iMICROSCOPE، اولین میکروسکوپ سازگار با گوشی همراه ارائه شد

0 1,651

میکروسکوپی با رزولوشن زیاد، نور مناسب و تشخیص اجسام در حد میکرو، که با هر گوشی هوشمندی سازگار است. میکروسکوپ‌ها از جمله وسایلی هستند که در پیشرفت علم نقش به سزایی دارند، بنابرای توسعه و پیشرفت در این دستگاه می‌تواند زمینه‌ساز دستاوردهای دیگری باشد. اما این دستگاه‌ها اصولا در سایز‌ها و وزن‌های مختلفی عرضه می‌شوند که به راحتی قابل حمل نیست. در این مطلب می‌خواهیم وسیله‌ای را به شما معرفی کنیم که همیشه همراه شما است و شما می‌توانید از مزایای یک میکروسکوپ همراه بهره ببرید. iMICROSCOPE، میکروسکوپی که به راحتی در کیف شما جای می‌گیرد. این دستگاه از سری میکروسکوپ‌های است که از طریق گوشی هوشمند شما عمل می‌کند و با استفاده از فناوری نانو پد، به صورت نوآورانه در پشت گوشی همراه جاسازی می‌شود و شما در هر مکان و زمانی می‌توانید یک میکروسکوپ به همراه خود داشته باشید، آن را به جسم مورد نظر خود نزدیک کنید و تمام جزئیات آن را به خوبی مشاهده کنید. قابلیتی درون این دستگاه به کار گرفته شده است که شما می‌توانید با استفاده از سه نوع شدت نور اجسام ریز را مشاهده کنید، نور سفید با زاویه زیاد، نور سفید با زاویه کم (حالتی بین زمینه روشن و تیره)، روشنایی UV با ۳۷۵ نانومتر که بهترین تصویر از یک نمونه بسیار ریز را ارائه می‌دهد. در این قسمت ویژگی‌های این دستگاه را با هم مرور می‌کنیم:

ویژگی‌های iMICROSCOPE:

۱- جنس بدنه: جنس بدنه آن از الیاژ آلومنیومی به کار رفته در هواپیما است که استحکام بسیار بالایی دارد.

۲- لنز انحنادار شیشه‌ای: لنز طراحی شده در این میکروسکوپ به صورت کروی و انحنادار است، این قابلیت باعث می‌شود که انحرافات و خطای دید تصحیح شود و همچنین عملکرد بینایی را بهبود می‌بخشد، این ویژگی در لنزهای دایره‌ای وجود ندارد.

۳- کنترل نور به صورت برنامه‌ریزی شده: نور و روشنایی در عکاسی بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل اهمیت آن در این نوع میکروسکوپ‌ها چند برابر می‌شود، حالت‌های مختلف نور به کلیک یک دکمه قابل دسترس است، همانطور که در ابتدا اشاره کردیم شما با توجه به نوع نیازتان می‌توانید از نور زیاد، کم و یا نور یو-وی (فرابنفش) استفاده کنید. نور فرابنفش برای وضوح بیشتر تصاویر استفاده می‌شود تا جزیئات پنهان را به نمایش بگذارد. اشعه فرا بنفش نسبت به نور معمولی، قدرت تفکیک بالاتری داشته چراکه طول موج کوتاه‌تری نسبت به نور مرئی دارد.

۴- نشانگر باتری: در این دستگاه نشانگری برای میزان و وضعیت باتری و وضعیت شارژ تعبیه شده است، در واقع این نشانگر شامل ۴ چراغ LED آبی رنگ هست که بسته به میزان شارژ باتری روشن می‌شوند و شما را از وضعیت آن مطلع می‌کنند.

۵- برنامه اختصاصی برای نمایش مقیاس‌های کوچک: با توجه به اینکه در دنیای میکروسکوپی اندازه‌ها بسیار اهمیت دارند، برنامه‌ای به صورت تخصصی در نرم افزار این میکروسکوپ تعبیه شده است، این برنامه i-SEEING نام دارد، که در صورت احتیاج می‌توانید با فعال کردن آن یک نوار مقیاس را به صفحه نمایش خود اضافه کنید، تا اندازه‌های دقیق اجسام را بر روی صفحه نمایش مانند یک خط کش نشان دهد، و با یک کلیک می‌توانید آن را ظاهر و یا حذف کنید.

iMICROSCOPE اولین میکروسکوپ تلفن همراه

۶- Nano-pad: این وسیله از طریق یک نانو پد که در پشت آن قرار دارد به انواع گوشی‌های هوشمند متصل می‌شود. این فناوری بسیار جدید است و با مدل‌های مشابه آن بسیار تفاوت دارد، در واقع با استفاده از خلا و میلیون‌ها فضای مکشی در اندازه نانو، اتصال محکمی، به صورت ایمن با گوشی شما برقرار می‌کند، در صورتی که این نانو پد کثیف شود، به راحتی‌می توانید با استفاده از یک چسب نواری شیشه‌ای و لمس آن با سطح نانو، تمامی ذرات را پاک کنید، بنابراین آن را می‌توان برای چندبار متوالی استفاده کرد.

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است و تنظیمات پیچیده‌ای ندارد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که آن را بر روی تلفن هوشمند خود قرار دهید، دستگاه را روشن کنید و با کلیک بر روی برنامه‌ی مذکور در گوشی همراهتان هر آنچه را که دوست دارید در ابعاد میکرومتری مشاهده کنید. این دستگاه با اتصال از طریق نانو پد، با تمام گوشی‌های هوشمندی که دوربین صاف دارند، یک میکروسکوپ حرفه‌ای ایجاد می‌کند. البته گوشی‌هایی که دو لنز دارند، تنها از یک لنز آن می‌توان استفاده کرد. این اختراع برای افرادی که به اکتشافات علاقه بسیاری دارند، مناسب است و باعث می‌شود هیچ تصویر در سطح میکرومتری از چشم‌های آن‌ها دور نماند.

 

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد