنیت و ماندگاری بالایی دارد. Mi A1 دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی می‌باشد که رزولوشن این صفحه نمایش ۱۰۸۰× ۱۹۲۰ یا Full HD است و نوع این صفحه نمایش لمسی خازنی LTPS IPS LCD است. این گوشی از یک پردازنده هشت هسته‌ای با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز و چیپست اسنپ دراگون ۶۲۵ شرکت کوالکام استفاده کرده است که از جمله بهترین چیپست‌های موجود در بازار می‌باشد.

۵. بهترین ارزش: Xiaomi Pocophone F1

“این گوشی ثابت کرده است که هنوز هم می‌توانید عملکرد قوی با قیمت مقرون به صرفه‌ای دریافت کنید.”

Pocophone-F1

گوشی Pocophone F1 جدیدترین گوشی Xiaomi می‌باشد و به شما ثابت می‌کند که هنوز هم می‌توانید گوشی مقرون به صرفه‌ای انتخاب کنید. این گوشی به آخرین نسل پردازنده‌های شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 845 مجهز شده است و دارای رم ۶ و ۸ گیگابایتی می‌باشد. پردازنده آن ۸ هسته‌ای است که هسته‌های Gold Kryo 385 با سرعت ۲.۸ گیگاهرتز و هسته‌های Kryo 385 Silver آن با سرعت ۱.۸ در ساعت عمل می‌کنند. این گوشی همچنین دارای سنسور اثر انگشت در پشت گوشی و حسگر تشخیص چهره مبتنی بر مادون قرمز است که می‌تواند در شرایط مختلف کار کند. استفاده از IR به این معناست که دوربین می‌تواند حتی در نور کم هم چهره شما را به خوبی اسکن کند. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی در پشت گوشی به خوبی کار خواهند کرد، البته یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در جلوی دوربین هم تعبیه شده است که برای گرفتن عکس‌های سلفی بسیار مناسب است. پوکوفون اف ۱ به یک باتری فوق العاده ۴۰۰۰ میلی آمپری مجهز شده است که می‌تواند تا ۲ روز دوام بیاورد. Pocophone F1 به یک نمایشگر ۶.۱۸ اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده است که رزولوشن ۱۰۸۰× ۲۲۴۶ پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه می‌دهد.

۶. بهترین صفحه نمایش بزرگ: Xiaomi Redmi 5 Plus

“این گوشی بسیار جذاب و قابل اعتماد است و دارای صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی می‌باشد که به راحتی می‌توانید با آن فیلم تماشا کنید.”

Redmi-5-Plus

آیا می‌خواهید یک تلفن جذاب با صفحه نمایش بزرگ و عملکرد خوب داشته باشید که کمتر از دویست دلار قیمت داشته باشد؟ گوشی Xiaomi Redmi 5 Plus انتخاب مناسبی است.

این گوشی دارای چیپست اسنپدارگون ۶۲۵ و پردازنده ۸ هسته ای Cortex-A53 می باشد که با سرعت ۲.۰ گیگاهرتز در ساعت عمل می‌کنند. پشتیبانی از دو سیم کارت، کارت حافظه microSD، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و شارژ سریع از ویژگی‌های این گوشی است. صفحه نمایش ۶ اینچی آن یکی از ویژگی‌های قابل توجه این گوشی است که برای تماشای فیلم بسیار عالی است. این اندازه اضافی به این معنی است که فضای بیشتری برای باتری وجود دارد. این گوشی از یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری استفاده کرده است که تا دو روز دوام می‌آورد، اما اگر از برنامه‌های زیادی استفاده می‌کنید حداقل تا یک روز برایتان کار می‌کند.

بدنه این گوشی فلزی و وزن آن ۱۸۰ گرم است و ابعاد این گوشی ۱۵۸.۵ × ۷۵.۵ × ۸.۱ می‌باشد. هم اکنون این گوشی در رنگ‌های مشکی، طلایی، آبی روشن و رز گلد ارائه می‌شود. شیائومی ردمی ۵ پلاس دارای یک صفحه نمایش ۵.۹۹ اینچی با رزولشن ۱۰۸۰*۲۱۶۰ می‌باشد. قیمت این محصول نسبت به خصیصه‌هایی که دارد بسیار مقرون به صرفه است.

۷. بهترین جایگزین آیفون: Xiaomi Mi 8

“این گوشی بسیار شبیه آیفون X است، اما در نوع خود یک گوشی هوشمند بسیار عالی است.”

Mi-8

شرکت Xiaomi اغلب گوشی‌هایی را روانه بازار کرده است که بسیار شبیه به آخرین مدل‌های اپل هستند و Mi 8 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قدرت پردازش این گوشی را تراشه‌ی قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۴۵ تأمین می‌کند و در کنار این پردازنده ۶ گیگابایت حافظه رم و تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده است. مدل Explorer Edition از ۸ گیگابایت حافظه رم و تنها ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

در پشت این گوشی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی وجود دارد که مجهز به پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری، لرزش‌گیر اپتیکال و حالت پرتره هوشمند هستند. دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع ۲۰ مگاپیکسلی است که از دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و با استفاده از تکنیک‌های خاص می‌تواند کیفیت عکس‌های سلفی را بهبود ببخشد.

در حالی که جلوی Mi 8 ممکن است خیلی شبیه آیفون باشد، پشت آن نمی‌تواند متفاوت باشد، حداقل اگر نسخه ویژه اکسپلورر را خریداری کنید. این گوشی طراحی منحصر به فرد و شیکی دارد و در ۴ رنگ آبی، مشکی، طلایی و سفید در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. گوشی شیائومی Mi 8 از نمایشگر AMOLED ۶.۲۱ اینچی با رزولوشن Full HD پلاس بهره می‌برد.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد