بهترین مقاصد و تجربیات توریستی واقعیت مجازی

0 815

با توجه به نوآوری های عمده در دهه های گذشته، واقعیت مجازی به تازگی از فریبکاری حیرت انگیز ۹۰ ساله خود دست برداشته است و درحال حاضر همه چیز امکان پذیر شده است.
VR با فن آوری های دیگری مانند فوتوگرامتری و ضبط ویدیوی ۳۶۰ درجه همراه شده است و ناگهان می توانید به تمام مناطق جهان سفر کنید، بدون اینکه وضعیت خود را تغییر دهید و حتی لباس خود را عوض کنید.
ما برخی از بهترین مقاصد و تجربیات توریستی VR را در این مطلب بیان کرده ایم.

۱- Google Earth VR

زمانی که Google Earth در سال ها پیش منتشر شد، همه افراد از اینکه قادر بودند بوسیلۀ تصاویر ماهواره ای خانه خود را پیدا کنند و آن را مشاهده کنند بسیار متعجب و حیرت زده شدند. با این حال، از این که می دانستند این تصاویر همیشه مورد استفاده قرار می گیرند و کاملا دقیق هستند، کمی نگران بودند.
هنگامی که تازگی برنامۀ Google Earth رو به تحلیل رفت، همه افراد به دنبال کسب و کارهای خود رفتند تا زمانی که Google Earth VR منتشر شد.
گوگل در حال حاضر جهان VR را با ابزار نقاشی شگفت انگیز خود به نام Tiltbrush انجام می دهد. Tiltbrush در واقع ام ‌اس‌ پینت یا مایکروسافت پینت از VR است، اما بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است.
Google Earth VR به هر فردی اجازه می دهد خانه خود را از فضا ببیند، به طور واقعی به آنجا پرواز کند و در حیاط جلویی خود یا روی پشت بام خانه بایستد.
Google Earth VR به شما توانایی های زیادی می دهد مانند توانایی تغییر موقعیت خورشید و یا مقایسه کردن چیزهایی که تقریبا هم اندازه هستند و در اطراف پرواز می کنند. با Google Earth VR احساس می کنید بالای برج هستید.
ساعت های سرگرم کننده ای برای پرواز در سراسر جهان وجود دارد. سطح جزئیات بستگی به جایی دارد که می خواهید مشاهده کنید. مقصدهای گردشگری دارای تصاویر بسیار جزیی هستند و گوگل برای کمک به شما، برخی از تورهای مجازی را ارائه می کند.

۲- Destinations

شرکت Behemoth Gaming مسئول بازی هایی مانند Half Life، Counter-Strike و TF2 می باشد. با وجود اینکه آنها یکی از نیروهای اصلی محرک VR هستند، عنوان اصلی VR را برای اولین بار اعمال کردند.
با وجود اینکه آن ها عنوان تکامل یافته VR را منتشر نکردند، برخی از نسخه های تکنیکی قابل توجه را منتشر کردند.
اولین نسخه آزمایش فنی VR در Valve، مجموعه ای از مینی بازی ها و تجربیات VR به نام “Lab” بود، که یک نمایش عالی از انواع مختلف گیم بازی واقعیت مجازی است. “Lab” برای هر دو طراحان VR الهام بخش بود و همچنین به عنوان یک آموزش برای کاربران جدید VR طراحی شده بود.
بلافاصله پس از انتشار “Lab”، Valve یک عنوان آزمایشی رایگان و تجربی از VR با عنوان Destinations منتشر کرد.
مقصدها به شما اجازه می دهند به اطراف بروید و از مکان های مجازی توسعه یافته و ایجاد شده توسط جامعه بازدید کنید. این مقصدها می توانند رونوشتی از نقاط واقعی جهان باشند مانند برج Tower در لندن، کره های دیگر از قبیل مریخ (همراه با زمینهای اسکن شده از ناسا).
Valve عناصر اجتماعی را اضافه کرده است و کاربران می توانند از طریق آن از خلق کاربران دیگر بازدید کنند. Valve همچنین به منظور توسعه بازی های اجتماعی VR چند مقصد را نیز اضافه کرده است. حتما برای شما هم جالب خواهد بود بدانید Valve چه چیزی را در آینده اضافه می کند.

۳- theBlu

آیا دلتان می خواهد روی عرشۀ یک کشتی غرق شده بایستید و شنا کردن یک نهنگ قوی جثه را تماشا کنید، آیا این لحظه را در ذهن خود تصور کرده اید؟
شاید شنا کردن در دریایِ جلبک های دریایی بیولوژیکی روش بهتری باشد. شما می توانید این کار را بدون نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات اسکوبی گران قیمت یا کلاس های غواصی انجام دهید، بدون اینکه حتی اتاق زندگی خود را برای این امر ترک کنید.
TheBlu مجموعه ای از تجاربِ زیر آب، مبتنی بر واقعیت مجازی است که باعث می شود احساس کنید به معنای واقعی کلمه در مخزن نمایشگاه آکواریوم بزرگ قرار گرفته اید.
سطح جزئیات در این برنامه شگفت انگیز است و هنگام مواجهه با نهنگ ها خودتان را با آن ها مقایسه می کنید.

۴- موزه هنرهای زیبا VR

آیا از طناب های مخملی که در مقابل با ارزش ترین نقاشی های موزه ها قرار گرفته اند، متنفرید؟ آیا آرزو می کنید بدون توجه به جمعیت و یا زنگ زدن یک نگاه دقیق به نقاشی ها داشته باشید؟
اگر می خواهید بدون هیچ محدودیتی یک موزه هنری را در اختیار داشته باشید و با دقت به آثار هنری نگاه کنید، موزه هنرهای زیبا VR برایتان مناسب است.
این برنامۀ رایگان، با استفاده از اسکن فوق العاده دقیق از معروف ترین نقاشی ها و مجسمه های جهان، دارای ارزش آموزشی شگفت انگیزی است. شما می توانید نقاشی های میکل آنژ را با زاویه ۳۶۰ درجه ببینید.
این تجربه باعث می شود، احساس کنید در یک موزه واقعی هستید. اگر از این برنامه استفاده نکردید پیشنهاد می کنیم لذت تماشای هنر را با آن امتحان کنید.

۵- EVEREST VR

EVEREST VR دقیقا همان چیزی است که ممکن است به نظر برسد. این تجربه گردشگری Mount Everest VR تعاملی است.
هنگامی که EVEREST VR در ابتدا منتشر شد، شامل برخی از عناصر کوهنوردی جالب تعاملی و همچنین برخی از نقاشی های مستند بزرگ بود.
باوجود برخی از محتواهای نوآورانه، زمانی که این تجربه برای اولین بار منتشر شد، بیش از حد توسط سایت های فن آوری آنلاین خریداری شد. بعضی از کاربران که این برنامه را خریداری کردند، معتقد بودند با توجه به مقدار محتوایی که در ابتدا موجود بود، قیمت آن بسیار گران بود.
خوشبختانه، سازندگان EVEREST VR به انتقاد کسانی که برنامه را خریداری کرده بودند، ترتیب اثر دادند. آنها قیمت این برنامه را کاهش داده و محتویات مربوط به کوهنوردی تعاملی را افزایش دادند و همین امر باعث شد ارزش برنامه آن ها بسیار بیشتر شود.
اگر علاقه زیادی به کوهنوردی دارید اما از یخ زدگی و مرگ و میر آن واهمه دارید، EVEREST VR را امتحان کنید. قیمت EVEREST VR حدود ۱۵ دلار است و در فروشگاه Steam Valve موجود است.

۶- Titans of Space 2.0

آیا سفر به افلاک را دوست دارید؟ آیا همیشه آرزو می کردید سفر به سیارات دیگر به واقعیت بپیوند؟
من فکر می کنم همه ما رویای سفینه فضایی، کاوش منظومه شمسی و فراتر از آن را در ذهن داریم. تیتانهای فضایی ۲.۰ به این واقعیت کمک می کند (حداقل یک مجازی).
تیتانهای فضایی یکی از اولین تجربه های قابل دسترس واقعیت مجازی بود و باعث بسیاری از پتانسیل های بالقوه VR فعال شد.
این برنامه از طریق سیستم خورشیدی یک موقعیت رانندگی را فراهم می کند. این برنامه به کاربر اجازه می دهد تا بر همه چیز کنترل داشته باشد. Factoids در مورد تمام سیارات و قمرها ارائه می شود.
حس اندازه گیری سیارات و قمرها واقعا هیجان انگیز است و به شما یک چشم انداز منحصر به فردی ارائه می دهد که تا آن لحظه تجربه آن را نداشته اید، مگر اینکه یک فضانورد باشید.
این برنامه قدرت پویای VR را نشان می دهد. شما می توانید این برنامه را با کمتر از ۱۰ دلار تهیه کنید، این رقم احتمالا ارزان تر از هزینۀ بلیط به یک سیاره دیگر است، به علاوه هر زمان که بخواهید، می توانید آن را بازبینی کنید.

۷- Realities

واقعیت ها، یک برنامه سفر VR هستند و به کاربران اجازه می دهند تا محیط های دنیای واقعی را اسکن و مدل سازی کنند. محیط ها فقط عکس های ۳۶۰ درجه ای نیستند، بلکه آنها مکان هایی هستند که با تجهیزات اسکن تخصصی گرفته می شوند و در واقعیت مجازی، غواصی را تفسیر می کنند.
اتصال کاربری، یک جهان غول پیکر است که می توانید با کنترل های VR آن را بچرخانید. درمورد مکان مورد علاقه تان تصمیم بگیرید، سپس به سادگی در منطقه جهان مجازی ضربه بزنید، فورا در آن منطقه قرار خواهید گرفت.
یکی از جالب ترین مکان های موجود، یک سلول زندان در زندان آلکاتراز است. مقاصد دیگر با اندازه ها و پیچیدگی های متفاوت وجود دارد. امیدواریم، در آینده نزدیک، تعداد بیشتری از آنها اضافه شوند.
واقعیت، در حال حاضر یک برنامه رایگان است و می توانید به راحتی برنامه Realities را در Steam Store Valve پیدا کنید.

۸- The Grand Canyon Experience

این تور به شما اجازه می دهد تا در یک قایق موتوری مجازی بنشینید و از طریق Grand Canyon رانندگی کنید. شما تور را به سلیقه خود انتخاب می کنید و بر سرعت خود کنترل دارید.
زمانی که در حال سفر هستید، به طور متناوب از مناظر و صدای حیوانات هوشمند لذت می برید. همچنین می توانید ماهی های مجازی را جذب کنید و در مسیرهای آبی حرکت کنید.
سوار شدن بر روی ریل ها به این معنی نیست که نمی توانید به طور کامل قایق را هدایت کنید، بلکه می توانید در نقاط مختلف متوقف کنید و با استفاده از کنترل سرعت از مناظر لذت ببرید.
تور کوتاه است و هیچ اطلاعات تاریخی در آن وجود ندارد، اما این برنامه یک سفر سرگرم کننده خواهد بود. این برنامه در فروشگاه Steam Store Valve و فروشگاه App Oculus Home موجود است.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد