افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی

1,017

رسانه‌های اجتماعی یک کانال ارتباطی مهم برای موفقیت برندها محسوب می‌شوند. ۹۰٪ فروشندگان، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را برای استراتژی کلی بازاریابی مهم می‌دانند. در حقیقت، ۷۸٪ از آن‌ها اعتراف می‌کنند که رسانه‌های اجتماعی مؤثرترین کانال بازاریابی برای برندهای آن‌ها می‌باشند. اکثر برندها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. با این حال، بسیاری از افراد، ارزش آن را دست کم می‌گیرند. اگر در رسانه‌های اجتماعی عضو هستید، باید بزرگترین اهداف شما افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی باشد. شما بدون تعامل نمی‌توانید تغییر و فروش را هدایت کنید. اگر احساس می‌کنید مخاطبان شما به اندازه کافی درگیر نشده‌اند، احتمالاً وقت آن رسیده است که استراتژی تعامل رسانه‌های اجتماعی خود را مرور کنید. در اینجا بهترین روش‌ها برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی از طریق سیستم عامل‌های مختلف آورده شده است:

۱. از شوخ طبعی و بذله گویی استفاده کنید

بعضی افراد به دلیل سرگرمی از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. اگر تمام پست‌های شما تبلیغاتی باشد و از مردم برای خرید محصولات خود دعوت کنید، ممکن است توجه مخاطبان خود را از دست بدهید. به جای این کار، هر چند وقت یکبار پست‌های جذاب ارسال کنید تا طرفداران خود را سرگرم کنید. شما می‌توانید با پست‌های خنده‌دارِ مربوط به صنعت خود به نتیجه برسید و تعامل رسانه‌های اجتماعی خود را افزایش دهید. بیشتر برندهایی که در شبکه‌های اجتماعی موفق هستند در پست‌های خود بصورت متعادل از تبلیغات استفاده می‌کنند و گاهی از پست‌های خنده‌دار هم استفاده می‌کنند. لحن آنها گاهی برای نسل نوجوان و گاهی برای بزرگسالان مناسب است.

۲. تصاویر اصلی و جذاب ایجاد کنید

میانگین درگیری پست‌های فیس بوک ۱۲۰ درصد کمتر از پست‌های تصویری است. بنابراین اگر می‌خواهید تعامل رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید، باید تصاویر بیشتری را ارسال کنید. این می‌تواند شامل عکس‌ها، یادداشت‌ها، گیف‌ها یا حتی گرافیک‌های اصلی باشد. می‌توانید از ابزاری مانند Piktochart و Canva استفاده کنید تا تصاویری بی‌نظیری ایجاد کنید و مخاطبان رسانه‌های اجتماعی خود را درگیر کنید. امکانات بی‌پایانی از تصاویر وجود دارد که می‌توانید برای رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد کنید. اگر می‌خواهید آخرین یافته‌های تحقیق خود را تبلیغ کنید یا واقعیت‌های جالبی را پست کنید، نکات مفیدی را به اینفوگرافیک تبدیل کنید. سپس می‌توانید اینفوگرافیک را در رسانه‌های اجتماعی با لینک مربوطه به اشتراک بگذارید، یا آن را در وبلاگ خود پست کنید یا می‌توانید تصویری بسازید که یک مسابقه یا یک رویداد را تبلیغ کند. همچنین می‌توانید برای راه اندازی محصول خود در آینده تصاویر با کیفیت و جذاب بسازید. تاکو بل، فیلم‌های YouTube خود را از طریق فیس‌بوک تبلیغ می‌کند. اما به جای اینکه فقط ویدئو را با پیش نمایش ویدیو ارسال کند، یک عکس مربوطه را در این پست قرار می‌دهد تا مخاطبان خود را درگیر خود کند.

رسانه‌های اجتماعی

۳. محتوای ویدیویی بیشتری ایجاد کنید

گرافیک‌ها و تصاویر اصلی راهی عالی برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک هستند. اما در سیستم عامل‌های بصری مانند اینستاگرام، شما در حال ارسال تصاویر چشم نواز برای درگیر کردن طرفداران خود هستید. بنابراین چگونه می‌توانید تعامل را در این پلتفرم افزایش دهید؟ نکته اصلی، ایجاد و یا ارسال فیلم‌های بیشتر است. در حالی که به طور مرتب تصاویر باکیفیت ارسال می‌کنید، فیلم‌ها می‌توانند محتوای معمولی را تغییر دهند. GoPro از اینستاگرام برای ارسال منظم تصاویر گرفته شده با دوربین‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت علاوه بر عکس‌های معمولی، هر از چند گاهی فیلم‌هایی نیز ارسال می‌کند. این فیلم‌ها لایک بیشتری از عکس‌ها دارند. اگر نمایه آنها را مرور کنید، متوجه خواهید شد که بسیاری از پست‌های عکس آن‌ها به طور متوسط بین ۱۰۰،۰۰۰ تا ۳۰۰،۰۰۰ لایک دریافت می‌کند. از طرف دیگر، پست‌های ویدیوهای آن بیش از ۴۰۰،۰۰۰ بازدید ایجاد می‌کنند. این نشان می‌دهد که ارسال فیلم‌های جذاب یکی از بهترین راه‌های افزایش تعامل در اینستاگرام است. شما می‌توانید این تاکتیک را در کانال‌های دیگر رسانه‌های اجتماعی نیز پیاده کنید.

۴. پیام‌های خود را در زمان مناسب ارسال کنید

کاربران رسانه‌های اجتماعی همواره آنلاین نیستند. بنابراین اگر پست خود را زمانی ارسال کنید که بیشتر مخاطبان شما آفلاین هستند، می‌توانید فرصت‌های تعامل را از دست بدهید. برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی باید بدانید مخاطبان شما چه زمان‌هایی آنلاین هستند و سپس پست‌های خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. هدف این است که آن‌ها بتوانند پست‌های شما را ببینند و احتمالاً پست‌هایتان را لایک کنند، درباره آن‌ها نظر دهند و یا آن را به اشتراک بگذارند. بهترین زمان ارسال می‌تواند با توجه به عوامل زیادی مانند منطقه زمانی و جمعیت هدف متفاوت باشد، همچنین می‌تواند بسته به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مورد استفاده نیز متفاوت باشد. بنابراین ممکن است مجبور شوید چندین تست را اجرا کنید تا ببینید کدام زمان بندی بهترین عملکرد را دارد.

۵. از هشتگ‌های ترند استفاده کنید

هشتگ‌ها براساس نحوه استفاده‌شان می‌توانند تعامل رسانه‌های اجتماعی را به طرز چشمگیری افزایش دهند. هشتگ دقیقا نوعی برچسب است که در شبکه‌های اجتماعی و صفحات وب روی موضوعات مختلف زده می‌شود. هنگامی که از هشتگ‌های مرتبط و پرطرفدار در پست‌های توییتر و اینستاگرام خود استفاده می‌کنید، شانس کاربران را برای یافتن مطالب خود بهبود می‌بخشید. می‌توانید از ابزارهایی مانند Twitonomy استفاده کنید تا هشتگ‌های مربوط به روندهای مربوطه را پیدا کنید یا می‌توانید از Hashtagify.me استفاده کنید تا با آخرین روند هشتگ آگاه شوید. این تحقیق به شما کمک می‌کند تا در مکالمات مد روز رسانه‌های اجتماعی شرکت کنید و این باعث می‌شود تا کاربران بتوانند محتوای شما را کشف کنند.

رسانه‌های اجتماعی

۶. یک مسابقه ایجاد کنید و هدیه بدهید

یک راه عالی دیگر برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی برگزاری یک مسابقه انعطاف پذیر است. این تاکتیک مشارکت افراد را بیشتر می‌کند زیرا افراد شانس دریافت چیزی را دارند. این می‌تواند آن‌ها را وادار کند تا با محتوای برند یا تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی آشنا شوند. بر اساس نحوه اجرای مسابقه، می‌توانید میزان محتوای تولید شده توسط کاربر را برای نام تجاری خود افزایش دهید.

۷. محتوای خود را با محتوای اینفلوئنسر یا تاثیرگذار غنی کنید

تأثیر گذاران رسانه‌های اجتماعی به دلیل توانایی خود در افزایش تعامل رسانه‌های اجتماعی، به وضعیتی مؤثری دست یافته‌اند. آنها خالق محتوای عالی هستند و می‌دانند مخاطبانشان به دنبال چه چیزی هستند. از آن‌ها برای غنی سازی محتوای رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید. این می‌تواند مخاطبان آن‌ها را ترغیب کند تا با مارک و محتوای شما همکاری کنند. چندین روش وجود دارد که اینفلوئنسرها بتوانند محتوای رسانه‌های اجتماعی شما را غنی سازند. این مورد محبوب‌ترین روش در اینستاگرام و اسنپ چت است و می‌تواند درگیری رسانه‌های اجتماعی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین می‌توانید محتوای پروفایل تأثیرگذار را در پروفایل رسانه‌های اجتماعی خود نمایش دهید یا حتی می‌توانید ویدئویی را ارسال کنید که در آن با اینفلوئنسرها مصاحبه کنید.

۸. طرفداران و مشتریان را به طور برجسته نشان دهید

یکی از موثرترین راه‌های افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی این است که مشتریان خود را به طور برجسته نشان دهید و آن‌ها را به طرفداران برند خود تبدیل کنید. هنگامی که محتوای تولید شده توسط کاربر را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، به چند مزیت دست پیدا می‌کنید. اول و مهم‌تر از همه، شما به فالوئران خود ثابت می‌کنید که مشتریان فعلی شما محصولات شما را دوست دارند. همچنین می‌توانید پست‌های مشتریان را به اشتراک بگذارید و از آن‌ها قدردانی کنید. اگر می‌خواهید در رسانه‌های اجتماعی تعامل را بیشتر کنید، می‌توانید این مورد را با یک هشتگ منحصر به فرد ترکیب کنید. مشتریان را ترغیب کنید تا عکس‌هایی را به اشتراک بگذارند که در آن از محصولات شما استفاده می‌کنند و هشتگ را در توضیحات آن درج کنند. در ازای متقابل می‌توانید فرصتی برای حضور در رسانه‌های اجتماعی خود ارائه دهید.

رسانه‌های اجتماعی

۹. لایو داشته باشید

با معرفی لایو اینستاگرام و لایو فیس‌بوک، برندها گزینه‌های جدیدی برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی بدست آورده‌اند. شما می‌توانید بیشترین استفاده از این گزینه‌ها را برای جذب هواداران بر مبنای زمان واقعی انجام دهید. شما می‌توانید رویداد راه اندازی محصول خود را مستقیماً پخش کنید یا می‌توانید به صورت هفتگی لایو پخش کنید. به عنوان مثال اگر صاحب کسب ‌و ‌کاری هستید، برای معرفی یک محصول جدید می‌توانید ویدیو‌های زنده‌ای به اشتراک بگذارید، این کار باعث جذب هر چه بیشتر مشتریان و یا مخاطبان می‌شود. در واقع علت شکل گیری سرویس ویدیو Live این است که هر وقت افراد خواستند، بتوانند حال و اوضاع خودشان را با دوستان‌و فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. سرویس ویدیو Live برای کسب‌وکارها و کسانی مفید است که قصد بازاریابی از طریق اینستاگرام دارند چون از طریق آن می‌توانند راحت‌تر گزارش‌های زنده و ویدیوهای زنده‌ ارائه دهند و رویدادهای خود را پوشش دهند.

۱۰. پیشنهادهای جذاب را تبلیغ کنید

برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی، همیشه به راهکارهای خارج از نسخه نیازی نیست. گاهی اوقات، بهتر است از تکنیک‌های آزمایش شده و اثبات شده برای جذب مشتریان و آینده‌نگری استفاده کرد. یکی از راه‌های جذب مخاطبان، ارائه پیشنهادهای جذاب به آن‌ها است. شما می‌توانید پیشنهادهای زیر را ارائه دهید:
کوپن‌های تخفیف
حمل و نقل رایگان
عضویت با هزینه مناسب
بازپرداخت نقدی
چنین پیشنهادهایی می‌توانند به شما در افزایش تعامل رسانه‌های اجتماعی و همچنین فروش بیشتر کمک کند. شما باید انواع مختلفی از پیشنهادات را آزمایش کنید تا بفهمید مشتریان به کدام پیشنهادات به بهترین وجه پاسخ می‌دهند. با این حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که پیشنهادهایتان باعث حاشیه نمی‌شود. مرکز راهنمایی فیس‌بوک چند نکته برای ایجاد یک تبلیغ پیشنهادی موفق به شما ارائه می‌دهد:
– شما باید تخفیف قابل توجهی با حداقل ۲۰٪ تخفیف ارائه دهید یا برای دسترسی بیشتر به مردم، هزینه‌های رایگان ارائه دهید.
– اگر می‌خواهید افراد بیشتری را درگیر کنید، باید از افرادی کمک بگیرید که از محصولات شما استفاده می‌کنند. آن‌ها عملکرد بهتری نسبت به عکس‌ها و آرم‌های محصول دارند.
– شما باید تاریخ انقضای معقولی برای پیشنهادات خود تعیین کنید. ۷ روز زمان خوبی است.
– می‌توانید آگهی پیشنهادی خود را در بالای صفحه قرار دهید تا میزان جذابیت آن را افزایش دهید.

نتیجه
این گزینه‌ها، مؤثرترین روش‌ها برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی هستند. اگر هنوز هیچکدام از این روش‌ها را اجرا نکردید، حتماً آنها را در استراتژی خود برای افزایش تعامل در رسانه‌های اجتماعی وارد کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

Comments are closed.