افزایش عمر باتری مجیک ماوس

0 1,064

مجیک ماوس های اورجینال بدون هیچ کلیدی و تنها با استفاده از لمس انگشتان کاربر کار می کنند و از باتری های قلیایی AA از پیش نصب شده ساخته شده اند. برخی از کاربران اولیۀ Magic Mouse گزارش دادند که عمر باطری آن بسیار کوتاه است و تنها ۳۰ روز یا کمتر از آن عمر می کند. کاهش عمر باتری یکی از دلایلی است که باعث شد اپل نوع باتری مورد استفاده در Magic Mouse 2 را به یک باتری لیتیوم یونی قابل شارژ تغییر دهد.

در واقع، مقصر اصلی عمر کوتاه ماوس، باتری های آن می باشد نه خود ماوس. در اغلب موارد، مجیک ماوس با باتری های انرژی همراه است که یک نام تجاری محترم است، اما سخت است بدانید قبل از اینکه آن ها در یک مجیک ماوس نصب شوند، چه مدت در قفسه بوده اند. این احتمال وجود دارد که باتری های تازه و نو بیش تر از ۳۰ روز عمر کنند.

البته عمر باتری بستگی به میزان استفاده آن نیز دارد. هنگامی که از ماوس خود بسیار کم استفاده می کنید، مجیک ماوس به خواب زمستانی می رود در نتیجه باید عمر باتری را افزایش دهید. هنگامی که با کلید روی ماوس کار می کنید، مجیک ماوس را به صورت دستی غیر فعال کنید. باید کارهایی انجام دهید که عمر باطری افزایش پیدا کند.

گزینه دیگر برای افزایش عمر باتری این است که باتری های مجیک ماوس را خارج کنید و آن را با لیتیوم یون AA یا باتری NiMH قابل شارژ (Nickel Metal Hydride) جایگزین کنید. هر دو باعث طولانی شدن عمر باتری می شوند؛ اما باتری های NiMH علاوه بر عمر طولانی، قابل شارژ هم هستند.

اگر تصمیم به خرید باتری قابل شارژ دارید به NiMH AA با ۲۹۰۰ مایل (Milla آمپر ساعت) نگاهی بیندازید. بسیاری از باتری ها، با حباب بسته بندی شده اند و دارای امتیاز ۲۳۰۰ تا ۲۵۰۰ میلی آمپری می باشند. در حالی که آنها مدتی کار خواهند کرد اما ماندگاری زیادی نخواهند داشت و باید خودتان آن را شارژ کنید. باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری گاهی اوقات به عنوان ظرفیت بالا شناخته می شود.

لیتیوم AA در انواع رتبه بندی ماه های مختلف وجود دارد، بار دیگر می گوییم رتبه ۲۹۰۰ ارزش خوبی برای جستجو دارد. مزیت باتری های لیتیوم این است که نسبت به باتری های استاندارد قلیایی AA عمر بیشتری دارند. آنها همچنین طولانی تر از باتری های NiMH با شارژ مجدد هستند، اما آنها قابل شارژ نیستند.

مطمئنا، لیتیوم AA دارای نقط ضعفی هم می باشد؛ آنها نسبت به باتری های استاندارد AA گران تر هستند.

شارژر
همانطور که در بالا ذکر شد، یکی از گزینه های استفاده از ماوس، باتری های قابل شارژ AA است. ما از شارژر باتری اپل استفاده کردیم که دارای شش باتری با ظرفیت بالای NiMH و شارژر باتری دو حالته می باشد. این شش باتری قابل شارژ برای قدرت ماوس مجیک (دو باتری)، صفحه کلید بلوتوث اپل (دو باتری) کافی می باشد. در ضمن دو باتری در شارژر وجود دارد تا اطمینان حاصل کنید که همیشه یک دستگاه با شارژ کامل در اختیار دارید که می توانید در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

شارژر باتری اپل از انواع هوشمند است، بنابراین می توانید باتری ها را در شارژر بگذارید بدون آن که از شارژ کردن بیش از حد آن بترسید. زمانی که باطری های آن به شارژ کامل برسد، شارژر باتری کمترین جرقه ها را خواهد داشت. هنگامی که شارژر بیکار می شود، مقدار مصرف برق در حالت خاموش یا در حالت آماده به کار فقط ۳۰ مگاوات (میلیوات) است، در مقایسه با یک شارژر معمولی که در حدود ۳۱۵ مگاوات است.

باتری شارژر اپل با هر باتری قابل شارژ AA NiMH کار خواهد کرد کرد نه اینکه تنها با نام تجاری خود اپل کار کند.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد