بهترین مرطوب کننده‌های هوا

0 857

رطوبت هوا چیزی است که بسیاری از مردم به آن توجه نمی‌کنند، اما داشتن یک مرطوب کننده هوا می تواند محیط را به سمت بهتر شدن تغییر دهد. یک رطوبت ساز ساده می تواند برای سلامتی تمام اعضای خانواده مفید باشد، از طرفی باعث می‌شود افراد راحت تر در فضای خانه وقت بگذرانند.

کاهش رطوبت مشکل رایجی است که معمولا با آب و هوای خشک همراه است و می‌تواند منجر به فضاهای گرم مصنوعی شود. این بدان معنی است که مشکل کمبود رطوبت ممکن است در سراسر کشور و در طول تابستان یا زمستان رخ دهد.

اگر فضای خانه را در سطح رطوبت توصیه شده نگه دارید می‌توانید از مسائل بهداشتی خاصی جلوگیری کند. به طور معمول موضوعی که با آن مواجه هستیم، سطح رطوبت بسیار پایین است که ممکن است منجر به سینوزیت شود. بسیاری از متخصصان ENT معتقدند که هوای خشک با تخلیه نشدن و درست عمل نکردن سینوس‌ها رابطه مستقیمی دارد.

بعضی افراد که بینی‌هایشان به دلیل کاهش رطوبت خشک می‌شود، دچار خونریزی بینی می‌شوند. برای مسائل مزمن، رطوبت پایین باعث افزایش خروپف می‌شود و ممکن است مشکلاتی همچون سرماخوردگی، آسم و آلرژی ایجاد کند. در نهایت، رطوبت پایین ممکن است برای پوست مضر باشد و اضافه کردن یک مرطوب کننده هوا می‌تواند در سطح آرایشی مفید باشد.

به یاد داشته باشید که میزان رطوبت باید در سطح تعادل باشد، زیرا سطح بالای رطوبت هم می‌تواند به مشکلات بیشتری از جمله آلرژی، گرد و غبار و… منجر شود. توصیه می‌شود که سطح رطوبت نسبی هوا را بین ۳۰٪ تا ۵۰٪ نگه دارید، اما این می‌تواند بنابر شرایط آب و هوایی متفاوت باشد. برای تعیین میزان رطوبت باید به سطح توصیه شده در منطقه خود مراجعه کنید یا می‌توانید از یک دستگاه رطوبت سنج استفاده کنید. شما می‌توانید دستگاه رطوبت سنج را به طور جداگانه خریداری کنید، اگرچه در مدل‌های جدیدتر رطوبت ساز یک رطوبت سنج هم تعبیه شده است.

محبوب ترین مرطوب کننده های هوا

در مطلب زیر لیستی از محبوب ترین مرطوب کننده‌های هوا بیان شده است که می توانید بر اساس آن ها دستگاه مورد نیازتان را انتخاب کنید.

۱. مرطوب کننده‌ هوا Essick Air (مرطوب کننده کل خانه Bemis 11G)

Essick Air

رطوبت: ۲۳۰۰ فوت مربع
ETL: موجود
رطوبت خودکار
رنگ: زغالی / تیتانیوم
ابعاد: عرض ۲۴، طول ۱۵.۷۵ و ارتفاع ۱۷.۷۵

۲. مرطوب کننده‌ هوا Crane (مرطوب کننده هوشمند ۱.۵ Gallon Ultrasonic)

Crane

تکنولوژی مرطوب کننده التراسونیک
کنترل Wi-Fi از راه دور
ویژگی ایمنی خودکار
ولتاژ ورودی: ۱۲۰ ولت/ ۶۰ هرتز
رنگ: سفید
ابعاد: عرض ۱۱، طول ۱۱ و ارتفاع ۱۵

۳. مرطوب کننده‌ هوا Dyson (مرطوب کننده سفید / نقره ای AM10)

Dyson

فناوری تعدیل کننده هوا
علامت معتبر
مهر تأیید PTPA
وزن: ۷.۸ پوند
ابعاد: عرض ۹.۴، طول ۸.۷ و ارتفاع ۲۲.۸

۴. مرطوب کننده‌ هوا Dyson (مرطوب کننده سیاه / نیکل AM10)

Dyson

فناوری تعدیل کننده هوا
علامت معتبر
مهر تأیید PTPA
وزن: ۷.۸ پوند
ابعاد: عرض ۹.۴، طول ۸.۷ و ارتفاع ۲۲.۸

۵. مرطوب کننده‌ هوا Dyson (مرطوب کننده فلزی / آبی AM10)

Dyson

فناوری تعدیل کننده هوا
علامت معتبر
مهر تأیید PTPA
وزن: ۷.۸ پوند
ابعاد: عرض ۹.۴، طول ۸.۷ و ارتفاع ۲۲.۸

۶. مرطوب کننده‌ هوا Stadler-Form (مرطوب کننده سفید Oskar BIG)

Stadler-Form

ذخیره انرژی
عملیات آرام
بوی معطر
وزن: ۱۰.۴ پوند
ابعاد: عرض ۱۸.۶، طول ۷.۹ و ارتفاع ۱۱.۵

۷. مرطوب کننده‌ هوا Stadler-Form (مرطوب کننده مشکی Oskar)

Stadler-Form

طراحی مکعب هم زمان
قطع اتوماتیک
عملیات آرام
وزن: ۶.۸ پوند
ابعاد: عرض ۱۱.۴، طول ۹.۷ و ارتفاع ۹.۷

۸. مرطوب کننده‌ هوا Stadler-Form (مرطوب کننده سفید Oskar)

Stadler-Form

طراحی مکعب هم زمان
قطع اتوماتیک
عملیات آرام
وزن: ۶.۸ پوند
ابعاد: عرض ۱۱.۴، طول ۹.۷ و ارتفاع ۹.۷

۹. مرطوب کننده‌ هوا Essick-Air (مرطوب کننده کل خانه با صفحه نمایش لمسی)

Essick-Air

مرطوب کننده غبار سرد
صفحه کنترل دیجیتال لمسی
مرطوب کردن یک اتاق تا ۲۴۰۰ فوت مربع
وزن: ۱۶.۵ پوند
ابعاد: عرض ۲۱.۵، طول ۱۹ و ارتفاع ۱۸.۵

۱۰. مرطوب کننده‌ هوا Essick-Air (مرطوب کننده کل خانه)

Essick-Air

۷/۲ گالن رطوبت در هر ۲۴ ساعت
قرار گرفتن کاشی تزئینی در بالا
وزن: ۲۷ پوند
ابعاد: عرض ۱۸، طول ۱۸ و ارتفاع ۲۷.۲۵

طیف گسترده ای از مرطوب کننده‌های هوا وجود دارد که می‌تواند فرآیند خرید را گیج کننده کند. در حالیکه ما برخی از مرطوب کننده‌های محبوب را در اختیارتان قرار داده ایم، موارد مهمتری هم وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. در زیر برخی از ویژگی‌های مهم را معرفی می‌کنیم:

۱. فضا:

یکی از مهمترین نکاتی که باید قبل از خرید مرطوب کننده به یاد داشته باشید، توجه به فضای مورد نظر است. باید بدانید که رطوبت سازهای مختلفی وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. اما اصلی ترین تفاوت بین مرطوب کننده‌های اتاق و مرطوب کننده‌های کل خانه است.

اگر در آب و هوای شدید با زمستان ها و تابستان های سخت زندگی می‌کنید، رطوبت ساز کل خانه می‌تواند ایده بهتری باشد. داشتن یک مرطوب کننده هوا در آب و هوای گرم و خشک یک نیاز جدی می‌باشد، اما آب و هوای سرد نیز مشکلات مشابه را افزایش می‌دهد.

در فصل زمستان به دلیل روشن کردن بخاری و افزایش حرارت، هوای خانه خشک می‌شود، به همین دلیل باید یک مرطوب کننده هوا برای کل خانه بخرید. شما باید از سطح رطوبت خانه خود اطمینان داشته باشید و در طول زمان‌های مختلف، میزان رطوبت مورد نظرتان را بررسی کنید.

اگر فقط می خواهید هوا را برای فرد خاصی مرطوب کنید مانند نوزادان یا سالمندان، می‌توانید یک مرطوب کننده اتاق را در نظر بگیرید. از طرف دیگر طراحی خانه می‌تواند تصمیم شما را تحت تاثیر قرار دهد. اگر خانه شما بزرگ است یا دارای یک طرح غیر معمول است، خرید یک یا چند رطوبت ساز اتاق می‌تواند بیشتر از مرطوب کننده کل خانه استاندارد باشد.

علاوه بر در نظر گرفتن فضا، باید ظرفیت و میزان مصرف مرطوب کننده را نیز در نظر بگیرید. به عبارت دیگر، باید بدانیم که مخزن آب چقدر است و آب در چه مدت زمانی مصرف می شود. این موضوع بسیار مهم است زیرا باید مخزن را دوباره پر کنید. بعضی دستگاه‌ها بسیار راحت تمیز می‌شوند و بعضی دیگر به زحمت زیادی نیاز دارند، بهتر است به تمیزی آن هم توجه کنید.

۲. غبار سرد / گرم / اولتراسونیک:

در حالی که این مقاله به طور خاص به سمت مرطوب کننده‌های هوای سرد هدایت می شود، باید بدانید که مرطوب کننده‌های مختلفی وجود دارد. در ابتدا آن‌ها به سه دسته تقسیم می شوند: غبار سرد، غبار گرم یا اولتراسونیک. این ویژگی ها توضیح می‌دهند که دستگاه چگونه آب را در مخزن به بخار آب تبدیل می‌کند.

در رطوبت سازهای خنک، آب توسط یک فیلتر پارچه ای داخلی جذب می‌شود. در نتیجه هوا مرطوب می‌شود و از خشکی آن کاسته می‌شود. به دلیل وجود فن، هوا سریع تر خنک می‌شود و برای فضاهای بزرگتر بهتر است.

رطوبت سازهای هوای گرم، آب را گرم می‌کنند و بخار را به هوا تبخیر می‌کنند. با جوشاندن آب، باکتری ها از بین می‌روند، بنابراین این دستگاه می‌تواند کمی سالم تر و ساکت تر از یک دستگاه رطوبت ساز سرد باشد.

در نهایت، رطوبت سازهای اولتراسونیک دارای یک صفحه فلزی هستند که در فرکانس اولتراسونیک ارتعاش می‌یابند و انسان ها نمی‌توانند آن را بشنوند. این عملکرد باعث می‌شود تا آب به بخار تبدیل شود. با توجه به عملکرد آن، واحدهای اولتراسونیک فوق العاده آرام و فوق العاده خوب نگهداری می‌شوند، اما می‌توانند ارزان باشند.

۳. سطح رطوبت:

همانطور که قبلا ذکر شد، سطح رطوبت مطلوب نسبتا ۳۰ تا ۵۰ درصد است، اما این می‌تواند به ترجیحات و آب و هوا بستگی داشته باشد. گاهی ممکن است نیاز داشته باشید که سطوح مختلف را جستجو کنید و یا آن‌ها را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی برایتان مناسب است.

هنگام خرید متوجه خواهید شد که برخی واحدها به آسانی طراحی شده اند و تنها یک عملکرد اولیه روشن/ خاموش دارند. در حالی که برخی واحدهای دیگر دارای درجه متغیر قابل برنامه ریزی هستند تا با نیازهای خاص شما سازگار باشند. بعضی از آن‌ها می‌توانند برای حفظ سطح رطوبت خاص از پیش تعیین شده تنظیم شوند.

۴. فن:

عملکرد فن بسیار شبیه سطح رطوبت است. در حالی که برخی دستگاه‌ها تنها روشن / خاموش می‌شوند، برخی دستگاه‌های دیگر دارای سرعت فن و یا تنظیمات اتوماتیک هستند. این ویژگی می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و بسیار کاربردی باشد. اگر می‌خواهید واحد خود را خاموش یا روشن کنید، به این بستگی دارد که آیا این اتاق در حال استفاده است یا خیر و تا چه زمانی می‌خواهید از آن استفاده کنید.

۵. گارانتی:

اکثر لوازم خانگی‌ها دارای گارانتی هستند، اما جزئیات آن بین تولید کنندگان مختلف، متفاوت است. گارانتی کیفیت وسایلی است که باید در نظر گرفته شود. بعضی مدل ها از ۱ سال تا ۵ سال گارانتی دارند و قطعات خاصی را پوشش می‌دهند اما برخی گارانتی ها ممکن است همه چیز را شامل شوند. گارانتی ویژگی مهمی است که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید.

۶. ابعاد و سبک:

ابعاد و سبک مرطوب کننده معمولا با هم در نظر گرفته می‌شوند و تا آخر با هم هستند. اگرچه این ویژگی هنوز هم مهم است، ولی باید آخرین چیزی باشد که در نظر گرفته می شود. پس از اینکه دستگاه مورد نیاز خود را تعیین کردید، به این نکته توجه کنید که آیا دستگاه اندازه مناسبی دارد و با دکور فعلی اتاق هماهنگ است. برخی دستگاه‌ها بسیار شیک هستند و به زیبایی خانه اضافه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر هیچ جذابیتی ندارند. مرطوب کننده‌ها در انواع سبک‌ها و ابعاد وجود دارند، شما حتی می‌توانید انواع مرطوب کننده‌ها را برای اتاق بچه‌ها خریداری کنید.

منبع: بلاگ بورسیکا

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد