بهترین دانگل وای­فای تلویزیون

0 5,069

اگر قصد به روز رسانی سینمای خانگی و تلویزیونتان را دارید؛ اما توانایی مالی آن را ندارید؛ می‌توانید از دانگل وای­فای استفاده کنید. امروز قصد داریم در مورد بهترین دانگل‌های وای­فای موجود در بازار حرف بزنیم. در این میان برندهای معتبری مانند Roku، اپل، گوگل و آمازون این دانگل‌های وای­فای را تولید می‌کنند. بنابراین با ما همراه باشید تا بهترین دانگل وای­فای تلویزیون را بشناسید.

دانگل وای­فای تلویزیون چیست؟

دانگل‌ها که به پشت تلویزیون وصل می‌شوند؛ یک روش ارزان برای ارتقا تلویزیون و سینمای خانگی و تبدیل آن به یک رسانه پیشرفته هستند. این دانگل‌ها کوچک بوده و به اندازه یک فلش مموری ساخته می‌شوند و بسته به برند و سازنده، می‌توانند قابلیت‌های زیادی داشته باشند. این وسایل می‌توانند فیلم‌های شما را به‌صورت بی‌سیم پخش کنند؛ محتوای موردعلاقه‌تان مانند یوتیوب و نتفلیکس را با شما به اشتراک بگذارند؛ فیلم، بازی و موسیقی را از تبلت و گوشی‌ بر روی صفحه نمایش تلویزیون منتقل کرده و امکان تماشا و بازی را در صفحه نمایش بزرگ‌تر در اختیارتان قرار دهند و در یک کلام تلویزیون شما را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند؛ این دانگل‌ها دارای سیستم‌عامل و وای­فای هستند؛ در بیشتر موارد این دانگل‌ها از سیستم‌عامل‌های اندروید یا ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. بنابراین اگر قصد خرید یک دانگل وای­فای تلویزیون را دارید؛ بهتر است این مقاله را دنبال کرده و با بهترین دانگل‌های وای­فای موجود در بازار آشنا شوید.

بهترین دانگل وای­فای تلویزیون

۱. دانگل وای­فای تلویزیون Acemax مدل X96S

دانگل مدل X96S یکی از دانگل‌های تلویزیون HDMI کاربردی است که قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ این دانگل دارای پردازنده Amlogic Quad-Core S905Y2، چهار گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و مجهز به بلوتوث داخلی می‌باشد؛ بنابراین قابلیت پخش محتوا گوشی و تبلت شما را به‌صورت بی‌سیم دارد. در این دانگل از سیستم‌عامل اندروید ۸.۱ استفاده شده است و این امکان را به شما می‌دهد که همه کارهایی که در سیستم‌عامل اندروید و در گوشی‌تان انجام می‌دهید؛ برای تلویزیونتان نیز اجرا نمایید. به‌عنوان مثال قابلیت پخش فیلم‌ها HD، ۱۰۸۰p و ۴K به صورت آفلاین و آنلاین دارد؛ شما می‌توانید با تلویزیونتان به موسیقی گوش دهید و همچنین می‌توانید هزاران بازی اندرویدی را در یک صفحه بزرگ نصب کرده و از فناوری پیشرفته لذت ببرید. وای فای داخلی آن دارای دو باند ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی است و می‌تواند در بیشتر شبکه‌ها مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین با این دانگل با سیستم‌عامل اندروید می‌توانید تلویزیون خود را به صورت وای­فای به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. این دانگل با طراحی کوچک و جمع‌وجور خود در پشت تلویزیون شما پنهان می‌شود و شما قادر هستید عملکرد آن را با یک ریموت کنترل کنید.

۲. دانگل وای­فای W5 Pro

W5 Pro Mini یک کامپیوتر شخصی بسیار کوچک است که پشت تلویزیون شما جای می‌گیرد. درون آن از پردازنده Atom Z8350، چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است. همچنین دارای جدیدترین پروتکل‌های بی‌سیم ۸۰۲.۱۱ac WiFi 6 و همچنین بلوتوث داخلی ۴.۲ است، بنابراین قابلیت پخش محتوا گوشی و تبلت شما را به صورت بی‌سیم دارد. وای­فای داخلی آن دارای دو باند ۲.۴ گیگاهرتزی و ۵ گیگاهرتزی است و می‌تواند در بیشتر شبکه‌ها مورد استفاده قرار گیرد؛ علاوه بر این بر روی بدنه خود ۲ پورت USB (یکی ۲.۰ و دیگری ۳.۰) و کارت SD برای گسترش حافظه قرار داده شده است؛ این دانگل با گرافیک Intel HD این امکان را به شما می‌دهد تا فیلم‌های ۴K را به زیبایی و بدون تأخیر مشاهده کنید. این دانگل دارای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ از پیش نصب شده است.

۳. دانگل وای­فای H96 Pro

دانگل H96 Pro یک ابزار کوچک با پتانسیل بالا است که می‌تواند برای شما سرگرمی‌های زیادی به وجود بیاورد. دانگل H96 Pro با رم ۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ارائه شده و از سیستم‌عامل اندروید ۷.۱ پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید به سادگی دانگل را به تلویزیون وصل کرده و تمام رسانه‌های را در یک صفحه نمایش بزرگ‌تر مشاهده کنید. این دانگل از پردازنده Amlogic S912 Octa-core ARM Cortex-A53 پشتیبانی کرده و عملکرد سریع و روانی را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ شما قادر خواهید بود تمام رسانه‌های موردعلاقه خود را باکیفیت ۴K در ۲K با سرعت ۶۰fps تماشا کنید و به لطف رمزگشایی H.265 و H.264، پرونده‌های شما بدون کاهش در کیفیت آن‌ها، بر روی دانگل ذخیره می‌شوند.

۴. دانگل وای­فای آمازون Amazon Fire TV Stick

دانگل آمازون Amazon Fire TV Stick یکی از محبوب‌ترین دانگل‌های این لیست است و این اتفاق را مدیون قیمت مناسب و قابلیت‌های کاربردی خود می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این دانگل از منابع آنلاین مانند YouTube ،Netflix ،Hulu ،Amazon Instant Video ،HBO Go و موارد دیگر ویدئو پخش کنید؛ علاوه بر این به تازگی این دانگل وای­فای با سخت‌افزار جدید و دستیار مجازی الکسا به روز شده است که امکان فرمان صوتی را نیز می‌دهد و این واقعاً فوق‌العاده است. علاوه بر این شما می‌توانید از ریموت برای کنترل آن استفاده نمایید. نسل سوم Fire TV Stick آمازون دارای پردازنده چهار هسته‌ای ARM 1.7 گیگاهرتز، WiFi 802.11ac و بلوتوث ۴.۱ است؛ بنابراین قابلیت پخش محتوا گوشی و تبلت شما را به صورت بی‌سیم دارد. این دانگل قادر است ویدئوهای ۷۲۰p، ۱۰۸۰p یا ویدیوی جدید ۴K باکیفیت بالا را اجرا کند. علاوه بر این شما می‌توانید با دسترسی به ۴K Ultra HD ،Dolby Vision ،HDR و HDR10 + از عکس‌های باکیفیت لذت ببرید. این دانگل باکیفیت به همراه دستیار صوتی الکسا و قیمت مناسب یکی از بهترین‌های این لیست به شمار می‌آید.

۵. دانگل وای­فای Coowell V5

این دانگل با خصوصیات خوب و قیمت مناسب تولید می‌شود؛ دارای پردازنده ۴ هسته‌ای Amlogic S905X بوده و عملکرد سریع‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ دانگل فوق وضوح تصویر ۴K را پشتیبانی می‌کند و به Penta-core Mali-450 GPU مجهز شده است. این دانگل از شبکه وای­فای ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیانی کرده و قادر است محتوای ۴K و HD را به‌خوبی پخش کند. سیستم‌عامل آن اندروید ۶.۰ است و ۱ گیگابایت رم دارد و دارای ۸ گیگابایت حافظه داخلی می‌باشد.

۶. دانگل وای­فای WECAST E8

این دانگل به شما کمک می‌کند به صورت بی‌سیم صفحه نمایش گوشی، تبلت و لپ‌تاپ خود را بر روی صفحه نمایش بزرگ‌تری مشاهده کنید؛ این دانگل کاربردی با سیستم‌عامل‌های Android ،Mac OS ،iOS و ویندوز سازگار است؛ بنابراین، مهم نیست که از چه نوع دستگاه‌هایی استفاده می‌کنید؛ همه محتواها بر روی تلویزیون قابل‌مشاهده می‌باشند. نکته جالب در مورد این دانگل، شکل و طراحی متفاوت آن است که به صورت دایره‌ای طراحی شده و حمل‌ونقل آن را آسان‌تر کرده است و به راحتی در جیب شما جای می‌گیرد. این دانگل مجهز یک پردازنده دو هسته‌ای RK3036 می‌باشد؛ در آن از وای­فای ۲.۴ گیگاهرتزی استفاده شده و قادر است تا فاصله ۱۵ متری اتصال بدون قطعی برقرار کند. این دانگل از H.265 پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید فیلم‌های Ultra-HD از کامپیوتر، گوشی هوشمند و یا تبلت خود به تلویزیون منتقل کرده و تماشا کنید؛ شکل ظاهری آن کوچک است و به راحتی در جیب شما جای می‌گیرد.

۷. دانگل وای­فای Roku 3600R

برند Roku چند دانگل تلویزیونی متفاوت دارد که هرکدام از آن‌ها مشخصات سخت‌افزاری متفاوتی از هم دارند. مدل Roku 3600R یک نمونه خوب و کاربردی است که در آن از پردازنده چهار هسته‌ای و WiFi دو باند استفاده شده است که قدرت آن را نسبت به دانگل‌های قبلی بیشتر کرده و به روزتر می‌باشد. این دانگل از طریق ریموت کنترل می‌شود و شما می‌توانید به سرعت نتفلیکس، آمازون، VUDU ،Netflix Hulu ،Google Play و موارد دیگر … دسترسی داشته باشید. این دانگل قادر است از بسیاری از وب سایت‌های ویدئویی به صورت آنلاین، موسیقی و فیلم پخش کند؛ علاوه بر این، این دانگل برای گوشی‌های iOS و Android، یک برنامه مخصوص دارد که با استفاده از آن می‌توانید به جست‌وجوی صوتی بپردازید و یا به صورت خصوصی به موسیقی گوش دهید.

۸. دانگل وای­فای MiraScreen A2

دانگل A2 به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی محتوای تلفن، لپ‌تاپ یا تبلت خود را روی صفحه HDTV خود نمایش دهید. MiraScreen از رزولوشن ۱۰۸۰P پشتیبانی می‌کند و با Android 4.2، Mac OS X 10.9 ،iOS 7.0 و Windows 8.1 سازگار است. دانگل فوق قابل‌حمل است و حتی می‌تواند در کیف پول شما جای بگیرد. این دانگل از وای فای ۲.۴ گیگاهرتزی پشتیبانی می‌کند و استانداردهای Airplay / DLNA و Miracast را در خود جای داده است. شما می‌توانید با استفاده از این دانگل فیلم تماشا کنید و بر روی صفحه بزرگ‌تر بازی‌های موردعلاقه‌تان را انجام دهید. این دانگل دارای پردازنده AM8252B، ۳ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی است.

۹. دانگل وای­فای ایسوس مدل CHROMEBIT CS10

این دانگل از Rockchip RK3288 1.8 گیگاهرتزی استفاده می‌کند و دارای ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی است. علاوه بر این WiFi با پروتکل‌های دو باند ۸۰۲.۱۱ac در این دانگل به کار گرفته شده و به‌خوبی کار می‌کند. CS10 در اصل یک Chromebook کوچک است که به یک تلویزیون متصل می‌شود. ممکن است از نظر سخت‌افزاری نسبت به دانگل‌های دیگر کُند باشد؛ اما می‌تواند فیلم‌های HD را به‌خوبی پخش کند؛ این دانگل یک دانگل بی‌سیم وای­فای مناسب است که قیمت بسیار خوبی دارد.

کلام آخر…

تمام دانگل‌های فوق می‌توانند تلویزیون شما را به یک مرکز رسانه‌ای بی‌سیم و هوشمند تبدیل کنند؛ هر کدام ممکن است نقاط قوت و ضعفی داشته باشند و یک گزینه، نسبت به سایر آن‌ها، برای شما و تلویزیونتان مفیدتر است. به‌طور مثال Fire TV Stick هزینه کمی داشته و یکی از گزینه‌های محبوب این لیست به حساب می‌آید؛ برخی از آن‌ها تنها با یک سیستم‌عامل سازگارند و برخی می‌توانند با همه‌ی سیستم‌عامل‌ها از جمله اندروید، Mac OS ،IOS و ویندوز سازگار باشند. بنابراین با بررسی این ویژگی‌ها می‌توانید یک دانگل وای­فای مناسب برای تلویزیونتان تهیه کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد