تاثیر رنگ وسایل در دکوراسیون آشپزخانه

0 1,169

با نزدیک شدن به سال نو یکی از دغدغه های تمام زنان خانه تکانی و تمیز کردن وسایل خانه است. عده ای از افراد دوست دارند با شروع سال جدید وسایل و چیدمان خانه را هم عوض کنند. اما آشپزخانه یکی از مکان هایی است که به دلیل ثابت بودن کابینت‌ها و وسایلی مانند ماشین ظرفشویی، گاز و یخچال ایجاد تغییرات در آن کمی دشوار به نظر می‌آید، اما شما می توانید با چند اقدام ساده محیط آشپزخانه را دگرگون کنید. یکی از این راه های ساده اضافه کردن رنگ به فضای آشپزخانه است که تأثیرِ فوق‌ العاده ای در حال و هوای این قسمت از منزل خواهد داشت. در ادامه این مطلب راهکارهایی ساده برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه به شما معرفی خواهیم کرد:

– بعضی افراد گمان می کنند اگر وسایل آشپزخانه را یکدست کنند زیبایی آن دوچندان می شود، در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. از یکدست نبودن وسایل نترسید و سعی کنید از همه رنگ ها در فضای آشپزخانه بهره بگیرید. ظرف ‌ها بخش مهمی از وسایل آشپزخانه هستند که مدام استفاده می‌شوند، بنابراین می‌توانند نشاط و سرزندگی را به کل محیط القا کنند. سعی کنید وسایل آشپزخانه را رنگی بخرید از سبد‌های آبکش گرفته تا بشقاب‌ ها و غیره.

– از گیاهان طبیعی غافل نشوید. وجود گیاهان آپارتمانی نه تنها زیبایی محیط را افزایش می‌دهند بلکه احساس آرامش را نیز با خود به ارمغان می آورند. شما می توانید از گلدان های رنگی استفاده کنید تا زیبایی آن ها بیشتر دیده شود.

– اگر کابینت های خانه تان فلزی هستند می توانید کابینت‌ها را رنگ کنید و با هر بار باز کردن آن، از دیدن رنگ‌های مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

– از پرده های طرح دار برای آشپزخانه استفاده کنید. انتخاب یک رنگ جذاب برای آشپزخانه و بخصوص ست کردن آن با یکی از وسایل ها، محیط آشپزخانه را کاملاً دگرگون خواهد کرد، به‌طور مثال یک گلدان قرمز را در کنار پرده قرمز رنگ قرار دهید.

– کف بسیاری از آشپزخانه‌ ها و معمولاً زیر میز ناهارخوری فرش یا گلیمی پهن می کنند، شما می‌توانید برای ایجاد تنوع، طرح‌های ساده‌ تری را برای فرش انتخاب کنید و بیشتر بر رنگ آن تاکید کنید. هماهنگی این رنگ ها با سایر رنگ‌های موجود در فضای آشپزخانه اثرگذاری آن را دو چندان می‌کند.

– دستمال‌های آشپزخانه، دستکش فر و حتی دستکش ظرفشویی وسایلی هستند که همواره در محیط آشپزخانه دیده می‌شوند، می توانید آن ها را رنگارنگ انتخاب کنید.

– می توانید پشت قفسه ها را رنگ کنید یا می توانید از برچسب های رنگی و طرح دار روی کاشی و سرامیک استفاده کنید.

– می‌توانید درون صندلی‌ های آشپزخانه را ساده تهیه کنید و به رنگ مورد علاقه خود در آورید. همچنین می توانید رویه صندلی‌ های آشپزخانه را عوض کنید و به رنگ دلخواه خودتان در بیاورید. از ترکیب رنگ ها در آشپزخانه استفاده کنید این کار به فضای آشپزخانه روح و شادابی می دهد.

دیدگاه شما؟

ایمیل شما منتشر نخواهد شد