آشنایی با انواع فن های سقفی هوشمند

0 1,322

لامپ های هوشمند، ترموستات و کلید های هوشمند و هزاران وسایل هوشمند دیگر در اطراف شما  وجود دارند و شما از قبل با این محصولات آشنا شده اید. اما چند نفر از شما، پنکه سقفی هوشمند را از نزدیک دیده اید و یا مطلبی در مورد آن خوانده اید؟؟؟ بله درست شنیده اید، امروزه فناوری به قدری گسترده شده است که پنکه ها را نیز در بر گرفته و شما می توانید از طریق این پنکه ها هوای درون خانه تان را مساعد تر کنید. البته وسایل دیگری نیز وجود دارند که می توانند هوای درون خانه شما را مطبوع نمایند، وسایلی مانند کولر ها که مصرف برق بالایی دارند، اما پنکه های سقفی با مصرف برق ناچیز موجب مساعد تر شدن هوای درون منزلتان می شوند. البته شما مجبور نیستید بین کولر و یک فن یکی از آنها را انتخاب کنید. بلکه برعکس در صورتی که هر دوی آنها را داشته باشید می توانید با استفاده از درجه پایین کولر و فن به صورت همزمان استفاده کرده و از کارایی بیشتری برخوردار شوید البته برای این کار بهتر است از یک فن سقفی هوشمند استفاده کنید.

فن هوشمند
فن دستگاهی است که با چرخش پره های خود جریان هوای بیشتری ایجاد کرده و از این طریق به خنک کردن محل مورد نظر کمک می کند. البته این فن ها نیز می توانند به صورت هوشمند طراحی شوند و مانند ترموستات هوشمند قابلیت آن را دارند که از راه دور تحت کنترل باشند و شما می توانید از طریق برنامه های آن سرعت فن را برنامه ریزی کنید. شما حتی می توانید این فن ها را با ترموستات هوشمندی مانند Nest و Ecobee همگام سازی کنید تا در صورتی که ترموستات دمای خاصی را نشان داد فن شروع به کار کند.

این فن ها می توانند هوای و دمای درون خانه تان را کنترل کنند و با هزینه برق اندک آن را متعادل سازند. شما می توانید این فن های هوشمند را خریداری کرده و آن را به راحتی نصب کنید. در صورتی که از فن های قدیمی استفاده می کنید کافی است سوئیچ مخصوص را بر روی آن قرار داده و فن را به یک وسیله هوشمند تبدیل کنید.

در این قسمت با چند مدل از بهترین فن های هوشمند سال ۲۰۱۸ آشنا می شوید:

Bond: Best for ceiling fans with a remote control
پنکه های سقفی با دکمه های دیواری کار می کند و در صورتی که ریموت داشته باشند باید ریموت را در مقابل آنها نگه دارید تا بتوانند دستورالعمل ها را اجرا کنند. اما این پنکه سقفی، هوشمند است و به وایفای متصل می شود و از این طریق کنترل شده و این امکان را فراهم می کنند تا سرعت پره ها و چراغ های آن را ، از راه دور و از طریق گوشی هوشمندتان مدیریت کنید. این فن هوشمند قابلیت آن را دارد که با دستیار صوتی الکسا متصل شده و با بسیاری از وسایل هوشمند همگام سازی شود. مثلا با همگام سازی با ترموستات نست ، هرگاه که درجه حرارت اتاق به یک نقطه معین برسد فن شروع به کار می کند.

مزایا
• کنترل از راه دور از طریق گوشی های هوشمند
• قابلیت همگام سازی با ریموت ها قدیمی
• کنترل نور و دما
• کنترل ۶ فن در اتاق های مختلف

GE: Best to smarten your switch-based fans
اگر فن شما هوشمند نیست و ریموت ندارد کافی است که سوئیچ این دستگاه را روی آن نصب کرده و فن تان را هوشمند کنید. این سوئیچ فن شما را هوشمند کرده و شما می توانید به صورت بی سیم آن را تحت کنترل قرار دهید و از طریق برنامه بر روی گوشی و رایانه خود، سرعت آن را کم و زیاد کنید.
در حالت پیشرفته تر شما قادرید این فن را به وسایل هوشمندی مانند SmartThings, Wink, Alexa, Honeywell, Pulse, Trane متصل کنید و آن را با صدای خود تحت کنترل قرار دهید. مثلا در صورت رسیدن دمای هوا به نقطه مورد نظر و یا وارد شدن یک شخص درون اتاق شروع به کار کردن کند. در صورتی که از این سوئیچ بر روی فن خود در محیط داخلی استفاده می کنید می توانید از راه دور چراغ های آن را روشن کرده و فضای درون خانه را نورانی کنید.

مزایا
• قابلیت استفاده از سوئیچ این فن بر روی فن های قدیمی تر
• کنترل بی سیم از طریق برنامه
• دارای نشانگر LED در تاریکی
• سازگاری با دستیار صوتی و وسایل هوشمند

Insteon: Best for fan and light control
این سوئیچ می تواند بر روی فن شما متصل شده و آن را هوشمند کند. برنامه این سوئیچ بر روی گوشی هوشمند نصب می شود و شما می توانید از راه دور سرعت پره ها فن و روشنایی آن را تحت کنترل خود بگیرید. کافی است این دستگاه مرکزی را درون فن خود قرار دهید و با استفاده از گوشی تان نور را کم و زیاد کرده و سرعت فن را تغییر دهید.

مزایا
• قابلیت کنترل چراغ و سرعت فن
• بدون نیاز به سیم کشی
• قابلیت سازگاری با الکسا و تکنولوژی Insteon
• سازگار با اکثر فن ها

Hunter Switch: Best for pull-chain electric fans
قبل از اینکه فن قدیمی خود را کنار بگذارید و یک مدل هوشمند را بخرید، می توانید با سوئیچ هانتر، فن قدیمی تان را به یک فن هوشمند تبدیل کنید. این دستگاه از طریق فناوری بلوتوث به گوشی شما متصل می شود و شما می توانید از طریق گوشی هوشمند فن را تحت کنترل خود قرار دهید. با استفاده از این برنامه می توانید برای فن خود یک تایمر ثبت کنید و حالت ایمنی آن را فعال نمایید تا در صورتی که در خانه نیستید فن خاموش شود. البته چون اتصال آن از طریق بلوتوث می باشد تنها تا مسافت محدودی می توانید فن را تحت کنترل بگیرید.

مزایا
• سازگار با بیشتر فن های موجود در بازار
• استفاده از فناوری کم انرژی بلوتوث برای برقرای ارتباط
• قابلیت تایمر، و حالت امنیتی

Hunter Ceiling Fans: Best for Apple HomeKit
این فن قابلیت همگام سازی با اپل هوم کیت را در خود جای داده است به صورت سه پره طراحی شده و ظاهر شیک و زیبایی دارد شما می توانید این فن را به صورت بی سیم از طریق وسایل مبتنی بر اپل هوم کیت، کنترل کنید. بر روی این فن دو عدد لامپ ۹.۸ واتی ، تیغه های سیاه و سفید و یک موتور پرقدرت وجود دارد و شما می توانید از عملکرد قدرتمند و عملکرد آرام آن استفاده نمایید. برنامه این فن بر روی گوشی های اندروید نیز قابل نصب است و شما می توانید از طریق گوشی هوشمند خود با اتصال به وایفای کنترل آن را در دست بگیرید.

مزایا
• سازگاری با وایفای و اپل هوم کیت
• نصب در دو موقعیت
• موتور قدرتمند برای حرکت تیغه ها به صورت دو طرفه

Haiku Ceiling Fans: Best of the Best
فن Haiku یکی از مدرن ترین فن های سقفی می باشد که بسیار متنوع و شیک است. سری L این فن ها دارای طراحی نمادین، قیمت مناسب و متناسب برای فضاها و دکوراسیون داخلی است و بر روی آن چراغ روشنایی LED قرار گرفته است که از طریق کنترل از راه دور می توانید میزان نور آن را در ۱۶ سطح روشنایی کم و زیاد کنید. این فن قابلیت سازگاری با الکسا را در خود جای داده است و به راحتی از طریق صوتی می تواند تحت فرمان باشد. این فن علاوه بر سازگاری با دستیار صوتی با ترموستات های هوشمند Nest و Ecobee سازگار است. بنابراین شما می توانید دمای خانه خود را تحت کنترل قرار دهید و در صورت تغییر دمای اتاق، فن را به صورت خودکار خاموش و روشن نمایید.
این فن در علاوه بر سری L، در مدل های H و I نیز ارائه شده است که تنها در ظاهر و اندازه متفاوت می باشند.

مزایا
• قابلیت سازگاری با الکسا
• مناسب برای فضای داخلی
• مصرف انرژی کم
• چراغ های LED با ۱۶ سطح روشنایی
• ارائه شده در رنگ ها و سبک های متفاوت

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد