بهترین قلم‌ هوشمند در سال ۲۰۱۹

0 1,016

قلم‌ هوشمند یا دیجیتال به قلم‌هایی گفته می‌شود که در عین حال که می‌توانند مانند یک قلم معمولی بر روی کاغذ بنویسد، از نوعی تکنولوژی خاص بهره برده‌اند که این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوانید نوشته‌ها را به صورت دیجیتال استریم کنید. با ترکیب فناوری‌هایی چون سنسورهای حساس به فشار، اسکن نوری، اتصال وایرلس و باتری‌های طولانی مدت، سازندگان دستگاه‌های دیجیتال موفق شدند تا چنین قلم‌هایی را عرضه کنند. در این مطلب نویسندگان ما ۳.۵ ساعت مطالعه کرده‌اند و محبوب‌ترین قلم‌های هوشمند موجود در بازار را پیدا کرده‌اند. قبل از ارائه توصیه‌های نهایی، ۱۵ قلم هوشمند مختلف در نظر گرفته شده است. گزینه‌های نمایش داده شده از ۱۰ مارک و تولید کنندگان مختلف انتخاب شده‌اند، بیش از ۶۰ نظر کاربران (نظرات مثبت و منفی) بررسی شده است و یک قلم هوشمند هم مورد آزمایش قرار گرفته است. همه این تحقیقات باعث می‌شود که به توصیه‌های ما اعتماد کنید.

۱. بهترین کیفیت: قلم‌ هوشمند Livescribe Aegir

قلم‌ هوشمند

Livescribe قلم‌های هوشمند مختلفی را ارائه می‌دهد اما Livescribe Aegir بهترین قلم هوشمند این دسته است. ساده‌ترین ویژگی آن این است که Aegir به راحتی دست نوشته‌ها را به فرمت دیجیتال تبدیل می‌کند (البته اگر از یادداشت‌های مرتبط با Livescribe استفاده می‌کنید تا یادداشت‌های خود را بنویسید). قبل از همگام سازی با تلفن خود، می‌توانید حداکثر ۱۲۰۰ صفحه نوشتاری را ذخیره کنید. این قلم هوشمند با ۱۰ ساعت طول عمر باتری، به شما امکان می‌دهد تا در طول روز بدون هیچ مشکلی کارهای خود را انجام دهید. همچنین با استفاده از برنامه Livescribe + امکان ضبط صدا هم وجود دارد، بنابراین شما می‌توانید قطعه‌های صوتی را به یادداشت‌های خود اضافه کنید و آن را در زمان دیگری پخش کنید. علاوه بر ۵۰۰ مگابایت فضایی که در Evernote Livescribe در اختیار دارید، از ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی این قلم هم برخوردار هستید. هنگامی که کارهای شما با یک فایل به پایان می‌رسد به راحتی می‌توانید آن را به فرمت‌های مختلف از جمله فایل‌های متن TXT، پی دی اف، تصاویر PNG و مایکروسافت ورد ذخیره کنید. سرویس‌های مختلف ابری مانند Dropbox، Google Drive، مایکروسافت OneNote و Evernote هم مورد استفاده قرار می‌گیرند، بنابراین هیچ محدودیتی برای نحوه ذخیره سازی فایل‌های شما وجود ندارد. متاسفانه این قلم تنها روی کاغذهای مخصوص به خود کار می‌کند و نمی‌توانید از آن روی کاغذهای دیگر استفاده کنید.

۲. بهترین بودجه: قلم‌ هوشمند Sanb Thinkpen

قلم‌ هوشمند

اگر به ویژگی‌های پیچیده‌ای نیاز ندارید، لازم نیست برای خرید قلم هوشمند پول زیادی پرداخت کنید. Sanb Thinkpen کاملا شیک به نظر می‌رسد و به خوبی کار می‌کند. این قلم هوشمند دارای ۳۲ مگابایت حافظه داخلی می‌باشد که می‌تواند تا ۸۰۰ صفحه یادداشت را ذخیره کند و دست نوشته‌ها را با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه دنبال کند. این قلم هوشمند به مدت هشت ساعت کار می‌کند، هرچند با استفاده کمتر ممکن است تا سه روز هم دوام بیاورد. این قلم هوشمند می‌تواند یادداشت‌ها را در قالب تصاویر، متن و حتی کلیپ‌های ویدئویی ذخیره کند تا بتوانید به راحتی به آنها نگاه کنید. قابلیت اشتراک گذاری آن در دراپ باکس، اورنوت، فیس بوک، پینترست، توییتر و وی چت گسترش می‌یابد، بنابراین یادداشت‌های خود را به راحتی می‌توانید در آن ذخیره کنید. اگر دارای یک تبلت سامسونگ هستید، این قلم هوشمند برای Android 4.3 یا بالاتر سازگار است و کاربران می‌توانند نرم‌افزار مخصوص آن را از گوگل پلی یا اپل استور دانلود کنند.

۳. بهترین برای راحتی: قلم‌ هوشمند Neo N2 Smartpen

قلم‌ هوشمند

یکی دیگر از نام‌های محبوب در دنیای قلم‌های هوشمند، Neo N2 Smartpen است که برای استفاده موبایل و تبلت طراحی شده است. این قلم یک پردازنده دو هسته ای ARM9 دارد که تصاویر را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه ثبت و پردازش می‌کند و میتواند به خوبی از پس وظایف و محاسبات سنگین بربیاید. قلم نئو قابلیت تشخیص ۲۵۶ سطح فشار را دارد و دقت معقولی را از خود ارائه می‌دهد. قلم‌های هوشمند Neo N2 Smartpen در مقایسه با اکثر خودکارهای هوشمند، حس راحتی بیشتری را به کاربر منتقل می‌کنند و هنگام نوشتن احساس میکنند با قلم معمولی می‌نویسند. هنگامی که یادداشت‌های خود را ذخیره کردید، می‌توانید رنگ فونت‌های اطراف آن را تغییر دهید تا قبل از ذخیره سازی آن در چند سرویس مختلف از قبیل دراپ باکس و اورنوت برجستگی بیشتری داشته باشند. همچنین ممکن است به SVG – فرمت Adobe Illustrator – ذخیره شود که مطمئنا به طراحان کمک شایانی خواهد کرد. ایلوستریتور (illustrator) نام یکی دیگر از محصولات کمپانی ادوبی است که هم هنرمندان نقاش و هم طراحان گرافیک برای ساخت تصاویر وکتور (برداری) از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در صورت استفاده مداوم به مدت پنج ساعت و در صورت استفاده عادی به مدت سه روز از آن استفاده کنید. شارژ کامل این خودکار دو ساعت زمان می‌برد و می‌تواند به طور خودکار خاموش و روشن شود و این موضوع به طول عمر باتری کمک می‌کند. فناوری به کار رفته در قلم Neo Smaetpen مبتنی بر دوربین است که سطح بالایی از دقت و سرعت را برای کاربر فراهم می‌کند. این اپلیکیشن قابلیت شناسایی ۱۵ زبان را دارد که از جمله‌ می‌توان به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی، چینی، آلمانی و کره‌ای اشاره کرد. قیمت این قلم هوشمند به سبک‌ و اندازه‌ نوت‌بوک‌ها بستگی دارد و برنامه نرم‌افزاری ویژه خودکار هم‌اکنون بر روی اندروید و iOS در دسترس است.

۴. بهترین برای سرفیس: قلم‌ هوشمند Equil Smartpen

قلم‌ هوشمند

بسیاری از قلم‌های هوشمند به کاغذ مخصوص نیاز دارند تا بتوانند به درستی کار کنند اما این درباره Equil Smartpen درست نیست. این قلم هوشمند از یک گیرنده استفاده می‌کند که باید قبل از نوشتن، آن را بالای کاغذ خود قرار دهید. این گیرنده، کمی بزرگ است اما با وجود آن می‌توانید از هر نوع کاغذ یا پدی که می‌خواهید استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از آن برای انواع نوت‌بوک‌ها، مجلات و… نیز استفاده کنید. این قلم قابلیت تشخیص ۶۰۰ سطح فشار را دارد و دقت معقولی از خود ارائه می‌دهد. هنگامی که کار خود را انجام دادید، به طور خودکار در iCloud ذخیره می‌شود. نوشته‌ها و طرح‌های شما به‌صورت عکس در حافظه گوشی موبایل یا تبلت شما ذخیره شده و می‌توانید آن را به دوستان خود بفرستید. باتری این قلم‌های هوشمند پس از گذشت ۲ ساعت به‌طور کامل شارژ شده و تا ۸ ساعت دوام خواهد داشت. این مدل از محصولات اکویل با انواع گوشی‌های موبایل و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۰ و بالاتر و آیفون و آیپدهای مجهز به iOS 6.0 و بالاتر سازگاری دارد. همچنین این قلم هوشمند با سیستم‌های دارای سیستم‌ عامل Mac OS X 10.7 و بالاتر و کامپیوترهای مجهز به ویندوز ۷، XP و ۸ هم سازگاری خواهد داشت. برای استفاده از قلم هوشمند اکویل (Equil) باید اپلیکیشن مخصوص آن را روی گوشی موبایل یا تبلت خود نصب کنید.

۵. بهترین برای هنرمندان: قلم‌ هوشمند Wacom Bamboo Folio Smartpad

قلم‌ هوشمند

SmartPens ایده‌آل ترین ابزار برای افراد علاقه‌مند به طراحان گرافیک و یا طراحان خلاق است. هیچ ماوسی نمیتواند خود را با این قلم هوشمند مقایسه کند. Wacom تبلت‌های گرافیکی بسیار خوبی را در طول سال‌ها طراحی کرده است و حالا علاقه‌مند به ساخت قلم‌های هوشمند Smart Bamboo Folio Smartpad شده‌است. قلم نوری وکام بالاترین تسلط و قدرت اختیار را به هنرمند میدهد. با این قلم هوشمند می‌توانید به طور طبیعی با قلم روی هر کاغذی بنویسید و سپس یادداشت‌ها و ایده‌های خود را در ابر ذخیره و به اشتراک بگذارید. این قلم هوشمند حداکثر هشت ساعت عمر باتری مفید دارد. این قلم یک فضای عالی برای شماست تا قبل از تبدیل تصاویر به فایل‌های JPG، PNG، PDF، SVG یا WILL تصورات خود را اجرا کنید. از همه مهمتر با استفاده از قلم هوشمند Bamboo Folio می‌توانید روی تمام کاغذها یادداشت برداری کنید و دست نوشته‌هایتان را به نسخه‌ی دیجیتالی تبدیل کنید، این باعث می‌شود که قیمت اولیه آن کمی بالاتر باشد. برای دسترسی به ویژگی‌های بیشتر که با iPad، سامسونگ، نوکیا، نکسوس، فوجیتسو یا دستگاه Android سازگار است، از برنامه Wacom استفاده کنید.

۶. بهترین چند زبانه: قلم‌ هوشمند Neo Smartpen M1

قلم‌ هوشمند

Neo Smartpen M1 یک قلم دیجیتال سبک وزن است که می‌تواند به مدت طولانی دوام بیاورد (شش ساعت زمان نوشتن و ۱۲۵ روز در حالت آماده به کار). M1 از چندین زبان پشتیبانی می‌کند و در چند طرح رنگی ارائه می‌شود. شما می‌توانید به بیش از ۱۴ زبان مختلف از جمله کره‌ای، هلندی، پرتغالی، روسی، سوئدی و ترکی بنویسید. نگه داشتن این قلم بسیار راحت است و می‌توانید در جلسات طولانی از آن استفاده کنید. با این قلم احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و احساس می‌کنید با یک قلم معمولی کار می‌کنید. فقط سرپوش آن را بیرون بیاورید و شروع به نوشتن شاهکار بعدی خود کنید، یا دوربین را هدف قرار دهید و کار خود را برای بعد انجام دهید. با این قلم هوشمند می‌توانید به راحتی تصاویر و یادداشت‌ها را در فرمت‌هایی مانند متن، JPG ،PDF یا SVG از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

۷. بهترین برای دانش آموزان: قلم‌ هوشمند Livescribe Echo Smartpen

قلم‌ هوشمند

Smartpens مخصوصا برای نوشتن یادداشت‌ها در جلسات یا سخنرانی‌های مهم، بسیار عالی هستند، اما هنوز هم به سرعت نوشتن بستگی دارد. Livescribe Echo Smartpen با ضبط همه چیزهایی که می‌شنوید، به شما اجازه می‌دهد همه چیز را فقط با ضربه زدن بر روی یادداشت‌های خود پخش کنید. این قلم هوشمند ۲ گیگا بایت ظرفیت دارد که می‌توانید با خیال راحت ۲۰۰ ساعت محتوای صوتی را ضبط کنید بدون اینکه به پاک کردن مطالب قبلی نیاز داشته باشید. انتظار می‌رود قبل از اینکه آن را شارژ کنید، بتوانید از آن به مدت شش ساعت استفاده کنید. این قلم هوشمند، از بسیاری قلم‌های هوشمند دیگر قدیمی‌تر است، اما هنوز هم فرسوده نیست زیرا ترکیب نوشتن و ضبط صدا را در یک بسته شسته و رفته ارائه می‌دهد. این قلم هوشمند با یک کابل میکرو USB، دو کارتریج و نرم افزار دسکتاپ اکو برای Mac و Windows همراه است.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد