انواع ربات های هوشمند خانگی

0 1,206

بشر از گذشته تا کنون به فکر ساخت ربات هایی پیشرفته و نزدیک به ساختار بدنی انسان است. در این راستا به کمک ویژگی های شگفت انگیزی که در بدن انسان وجود دارد و شبیه سازی این مشخصه ها، توانسته تا حدودی در این صنعت پیشرفت کند و هر روز حرفی برای گفتن داشته باشد. علم پیشرفت کرده است و این ربات ها به دنیای واقعی راه یافته اند. و ما می توانیم با قیمت های مناسبی این دستیار های شخصی را برای کار و خانه خود خریداری کنیم.

امروزه ربات های بسیار پیشرفته ای، به جامعه معرفی شده اند که می توانند بسیاری از فعالیت ها را سریع تر و دقیق تر از ما انجام دهند. هوش مصنوعی به بحث داغ و مهمی در محافل تبدیل شده است.

ربات های دستیار شخصی به شما کمک می کنند تا کارها روزانه تان را انجام دهید. این ربات ها زندگی را آسان تر کرده و برای اهداف مختلفی به کار گرفته می شوند، برخی از آنها به شما در نظافت خانه کمک کرده، و یا قرار ها و سالگرد های مختلف را یاداوری می کنند. با استفاده از این ربات ها بسیاری از فشار های ناشی از کار ِخانه از روی دوش شما برداشته می شود این ربات های هوشمند به راحتی تنظیم می شوند و دستورالعمل ها را یاد گرفته و اغلب نیاز به نصب و برنامه و نرم افزار اولیه ندارند.

Jibo : یک ربات بسیار اجتماعی
متاسفانه مشغله ها و گرفتاری های زندگی، در وهله اول، روابط بین انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد. همه ما فعالیت ها و کارهای خود را در الویت قرار می دهیم و در صورتی که زمان خالی داشته باشیم به سایر روابط و تفریحات خود می پردازیم. اما همین احوال پرسی ها و روابط کوتاه با دوستان و نزدیکانمان می توانند این ارتباط را حفظ کرده و مانع از دوری انسان ها از هم شوند. ارسال یک پیام ساده و یا یک عکس به پدر بزرگ و مادربزرگ ها ، دوستان و آشنایان قدیمی می تواند ارزش بالایی را به وجود آورد.

جیبو یک ربات خانگی قابل ستایش است. جیبو از نظر ظاهری ترکیبی از یک چراغ خواب و ربات EV در کارتون Wall-E است، این ربات به شما کمک می کند روابط مهم زندگی تان را مدیریت کنید. این ربات با استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره، چهره دوستان و آشنایان را به خاطر می سپارد و زمانی که آنها وارد اتاق شوند به آنها خوشامد گفته و احوال پرسی می کند. با استفاده از این ربات می توانید عکس ها خود را با حساب های رسانه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید.

بر روی این ربات میکروفن، اسپیکر و دوربین نصب شده است و روی میز قرار می گیرد و این گونه با محیط اطرافش ارتباط برقرار می کند. می تواند برای شما غذا سفارش دهد و یا با ارسال پیام به دوستان و آشنایان آنها را به صرف شام دعوت کند.

مزایا کلیدی
• تشخیص چهره
• عملکرد هوشمندانه
• اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها

Kuri: بهترین دوست و همدم
اغلب ربات های مورد استفاده در خانه دارای محدودیت حرکتی هستند ، یعنی در مواقع نیاز شما به آنها مراجعه کرده و از آنها می خواهید کارتان را انجام دهند. اما هدف از داشتن یک ربات این است که هنگامی به آن نیاز دارید در دسترس تان باشد، مثلا وقتی بر روی مبل لم داده اید و هوس قهوه کرده اید، برای تان آماده شود.
این ربات زیبا و کوچک می تواند بر روی سطوح سختی مانند فرش حرکت کند صبح به اتاق خواب شما بیاید و شما را از خواب بلند کند. این ربات می تواند برنامه های خانگی تان را یاد بگیرد و آنها را اجرا نماید، مهارت شنیداری دارد و شما می توانید به صورت صوتی دستورات خود را به او منتقل کنید.

مزایای کلیدی:
• آموزش برنامه برنامه
• مهارت های شنیداری
• امنیت خانه

Buddy: ربات هه کاره
بسیاری از انسان ها در یاداوری رویداد ها و روزهای مهم زندگی شان بسیار کم حافظه هستند و این رفتار ممکن است اطرافیان آنها را ناراحت و دلخور کند، ابزار های دیجیتالی بسیاری مانند گوشی های هوشمند می تواند شما را در این امر یاری کنند، اما استفاده از این ربات باعث می شود تا به صورت کلامی این اتفاقات مهم به شما گزارش داده شود. در واقع این ربات تمام رویداد های مهم زندگی تان را به خاطر سپرده و آنها را به صورت شفاهی به شما یاداوری می کند.
شما می توانید از طریق این ربات برای اعضای خانواده تان پیام های مهم بگذارید و از او بخواهید پیام را برای آنها بازپخش کند. شما می توانید این ربات را با سایر وسایل هوشمند خانه تان همگام سازی کنید و اینگونه از مزایا آن بهره ببرید.

مزایا کلیدی
• یاداوری رویداد های مهم
• امنیت خانه
• همگام سازی باسایر وسایل هوشمند خانگی

Plen Cube: ربات قابل حمل
گاهی اوقات صحنه و اتفاقات غیر منتظره ای رخ می دهد که دوست داشتیم از آن ها فیلمبرداری کرده و یا عکس بگیریم. مثلا فرزند کوچک تان حرکت بامزه ای انجام می دهد و یا کلمه ای را برای اولین بار بر زبان می آورد، با استفاده از این تکنولوژی و این ربات می توانید از خاطرات مهم و ارزشمند تان یک کپی تهیه کرده و همیشه نگه داری کنید.
این ربات بسیار کوچک و به اندازه کف دست است و بر روی آن یک دوربین تعبیه شده است. PLEN Cube یک جعبه ۳ اینچی و شامل یک پردازنده قدرتمند، دوربین Full-HD، صفحه نمایش، آرایه میکروفون و بلندگو، همراه با نرم افزار پیشرفته تشخیص چهره، تشخیص گفتار و غیره است.
این ربات می تواند تمامی حرکات شما در بیرون و خارج از خانه را ردیابی کند، شما را از وقایعی مانند آب و هوا، برنامه های زمانی، شبکه های اجتماعی مطلع سازد. شما می توانید آن را از طریق صوتی کنترل کرده و با کیفیت بسیار خوب دستورات خود را به او ابلاغ کنید.

مزایا کلیدی
• قابلیت ضبط ویدئو در هر شرایط
• قابلیت به اشتراک گذاری عکس و ویدئو
• کمک به برنامه کاری

Aido : بهترین دوست خانواده
با توجه به مشغله های کاری و روابط بین اعضای خانواده و دوستان، احتمالا شما زمان زیادی برای خودتان نخواهید داشت و این ممکن است شما را مضطرب کرده و به آدم غمگینی تبدیل کند. اما این ربات می تواند دیوار خانه شما را به یک کلاس درس تبدیل کند. و به شما انواع حرکات یوگا، پیانو و صنایع درسی یاد دهد.
بنابراین اگر علاقه مند به یادگیری موضوعات و مهارت های جدید هستید این ربات می تواند انتخاب خوبی باشد. این ربات قادر است مانند معلمی برای کودکانتان شده و دروس مدرسه را به آنها بیاموزد.

مزایای کلیدی
• قابلیت پروژکتور دیواری
• منافع آموزشی
• همگام سازی با وسایل هوشمند داخلی

Professor Einstein : ربات آموزشی
علم و دانش بسیار مهم است و داشتن درک قوی از این موارد می تواند به جنبه های مهم زندگی ما کمک کند. بسیاری از ما انسان ها از جمله کودکان و بزرگسالان در امور درسی و علمی دچار مشکل می شویم، اما می توانیم با استفاده از این ربات فرایند یادگیری را به یک سرگرمی تبدیل کنیم.
پرفسور اینشتین یک ربات آموزشی است که با ارائه بازی های آموزشی در مورد علومی مانند ریاضی و … به اطرافیان درسهای سرگرم کننده ای می دهد. یکی از ویژگی های این ربات ظاهر انسانی آن و حرکات بسیار جالبش می باشد. بازی کردن با استاد اینشتین نه تنها شما را به مباحث علمی و ریاضی علاقه مند می کند، بلکه به زودی به صنعت و علم ربات سازی نیز علاقه مند خواهید شد.

مزایا کلیدی:
• منافع آموزشی
• ظاهر انسانی به شکل استاد اینشتین
• کمک به امور کاری

Cutii : ربات مخصوص سالمندان
هنگامی که سن ما بالا می رود ، مشکلات بسیار زیادی دامن گیر ما خواهد شد، در سنین بالا امور شخصی مان را به سختی انجام می دهیم و در انجام برخی از امور باید از اطرافیان کمک بگیریم که این عمل ممکن است نوعی سر خوردگی و افسردگی در ما به وجود آورد، در این شرایط یک نیرو کمکی می تواند تا حدودی به ما در کارها کمک کرده و روحیه ما را بهتر کند زیرا با استفاده از این ربات دیگر به بقیه افراد متکی نیستید.
Yumi برای افراد سالخورده طراحی شده است و به عبارتی همدم این افراد محسوب می شود. یومی می توانند کاربر را از رویداد های مهم مطلع کند، به اعضای خانواده پیام بفرستد، شما را در یک کلاس ثبت نام کند و قرار ملاقاتی را برای شما تعیین نماید.

مزایا کلیدی
• استقلال سالمندان
• ارتباط با خانواده و دوستان
• مدیریت زمان

Olly : یک ربات با شخصیت
اولی نخستین ربات خانگی با شخصیت در حال رشد است. این ربات با تکنولوژی پیشرفته یادگیری، به دستورات شما پاسخ می دهد، رویداد های مهم را به یاد شما می آورد و در کارهای روزانه به شما کمک می کند. در هنگام ورزش به شما انگیزه می دهد و مانند یک مربی بالا سرتان است، سیستم هوش مصنوعی منحصر به فرد آن باعث شده تا احساسات افراد را درک کند و با محیط اطرافش سازگار شود. این دستگاه با توجه به شرایط برای شما موزیک مورد علاقه تان را پخش می کند.

مزایا کلیدی
• سازگار با اشخاص
• کنترل صوتی

Aristotle: ربات بچه داری
والدینی که تازه بچه دار شدن زیر فشار مضاعف قرار می گیرند و به یک باره کارها و فعالیت های آنها چند برابر می شود، آنها حتی در طول شب نیز نمی توانند به خوبی استراحت کنند و یا بخوابند. طراحی و تولید ربات ها می تواند تا حدودی فشار این کار ها را کاهش داده و به والدین کمک و یاری دهد. این ربات می تواند از کودکان و نوزادان مراقبت کند. شما می توانید از مانیتور آن برای کنترل و نظاره کردن کودک تان در طول شب استفاده کنید، همچنین دستورالعمل ها و فعالیت هایی در هنگام گریه کودکان بروز می دهد، که بسیار مفید است. این ربات می تواند به کودک نوپا در یادگیری زبان مادری و زبان دوم کمک کند، درواقع Aristotle رباتی است که با فرزند شما رشد می کند.

مزایا کلیدی
• توانایی همگام سازی با الکسا و اسپیکر های هوشمند
• نور شب و مانیتوری برای نظارت بر خواب کودک
• قابلیت آموزشی

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد